UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (17806)
Vierailija kirjoitti:
Lukeeko Antti vauvapalstaa???
Mulle tuli Takatukka-videosta mieleen ettÀ parturissa istuessa on ollut aikaa eksyÀ AV:lle ja sit kuuluu jjjjjjjooooooooooooooooo!!!
Onhan nÀmÀ viihdyttÀviÀ ketjuja, varsinkin kun jotkut ottavat nettikeskustelut ja Viisut NIIN todella vakavasti ;D
Toivottavasti Antti osallistuu ensi vuonna biisillÀ Alapeukku.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskan esityksen jÀlkeen Youtubessa tuli KÀÀrijÀn Cha Cha Cha. On se vaan yksinkertaisesti mahtava. KÀÀrijÀstÀ todella tuli yksi Euroviisujen legendaarisimmista esiintyjistÀ, vaikkei raatien takia voittanutkaan - tai ehkÀ juuri sen takia. Ei se voitto siis aina merkitse kaikkea.
En tiedÀ olenko jotenkin poikkeava suomalainen, mutta mulle ei koskaan ole iskenyt tÀmÀ cha cha cha millÀÀn tavalla. Ei huumoribiisinÀ, ei bilebiisinÀ, ei yhteislaulubiisinÀ, ei mitenkÀÀn. MÀ en vaan ymmÀrrÀ sen hienoutta. En jaksa kuunnella yhtÀÀn.
Et ole. En minÀkÀÀn pitÀnyt CCC, se ei toimi mulle millÀÀn tavalla. EnkÀ tosiaan koskaan ole luukuttanut sitÀ. KÀÀrijÀ hahmona oli onnistunut. KÀÀrijÀ laulajana..niin oli ilmiselvÀÀ miksi Loreen voitti.
KÀÀrijÀn myöhemmÀt vaiheet ovat kiinnostaneet, kun on esittÀnyt muita biisejÀ paitsi ei omiaan. Olipa kerran elÀmÀ :D vai mikÀ se oli missÀ KÀÀrijÀ oli mukana ja esitti muiden biisejÀ, siinÀ hÀn oli hyvÀ.
No mua ei ole kiinnostanut edes KÀÀrijÀ tai hÀnen tuotantonsa mitenkÀÀn. Tuntuu olevan hauska ja huumorintajuinen tyyppi ihmisenÀ, ja toki hienoa hÀnelle, ettÀ saanut niin paljon suosiota myös maailmalla, mutta mulle ei kolahda, ei. En vaan voi sille mitÀÀn, ettÀ mun korvissa tuo genren tyyliset kappaleet, mitÀ hÀn edustaa, on tylsÀÀ, tasapaksua, melodiatonta jumpetta, jota ei pysty kuuntelemaan. MÀ en löydÀ sisÀltöÀ edes teksteistÀ, kun hÀiritsee niin paljon se kirosanojen viljely. VÀkisin noita kappaleita jossain kuulee, vaikka ei aktiivisesti itse kuuntele. YmmÀrrÀn, ettÀ rakennettu tietty artisti-imago jne. mutta ei kiitos.
KyllÀ kiinnostaakin mikÀ SUA mahtavaa ihmistÀ kiinnostaa. Et saavuta tavoitettasi. EttÀ kÀÀnnyttÀisit toiset halveksimaan KÀÀrijÀÀ. Olkoon tÀmÀ yksi monista epÀonnistumisista valitettavan elÀmÀsi aikana.
LĂ€htis tanssimaan niiku cha cha cha
eikÀ pelkÀiskÀÀn tÀtÀ maailmaa...
Mut ei oo kivaa ku muut fa nit taa
eikÀ itse voi biisii ta ju taa...
-winner-
Ranska vie Suomelta ainakin juryn ÀÀnet
TÀnÀÀn on Mellot. Kukahan voittaa Ruotsissa? Delulu on ainakin Ruotsin Spotifyn ykkösenÀ, mahtavatko ÀÀnestÀÀ sen?
Vierailija kirjoitti:
TÀnÀÀn on Mellot. Kukahan voittaa Ruotsissa? Delulu on ainakin Ruotsin Spotifyn ykkösenÀ, mahtavatko ÀÀnestÀÀ sen?
HyvÀ kysymys! Melloissa voittajan ratkaisee yleisö eli ei mitÀÀn raateja ja tuomaristoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HyvÀ kysymys! Melloissa voittajan ratkaisee yleisö eli ei mitÀÀn raateja ja tuomaristoja?
sori, on siellÀ kv-raadit. Ilmankos Wiwibloggsinkin porukoita on ollut Ruotsissa jo monta pÀivÀÀ.
Paalanen on pyydetty keikalle Ruotsin viisukarsintaan melodifestivaleille, onko kukaan muu umk:sta menossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllÀ hyvÀ tuo Brittien biisi. Laulattaa yleisöÀ, onkos oikein muita sellaisia tÀnÀ vuonna, joita voi tanssia ja laulaa kuten tÀtÀ?
KÀÀrijĂ€n jĂ€ljissĂ€ omalla tavallaan ja ihan kuin siinĂ€ alussa olisi ollut vĂ€hĂ€n cha cha cha alkua đ
No Lululaissa ois ollu, vaan ei kelevannu.
Viisubiisin pitÀÀ olla sellainen joka tansittaa đja laulattaa. Aatelkaa miten komialta se olisi nĂ€yttĂ€nyt kun wienissĂ€ viisuyleisö olisi laulanut, tanssinut ja heiluttanut valkoisia liinoja Suomen esityksen tahtiin. MikĂ€ energia siitĂ€ olisikaan vĂ€littynyt Euroopalle.
Liinan heilutus on ollut kÀytössÀ tanssin yhteydessÀ monessa maassa, kuten Espanjassa, mutta ei Suomessa, joten minulla eka ajatus oli, ettÀ miksi ne antautuu, kun heiluttavat valkoista lippua?
Muistaakseni koskaan aiemmin viisuyleisössÀ ei ole nÀhty liinanheilutusta. Espanjalaiset ja varmasti on muitakin maita jotka ymmÀrtÀÀ miksi liinaa heilutetaan musiikin soidessa.
YhdessÀkÀÀn reaktiovideossa ei ole kyseenalaistettu valkoisen liinan olemassaoloa. Jotkut heistÀ ovat itsekin tarttuneet paidanhihaan tai paperiin Lululaita katsoessaan. Vain suomalaiset voivat vetÀÀ vÀÀrÀt johtopÀÀtökset siitÀ?
Liinan heilutus luo sitÀ yhteenkuuluvuuden tunnetta sitÀ eivÀt suomalaiset ymmÀrrÀ. Harmi.
Samaa mieltÀ. Vain muutama oudon katkera suomalainen jaksaa jauhaa siitÀ liinan heiluttelusta, vaikka kaikki reagoijat ulkomaillakin ovat olleet siitÀ vain innoissaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Finaalissa UMK yleisössÀ suurin osa oli ulkomaalaisia, ilmankos liinat heilui niin vimmatusti. (Liinat oli jaettu tuoleille valmiiksi UMKn toimesta.) Kun ulkkikset nÀytti esimerkkiÀ niin suomalaisetkin uskalsi heiluttaa.
NiitÀ liinanheiluttajia oli nÀhtÀvÀsti koottu Komioitten lavan ympÀrille iso joukko.
SiinÀ kohdissa istuvalle yleisölle oli jaettu liinat jotta voivat heilutella Lululaissa oikeassa kohtaa
Vierailija kirjoitti:
Jos munkki kÀy ni ketkÀ juontaisivat Euroviisut Suomessa?
Paalanen ja Mirella.
MÀ oon pettynyt Melloihin tÀnÀ vuonna, ei yhtÀÀn oikeasti hyvÀÀ kappaletta, eikÀ edes vaikuttavaa esitystÀ. UMK oli jotenkin paljon parempi - miten tÀmÀ voi edes olla mahdollista?
Ranskan biisi tuntui mulle samalta miltÀ Liekinheitin aluksi eli en löydÀ siitÀ selkeÀÀ melodiaa. Nyt tosin olen jo tottunut Liekinheittimeen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset esiintyy puolialasti?
Onneksi KÀÀrijÀ ja Windows95man ei esiintyneet. Eiku...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YllÀtyin, kun voittajasuosikkimme video ei ollut ollenkaan Escin helmikuun soitetuimpien videoitten listalla. TOP20:ssa olivat tÀmÀn vuoden ehdokkaista ainakin Kreikka, Kreeta ja Tanska, mutta ei Suomea. KÀÀrijÀ oli sentÀÀn Baby Lasagnan kanssa hyvissÀ asemissa.
Ei olekaan. Se ei ole niin suosittu todellisuudessa, kuin meillÀ annetaan ymmÀrtÀÀ.
On kiva, ettÀ luodaan viisuhypettÀ mutta jalat tÀytyy pitÀÀ maassa.
Tuleekohan tÀstÀ toinen vuosi perÀkkÀin, kun Suomessa viisufanit on luoneet fanikuplan ja suuren faniflopin? TÀmÀ on kuitenkin suomenkielinen vanhanaikainen iskelmÀ, jota on vÀhÀn viululla ym tuunattu. Voisin hyvin kuvitella juryjen suosivan enemmÀn esim Ranskaa ja Australiaa,...kaikissa on toki hyvÀt ja huonot puolensa.
Toivon kuitenkin Suomen pÀrjÀÀvÀn, kun tÀllÀ biisillÀ tuli kerta lÀhdettyÀ. Jotenkin vaan tuntuu, ettei isoa hypettÀ ole kun katselee muiden maiden videokommentteja. Onko suomalaiset itse pelanneet oddsit liian mataliksi? Jos Liekinheitinkin jÀÀ top10 ulkopuolelle kaikesta hehkutuksesta huolimatta, niin jotain on pahasti pielessÀ umk:n ympÀrillÀ.
Vierailija kirjoitti:
Ranska vie Suomelta ainakin juryn ÀÀnet
Eikö juryt anna pisteitÀ kuitenkin useammille biiseille. EivÀt vain yhdelle.
Vierailija kirjoitti:
MÀ oon pettynyt Melloihin tÀnÀ vuonna, ei yhtÀÀn oikeasti hyvÀÀ kappaletta, eikÀ edes vaikuttavaa esitystÀ. UMK oli jotenkin paljon parempi - miten tÀmÀ voi edes olla mahdollista?
HyvÀ vaan. Teknisesti (kuvaus ym.) siellÀ ollaan edellÀ, mutta biisit oli meillÀ parempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskan esityksen jÀlkeen Youtubessa tuli KÀÀrijÀn Cha Cha Cha. On se vaan yksinkertaisesti mahtava. KÀÀrijÀstÀ todella tuli yksi Euroviisujen legendaarisimmista esiintyjistÀ, vaikkei raatien takia voittanutkaan - tai ehkÀ juuri sen takia. Ei se voitto siis aina merkitse kaikkea.
En tiedÀ olenko jotenkin poikkeava suomalainen, mutta mulle ei koskaan ole iskenyt tÀmÀ cha cha cha millÀÀn tavalla. Ei huumoribiisinÀ, ei bilebiisinÀ, ei yhteislaulubiisinÀ, ei mitenkÀÀn. MÀ en vaan ymmÀrrÀ sen hienoutta. En jaksa kuunnella yhtÀÀn.
Et ole. En minÀkÀÀn pitÀnyt CCC, se ei toimi mulle millÀÀn tavalla. EnkÀ tosiaan koskaan ole luukuttanut sitÀ. KÀÀrijÀ hahmona oli onnistunut. KÀÀrijÀ laulajana..niin oli ilmiselvÀÀ miksi Loreen voitti.
KÀÀrijÀn myöhemmÀt vaiheet ovat kiinnostaneet, kun on esittÀnyt muita biisejÀ paitsi ei omiaan. Olipa kerran elÀmÀ :D vai mikÀ se oli missÀ KÀÀrijÀ oli mukana ja esitti muiden biisejÀ, siinÀ hÀn oli hyvÀ.
No mua ei ole kiinnostanut edes KÀÀrijÀ tai hÀnen tuotantonsa mitenkÀÀn. Tuntuu olevan hauska ja huumorintajuinen tyyppi ihmisenÀ, ja toki hienoa hÀnelle, ettÀ saanut niin paljon suosiota myös maailmalla, mutta mulle ei kolahda, ei. En vaan voi sille mitÀÀn, ettÀ mun korvissa tuo genren tyyliset kappaleet, mitÀ hÀn edustaa, on tylsÀÀ, tasapaksua, melodiatonta jumpetta, jota ei pysty kuuntelemaan. MÀ en löydÀ sisÀltöÀ edes teksteistÀ, kun hÀiritsee niin paljon se kirosanojen viljely. VÀkisin noita kappaleita jossain kuulee, vaikka ei aktiivisesti itse kuuntele. YmmÀrrÀn, ettÀ rakennettu tietty artisti-imago jne. mutta ei kiitos.
KyllÀ kiinnostaakin mikÀ SUA mahtavaa ihmistÀ kiinnostaa. Et saavuta tavoitettasi. EttÀ kÀÀnnyttÀisit toiset halveksimaan KÀÀrijÀÀ. Olkoon tÀmÀ yksi monista epÀonnistumisista valitettavan elÀmÀsi aikana.
MikÀ sinua oikein vaivaa? Aikuisen ihmisen luulisi ÀlyÀvÀn, etteivÀt aina kaikki samat jutut puhuttele muutenkaan kaikkia ihmisiÀ muutenkaan. Jos ei kolahda niin sitten ei kolahda. Ei siinÀ ole kyse kenekÀÀn halveksimisesta.
Vierailija kirjoitti:
Ranskan biisi noussut Tanskan edelle. En ymmÀrrÀ miksi. Yritin kuunnella biisiÀ, mutta en jaksanut kuunnella loppuun, kun oli tylsÀ. Laulu tietysti on upeeta, mutta ei tuo ole mun mielestÀ noin hyvÀ biisi. Ratsastaa pelkÀllÀ oopperalaululla eikÀ biisissÀ ole muuten mitÀÀn ideaa.
Ranskaa ymmÀrtÀviÀ on enemmÀn kuin tanskaa ymmÀrtÀviÀ. Laulun sanoma avautuu silloin paremmin.
VÀhÀn niinkuin eka kuuntelulla jÀi mieleen takatukkatakatukkatakatuktuktakatuktuk...
-winner-