Joku antaa sinulle itse tekemänsä säilykkeen. Mitä teet sille.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Roskiin, en halua botulismia
Hillosta?
Itse tehty vaikka mansikkasäilykehillo on taatusti parempaa kuin kaupan. Tai kirsikkahillo. Tai vaikka suolakurkut. Eikö ihmiset uskalla enää syödä niitä? Pitää olla ruokateollisuuden tekemiä ja mahdollisimman halvalla kilohinnalla tehtyjä, joten tuotetta vähän ja sokeria ja muuta halpaa paljon?
Vierailija kirjoitti:
Minusta on asiatonta antaa säilykkeitä. Siinä toinen joutuu niin kiusalliseen tilanteeseen.
Terapia auttanee.
Vierailija kirjoitti:
Säilön jääkaapissa jonkun pari vuotta ja sitten menee roskikseen.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainakin maistan jos saan sellasen mistä voisin tykätä. Jotkut taas väkisin tuputtaa jotain eikä kelpaa vaikka 10 kertaa sanot ettet syö sellaista. Sit otan ja heitän minne heitän kun ei ole antaja näkyvillä. Kerran sain hilloa eräältä. Kerran otettiin letuille,seuraavan kerran avatessa se oli homeessa.
Kuinka kauan hillo ehti olla avaamisen jälkeen käyttämättömänä? Miten säilytitte hilloa?
Jos tiedän ihmisen siistiksi ja hygieeniseksi, niin uskallan syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on asiatonta antaa säilykkeitä. Siinä toinen joutuu niin kiusalliseen tilanteeseen.
Terapia auttanee.
Sinäkö täällä ihmettelit, miten botulismin voi saada hillosta?
En ottaisi riskiä listeriasta. Biojätteeseen ja lahjoittajalle kiitos olipa hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollenkaan vaikeaa. Purkki auki, sisältö hävitykseen ja tyhjä purkki kierrätykseen.
Miksi?
Koska koskaan ei voi olla varma toisten (keittiö)hygieniakäsityksistä vaikka olisi kuinka tuttu ihminen. Lisäksi olen varsin nirso syöjä enkä käytä säilykkeistä kuin muutamia hedelmäsäilykkeitä ja niitäkin todella harvoin, tänä vuonna en ole tainnut käyttää kertaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse tehty vaikka mansikkasäilykehillo on taatusti parempaa kuin kaupan. Tai kirsikkahillo. Tai vaikka suolakurkut. Eikö ihmiset uskalla enää syödä niitä? Pitää olla ruokateollisuuden tekemiä ja mahdollisimman halvalla kilohinnalla tehtyjä, joten tuotetta vähän ja sokeria ja muuta halpaa paljon?
Kaupan hillot on lähinnä sokeria ja vettä. Teen itse parempaa - kilo marjoja ja paketti matärmeladisokeria. Toki vain itselle ja äidille. Toki vieraatkin popsii mun hilloja mm. Juhlissa täytekakussa
Vierailija kirjoitti:
Omatekoisia sörsseleitä ei pidä muille tyrkyttää. En koskaan osta myöskään myyjäisistä tms kenenkään kotona tehtyjä leipomuksia, sen verran epäluuloinen olen.
Mainos "käsin tehty" saa minut yökkäämään.
Vierailija kirjoitti:
Omatekoisia sörsseleitä ei pidä muille tyrkyttää. En koskaan osta myöskään myyjäisistä tms kenenkään kotona tehtyjä leipomuksia, sen verran epäluuloinen olen.
Kihomadon näkymätön pikkuinen muna elää pinnoilla viikkokausia, yksikin kypsän kakun pintaan jonkun kynnen alta pudonnut muna riittää tartuntaan.
Joo ja sitten ostatte karvakäsituotteita
Mies ne yleensä söi... jossain kohdin sai isältään jotain viivevuosituhantista hilloa niin alkanut sekin vähän katsoa mitä suuhunsa laittaa. Vanhukset on jo kuolleet, niin eipä oikein ole viime vuosina ollut kuin miehen siskon tekemää sinappia.
Äidin suolakurkut oli tervetulleita.
Vierailija kirjoitti:
On silti voinut lipsahtaa joku hius tai nuhassa räkäklimppi purkkiin. Kiva vedellä hiusta suusta hillon seasta.
Keitetty umpioitu säilyke pelottaa sis. Syöttejä koskaan ravintoloissa
ei kannattaisi jos hygienia pelottaa. Sen verran sitä menoa oon nähnyt että ruokahalu on mennyt
samoin teurastamot ja liha
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On silti voinut lipsahtaa joku hius tai nuhassa räkäklimppi purkkiin. Kiva vedellä hiusta suusta hillon seasta.
Tai kissan-/koirankarvoja.
Säilön jääkaapissa jonkun pari vuotta ja sitten menee roskikseen.