Miksi ADHD on nykyään nuorista niin "coolia"? Monet haluavat diagnoosin.
Sehän kertoo, että on joku ongelma mutta nuoret kehuvat sillä.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ovatko adhd-lääkkeet oikeasti huumetta? Luulin sen olevan legendaa.
Kyllä ovat. Esim. Concerta ja elvanse ovat käytännössä amfetamiinia.
Niitä kirjoitetaan aivan liian helposti. Yhdelle lapselle kokeiltiin jotain niistä adhd lääkkeistä. Oli silloin yläasteella ja tein selväksi etten antaisi jos olisi vain minusta kiinni. Poika voi niistä huonosti iltapäivän lopussa. Ilmeisesti kun aineen vaikutus loppui. Onneksi jäi lyhyeksi se kokeilu. Sen verran hyvin on käynyt yläasteen jälkeen olevia kouluja ettei todellakaan tarvitse mitään nappeja. Minkä verran näillä on yhteyttä huumeongelman kasvuun niin sitä voi miettiä.
Oletko tämän lapsen äiti?
Hulluin kuulemani hullutus oli poistaa ruumistaan osia.
Antaa oikeuden perseillä koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Antaa oikeuden perseillä koulussa.
Perseily on muotia nykyään. Videoituna.
Vierailija kirjoitti:
Minun tuntemat adhd-tyypit ovat vapaan kasvatuksen tuotosta. Useampi.
Miehen isä oli syntynyt 1930-luvulla, käytös oli kuin lääkitsemättömällä ADHD:lla. Hänen äitinsä ei saanut hakattua häntä terveeksi, vaan lähinnä päinvastoin. Väkivalta ei auta yhtään vaan tuhoaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi selitellä sotkuista kämppää, kumppanin pettämistä ja rahavaikeuksia sillä, että en voinut sille mitään koska ADHD.
Toisaalta et voi päästä lentäjäksi etkä luovuttaa siittiöitä.
Tuo on jotain niin ärsyttävää lähipiirissäni. "Siis kun mullahan on tää ADHD niin sitä ja tätä...." Ja juuri jonkun pettämisen syynä niin voi luoja mitä selkärangattomuutta.
Sotealueet saa lisärahaa mitä enemmän adhd-dg:tä on.
Vierailija kirjoitti:
Amfetamiinin johdannainen eli käytännössä sama aine pienin muokkauksin.
Käytettiin ihan 2-maailmansodan aikana sotilaille lähes joka maassa.
Olen ainakin itse netin peli- ja opiskelupiireissä törmännyt huhuihin, jossa piripohjaisten ADHD-lääkkeiden, kuten Jenkkilän pahamaineisen Adderallin, on väitetty auttavan parantamaan suoritustasoa.
En tiedä, onko tällä mitään vaikutusta asiaan, mutta ainakin itse olen saanut vaikutelman, että jotkin noista lääkkeistä olisivat haluttua tavaraa, mutta niiden poistaminen apoteekeista laillisesti edellyttää diagnoosia ja reseptiä.
SK kirjoitti:
Olen ainakin itse netin peli- ja opiskelupiireissä törmännyt huhuihin, jossa piripohjaisten ADHD-lääkkeiden, kuten Jenkkilän pahamaineisen Adderallin, on väitetty auttavan parantamaan suoritustasoa.
En tiedä, onko tällä mitään vaikutusta asiaan, mutta ainakin itse olen saanut vaikutelman, että jotkin noista lääkkeistä olisivat haluttua tavaraa, mutta niiden poistaminen apoteekeista laillisesti edellyttää diagnoosia ja reseptiä.
Kaikki adhd lääkkeet on piripohjaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä kirjoitetaan aivan liian helposti. Yhdelle lapselle kokeiltiin jotain niistä adhd lääkkeistä. Oli silloin yläasteella ja tein selväksi etten antaisi jos olisi vain minusta kiinni. Poika voi niistä huonosti iltapäivän lopussa. Ilmeisesti kun aineen vaikutus loppui. Onneksi jäi lyhyeksi se kokeilu. Sen verran hyvin on käynyt yläasteen jälkeen olevia kouluja ettei todellakaan tarvitse mitään nappeja. Minkä verran näillä on yhteyttä huumeongelman kasvuun niin sitä voi miettiä.
Eivät kaikki ADHD lääkkeet ole Concertan tai Elvansen kaltaisia.
Tämä oli jokin piriste pohjainen en muista enää nimeä siitä on niin monta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tämän lapsen äiti?
Isä jos se on tässä tärkeä tieto.
Pilleri kun pilleri, kunhan saa jotain "lääkettä" niin elämä hymyilee.
Siihen saa lääkkeitä, eivät tajua että voi olla loppuelämän rasite, diaknosoitu hulluus.
Vierailija kirjoitti:
Antaisitko lapsesi alkaa käyttää adhd-lääkkeitä?
Tietenkin. Mikä kysymys tällainen on? Jättäisitkö lapsesi hoitamatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki ADHD lääkkeet ole Concertan tai Elvansen kaltaisia.
Concerta on metyylifenidaattia ja Elvanse on amfetamiinia. Ne ovat ADHD:n lääkinnässä tehokkaat huumausaineet. Muut lääkkeet ovat epätoivoisia oljenkorsia, joista voi olla jotain apua.jos kaksi ensin mainittua huumausainetta eivät toimi halutulla tavalla tai aiheuttavat haittavaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Voi selitellä sotkuista kämppää, kumppanin pettämistä ja rahavaikeuksia sillä, että en voinut sille mitään koska ADHD.
Toisaalta et voi päästä lentäjäksi etkä luovuttaa siittiöitä.
Onko siittiöiden luovutus muovimukiin jossain määrätyssä runkkauskopissa joku unelmien täyttymys? Siittöitä voi luovuttaa paljon mukavammilla tavoilla.
Ennenvanhaan myös herkästi epäitiin sisäsiittoisuutta, mutta se ei taida olla mikään hieno muotidiagnoosi jolla haluaisi persutella omia vaikeuksiaan.