UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (16446)
Saa nÀhdÀ tekeekö PPj LL historiaa? Ihan hyvÀ biisi mutta olin enemmÀn innoissani KÀÀrijÀstÀ.
Sama tÀÀllÀ ja nytkin ÀÀnesti Tsatsia, muttei se silti estÀ toivomasta kaikkea hyvÀÀ Petelle ja Lindalle.
ĂĂ€nestys on tĂ€llaista, enemmistö voittaa ja sit pulinat pois.
Kiva kun Linda saa nyt Suomessa hyvÀÀ julkisuutta ja kannustusta.
Vierailija kirjoitti:
Kivaa omien kannustamista?
MikÀ meitÀ suomalaisia oikein vaivaa?KyllÀ toi oddseissa ykkösenÀ oleminen, prosenttien noustessa jostain kertoo.
HÀh? Otse olen viettÀnyt tÀÀllÀ tÀnÀÀn tauon jÀlkeen aikaa ja varmaa 90 prosenttia viesteistÀ ollut positiivisia tai huumorilla heitettyjÀ? Ainakin ne mitÀ itse nÀhnyt.
Poislukien joku Australian röllifani
NykyisellÀÀn hulabaloo nÀissÀ kinkereissÀ nousee etusijalle ja laulujen luritukset jÀÀvÀt toissijaisiksi.
Koska ylellÀ alkaa moraalipaniikki ja lindan luo juostaan pilkkihaalareiden kaa .. koska "ebu kÀski" niin nÀmÀ pÀÀlle.
En kÀsitÀ, miten Kreikan euroviisu voi olla Oddseissa kakkosena heti Lindan ja Peten jÀlkeen. SehÀn on vain huono versio KÀÀrijÀstÀ!
Serbian avaus pÀÀsi kyllÀ yllÀttÀmÀÀn. Katsotaan liikehtiikö nuorisojoukot metallin suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MikÀ meitÀ suomalaisia oikein vaivaa?KyllÀ toi oddseissa ykkösenÀ oleminen, prosenttien noustessa jostain kertoo.
HÀh? Otse olen viettÀnyt tÀÀllÀ tÀnÀÀn tauon jÀlkeen aikaa ja varmaa 90 prosenttia viesteistÀ ollut positiivisia tai huumorilla heitettyjÀ? Ainakin ne mitÀ itse nÀhnyt.
Jaa mÀ oon ollu 10 minuuttia, kelasin taaksepÀin ja on vaan suomen biisin haukkumista 90% viesteistÀ.
Vierailija kirjoitti:
NykyisellÀÀn hulabaloo nÀissÀ kinkereissÀ nousee etusijalle ja laulujen luritukset jÀÀvÀt toissijaisiksi.
Ei kukaan maksa makkarasta jos tietÀÀ miten sikoja kohdellaan. Kaikki maksaa mielikuvista ja makunautinnoista. Sinappia kylkeen ja Rocn roll.
Vierailija kirjoitti:
En kÀsitÀ, miten Kreikan euroviisu voi olla Oddseissa kakkosena heti Lindan ja Peten jÀlkeen. SehÀn on vain huono versio KÀÀrijÀstÀ!
Tanska on toka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MikÀ tulee olemaan tÀnÀ vuonna Suomen esityksessÀ se jokavuotinen ISO lavaste, joka kahtena edellisenÀ vuotena on ollut ensin jÀttifarkkumuna ja sen jÀlkeen jÀttimikrofoni?
Lavalle jÀttimÀistÀ jÀÀveistosta jÀljittelevÀ centerpiece, lÀpinÀkyvÀ, valaistu hienosti niin ulkoa kuin sisÀltÀ. Hehkuisi tilanteen mukaan joko jÀÀnkylmÀÀ valkoista valoa tai tulista liekkien vÀrjÀÀmÀÀ valoa. LisÀksi tietysti jo tutuksi tulleet oikeat liekit mukaan. PÀÀelementteinÀ siis vastakkaiset jÀÀ ja tuli, jotka L&P ovat itsekin maininneet monta kertaa mediassa.
JÀÀkirkko? No se olisi ainakin suomalaista.
Miksi tÀhÀn biisiin ylipÀÀtÀÀn pitÀÀ yhdistÀÀ kirkko? Oikeesti. Nyt ollaan menossa Euroviisulavalla.
Samaa miletÀ, noi synnintuskat sais jÀÀdÀ pienemÀlle osuudelle.
Linda nÀyttÀÀ elokuvien supersankarilta hopeisessa liehuvassa asussaan!
Vierailija kirjoitti:
MinÀ en kÀsitÀ, ettei Suomen sijoitus oo vielÀ pudonnut, tolla ei voiteta yhtÀÀn mitÀÀn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tanska on toka
Tai, no Tanska, Kreikka ja Australia aikalailla samoissa ~10% tuntumassa. Suomi 21%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa mÀ oon ollu 10 minuuttia, kelasin taaksepÀin ja on vaan suomen biisin haukkumista 90% viesteistÀ.
Tarvitset isomman otannan. Voin vakuuttaa ettÀ vauva palstalle harvinaisen pos. ViestejÀ. SelvÀ enemmistö ihan vaan miettinyt miten esityksestÀ saisi vielÀkin paremman ja ne lÀppÀehdotukset.
Vierailija kirjoitti:
"Pete liikkuu enemmÀn"...
Jaahas.. sieltÀ tulee "kohta sataa pete" lopussa ja sammuttaa tulen shsmpsnjallaan!
Olisi hauskaa, jos jossain formulakisassa jÀrjestÀjÀt unohtaisivat tuoda kisan voittajalle samppanjapullon - ja kun siitÀ huomautettaisiin, toisivat lasillisen vettÀ.
Vierailija kirjoitti:
HĂ€n on superhero joka saa viulunsoitolla jopa tuolitkin nousemaan ilmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HĂ€n on superhero joka saa viulunsoitolla jopa tuolitkin nousemaan ilmaan.
Ilmassa leijuvat tuolit menivÀt valitettavasti monelta katsojalta kokonaan ohi.
Tai sit tÀÀllÀ rupee taas olemaan toksista, ettÀ kivat ihmiset ei enÀÀ jaksa ketjua seurata.