UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (11957)
-winner on pelkuri, ei enÀÀ uskalla laittaa nimimerkkiÀÀn.
Prepartyihin ei ole pakko mennÀ, eikÀ niissÀ kaikki kÀykÀÀn.
"Tupakasta tulee mieleen Lady Gagan ja Bruno Marsin video. Gaga on epÀtodellinen nÀky laulaessaan tupakka suussa."
No niinpÀ tietysti. Lady Gaga-kopiointia. KehitÀ Erika mieluummin joku ihan oma tyyli ja juttu, niin olet paljon mielenkiintoisempi. NÀÀ kopioinnit alkaa kyllÀstyttÀÀ, kun kaikki on tehty alkuperÀisten artistien toimesta paljon paremmin jo aikapÀivÀÀ sitten.
Vierailija kirjoitti:
Prepartyihin ei ole pakko mennÀ, eikÀ niissÀ kaikki kÀykÀÀn.
KyllÀ se taitaa nykyÀÀn olla vÀhÀn pakko jos haluaa mm. medianÀkyvyyden/somen Euroopassa hyödyntÀÀ ja maksimoida. Olisi tosi vanhanaikaista jos Suomen edustaja "linnoittautuisi" hotelliin tai olisi omissa oloissaan. SeinÀruusuksi jÀÀ sillÀ tyylillÀ.
Loreenilla oli "varaa" jÀÀdÀ möhkimÀÀn omiin oloihinsa eikÀ kai osallistunut prepartyihin - koska hÀn ei enÀÀ tarvinnut sellaista julkisuutta koska oli The Queen etukÀteen.
Vierailija kirjoitti:
Loreenilla oli "varaa" jÀÀdÀ möhkimÀÀn omiin oloihinsa eikÀ kai osallistunut prepartyihin - koska hÀn ei enÀÀ tarvinnut sellaista julkisuutta koska oli The Queen etukÀteen.
MyöskÀÀn ranskalaiset ja italialaiset eivÀt taida olla kovin innokkaita osallistujia.
Onneksi kĂ€nniörisijĂ€biisi on niin laatua, ettĂ€ jaksetaan haukkua toista ehdokasta pĂ€ivĂ€stĂ€ toiseen. đȘđ»
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MinÀ en ainakaan ole ÀÀnestÀmÀssÀ lapsellista huumoribiisiÀ.
Niin, LLPP on kyllÀ tÀydellinen parodia minunkin mielestÀni. En ole kertaakaan pystynyt loppuun asti vakavissani katsomaan. Ainoa huono puoli on se, ettÀ ovat itse ihan tosissaan. Jos ymmÀrtÀisivÀt koomisuutensa, ÀÀnestÀisin, koska silloin homma toimisi tÀysillÀ. Olisi ihan mieletön kreisi idea, mutta nyt lÀhinnÀ myötÀhÀpeÀÀ pukkaa.
Tarkoitin kyllÀkin Antin Takatukkaa,joka on lapsellinen huumoribiisi. En ole itse kertaakaan loppuun asti vakavissani kuunnellut. Ainoa huono puoli on,ettÀ on itse ihan tosissaan.Jos Antti ymmÀrtÀisi koomisuutensa,ÀÀnestÀisin,koska silloin homma toimisi tÀysillÀ.Olisi ihan mieletön kreisi idea, mutta nyt lÀhinnÀ myötÀhÀpeÀÀ pukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MinÀ en ainakaan ole ÀÀnestÀmÀssÀ lapsellista huumoribiisiÀ.
Niin, LLPP on kyllÀ tÀydellinen parodia minunkin mielestÀni. En ole kertaakaan pystynyt loppuun asti vakavissani katsomaan. Ainoa huono puoli on se, ettÀ ovat itse ihan tosissaan. Jos ymmÀrtÀisivÀt koomisuutensa, ÀÀnestÀisin, koska silloin homma toimisi tÀysillÀ. Olisi ihan mieletön kreisi idea, mutta nyt lÀhinnÀ myötÀhÀpeÀÀ pukkaa.
Tarkoitin kyllÀkin Antin Takatukkaa,joka on lapsellinen huumoribiisi. En ole itse kertaakaan loppuun asti vakavissani kuunnellut. Ainoa huono puoli on,ettÀ on itse ihan tosissaan.Jos Antti ymmÀrtÀisi koomisuutensa,ÀÀnestÀisin,koska silloin homma toimisi tÀysillÀ.Olisi ihan mieletön kreisi idea, mutta nyt lÀhinnÀ myötÀhÀpeÀÀ pukkaa.
HyvÀ huumoribiisi tehdÀÀn ajatuksella. Kuulijan tehtÀvÀksi jÀÀ löytÀÀ se huumori siitÀ. Kas kun huumori ei saa olla liian pÀÀllekÀyvÀÀ eikÀ nÀkyvÀÀ.
EihÀnLiekinheitin ole edes huumoribiisi. Biisi kertoo rakkaussuhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kuuntelin Kreikan eli huumoribiisi, aika plÀÀh. đ Ei kannata Paalasta lĂ€hettÀÀ, koska kilpailevat samassa huumoribiisisarjassa.
Samaa mieltÀ molemmat yhtÀ huonoja. Toisessa jankataan Fertoa ja toisessa Takatukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erika rienaa ihan huolella jeesustelijoita. đ Suomi on aika maallistunut ja tÀÀllĂ€ on paljon tapakristittyjĂ€, niin joku Syntisten pöytĂ€ ei ole kohauttava. Mutta mitenhĂ€n Euroopan markkinoilla toimii, kun esim. katolisissa maissa normi nuoret aikuisetkin on ihan uskiksia.
Eli suomeksi sanottuna: Hakee huomiota.
Kun et erota artistin roolia arkiminÀstÀ, sarjassamme.
Minustakin tuo on huomionhakubiisi, voiko joku oikeasti vÀittÀÀ muuta? Lukekaa lyriikat, jos ette ymmÀrrÀ. Mutta ei se minua haittaa, koska en ole uskonnollinen.
Father, I will never confess
You're the reason I became such a mess
I'm dancing with the devil so well
And I do it again and again
You
Niin? Tekee mitÀ Umk numeroon sopii ja on hÀneltÀ tilattu, mukailee Lordin sanoja selvÀstikin.
Vierailija kirjoitti:
"Tupakasta tulee mieleen Lady Gagan ja Bruno Marsin video. Gaga on epÀtodellinen nÀky laulaessaan tupakka suussa."
No niinpÀ tietysti. Lady Gaga-kopiointia. KehitÀ Erika mieluummin joku ihan oma tyyli ja juttu, niin olet paljon mielenkiintoisempi. NÀÀ kopioinnit alkaa kyllÀstyttÀÀ, kun kaikki on tehty alkuperÀisten artistien toimesta paljon paremmin jo aikapÀivÀÀ sitten.
Niinjoo. Kukaan muuhan ei ole koskaan polttanut tupakkaa. Ei edes dietrich eikĂ€ piaf. TapÄ vaikka ittes niin olet hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun olen katsellut ja kuunnellut kaikki niin poikkesin kertomaan ettÀ tuli vahva etiÀinen siitÀ, ettÀ suomalaiset iÀstÀ riippumatta ÀÀnestÀÀ Komiat Wieniin. Yleisön ÀÀnimÀÀrÀ tulee olemaan suuri. JuryiltÀkin saavat mukavasti pisteitÀ.
Perustelut:
Poikien esitys on rento. SiinÀ ei ole mitÀÀn vÀkisin tehtyÀ tai yritettyÀ. Soitto soi ja laulu raikaa vaivattomasti ja luontevasti. Ainakin kolme koukkua. Se on suloinen sortumatta imelyyteen. Yleisö voi antaa musiikin viedÀ ja jokainen nauttii siitÀ niin kuin itselle parhaalta tuntuu. Suuret tunteet ei jokaisesta nÀy pÀÀllepÀin, vaikka sisÀllÀ roihuaa. Esitys pitÀÀ otteessaan ensi vihellyksestÀ loppusointuun. JÀlkeenpÀin huomaa hymyilevÀnsÀ. Laulu on hyvin suomalainen joka tavalla. NÀin meillÀ, nÀytetÀÀn se koko Euroopalle.
Liian yksinkertainen ja naiivi. Johan meillÀ oli se kammotus "Niin kaunis on taivas, kaunis on maa". Samaa tasoa, jumbosija.
"Kun et erota artistin roolia arkiminÀstÀ, sarjassamme."
YmmÀrretÀÀn ja erotetaan kyllÀ. Rooli on rooli. Roolinsa vangiksikin voi jÀÀdÀ. Tai sitten voi kehittyÀ eteenpÀin ja luoda jotain uutta ja omaa.
"Nyt kun olen katsellut ja kuunnellut kaikki niin poikkesin kertomaan ettÀ tuli vahva etiÀinen siitÀ, ettÀ suomalaiset iÀstÀ riippumatta ÀÀnestÀÀ Komiat Wieniin. Yleisön ÀÀnimÀÀrÀ tulee olemaan suuri. JuryiltÀkin saavat mukavasti pisteitÀ.
Perustelut:
Poikien esitys on rento. SiinÀ ei ole mitÀÀn vÀkisin tehtyÀ tai yritettyÀ. Soitto soi ja laulu raikaa vaivattomasti ja luontevasti. Ainakin kolme koukkua. Se on suloinen sortumatta imelyyteen. Yleisö voi antaa musiikin viedÀ ja jokainen nauttii siitÀ niin kuin itselle parhaalta tuntuu. Suuret tunteet ei jokaisesta nÀy pÀÀllepÀin, vaikka sisÀllÀ roihuaa. Esitys pitÀÀ otteessaan ensi vihellyksestÀ loppusointuun. JÀlkeenpÀin huomaa hymyilevÀnsÀ. Laulu on hyvin suomalainen joka tavalla. NÀin meillÀ, nÀytetÀÀn se koko Euroopalle"
Sama etiÀinen tÀÀllÀ ja se vain vahvistuu viikko viikolta. Kun tietÀÀ, ettÀ bÀndi ei ole vain mummojen ja pappojen suosiossa vaan sitÀ fanittaa ihmiset vauvasta vaariin niin hyvin voi olla energiset pojat on nyt matkalla Wieniin. MistÀÀn tavanomaisesta humpasta ei ole kyse. NÀytetÀÀn tosiaan koko Euroopalle mistÀ se onnellisuus kumpuaa ja miltÀ se tuntuu.
Ihmiset on vielÀ tÀssÀ vaiheessa mielellÀÀn hissukseen tÀstÀ suosikistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinjoo. Kukaan muuhan ei ole koskaan polttanut tupakkaa. Ei edes dietrich eikĂ€ piaf. TapÄ vaikka ittes niin olet hiljaa.
En todellakaan đ. EikĂ€ kyse olekaan tupakanpoltosta. Missasit pointin.
Vierailija kirjoitti:
Erikahan esittÀÀ sen, minkÀ eteen tungetaan. Ei se itse mitÀÀn tee.
NiinpÀ. TÀysin turha julkisuustyrkky. Olisi pitÀnyt valita Goldielocks.