UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (14916)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, jossain ovensuukyselyssÀ Chachi sijalla 3.
Chachilla on hyvÀ biisi, on kokenut esiintyjÀ ja hÀnestÀ on helppo tykÀtÀ.
Mun mielestÀ biisi on ihan kauhea jumputus. Chachi on hyvÀ esiintyjÀ ja laulaja, mutta tuo biisi ei jatkoon.
Hyvin tuotettua poppia.
En pidĂ€ oikein mistÀÀn biisistĂ€. Liekinheitin on mielestĂ€ni ainoa potentiaalinen, jolla mahdollisuus jonkinlaiseen sijoitukseen. Mutta, live ratkaisee. ĂĂ€nestĂ€n just sitĂ€ jolla paras live-esitys. Koska se ratkaisee myös itse kisassa.
Vierailija kirjoitti:
Heippa. Tulin uutena tÀhÀn ketjuun, ajattelin seurata iltaa mukana. Toivottavasti on kivaa kommentointia. MikÀ fiilis ihmisillÀ tÀÀllÀ?
HyvĂ€ fiilis! đ„đ»
Rakkaudenkipee ois loistoviisu jos ei ois tÀstÀ maasta, ei jotenkin arvosteta tÀllaisia tarpeeks. EhkÀ eri lyriikoilla vielÀ.
Oon ollu aina sitÀ mieltÀ ettÀ joku suomalaiseen kansantaruun viittaava viisu voittais oikein paketoituna. Esim Jenni Vartiaisen suru on kunniaviera-tyylinen, siinÀ onkin kansanlaulu lainauksia.
Vierailija kirjoitti:
Suomella olisi nyt oikeasti mahdollisuus voittaa viisut, jos valitaan liekinheitin. Mutta pelkÀÀn, ettÀ jotkut veemÀiset ihan veemÀisyyttÀÀn yrittÀvÀt estÀÀ tÀmÀn. Suomalaiset itse ovat aina itsensÀ pahimpia vihollisia ja haukkuvat ehdokkaansa jo hyvissÀ ajoin ennen viisuja. Siksi tykkÀÀn mieluummin katsoa ulkomaisia arvioita.
Itsekin olen yllÀttynyt miten jotkut kirjoittelevat ÀlyttömÀn aggressiivisesti, kuin olisivat hÀtÀÀ kÀrsimÀssÀ ja pitÀÀ kynsiÀ jotain vihollista. En nÀe PeteÀ tai Lindaa provokatiivisina persoonina. Pete varsinkin jalat maan pinnalla ja nöyrÀn oloinen tyyppi, symppis haastatteluissa.
Suomen sijainti oddseissa taas noussut, koska LindaPete đ„đ»
Vierailija kirjoitti:
Suomella olisi nyt oikeasti mahdollisuus voittaa viisut, jos valitaan liekinheitin. Mutta pelkÀÀn, ettÀ jotkut veemÀiset ihan veemÀisyyttÀÀn yrittÀvÀt estÀÀ tÀmÀn. Suomalaiset itse ovat aina itsensÀ pahimpia vihollisia ja haukkuvat ehdokkaansa jo hyvissÀ ajoin ennen viisuja. Siksi tykkÀÀn mieluummin katsoa ulkomaisia arvioita.
Ihmiset tykkÀÀ eri asioista. MinĂ€ esim kuuntelen Sinikan ja Antin biisejĂ€, koska pidĂ€n niistĂ€. ĂĂ€nestĂ€n jompaa kumpaa. Ei siinĂ€ ole kysymys veemĂ€isyydestĂ€, eikĂ€ edes liity millÀÀn tavalla Liekinheittimeen.
Vierailija kirjoitti:
Heippa. Tulin uutena tÀhÀn ketjuun, ajattelin seurata iltaa mukana. Toivottavasti on kivaa kommentointia. MikÀ fiilis ihmisillÀ tÀÀllÀ?
HyvÀ fiilis. Ketju tÀynnÀ huumorintajuttomia Arttu Wiskari faneja, jotka kuvittelevat ettÀ viululla tulee voitto Euroviisuissa.
Voi Linda minkĂ€ olet kasvoillesi ja hiuksillesi tehnyt! Plus liiallinen laihuus đ”đ«
Upea osaava muusikko, miksi tÀytteet, botoxit plus keltaiseksi vÀrjÀtty hiukset lisÀkkeineen. On niin taitava ettÀ yritys olla yhÀ kuin 30 vuotta sitten on surullista. Omat vaaleat hiukset ja kÀsittelemÀttömÀt kasvot antaisi ansaitun tilan osaamiselleen.
Vierailija kirjoitti:
En pidĂ€ oikein mistÀÀn biisistĂ€. Liekinheitin on mielestĂ€ni ainoa potentiaalinen, jolla mahdollisuus jonkinlaiseen sijoitukseen. Mutta, live ratkaisee. ĂĂ€nestĂ€n just sitĂ€ jolla paras live-esitys. Koska se ratkaisee myös itse kisassa.
UMK-toteutukseen ei kannata liikaakaan kyllÀ luottaa koska monesti on kÀyny niin ettÀ kansallinen karsinta menee joltain pieleen mutta itse viisuihin sitten treenataan ja hiotaan hyvÀ esitys. Mieti jos KÀÀrijÀ ois kaatunut ja sotkeutunut naruihin ja joku toinen ois valittu :D viime vuonna Goldielocks ois ollu varmaan viisuissa tosi hyvÀ vaikka oli umk:ssa kipee. Se biisi ja idea on mun mielestÀ se tÀrkein, muuta voi harjoitella.
Vierailija kirjoitti:
En kyllÀ nÀe tota, ja kenraalin livenÀ nÀhneenÀ ei vaan Liekinheitin vakuuta edelleenkÀÀn, joten ei tule minun ÀÀniÀ saamaan.
"Se ettÀ kotimaa lyttÀÀ ja muut maat hypettÀÀ on vÀhÀn ankeaa"
Katsos kun se ei ole ainoa loistava ehdokas nÀissÀ skaboissa. Liekinheittimen hypetys on mennyt aika lailla yli suomalaisiltakin. Ei se nyt niin ylivertainen ole! On vÀhintÀÀn kohtuullista, ettÀ muutkin artistit saavat suosiota. Alan kannustamaan LiekinheitintÀ vasta sitten, jos se voittaa. SitÀ ennen Sinikkaa ja Chachia, koska peli on auki eikÀ yhtÀkÀÀn ÀÀntÀ annettu.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielÀ mihin perustat vÀitteesi, ettÀ LiekinheittimellÀ voitetaan, kun kaikki faktat ja todennÀköisyydet puhuvat tÀtÀ vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Voi Linda minkĂ€ olet kasvoillesi ja hiuksillesi tehnyt! Plus liiallinen laihuus đ”đ«
Upea osaava muusikko, miksi tÀytteet, botoxit plus keltaiseksi vÀrjÀtty hiukset lisÀkkeineen. On niin taitava ettÀ yritys olla yhÀ kuin 30 vuotta sitten on surullista. Omat vaaleat hiukset ja kÀsittelemÀttömÀt kasvot antaisi ansaitun tilan osaamiselleen.
Mene pois siitÀ haukkumasta. Pilaat kaikkien tunnelman.
Hype saa aina joillain vastareaktion aikaan ettÀ eihÀn tÀÀ edes oo hyvÀ. Mutta ennakkosuosikit usein valikoituu syystÀkin. YleensÀ niissÀ on jotain erottuvaa. Harvoin UMK:ssa ratsastetaan pelkÀllÀ nimellÀ koska uudetkin artistit saa mahdollisuuksia mikÀ on hyvÀ.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, ettÀ Euroviisujen jÀlkeen ketju tÀyttyy seuraavista kommenteista:
"MeidÀnkin olisi pitÀnyt valita Sinikka edustamaan Suomea"
"Miksi Chachia ei lÀhetetty edustamaan Suomea?"
Alapeukuttamisen sijaan kannattaisi ottaa kommentistani kuvakaappaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HyvÀ fiilis. Ketju tÀynnÀ huumorintajuttomia Arttu Wiskari faneja, jotka kuvittelevat ettÀ viululla tulee voitto Euroviisuissa.
Leimaa vaan oma viiteryhmÀsi Wiskarin musan faneiksi.
Vierailija kirjoitti:
Niinhan se ratkaisee, mutta sitahan ei kukaan tieda, millainen se live on. Onhan tama jo toinen kerta, kun jutut esitetaan livelaulantana. Lavasteet, koreografiat ja asutkin voivat viela muuttua tamankin jalkeen, kuten on nahty, joten niille ei ehka kannata niin paljon painoarvoa antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielÀ mihin perustat vÀitteesi, ettÀ LiekinheittimellÀ voitetaan, kun kaikki faktat ja todennÀköisyydet puhuvat tÀtÀ vastaan?
Et sitten ole seurannut oddseja tai reaktiovideoita. Voin taata, ettÀ jos joku muu kuin liekinheitin voittaa UMK t odsit tulevat tippumaan.
MitÀ jos euroviisut perutaan turvallisuussyistÀ kun maailman tilanne on mikÀ on, tÀllÀ hetkellÀ?