Hoikat ja kauniit äidit:
Ihmetelläänkö ulkonäköänne usein? Itse kohtaan tällaista ihmettelyä/kauhistelua monesti (" miten voit näyttää tuolta, kun olet synnyttänyt" ) ja aina se naurattaa. Mitä vastaatte näille ihmettelijöille?
Kommentit (61)
3 lasta. Yleensä on sanoja joka itse kamppailee kilojensa kanssa, enkä haluaisi aiheuttaa riittämättömyyden tunnetta laihduttamisesta toisissa.
Ja tytötellään, vaikka olen melkein 30 :)
Tätä tapahtuu vain Suomessa käydessäni. Asun ulkomailla, ja täällä " meillä" voi mennä nättinä ja korkkareissa lasten kanssa puistoonkin.
lapsellinen kyssä...
Kukaan tuollaisia ihmettele ja kysele olkoon vaikka kuinka kaunis ja hoikka äiti. Ei liene mitenkään harvinaista että äiti näyttää hyvältä.
Sori vaan ap, et ole harvinaisuus.
pitäisi varmaan 20 vuotta vanhat verkkarit päällä vetää menemään, ettei tarttis aina kuunnella muiden äitien suoranaista vittuilua ulkonäöstään. Siis meikkaan ja pukeudun siististi niin kyllä ihmetellään.
juurikaan muutanut vartaloani.
Silloin tällöin vieraammilta voi kuulla tuollaisia ap:n mainitsemia kommentteja " en olisi uskonut" jne, mutta ystäväpiirissä olemme kaikki saaneet lapset nuorina ja meitä ei ketään ulkonäön perusteella voi sanoa äitimäisiksi.
Jostain kumman syystä itsekin helpommin ajattelen äitimäiseksi hieman vanhemman näköistä sopusuhtaista/hieman pyylevää neutraalia naista, enkä hoikkaa, trendikästä, lähes teini-ikäiseltä näyttävää nuorta naista.
Vaikka sillä ulkonäöllä ja rakenteella ei useinkaan ole mitään tekemistä äitiyden kanssa.
Itse olen todella ylipainoinen nainen ja saan jatkuvasti baarissa ihmetyksiä siitä kun sanon että minulla on kolme lasta. Miehet ja naisetkin sanoo vaan että: EIKÄ!? Miten sinulla voi olla lapsia kun olet noin hehkeä ja kaunis? Että tälläisiä ihmetyksiä ihmisillä. :)
Kyllä olen kuullut kommentteja monesti, minkäs sille itse voin. Eikä minulla ole mitään vaikeuksia itsekään myöntää, että ihan hyvältä näytän. Ärsyttääkö se sinua niin kovasti?
ap
vaan se että äiti-ihminen näyttää kauniilta ja huolitellulta. Jotenkin se tuntuu herättävän ihmisisissä kummastusta :)
ap
aina ihmetellään. Minulla koko raskauden ajan pieni maha jota ihmeteltiin, että syönkö lainkaan. (olen aina ollut hoikka, teininä se oli jopa ongelma kun en meinannut saada lihaa luiden päälle).
Aivan loppuraskauden aikana ihmeteltiin että ompas iso maha.
Nyt synnytyksen jälkeen olen hoikassa kunnossa, vähän mahaa jäi mutta ei paljoa, mutta kädet ja jalat samanlaiset kuin ennen ja taas sitä ihmetellään että " syötkö lainkaan" !!! Jumalauta, tottakai mä syön!
Pahin vihjaus oli raskauden aikana se, kun eräs tuttu mietti että syönkö raskauden aikana mitään! Luuli varmaan että haluan tarkoituksella olla mahdollisimman hoikassa kunnossa, vauvan hyvinvoinnista viis. Pah.
Saan jatkuvasti kommenttia siitä, että kuinka voit olla noin hoikka jne. Mulle ei tulis mieleenkään sanoa kenellekkään, että kuinka voit olla noin lihava! Mutta hoikkia saa siis ihan vapaasti arvostella.
Tutut sanovat aina pari kuukautta lasten syntymän jälkeen, että sulla on kyllä tosi nopeasti kroppa palautunut ennalleen! Olen aina ollut pieni ja laiha, ei raskaus sitä mihinkään lopullisesti muuta. Menee varmaan hoikkuus geeneissä, koska lapsetkin ovat laihoja konkeloita. Syövät paljon, mutta ovat liikkuvaisiakin.
Mutta, ap, kysymykseesi: mulla ei ole ihmetelty, koska täällä missä asun, se on enemmänkin itsestään selvyys että äidit on hoikkia ja laitettuja, vaikka olisi lapsia. Enemmänkin niitä harvoja pulskia ihmetellään...
mutta myös tyyliteltyä, trendikästä ulkonäköä silloin kun olen jaksanut laittautua.
Ja epäilijöille tiedoksi, kommentit todella ovat ihan suoraan " miten sä VOIT olla noin hoikka vaikka sulla on 2 pientä lasta" , tai " sä et näytä yhtään äitimäiseltä, sä oot niinku joku nuori tyttö" jne jne. Lasten syntyessä olen ollut 25 ja 27 v.
Luuletko tosiaan että kukaan ei voi olla kateellinen lihavan hehkeydelle, kauneudelle(jota siis on muuallakin kun kropassa) tai vaikka itsetunnolle? Sinulla taitaa olla paljon vielä opittavaa! ;)
ihmisillä on tietty stereotypia mielissään siitä miltä äidin kuuluu näyttää. Ja se ei ole hoikka ja kaunis.
Olisi kyllä luontevampaa ihmetellä näitä kärähtäneitä sotanorsuja, eikä siistejä ja itsestään huolehtivia naisia.
hoitohuoneessa. Taisin olla myös ainoa äiti sillä osastolla joka hymyili kokoajan. (olin ihan jossain onnen humalassa)
Kuulin kehuja että hehkun aurinkona käytävillä ja toisaalta mutinoita siitä kuinka voin meikata tällaisessa paikassa.
Eihän tässä ketjussa kukaan ole hernettä nenään pistänyt. Itselläsi taitaa olla pipo tiukilla.
Tosin neljännen lapsen ja neljänkympin iän jälkeen en enää niin kovin hoikka ole. Kaunis ainakin sisältäpäin :-)
Siitä se paino laskee kun vauva on syntynyt.