UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (17717)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa ettÀ ei ole muka samantyylisiÀ biisejÀ? Perustuvat kaikki ÀÀnikikkailulle ja oopperaÀÀnen sekoittamiseen tavalliseen lauluÀÀneen. Jos tÀmÀ menee tÀnÀ vuonna hyvin lÀpi, niin ensi vuonna tulee taas yrittÀjÀ jostakin.
MitÀ sitten. Kukaan ei valita kun poppibiisi voittaa vuosi vuoden perÀÀn. Ei kai se ole ainoa genre, jota ei lasketa?
PitÀÀ olla myös tunnistettava melodia eikÀ pelkkÀÀ ÀÀnen esittelyÀ. Wasted Lovessa oli, Codessa ei niinkÀÀn. Ranskan voi laskea nÀitten kahden edeltÀjÀn matkijaksi.
?
No olen kyllÀ eri mieltÀ. Code on pÀÀssÀni ihan tunnettuna melodiana vielÀkin. HyrÀilen sitÀ parhaillaan.
Turhaan minulle purat jos et tykkÀÀ oopperasta tai siitÀ,ettÀ ÀÀnialoja kÀytetÀÀn.
Itsekin olisin mielellÀni aikoinaan lÀhettÀnyt nightwishin Tarja Turusella. Tuomaristo sanoi ei.
Höpö höpö. Il Volo oli ok ja yleensÀ sen ÀÀnialan miesÀÀnet. Sopranistoista en niinkÀÀn vÀlitÀ. EnkÀ naisoopperalaulajista. Sori.
Kuulinko jonkun mainitsevan Il Volon đđđ
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli jotenkin Harry Potter mieleen Ranskan musiikkivideosta
MinÀ katsoin toisella silmÀllÀ ja mulle Britney Spears
Vierailija kirjoitti:
NiistÀkin pojista on nyt tullut aikuisia miehiÀ. Yksi niistÀ taisi mennÀ naimisiin missin kanssa.
Piti löydÀ oikein tarkistamassa. Oma Suosikini oli tÀmÀ 2021. Tuli 3. Kun maneskin voitti ja Barbara Ranskasta oli toinen. Mietin miten ei saanut laulusta tuomariston pisteitÀ.
No tarkasti niin sai parhaat pisteet! Yleisö vaan antoi muille enemmÀn. Ja nÀmÀ Barbarat ja jopa maneskin eivÀt olleet liian kaukana tuomariston pisteissÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MinÀ katsoin toisella silmÀllÀ ja mulle Britney Spears
Ne tulee teille kouluasuista!
Mulle tuli Cristina Aguilera. VÀhÀn samaa nÀköÀ tuossa tukkatyylissÀ
2021 oli kova vuosi. Suomella oli Blindchannel.
Ihan turhaa stressata jostain sijoituksista tyyliin vain 1 sija merkitsee.
Suomalaisille on jÀÀnyt trauma Loreenista ja tuomariÀÀnistÀ.
PitÀÀ muistaa,ettÀ jakaa ne muillekin kuin 1 biisille pisteitÀ...
Ajatelkaa nÀmÀkin edustivat Suomea. SillÀ something better biisillÀ . (Tulivat 11. Silloin kyllÀ Suomi ryöstettiin!)
EnemmÀn tÀmÀkin herÀttÀÀ tunteita kuin jotkut viisubiisit. Tunnelaulu vs vain teknisesti taitava laulu.
Toisen kerran kuuntelin tuon Ranskan niin oli se ihan hyvÀ. Eka kerralla sattui se ooppera korviin, mutta nyt tokalla meni jo kivuttomammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NiistÀkin pojista on nyt tullut aikuisia miehiÀ. Yksi niistÀ taisi mennÀ naimisiin missin kanssa.
Niin tietenkin. Oliko taas joku instapimu?
Meni vÀhÀn maku, vaikka tykkÀÀnkin Il Volosta tosi paljon. Olisipa kerrankin joku tuonluokan mies, jonka vaimo olisi paleontologi, tÀhtitietelija tai joku vastaava, eikÀ aina joku muovinen "somevaikuttaja" tai missukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meni vÀhÀn maku, vaikka tykkÀÀnkin Il Volosta tosi paljon. Olisipa kerrankin joku tuonluokan mies, jonka vaimo olisi paleontologi, tÀhtitietelija tai joku vastaava, eikÀ aina joku muovinen "somevaikuttaja" tai missukka.
Ei oikeastaan, vaan Miss Venezuela ja entinen tennisammattilainen.
Vierailija kirjoitti:
2021 oli kova vuosi. Suomella oli Blindchannel.
Ihan turhaa stressata jostain sijoituksista tyyliin vain 1 sija merkitsee.
En stressaa, mutta kyllÀ se pysti Suomeen tulee.
Liekinheittimen lisÀksi minun suosikkejani on Tanska, Norja ja UK.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa ne tÀhtitieteilijÀ- ja paleontologinaiset eivÀt kelpuuttaa laulajaa. Laulajahan voi olla vaikka tyhmÀ kuin saapas.
Vierailija kirjoitti:
Toisen kerran kuuntelin tuon Ranskan niin oli se ihan hyvÀ. Eka kerralla sattui se ooppera korviin, mutta nyt tokalla meni jo kivuttomammin.
YllÀttÀvÀn nuiva vastaanotto, tietysti on paljon kehuttukin, mutta aika moni on kommenteissa myös sitÀ mieltÀ, ettÀ ei taas oopperatyyliÀ heti JJn jÀlkeen.
En tiedÀ onko mitÀÀn merkitystÀ... mutta itselleni menee wasted Loven korkeissa kohdissa iho kananlihalle. Ranskan videossa niin ei kÀynyt.
Toki live voi muuttaa mihin suuntaan tahansa.
TÀstÀ tulee jÀnnÀÀ!
Lindan viulu on meidÀn oopperaosuus!
Hitsin harmi ettei saa vetÀÀ livenÀ..