Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku antaa sinulle itse tekemänsä säilykkeen. Mitä teet sille.

Vierailija
25.08.2025 |

Vaikea tilanne, eikö totta?

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilön jääkaapissa jonkun pari vuotta ja sitten menee roskikseen.

Vierailija
22/82 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskiin, en halua botulismia

Hillosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty vaikka mansikkasäilykehillo on taatusti parempaa kuin kaupan. Tai kirsikkahillo. Tai vaikka suolakurkut. Eikö ihmiset uskalla enää syödä niitä? Pitää olla ruokateollisuuden tekemiä ja mahdollisimman halvalla kilohinnalla tehtyjä, joten tuotetta vähän ja sokeria ja muuta halpaa paljon?

Vierailija
24/82 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on asiatonta antaa säilykkeitä. Siinä toinen joutuu niin kiusalliseen tilanteeseen.

Terapia auttanee.

Vierailija
25/82 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säilön jääkaapissa jonkun pari vuotta ja sitten menee roskikseen.

Tämä.

Vierailija
26/82 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ainakin maistan jos saan sellasen mistä voisin tykätä. Jotkut taas väkisin tuputtaa jotain eikä kelpaa vaikka 10 kertaa sanot ettet syö sellaista. Sit otan ja heitän minne heitän kun ei ole antaja näkyvillä. Kerran sain hilloa eräältä. Kerran otettiin letuille,seuraavan kerran avatessa se oli homeessa.

Kuinka kauan hillo ehti olla avaamisen jälkeen käyttämättömänä? Miten säilytitte hilloa?

Vierailija
27/82 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedän ihmisen siistiksi ja hygieeniseksi, niin uskallan syödä.

Vierailija
28/82 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on asiatonta antaa säilykkeitä. Siinä toinen joutuu niin kiusalliseen tilanteeseen.

Terapia auttanee.

Sinäkö täällä ihmettelit, miten botulismin voi saada hillosta?

Vierailija
29/82 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi riskiä listeriasta. Biojätteeseen ja lahjoittajalle kiitos olipa hyvää.

Vierailija
30/82 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollenkaan vaikeaa. Purkki auki, sisältö hävitykseen ja tyhjä purkki kierrätykseen.

Miksi?

Koska koskaan ei voi olla varma toisten (keittiö)hygieniakäsityksistä vaikka olisi kuinka tuttu ihminen. Lisäksi olen varsin nirso syöjä enkä käytä säilykkeistä kuin muutamia hedelmäsäilykkeitä ja niitäkin todella harvoin, tänä vuonna en ole tainnut käyttää kertaakaan.

Vierailija
31/82 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tehty vaikka mansikkasäilykehillo on taatusti parempaa kuin kaupan. Tai kirsikkahillo. Tai vaikka suolakurkut. Eikö ihmiset uskalla enää syödä niitä? Pitää olla ruokateollisuuden tekemiä ja mahdollisimman halvalla kilohinnalla tehtyjä, joten tuotetta vähän ja sokeria ja muuta halpaa paljon?

Kaupan hillot on lähinnä sokeria ja vettä. Teen itse parempaa - kilo marjoja ja paketti matärmeladisokeria. Toki vain itselle ja äidille. Toki vieraatkin popsii mun hilloja mm. Juhlissa täytekakussa 

Vierailija
32/82 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omatekoisia sörsseleitä ei pidä muille tyrkyttää. En koskaan osta myöskään myyjäisistä tms kenenkään kotona tehtyjä leipomuksia, sen verran epäluuloinen olen.

Mainos "käsin tehty" saa minut yökkäämään. 

Vierailija
33/82 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttöön menee.

Vierailija
34/82 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
35/82 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omatekoisia sörsseleitä ei pidä muille tyrkyttää. En koskaan osta myöskään myyjäisistä tms kenenkään kotona tehtyjä leipomuksia, sen verran epäluuloinen olen.

Kihomadon  näkymätön pikkuinen muna elää pinnoilla viikkokausia, yksikin kypsän kakun pintaan jonkun kynnen alta pudonnut muna riittää tartuntaan.

Vierailija
36/82 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja sitten ostatte karvakäsituotteita 

Vierailija
37/82 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ne yleensä söi... jossain kohdin sai isältään jotain viivevuosituhantista hilloa niin alkanut sekin vähän katsoa mitä suuhunsa laittaa. Vanhukset on jo kuolleet, niin eipä oikein ole viime vuosina ollut kuin miehen siskon tekemää sinappia.

Äidin suolakurkut oli tervetulleita.

Vierailija
38/82 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On silti voinut lipsahtaa joku hius tai nuhassa räkäklimppi purkkiin. Kiva vedellä hiusta suusta hillon seasta. 

Vierailija
39/82 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetty umpioitu säilyke pelottaa sis. Syöttejä koskaan ravintoloissa 

ei kannattaisi jos hygienia pelottaa. Sen verran sitä menoa oon nähnyt että ruokahalu on mennyt 

samoin teurastamot ja liha 

Vierailija
40/82 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On silti voinut lipsahtaa joku hius tai nuhassa räkäklimppi purkkiin. Kiva vedellä hiusta suusta hillon seasta. 

Tai kissan-/koirankarvoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi