Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

UMK 2026 OFFICIAL đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?

1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen

tÀssÀ tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026

MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (11962)

Vierailija
11641/11962 |
19.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi se viime vuoden wasted love ujellus oli karmeaa euro-kithsciĂ€. Ei ne voittajat todellakaan ole mitÀÀn mestariteoksia. 

Toissa vuoden voittaja oli tÀtÀkin pahempi.

Vierailija
11642/11962 |
19.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Wasted love -ujelluksesta tuli mieleen, ettĂ€ voisiko JJ mahdollisesti olla se "kaikkien tuntema ulkomainen esiintyjĂ€", jonka pitĂ€isi olla UMK - finaalissa esiintymĂ€ssĂ€ Erikan kanssa...? 

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11643/11962 |
19.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wasted love -ujelluksesta tuli mieleen, ettĂ€ voisiko JJ mahdollisesti olla se "kaikkien tuntema ulkomainen esiintyjĂ€", jonka pitĂ€isi olla UMK - finaalissa esiintymĂ€ssĂ€ Erikan kanssa...? 

Myös Loreen ja Tommy Cash tÀyttÀvÀt nÀmÀ kriteerit. Tai Verka.

Vierailija
11644/11962 |
19.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

"Cha Cha Cha ansaitsi voiton. MielestĂ€ni tĂ€nĂ€ vuonna ei kukaan, enkĂ€ kyllĂ€ lainkaan siihen uskokaan." 

Ja norjalaisten mielestĂ€ Norja ansaitsi voiton, latvialaisten mielestĂ€ Latvia ansaitsi voiton, saksalaisten mielestĂ€ Saksa ansaitsi jne. 

Miten niin tĂ€mĂ€ yksi kappale" ansaitsi voiton"? MikĂ€ siinĂ€ oli niin ylivertainen ansio, ettĂ€ muut olivat ansiottomia? Joo tavistelkkariyleisö tykkĂ€si, kun hassu biisi, mutta ammattilaisten silmiin noita ansioita ei sitten niin ollutkaan. 

Vierailija
11645/11962 |
19.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Cha Cha Cha ansaitsi voiton. MielestĂ€ni tĂ€nĂ€ vuonna ei kukaan, enkĂ€ kyllĂ€ lainkaan siihen uskokaan." 

Ja norjalaisten mielestĂ€ Norja ansaitsi voiton, latvialaisten mielestĂ€ Latvia ansaitsi voiton, saksalaisten mielestĂ€ Saksa ansaitsi jne. 

Miten niin tĂ€mĂ€ yksi kappale" ansaitsi voiton"? MikĂ€ siinĂ€ oli niin ylivertainen ansio, ettĂ€ muut olivat ansiottomia? Joo tavistelkkariyleisö tykkĂ€si, kun hassu biisi, mutta ammattilaisten silmiin noita ansioita ei sitten niin ollutkaan. 

Niin, pelkkÀ show ei riitÀ, kunnossa pitÀÀ olla se laulutaito myöskin.

Vierailija
11646/11962 |
19.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri nyt Suomen iTunesin listalla Ferto on sekÀ Liekinheittimen ettÀ Takatukan edellÀ.

Siis aa-puuuu-va, ketÀ kÀyttÀÀ niinku jotain iTunesia? ;DDDDD

KyllÀ se Suomessa on vielÀ rahiseva savikiekko, miltÀ biisit kuulostavat oikeilta.

-winner-

Se ettÀ oot ite epÀtietoinen, ei tarkoita ettei kÀyttÀis, ite oon ostanut yksittÀisiÀ lempparikappaleita tuolta, siitÀ saa kappaleet ihan kivasti lisÀkuunteluita vs. Spotify.

Vierailija
11647/11962 |
19.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri nyt Suomen iTunesin listalla Ferto on sekÀ Liekinheittimen ettÀ Takatukan edellÀ.

Siis aa-puuuu-va, ketÀ kÀyttÀÀ niinku jotain iTunesia? ;DDDDD

KyllÀ se Suomessa on vielÀ rahiseva savikiekko, miltÀ biisit kuulostavat oikeilta.

-winner-

VÀhÀn faktaa kaikkien "ulkkiksetkin tykkÀÀ" -mutujen joukkoon.

Vierailija
11648/11962 |
19.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mietitÀÀn lyrikoita, niin oikeastaan kaikki kappaleet paitsi rakkaudenkipee ja Ready to Leave ovat sanoituksiltaan huonoja ja tippuvat pois.

No se on ihan sinun subjektiivinen nĂ€kemyksesi. Itse ihmettelen Rakkaudenkipeen lyriikoita, en ole onneksi kokenut tunnetta, jossa rakastuminenkin voi kuulostaa noin masentavalta. Wiwibloggsin (taisi olla) William luuli, ettĂ€ biisi kertoo sĂ€rkyneestĂ€ sydĂ€mestĂ€. 😅 MyöskÀÀn Ready to leave ei tehnyt vaikutusta, ei koskettanut mitenkÀÀn. Sen sijaan esim. Ettan lyriikat oli hyvĂ€t, elĂ€mĂ€nasenne "nauru on paras lÀÀke" jne. Siihen samaistun. Olen nauravainen ja optimistinen.

Kiki on rakkaudenkipee, koska Osiris on tuonpuoleisessa.

Vierailija
11649/11962 |
19.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MinkÀ maan biisiÀ tÀllÀ hetkellÀ hypetetÀÀn, vai hyopetetÀÄnkö tÀnÀ vuonna oikein ketÀÀn/mitÀÀn?

Vierailija
11650/11962 |
19.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MinkÀ maan biisiÀ tÀllÀ hetkellÀ hypetetÀÀn, vai hyopetetÀÄnkö tÀnÀ vuonna oikein ketÀÀn/mitÀÀn?

Ei niin paljoa, ja Ruotsikin julkaisematta vielÀ, Kreikalla eniten kai kuunteluja/katseluja videolla.

Vierailija
11651/11962 |
19.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Joku voisi pistÀÀ tÀnne Kreikan ja Israelin öfficiÀl videot, kun en itse jaksa etsiÀ, ja tiedÀtte jo kuitenkin. Tuusen takkia sÄ mutsisti.

Vierailija
11652/11962 |
19.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mua vĂ€hĂ€n mietityttÀÀ et lĂ€ssĂ€htÀÀköhĂ€n Liekinheitin-hype livessĂ€, siis tuntuu et nyt siihen on ladattu ihan hirveetĂ€ ennakko-odotukset, joita viimeinen esiintymispaikka vielĂ€ vahvistaa. Kaikki(tai ainakin aika moni) odottaa niiden rĂ€jĂ€yttĂ€vĂ€n pakan.  Sit jos se onkin jotenki lame, tai muuten vaan ei kuulosta hyvĂ€ltĂ€ tms. MĂ€ siis uskon 90% varmuudella et Liekinheitin voittaa edelleen. Mut tuntuu et usein tĂ€llaset esitykset/biisit joista odotetaan paljon, ei olekaan niin hyviĂ€ live-esityksen jĂ€lkeen.

Vierailija
11653/11962 |
19.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua vĂ€hĂ€n mietityttÀÀ et lĂ€ssĂ€htÀÀköhĂ€n Liekinheitin-hype livessĂ€, siis tuntuu et nyt siihen on ladattu ihan hirveetĂ€ ennakko-odotukset, joita viimeinen esiintymispaikka vielĂ€ vahvistaa. Kaikki(tai ainakin aika moni) odottaa niiden rĂ€jĂ€yttĂ€vĂ€n pakan.  Sit jos se onkin jotenki lame, tai muuten vaan ei kuulosta hyvĂ€ltĂ€ tms. MĂ€ siis uskon 90% varmuudella et Liekinheitin voittaa edelleen. Mut tuntuu et usein tĂ€llaset esitykset/biisit joista odotetaan paljon, ei olekaan niin hyviĂ€ live-esityksen jĂ€lkeen.

Jaa, minÀ en kyllÀ ymmÀrrÀ mistÀ noin vahva usko ees kumpuaa, luulen, ettÀ aika tasaisetkin tulokset saadaan. Pienen piirin hypet aina vÀhÀn petollisia sikÀli.

Vierailija
11654/11962 |
19.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Eikö nykyÀÀn voi kuunnella musiikkia ettei rekisteröidy? Voisko joku kertoa. Olisin halunut kuunnella kreikan euroviisun joka on joidenkin mukaan hyvÀ. Onko se hyvÀ?

Vierailija
11655/11962 |
19.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nykyÀÀn voi kuunnella musiikkia ettei rekisteröidy? Voisko joku kertoa. Olisin halunut kuunnella kreikan euroviisun joka on joidenkin mukaan hyvÀ. Onko se hyvÀ?

Youtubesta voi kuunnella kaikkia.

Vierailija
11656/11962 |
19.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Youtubesta voi kuunnella kaikkia.

Ei kyllÀ voi. Sensuroivat milloin mistÀkin syntiperÀisestÀ syystÀ.

Vierailija
11657/11962 |
19.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En seurannut pitkÀÀn aikaan Euroviisuja. TörmÀsin 2012 ehdokkaaseen Pernillan NÀr jag blundar, joka menisi minulla kirkkaasti ohi nÀiden tÀmÀn vuoden viisuehdokkaiden. Oikea laulu, eikÀ temppuilunumero. Odotin jotain samanlaista, kun kuulin, ettÀ UMK:hon osallistuu Linda Lampenius Pete Parkkosen kanssa.

Vierailija
11658/11962 |
19.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En seurannut pitkÀÀn aikaan Euroviisuja. TörmÀsin 2012 ehdokkaaseen Pernillan NÀr jag blundar, joka menisi minulla kirkkaasti ohi nÀiden tÀmÀn vuoden viisuehdokkaiden. Oikea laulu, eikÀ temppuilunumero. Odotin jotain samanlaista, kun kuulin, ettÀ UMK:hon osallistuu Linda Lampenius Pete Parkkosen kanssa.

Menee minne menee muittei aikoinaan finaaliin. UMK on nykyÀÀn ammattilaisten tekemĂ€ ja sinne otetaan vain ammattilaisia osallistujiksi. Nuo "korpivaelluksen" ajat jolloin mukana oli mitĂ€ lie osa-aikaismuusikoita ja harrastelijoita ovat ohi ja hyvĂ€ niin. Hukka ja Mama on sinulle toinen hyvĂ€.đŸ€˜

Vierailija
11659/11962 |
19.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheellinen pelko.

Vierailija
11660/11962 |
19.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee minne menee muittei aikoinaan finaaliin. UMK on nykyÀÀn ammattilaisten tekemĂ€ ja sinne otetaan vain ammattilaisia osallistujiksi. Nuo "korpivaelluksen" ajat jolloin mukana oli mitĂ€ lie osa-aikaismuusikoita ja harrastelijoita ovat ohi ja hyvĂ€ niin. Hukka ja Mama on sinulle toinen hyvĂ€.đŸ€˜

SinÀ et tiedÀ mitÀÀn mun musiikkimaustani. :)

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: yhdeksÀn kaksi kaksi