Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

UMK 2026 OFFICIAL đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?

1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen

tÀssÀ tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026

MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (17732)

Vierailija
17721/17732 |
07.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

YllÀtyin, kun voittajasuosikkimme video ei ollut ollenkaan Escin helmikuun soitetuimpien videoitten listalla. TOP20:ssa olivat tÀmÀn vuoden ehdokkaista ainakin Kreikka, Kreeta ja Tanska, mutta ei Suomea. KÀÀrijÀ oli sentÀÀn Baby Lasagnan kanssa hyvissÀ asemissa.

Vierailija
17722/17732 |
07.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranskan esityksen jÀlkeen Youtubessa tuli KÀÀrijÀn Cha Cha Cha. On se vaan yksinkertaisesti mahtava. KÀÀrijÀstÀ todella tuli yksi Euroviisujen legendaarisimmista esiintyjistÀ, vaikkei raatien takia voittanutkaan - tai ehkÀ juuri sen takia. Ei se voitto siis aina merkitse kaikkea.

En tiedĂ€ olenko jotenkin poikkeava suomalainen, mutta mulle ei koskaan ole iskenyt tĂ€mĂ€ cha cha cha millÀÀn tavalla. Ei huumoribiisinĂ€, ei bilebiisinĂ€, ei yhteislaulubiisinĂ€, ei mitenkÀÀn. MĂ€ en vaan ymmĂ€rrĂ€ sen hienoutta. En jaksa kuunnella yhtÀÀn. 

Et ole. En minÀkÀÀn pitÀnyt CCC, se ei toimi mulle millÀÀn tavalla. EnkÀ tosiaan koskaan ole luukuttanut sitÀ. KÀÀrijÀ hahmona oli onnistunut. KÀÀrijÀ laulajana..niin oli ilmiselvÀÀ miksi Loreen voitti.

KÀÀrijĂ€n myöhemmĂ€t vaiheet ovat kiinnostaneet, kun on esittĂ€nyt muita biisejĂ€ paitsi ei omiaan. Olipa kerran elĂ€mĂ€ :D vai mikĂ€ se oli missĂ€ KÀÀrijĂ€ oli mukana ja esitti muiden biisejĂ€, siinĂ€ hĂ€n oli hyvĂ€.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17723/17732 |
07.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulinko jonkun mainitsevan Il Volon 😍😍😍

NiistÀkin pojista on nyt tullut aikuisia miehiÀ. Yksi niistÀ taisi mennÀ naimisiin missin kanssa.

Niin tietenkin. Oliko taas joku instapimu?   

Meni vÀhÀn maku, vaikka tykkÀÀnkin Il Volosta tosi paljon. Olisipa kerrankin joku tuonluokan mies, jonka vaimo olisi paleontologi, tÀhtitietelija tai joku vastaava, eikÀ aina joku muovinen "somevaikuttaja" tai missukka.

Eiks missi ole kuitenkin vĂ€liaikainen vaihe? Ei me voida aina tietÀÀ mitĂ€ ihmiset tekevĂ€t ja toteuttavat sen rinnalla tai sen jĂ€lkeen. 

Aika usealla se vaihe jÀÀ pysyvÀksi, myös tyylillisesti.

Vierailija
17724/17732 |
07.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YllÀtyin, kun voittajasuosikkimme video ei ollut ollenkaan Escin helmikuun soitetuimpien videoitten listalla. TOP20:ssa olivat tÀmÀn vuoden ehdokkaista ainakin Kreikka, Kreeta ja Tanska, mutta ei Suomea. KÀÀrijÀ oli sentÀÀn Baby Lasagnan kanssa hyvissÀ asemissa.

Ei olekaan. Se ei ole niin suosittu todellisuudessa, kuin meillĂ€ annetaan ymmĂ€rtÀÀ. 

On kiva, ettÀ luodaan viisuhypettÀ mutta jalat tÀytyy pitÀÀ maassa.

Vierailija
17725/17732 |
07.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllÀ hyvÀ tuo Brittien biisi. Laulattaa yleisöÀ, onkos oikein muita sellaisia tÀnÀ vuonna, joita voi tanssia ja laulaa kuten tÀtÀ?

KÀÀrijĂ€n jĂ€ljissĂ€ omalla tavallaan ja ihan kuin siinĂ€ alussa olisi ollut vĂ€hĂ€n cha cha cha alkua 😄

No Lululaissa ois ollu, vaan ei kelevannu.

Viisubiisin pitÀÀ olla sellainen joka tansittaa 💃ja laulattaa. Aatelkaa miten komialta se olisi nĂ€yttĂ€nyt kun wienissĂ€ viisuyleisö olisi laulanut, tanssinut ja heiluttanut valkoisia liinoja Suomen esityksen tahtiin. MikĂ€ energia siitĂ€ olisikaan vĂ€littynyt  Euroopalle.

Liinan heilutus on ollut kÀytössÀ tanssin yhteydessÀ monessa maassa, kuten Espanjassa, mutta ei Suomessa, joten minulla eka ajatus oli, ettÀ miksi ne antautuu, kun heiluttavat valkoista lippua?

Muistaakseni koskaan aiemmin viisuyleisössĂ€ ei ole nĂ€hty liinanheilutusta. Espanjalaiset ja varmasti on muitakin maita jotka ymmĂ€rtÀÀ miksi liinaa heilutetaan musiikin soidessa. 

YhdessĂ€kÀÀn reaktiovideossa ei ole kyseenalaistettu valkoisen liinan olemassaoloa. Jotkut heistĂ€ ovat itsekin tarttuneet paidanhihaan tai paperiin Lululaita  katsoessaan. Vain suomalaiset voivat vetÀÀ vÀÀrĂ€t johtopÀÀtökset siitĂ€? 

Liinan heilutus luo sitÀ yhteenkuuluvuuden tunnetta sitÀ eivÀt suomalaiset ymmÀrrÀ. Harmi.

Vierailija
17726/17732 |
07.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Finaalissa UMK yleisössÀ suurin osa oli ulkomaalaisia, ilmankos liinat heilui niin vimmatusti. (Liinat oli jaettu tuoleille valmiiksi UMKn toimesta.) Kun ulkkikset nÀytti esimerkkiÀ niin suomalaisetkin uskalsi heiluttaa.

Vierailija
17727/17732 |
07.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finaalissa UMK yleisössÀ suurin osa oli ulkomaalaisia, ilmankos liinat heilui niin vimmatusti. (Liinat oli jaettu tuoleille valmiiksi UMKn toimesta.) Kun ulkkikset nÀytti esimerkkiÀ niin suomalaisetkin uskalsi heiluttaa.

NiitÀ liinanheiluttajia oli nÀhtÀvÀsti koottu Komioitten lavan ympÀrille iso joukko.

Vierailija
17728/17732 |
07.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranskan esityksen jÀlkeen Youtubessa tuli KÀÀrijÀn Cha Cha Cha. On se vaan yksinkertaisesti mahtava. KÀÀrijÀstÀ todella tuli yksi Euroviisujen legendaarisimmista esiintyjistÀ, vaikkei raatien takia voittanutkaan - tai ehkÀ juuri sen takia. Ei se voitto siis aina merkitse kaikkea.

En tiedĂ€ olenko jotenkin poikkeava suomalainen, mutta mulle ei koskaan ole iskenyt tĂ€mĂ€ cha cha cha millÀÀn tavalla. Ei huumoribiisinĂ€, ei bilebiisinĂ€, ei yhteislaulubiisinĂ€, ei mitenkÀÀn. MĂ€ en vaan ymmĂ€rrĂ€ sen hienoutta. En jaksa kuunnella yhtÀÀn. 

Et ole. En minÀkÀÀn pitÀnyt CCC, se ei toimi mulle millÀÀn tavalla. EnkÀ tosiaan koskaan ole luukuttanut sitÀ. KÀÀrijÀ hahmona oli onnistunut. KÀÀrijÀ laulajana..niin oli ilmiselvÀÀ miksi Loreen voitti.

KÀÀrijĂ€n myöhemmĂ€t vaiheet ovat kiinnostaneet, kun on esittĂ€nyt muita biisejĂ€ paitsi ei omiaan. Olipa kerran elĂ€mĂ€ :D vai mikĂ€ se oli missĂ€ KÀÀrijĂ€ oli mukana ja esitti muiden biisejĂ€, siinĂ€ hĂ€n oli hyvĂ€.

No mua ei ole kiinnostanut edes KÀÀrijĂ€ tai hĂ€nen tuotantonsa mitenkÀÀn. Tuntuu olevan hauska ja huumorintajuinen tyyppi ihmisenĂ€, ja toki hienoa hĂ€nelle, ettĂ€ saanut niin paljon suosiota myös maailmalla, mutta mulle ei kolahda, ei. En vaan voi sille mitÀÀn, ettĂ€ mun korvissa tuo genren tyyliset kappaleet, mitĂ€ hĂ€n edustaa, on tylsÀÀ, tasapaksua, melodiatonta jumpetta, jota ei pysty kuuntelemaan. MĂ€ en löydĂ€ sisĂ€ltöÀ edes teksteistĂ€, kun hĂ€iritsee niin paljon se kirosanojen viljely. VĂ€kisin noita kappaleita jossain kuulee, vaikka ei aktiivisesti itse kuuntele. YmmĂ€rrĂ€n, ettĂ€ rakennettu tietty artisti-imago jne. mutta ei kiitos. 

Vierailija
17729/17732 |
07.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Naapurilista: Ruotsi, Viro, Norja, Tanska, Kypros, Kreikka, Bulgaria, Liettua. 

Tanska ja Bulgaria oli siis eilen uusia viraalimaita. Tanskan listalla meni heti sijalle 5. 

Viron listalla on myös Takatukka

Vierailija
17730/17732 |
07.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan. Se ei ole niin suosittu todellisuudessa, kuin meillĂ€ annetaan ymmĂ€rtÀÀ. 

On kiva, ettÀ luodaan viisuhypettÀ mutta jalat tÀytyy pitÀÀ maassa.

Joo, kun vielĂ€ mennÀÀn niin herkĂ€sti tuohon reaktiovideoiden harhaan. "Eurooppalaiset tykkÀÀ" "saa paljon kehuja" "12 points" "winner!" 🙄

Katsokaapas nĂ€itten ns. reagoijien muita videoita. ErittĂ€in harva heistĂ€ pystyy antamaan minkÀÀnlaista kritiikkiĂ€ yhtÀÀn millekÀÀn kappaleelle, vaikka aihettakin monesti olisi. Saatikka, ettĂ€ sanoisivat ettĂ€ eivĂ€t kappaleesta tykkÀÀ. KyllĂ€ se on sitĂ€ samaa kehumista ja mielistelyĂ€ lĂ€hes aina. Mainostulojen toivossa ne sitĂ€ hommaa tekee. MitĂ€ enemmĂ€n klikkauksia saavat, sitĂ€ enemmĂ€n kilahtaa rahaa kassaan. MĂ€ en enÀÀ viitsi noita edes katsoa. Niin Ă€rsyttĂ€vÀÀ tuo tyhjĂ€ lĂ€ssytys, kun kaikki on vaan niin wow! 

Vierailija
17731/17732 |
07.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurilista: Ruotsi, Viro, Norja, Tanska, Kypros, Kreikka, Bulgaria, Liettua. 

Tanska ja Bulgaria oli siis eilen uusia viraalimaita. Tanskan listalla meni heti sijalle 5. 

Viron listalla on myös Takatukka

Viraalilistoilla on hönkĂ€sen pölĂ€yksen verran merkitystĂ€ 😂 Liekinheitin on Ruotsin viraalilistan ykkösenĂ€, mutta ei ole vielĂ€kÀÀn noussut varsinaisella listalla edes 200 eniten soitetun joukkoon.

Vierailija
17732/17732 |
07.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Jos munkki kĂ€y ni ketkĂ€ juontaisivat Euroviisut Suomessa? 

Vierailija
17733/17732 |
07.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mua ei ole kiinnostanut edes KÀÀrijĂ€ tai hĂ€nen tuotantonsa mitenkÀÀn. Tuntuu olevan hauska ja huumorintajuinen tyyppi ihmisenĂ€, ja toki hienoa hĂ€nelle, ettĂ€ saanut niin paljon suosiota myös maailmalla, mutta mulle ei kolahda, ei. En vaan voi sille mitÀÀn, ettĂ€ mun korvissa tuo genren tyyliset kappaleet, mitĂ€ hĂ€n edustaa, on tylsÀÀ, tasapaksua, melodiatonta jumpetta, jota ei pysty kuuntelemaan. MĂ€ en löydĂ€ sisĂ€ltöÀ edes teksteistĂ€, kun hĂ€iritsee niin paljon se kirosanojen viljely. VĂ€kisin noita kappaleita jossain kuulee, vaikka ei aktiivisesti itse kuuntele. YmmĂ€rrĂ€n, ettĂ€ rakennettu tietty artisti-imago jne. mutta ei kiitos. 

Reaktiovideoitten tekijöiltÀ (henkilöstÀ riippuen) löytyy kyllÀ myös mielenkiintoisia huomioita sekÀ kappaleista ettÀ niitten esittÀjistÀ. EnemmÀn nÀillÀ keskustelupalstoilla mennÀÀn mutun varassa ja lauotaan mitÀ pÀÀhÀn pÀlkÀhtÀÀ.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kaksi kahdeksan neljÀ