Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ero on keskittymisellä ja sillä ettei keskity?

Vierailija
27.08.2025 |

Miten ne voi erottaa. Itse en ainakaan osaa sanoa, tiedän jos jokin asia kiinnostaa, mutta en voi sanoa milloin keskityn ja milloin en.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin mitä sä kysyitkään...?

Vierailija
2/5 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen kysymys. Kyllähän eron kaikki tajuavat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö lukemaan jonkun useamman sivun jutun ei-niin-kinnostavasta aiheesta ja kertomaan sitten mitä siinä oli?

Vierailija
4/5 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä voin kertoa esimerkin ei-keskittymisestä. Olen tänään ollut klo 8:30 asti palavereissa, olen itse asiassa yhdessä nytkin. Yritän keskittyä, mutta asia on niin tavattoman kuivaa ja tylsää, että vähän väliä mieleen tulee jotain muuta. Mitähän vauva-palstalla olisi, voisin käydä nopeasti tsekkaamassa? Mitkä on tutkitusti tehokkaita ihonhoidon tehoaineita - kysyn chatgpt:ltä. Huomaan että olen harhautunut aiheesta ja palaan kuuntelemaan palaveria. Mieleen tulee, mitähän antiikin roomalaiset söivät aamupalaksi, tai yleensä kuinka montaa kertaa päivässä - ja Quorasta lukemaan vastauksia tähän. Samalla harhauduin Ask Historian palstan muitakin historia-aiheisia vastauksia lukemaan. Kiehtovaa. Sitten mieleen tuli mitä laitttaisin päivälliseksi tänään, olisikohan joku intialaistyyppinen hyvä, basmatiriisiä, tandoorikastikkeessa kanaa a porkkanaa, raitasalaatti? NO NYT KYLLÄ PRKL KESKITY. Takaisjn palaveriin... Ja taas löydän itseni täältä vauvalta kirjoittamasta vastausta. 

Vierailija
5/5 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se on ainakin sitä, että jos en keskity, ajatus harhailee muihin asioihin siitä mitä olin tekemässä, tai pitäisi olla tekemässä. Esim. jos vaikka luen jotain, niin välillä huomaan että on tullutin mieleen tsekata sähköpostit, tai joku kotityöasia, tai jäädä pohtimaan jotain muuta joka ei liity luettuun.