UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (11975)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
noi linda lampeniuksen playboy kuvat muuten löytyy googlettamalla. semmoisia kuvia, missÀ on tissit paljaana
SÀ taidat tykÀtÀ, kun oikein on pitÀnyt hakea Lindan nakukuvia. Kerroppa keiden kaikkien muitten nakukuvia sÀ kerÀilet?
MistÀ kertoo sun suojeleva asenne kultamussukkasi tussuun. Meinaat valkopestÀ lindan menneisyyden. Onko sun vaikee hyvÀksyÀ sitÀ?
On tÀÀllÀ taas idiotismi huipussaan.
Takatukka eivoita vaikka on mielenkiintoinen biisi. KomiatvielÀ vÀhemmÀn voittaa. Pete ja Linda voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Chachi voittaa. Saadaan Suomesta kerrankin erilainen tanssiviisu , kuin yleensÀ. Koskaan tiedÀ mitÀ sieltÀ tulee. LisÀksi se pÀrjÀisi euroviisufinaalissa luultavasti nÀistÀ parhaiten.
Varsinkin Liekinheitin ja Takatukka on tylsiÀ valintoja. Kaikkihan nyt kuvittelee suomalaisten ÀÀnestÀvÀn jotain tuollaisia, mitÀ nyt yleensÀ.
Miksi chachi voittaisi? Vastaavia mahtuu sata tusinaan. EikÀ englanninkielinen biisi sovi Suomen edustajaksi.
Ammattilaisraadit pilaavat koko kilpailun. Miten joku Loreen on voittanut jo kaksi kertaa. KÀÀrijÀ oli yleisön ehdoton suosikki.
MiksihÀn Chachi-fani alkoi taas puhua PetestÀ ja Lindasta, vaikka kyse oli Chachin biisin arvioinnista...
Liekinheitin voi ihan todella voittaa koko viisut, alan uskomaan tÀhÀn koska euroopassa hype on niin vahva. Olisi kansantaloudellisesti ja psykologisestikin ilahduttavaa saada viisut Suomeen. Juuri sitÀ tarvitsisimme juuri nyt. Ihmisille töitÀ ja iloa. Eurooppa on jo tovin odottanut Suomeen pÀÀsyÀ. Mun italialaiset ja kreikkalaiset tutu fiilaa LiekinheitintÀ ihan tÀpöllÀ
Vierailija kirjoitti:
"Hei, moon Antti tervetuloa tÀs on mun hanuri Ich komme Ich komme" :D :D PidÀn tuosta versiosta enemmÀn kuin alkuperÀisestÀ.
MistÀ sen voi kuulla?
Vierailija kirjoitti:
Liekinheitin voi ihan todella voittaa koko viisut, alan uskomaan tÀhÀn koska euroopassa hype on niin vahva. Olisi kansantaloudellisesti ja psykologisestikin ilahduttavaa saada viisut Suomeen. Juuri sitÀ tarvitsisimme juuri nyt. Ihmisille töitÀ ja iloa. Eurooppa on jo tovin odottanut Suomeen pÀÀsyÀ. Mun italialaiset ja kreikkalaiset tutu fiilaa LiekinheitintÀ ihan tÀpöllÀ
NiinpĂ€. Ei ne huimat Youtube-kuuntelut suomalaisilla tĂ€yty. Itsekin kannatan LiekinheitintĂ€, mutta en ole nyt jotain pariin viikkoon kuunnellut sitĂ€ enkĂ€ muitakaan UMK-biisejĂ€ ollenkaan, koska breikki on hyvĂ€ pitÀÀ. Nyt LiekinheittimellĂ€ jo 2 086 741 katselukertaa! đđ»
Vierailija kirjoitti:
MiksihÀn Chachi-fani alkoi taas puhua PetestÀ ja Lindasta, vaikka kyse oli Chachin biisin arvioinnista...
NiinhÀn te muutkin vertaatte johonkin toiseen lÀhes aina.
Onhan tuo Liekinheitin aika höpsö loppujen lopuksi. Voiko ihminen kuolla kiimaan...no hauskaa kyllÀ.
Ei mikÀÀn unohtumaton laatubiisi kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ammattilaisraadit pilaavat koko kilpailun. Miten joku Loreen on voittanut jo kaksi kertaa. KÀÀrijÀ oli yleisön ehdoton suosikki.
Komiat voittaa koska saa amm. raadeilta hyvÀt pisteet, tÀyttÀÀ kirkkaasti raadin 4 mÀÀriteltyÀ kriteeriÀ jotka asetettu kannattaa tutustua niihin jos ette tiedÀ mitÀ ne ovat. Kun kansan ÀÀnisaalis joka on iso lisÀtÀÀn raadin pisteisiin niin kyllÀ voittavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hei, moon Antti tervetuloa tÀs on mun hanuri Ich komme Ich komme" :D :D PidÀn tuosta versiosta enemmÀn kuin alkuperÀisestÀ.
MistÀ sen voi kuulla?
Se tuli mulle ruudulle ehdotuksena, en huomannut katsoa lÀhdettÀ.
Syön vanhan hattuni, jos Komiat voittaa.
Kukaan ei ole perustellut miksi liekinheittimen pitÀisi voittaa. Hokema pete ja linda voittaa ei kerro sitÀ miksi se on parempi. Kun ei osata perustella esim teknisin syin jne. niin toistetaan vain ettÀ pp ja ll ja sen jÀlkeen kyllÀ osataan haukkua muut, mutta ei osata tiedetÀ kertoa miksi se on parempi ja miksi se menestyisi wienissÀ, miksi he hoitaisivat lÀhes kolmiviikkoisen edustuksen wienissÀ parhaiten.
Paljon avoimia kysymyksiÀ huutaa asiallisia perusteluja
Vierailija kirjoitti:
Ei hypetÀ enÀÀ, muut maat menneet ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NiinpĂ€. Ei ne huimat Youtube-kuuntelut suomalaisilla tĂ€yty. Itsekin kannatan LiekinheitintĂ€, mutta en ole nyt jotain pariin viikkoon kuunnellut sitĂ€ enkĂ€ muitakaan UMK-biisejĂ€ ollenkaan, koska breikki on hyvĂ€ pitÀÀ. Nyt LiekinheittimellĂ€ jo 2 086 741 katselukertaa! đđ»
NiitÀ tehtaillaan.
Sanoitus ei ole erityisen hyvÀ liekinheittimessÀ mutta onkohan se sanoitus niin tÀrkeÀÀ. SÀvellys on hyvÀ ja uskon jopa voittoon.
Vierailija kirjoitti:
Pete ja Linda on hype. Ex-seksiviulisti ja komea mies. Biisin hassuuden kai tajuaa jokainen. Tehokas kuitenkin.
Chachilla tosi jÀnnÀ ei-suomalaistyyppinen biisi. Tehokas sekin.
Suomalaiskansallisin on Takatukka (tai Komiat), jos se on arvo. HyvÀ sekin.
NÀmÀ kolme suosikkejani, ei jÀrjestyksessÀ.
Hype ei riitĂ€ perusteluksi ettĂ€ se olisi ehdokkaista paras. ĂĂ€nestÀÀkö UMKssajoku pelkĂ€n hypen perusteella?! Jos niin on, kovin ollaan heikon karvan varassa, kun ei edes oma mielipide silloin. Hype saadaan halutessaan aikaa kovin yksinkertaisin keinoin ja yksinkertaiset menee siihen mukaan sen enempiĂ€ ajattelematta koska muutkin sitĂ€ hypettÀÀ. Tooodella hölmöÀ, eikö enÀÀ pystytĂ€ itse arvioimaan?
Biisin hassuudesta, en nÀe siinÀ mitÀÀn hassua vain pakonomaista yrittÀmistÀ, huonoa lyriikkaa, koukut/biisin kasvu puuttuu, solistilla on heikko ÀÀni. JÀttÀÀÀ kuulijan kylmÀksi, kun odotti jotain eikÀ sitÀ tullutkaan.
Tulee vain sellainen olo ettÀ menestys on laskelmoitu vain sen varaan ettÀ siinÀ kaksi entistÀ tÀhteÀ siitÀ viis mitÀ biisi itsessÀÀn on. Artistin ja biisin pitÀisi kantaa ja tukea toisiaan, nÀin ei LiekinheittimessÀ kÀy.