UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1744)
Vierailija kirjoitti:
Noloa tuo Paalasen juttujen linkittÀminen jatkuvasti tÀnne. Voisitteko kuvitella miltÀ ketju nÀyttÀÀ, jos kaikki alkaisi linkittelemÀÀn Youtubesta Ettaa, PeteÀ jne. tÀnne.
Voithan sÀ niitÀ linkittÀÀ jos ne saa sut innostumaan. Anna palaa.
Pelkoni kÀvivÀt toteen, ja Peten & Lindan biisi ei vain ole riittÀvÀn hyvÀ. Tunne puuttuu, eikÀ biisi jÀÀ mieleen. Harmi, koska tuolla duolla olisi ollut potentiaalia vaikka mihin.
Vierailija kirjoitti:
Linda on upea. Petekin hyvÀ vaikka ei pÀÀse tÀssÀ kÀyttÀmÀÀn vahvuuksiaan. Biisi voisi olla parempi, mutta sanat Eikö kukaan voinut kirjoittaa tÀhÀn jotku oikeat lyriikat ettei olisi kysytty tekoÀlylÀ (siltÀ vaikuttavat). Sanat on tosi hölmöt. Muutenkaan liekinheitin ei ole ihan suomen kielen TOP-100 kauneimmat sanat listalla. Se ettÀ sana surisee tÀysin kokonaisuuteen sopimattomana ihmeellisenÀ efektiÀ kertsin pÀÀtteeksi on jo tyylimoka.
Ei ollut huono, mutta ikÀvÀsti pilattu noilla latteuksilla hyvÀ mahdollisuus.
Tulel vielkin leikin... liekinheitin. Minusta ihan nokkelaa sanailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Biisi nimenomaan paranee lisÀkuunteluilla. Upea."
HyvÀn euroviisubiisin pitÀÀ iskeÀ tÀysillÀ tajuntaan jo ensikuulemalta.
Joo, tuon teki KÀÀrijÀ ja Cha cha cha. Muistan tuon hetken kuin eilisen pÀivÀn.
Hassu juttu kyllĂ€: muistan hyvin missĂ€ olin kun Estonia upposi, kun WTC-tornit sortuivat, TapaninpĂ€ivĂ€n tsunamista tuli tieto ja kuulin ChaChaChaan julkaisuyönĂ€ ekan kerran. Oli kyllĂ€ aika erikoista ettĂ€ joku euroviisubiisi pÀÀsee tĂ€llaiselle listalle mut nĂ€in vaan on kĂ€ynyt đ
Se tunne kun katsoi Cha Cha Chan videota silloin keskiyöllÀ ekaa kertaa ja tiesi heti ettÀ tÀssÀ se on! Voi niitÀ aikoja.
Sit silmĂ€t ristissĂ€ partyjĂ€ eri maista. Siirryttiin kaksplussalle yöksi, kun palsta meni kiinni. Aamulla töihin. đ„Ž
Vierailija kirjoitti:
Sininen ja valkoinen đđđđ
Miksi Suomi lÀhtisi viemÀÀn jotain noin ajasta jÀlkeenjÀÀnyttÀ musiikkia ja iÀnikuista kurkkuÀÀntÀ, ehkÀ se oli nyt joillekkin uusi tyyli, mutta onhan se jo muualla niin vuosikausia nÀhty juttu! Sama Komioilla, pysyköön ne tÀÀllÀ kukkamekkoisten ihailtavina kun toinen vahtoehto on tuollainen heinÀhattu örisijÀ.
Juu, ei toimi nyt Parkkonen. PuolivÀlissÀ esitystÀ myötÀhÀpeÀ otti vallan ja oli jÀtettÀvÀ kuuntelu kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noloa tuo Paalasen juttujen linkittÀminen jatkuvasti tÀnne. Voisitteko kuvitella miltÀ ketju nÀyttÀÀ, jos kaikki alkaisi linkittelemÀÀn Youtubesta Ettaa, PeteÀ jne. tÀnne.
Voithan sÀ niitÀ linkittÀÀ jos ne saa sut innostumaan. Anna palaa.
MehÀn emme tiedÀ paalasen biisistÀ mitÀÀn, mutta hyvÀ, ettÀ löytyi. Uusi fani silti
KyllÀ Linda on kuin uusi Vanessa-Mae viuluineen ja PetellÀ kiihkeÀ laulu. MitÀ tÀstÀ vielÀ syntyykÀÀn.
Vierailija kirjoitti:
YlyrittÀmista tuo Linda ja Pete. Kertsi ei ole tarpeeksi vahva/tarttuva. Tuo "liekinheitin" kohta lÀhinnÀ aiheuttaa myötÀhÀpeetÀ. TekemÀllÀ tehty euroviisu
Oletteko koskaan miettineet, mitkÀ on suomalaisten turhempia tunteita?
MyötÀhÀpeÀ - minkÀ vuoksi pitÀÀ hÀvetÀ jonkun toisen puolesta?
Minua ei ole koskaan hÀvettÀnyt kenenkÀÀn muun kuin itseni puolesta, jos koen ettÀ olen itse ollut tÀysi tollo.
MyötÀhÀpeÀ on aivan varmasti vain suomailaisten ominaisuus, ei sellaista muualla Euroopassa tunneta.
MitÀ tapahtuu, jos te lopetatte hÀpeÀmisen toisen puolesta. Ei mitÀÀn pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Pelkoni kÀvivÀt toteen, ja Peten & Lindan biisi ei vain ole riittÀvÀn hyvÀ. Tunne puuttuu, eikÀ biisi jÀÀ mieleen. Harmi, koska tuolla duolla olisi ollut potentiaalia vaikka mihin.
JÀÀpalat puuttui videosta. KylmĂ€nvĂ€reet đ
Parkkonen : vedÀ englanniks ,
Ja maailma avautuu jalkojenne juureen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei syntynyt mitÀÀn vÀreitÀ. Biisin aihe oli hyvÀ, mutta tunne ei tullut lÀpi. Olisin halunnut tykÀtÀ tÀstÀ enemmÀn tÀllaisena vÀlillÀ kuumana, vÀlillÀ kylmÀnÀ sydÀntenmurskaajana, mutta kun ei.
TykkÀÀn yhÀ enemmÀn useamman kuuntelukerran jÀlkeen. Ei hÀvetÀ, jos Linda ja Pete valitaan. Mua vaan ÀrsyttÀÀ, kun esiintyjÀt eivÀt voi kertoa suoraan lÀhtisivÀtkö euroviisuihin. En mÀ ainakaan halua ÀÀnestÀÀ sellaista, joka ei lÀhtisi.
Ettaa olen kuunnellut melko paljon. EnsimmÀisellÀ kerralla oli hyvÀ ja sitten heti sen jÀlkeen on toiminut joka kerta. TÀmÀn voisi lÀhettÀÀ jo. EhkÀ löytyy joku parempikin, mutta jos ei, niin kÀy tuokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei syntynyt mitÀÀn vÀreitÀ. Biisin aihe oli hyvÀ, mutta tunne ei tullut lÀpi. Olisin halunnut tykÀtÀ tÀstÀ enemmÀn tÀllaisena vÀlillÀ kuumana, vÀlillÀ kylmÀnÀ sydÀntenmurskaajana, mutta kun ei.
Vitsi vitsi oli. Liekinheitin
Vierailija kirjoitti:
Kansanmusiikkia on aina silloin tÀllöin eri maista eikÀ ne menesty. Ei hanuriukkoja viisuihin.
Nyt menestyy
Vierailija kirjoitti:
Kattokaa Youtubesta UMK reaktiovideoita, niin saatte kÀsityksen mitÀ ulkomailla tykÀtÀÀn. TyypillistÀ ettÀ Suomessa lytÀtÀÀn kaikki ja jos on vÀhÀn seksikÀs niin voi kauhee. Linda ja Pete on ainakin 1000 kertaa parempi kuin Etta. Muita odotellessa.
Ulkkikset nyt tykkÀÀ kaikista Umk biiseistÀ yleensÀkin, minÀ muodostan mielipiteeni itse, ja ei nyt ihan tÀysin lÀhtenyt tÀmÀ.
Linda & Pete - kauniita ihmisiÀ, PetellÀ on hyvÀ soundi ÀÀnessÀ ja osaa laulaa. Ihan hyvÀ soundi biisissÀ. KyllÀ tÀmÀ huomiota herÀttÀisi viisuissa.
Vierailija kirjoitti:
Kattokaa Youtubesta UMK reaktiovideoita, niin saatte kÀsityksen mitÀ ulkomailla tykÀtÀÀn. TyypillistÀ ettÀ Suomessa lytÀtÀÀn kaikki ja jos on vÀhÀn seksikÀs niin voi kauhee. Linda ja Pete on ainakin 1000 kertaa parempi kuin Etta. Muita odotellessa.
Minulle taas Etta toimii. ElÀmÀ on ollut viime aikoina aika kovaa. Mutta vÀhÀn sama asenne kuin Etan biisissÀ, ettÀ ihan sama, minÀ pÀrjÀÀn. Etalla on myös tarina, saataisiin hyvÀ postikortti. Ihmiset voisivat varmasti samaistua siihen, ettÀ vaikeuksista voittoon.
YlyrittÀmista tuo Linda ja Pete. Kertsi ei ole tarpeeksi vahva/tarttuva. Tuo "liekinheitin" kohta lÀhinnÀ aiheuttaa myötÀhÀpeetÀ. TekemÀllÀ tehty euroviisu