UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (16525)
Kuunnelkaa nyt herranjestas muidenkin maiden lauluja, niin tulee edes vÀhÀn suhteellisuudentajua tohon PPLLhehkutukseenne.
n. 700 000 kertaa on UMK finaalia kuunneltu UMK ja euroviisujen kanavalla youtubessa. Nyt hidastuu tahti kuitenkin. Nostetta tulee toivottavasti sitten lÀhempÀnÀ kisaa erityisesti ja kyllÀ tuleekin. Se on vissi ja varma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MikÀ tulee olemaan tÀnÀ vuonna Suomen esityksessÀ se jokavuotinen ISO lavaste, joka kahtena edellisenÀ vuotena on ollut ensin jÀttifarkkumuna ja sen jÀlkeen jÀttimikrofoni?
Toivottavasti ei mitÀÀn tÀllÀistÀ enÀÀ.
Ihan vtunmoinen paperimassasta tehty liekinheitin keskelle lavaa. :D
Siis fallos.
Vierailija kirjoitti:
Kuunnelkaa nyt herranjestas muidenkin maiden lauluja, niin tulee edes vÀhÀn suhteellisuudentajua tohon PPLLhehkutukseenne.
Kuunneltu avoimin mielin, mutta meh. Jospa sieltÀ kevÀÀn mittaan joku persoona tai biisi nousee esiin
Vierailija kirjoitti:
Olen kuunnellut joka ikisen valitun. Ei ole yksikÀÀn ollut sellainen joka huutaa voittaja vielÀ. Joten toistaiseksi Lindalla ja PetellÀ mennÀÀn! Can't stop this train!
(Olen ennustanut 2 viimeistÀ voittajaa oikein btw )
Pete Parkkonen eli Peter Parker eli Spider-Man eli HÀmÀhÀkkimies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MikÀ tulee olemaan tÀnÀ vuonna Suomen esityksessÀ se jokavuotinen ISO lavaste, joka kahtena edellisenÀ vuotena on ollut ensin jÀttifarkkumuna ja sen jÀlkeen jÀttimikrofoni?
Siis fallos.
Oletko olevinasi hauska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuunnellut joka ikisen valitun. Ei ole yksikÀÀn ollut sellainen joka huutaa voittaja vielÀ. Joten toistaiseksi Lindalla ja PetellÀ mennÀÀn! Can't stop this train!
(Olen ennustanut 2 viimeistÀ voittajaa oikein btw )
Ja muistan hyvin kun tulin tÀnne ilmoittamaan viime vuonna kun JJ:n biisi tuli ulos, ettÀ voittaja on löytynyt. SitÀ alapeukkujen mÀÀrÀÀ. No olin oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linda nÀyttÀÀ elokuvien supersankarilta hopeisessa liehuvassa asussaan!
HĂ€n on superhero joka saa viulunsoitolla jopa tuolitkin nousemaan ilmaan.
Ainakin tuolin kolmannen jalan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis fallos.
Oletko olevinasi hauska.
Olen hauska.
Onpa Linda nÀtti tuossa uutisten klipissÀ. Hiukset kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kÀsitÀ, miten Kreikan euroviisu voi olla Oddseissa kakkosena heti Lindan ja Peten jÀlkeen. SehÀn on vain huono versio KÀÀrijÀstÀ!
Tanska on toka
Tai, no Tanska, Kreikka ja Australia aikalailla samoissa ~10% tuntumassa. Suomi 21%.
Ennen UMK:ta Suomella oli vain 16%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linda nÀyttÀÀ elokuvien supersankarilta hopeisessa liehuvassa asussaan!
HĂ€n on superhero joka saa viulunsoitolla jopa tuolitkin nousemaan ilmaan.
Jos joku muistaa painaa vain play-nÀppÀintÀ. Muuten jÀÀ Parkkonen onkimaan onneansa.
Linda on kuin supersankaritar Emma Frost.
PÀÀstÀkÀÀ Pete nyt lepÀÀmÀÀn pariksi pÀivÀksi. NÀytti uutisklipissÀ, ettÀ poika on ihan loppu.
Toukokuussa Pete ja Linda rÀjÀyttÀvÀt pankin. KyllÀhÀn tÀssÀ voitto on lÀhellÀ. HyvÀ Pete! HyvÀ Linda!
Vierailija kirjoitti:
Onpa Linda nÀtti tuossa uutisten klipissÀ. Hiukset kiinni.
Aika moni nÀistÀ ilkkujista olis varmaan aika tyytyvÀinen jos liki kuuskymppisenÀ olis noin hyvÀssÀ kuosissa.
MÀ tiesin Lordin, Conchita Wurstin, Salvador Sovralin voittavan ja KÀÀrijÀn pÀrjÀÀvÀn hyvin jo ensi kuulemalta. Ei tuu LiekinheittimestÀ sitÀ fiilistÀ.
Vierailija kirjoitti:
PÀÀstÀkÀÀ Pete nyt lepÀÀmÀÀn pariksi pÀivÀksi. NÀytti uutisklipissÀ, ettÀ poika on ihan loppu.
Toukokuussa Pete ja Linda rÀjÀyttÀvÀt pankin. KyllÀhÀn tÀssÀ voitto on lÀhellÀ. HyvÀ Pete! HyvÀ Linda!
Ei nÀyttÀnyt, vaan hyvÀltÀ nÀytti.
Ei Suomen tarvi edes voitta, hyvÀ sijoituskin on jo mahtavaa!
Ei juma. Serbian biisi paranee kyllÀ koko ajan kuuntelukertojen myötÀ ja soi tÀÀllÀ luuppina. Jos laulajan ÀÀni kestÀÀ esittÀÀ tÀtÀ kerta toisensa jÀlkeen livenÀ, niin tÀssÀ on haastetta kenelle vaan!
-winner-