UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (11962)
Wasted love -ujelluksesta tuli mieleen, ettÀ voisiko JJ mahdollisesti olla se "kaikkien tuntema ulkomainen esiintyjÀ", jonka pitÀisi olla UMK - finaalissa esiintymÀssÀ Erikan kanssa...?
Vierailija kirjoitti:
Wasted love -ujelluksesta tuli mieleen, ettÀ voisiko JJ mahdollisesti olla se "kaikkien tuntema ulkomainen esiintyjÀ", jonka pitÀisi olla UMK - finaalissa esiintymÀssÀ Erikan kanssa...?
Myös Loreen ja Tommy Cash tÀyttÀvÀt nÀmÀ kriteerit. Tai Verka.
"Cha Cha Cha ansaitsi voiton. MielestÀni tÀnÀ vuonna ei kukaan, enkÀ kyllÀ lainkaan siihen uskokaan."
Ja norjalaisten mielestÀ Norja ansaitsi voiton, latvialaisten mielestÀ Latvia ansaitsi voiton, saksalaisten mielestÀ Saksa ansaitsi jne.
Miten niin tÀmÀ yksi kappale" ansaitsi voiton"? MikÀ siinÀ oli niin ylivertainen ansio, ettÀ muut olivat ansiottomia? Joo tavistelkkariyleisö tykkÀsi, kun hassu biisi, mutta ammattilaisten silmiin noita ansioita ei sitten niin ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
"Cha Cha Cha ansaitsi voiton. MielestÀni tÀnÀ vuonna ei kukaan, enkÀ kyllÀ lainkaan siihen uskokaan."
Ja norjalaisten mielestÀ Norja ansaitsi voiton, latvialaisten mielestÀ Latvia ansaitsi voiton, saksalaisten mielestÀ Saksa ansaitsi jne.
Miten niin tÀmÀ yksi kappale" ansaitsi voiton"? MikÀ siinÀ oli niin ylivertainen ansio, ettÀ muut olivat ansiottomia? Joo tavistelkkariyleisö tykkÀsi, kun hassu biisi, mutta ammattilaisten silmiin noita ansioita ei sitten niin ollutkaan.
Niin, pelkkÀ show ei riitÀ, kunnossa pitÀÀ olla se laulutaito myöskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri nyt Suomen iTunesin listalla Ferto on sekÀ Liekinheittimen ettÀ Takatukan edellÀ.
Siis aa-puuuu-va, ketÀ kÀyttÀÀ niinku jotain iTunesia? ;DDDDD
KyllÀ se Suomessa on vielÀ rahiseva savikiekko, miltÀ biisit kuulostavat oikeilta.
-winner-
Se ettÀ oot ite epÀtietoinen, ei tarkoita ettei kÀyttÀis, ite oon ostanut yksittÀisiÀ lempparikappaleita tuolta, siitÀ saa kappaleet ihan kivasti lisÀkuunteluita vs. Spotify.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri nyt Suomen iTunesin listalla Ferto on sekÀ Liekinheittimen ettÀ Takatukan edellÀ.
Siis aa-puuuu-va, ketÀ kÀyttÀÀ niinku jotain iTunesia? ;DDDDD
KyllÀ se Suomessa on vielÀ rahiseva savikiekko, miltÀ biisit kuulostavat oikeilta.
-winner-
VÀhÀn faktaa kaikkien "ulkkiksetkin tykkÀÀ" -mutujen joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos mietitÀÀn lyrikoita, niin oikeastaan kaikki kappaleet paitsi rakkaudenkipee ja Ready to Leave ovat sanoituksiltaan huonoja ja tippuvat pois.
No se on ihan sinun subjektiivinen nĂ€kemyksesi. Itse ihmettelen Rakkaudenkipeen lyriikoita, en ole onneksi kokenut tunnetta, jossa rakastuminenkin voi kuulostaa noin masentavalta. Wiwibloggsin (taisi olla) William luuli, ettĂ€ biisi kertoo sĂ€rkyneestĂ€ sydĂ€mestĂ€. đ MyöskÀÀn Ready to leave ei tehnyt vaikutusta, ei koskettanut mitenkÀÀn. Sen sijaan esim. Ettan lyriikat oli hyvĂ€t, elĂ€mĂ€nasenne "nauru on paras lÀÀke" jne. Siihen samaistun. Olen nauravainen ja optimistinen.
Kiki on rakkaudenkipee, koska Osiris on tuonpuoleisessa.
MinkÀ maan biisiÀ tÀllÀ hetkellÀ hypetetÀÀn, vai hyopetetÀÄnkö tÀnÀ vuonna oikein ketÀÀn/mitÀÀn?
Vierailija kirjoitti:
MinkÀ maan biisiÀ tÀllÀ hetkellÀ hypetetÀÀn, vai hyopetetÀÄnkö tÀnÀ vuonna oikein ketÀÀn/mitÀÀn?
Ei niin paljoa, ja Ruotsikin julkaisematta vielÀ, Kreikalla eniten kai kuunteluja/katseluja videolla.
Joku voisi pistÀÀ tÀnne Kreikan ja Israelin öfficiÀl videot, kun en itse jaksa etsiÀ, ja tiedÀtte jo kuitenkin. Tuusen takkia sÄ mutsisti.
Mua vÀhÀn mietityttÀÀ et lÀssÀhtÀÀköhÀn Liekinheitin-hype livessÀ, siis tuntuu et nyt siihen on ladattu ihan hirveetÀ ennakko-odotukset, joita viimeinen esiintymispaikka vielÀ vahvistaa. Kaikki(tai ainakin aika moni) odottaa niiden rÀjÀyttÀvÀn pakan. Sit jos se onkin jotenki lame, tai muuten vaan ei kuulosta hyvÀltÀ tms. MÀ siis uskon 90% varmuudella et Liekinheitin voittaa edelleen. Mut tuntuu et usein tÀllaset esitykset/biisit joista odotetaan paljon, ei olekaan niin hyviÀ live-esityksen jÀlkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mua vÀhÀn mietityttÀÀ et lÀssÀhtÀÀköhÀn Liekinheitin-hype livessÀ, siis tuntuu et nyt siihen on ladattu ihan hirveetÀ ennakko-odotukset, joita viimeinen esiintymispaikka vielÀ vahvistaa. Kaikki(tai ainakin aika moni) odottaa niiden rÀjÀyttÀvÀn pakan. Sit jos se onkin jotenki lame, tai muuten vaan ei kuulosta hyvÀltÀ tms. MÀ siis uskon 90% varmuudella et Liekinheitin voittaa edelleen. Mut tuntuu et usein tÀllaset esitykset/biisit joista odotetaan paljon, ei olekaan niin hyviÀ live-esityksen jÀlkeen.
Jaa, minÀ en kyllÀ ymmÀrrÀ mistÀ noin vahva usko ees kumpuaa, luulen, ettÀ aika tasaisetkin tulokset saadaan. Pienen piirin hypet aina vÀhÀn petollisia sikÀli.
Eikö nykyÀÀn voi kuunnella musiikkia ettei rekisteröidy? Voisko joku kertoa. Olisin halunut kuunnella kreikan euroviisun joka on joidenkin mukaan hyvÀ. Onko se hyvÀ?
Vierailija kirjoitti:
Eikö nykyÀÀn voi kuunnella musiikkia ettei rekisteröidy? Voisko joku kertoa. Olisin halunut kuunnella kreikan euroviisun joka on joidenkin mukaan hyvÀ. Onko se hyvÀ?
Youtubesta voi kuunnella kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubesta voi kuunnella kaikkia.
Ei kyllÀ voi. Sensuroivat milloin mistÀkin syntiperÀisestÀ syystÀ.
En seurannut pitkÀÀn aikaan Euroviisuja. TörmÀsin 2012 ehdokkaaseen Pernillan NÀr jag blundar, joka menisi minulla kirkkaasti ohi nÀiden tÀmÀn vuoden viisuehdokkaiden. Oikea laulu, eikÀ temppuilunumero. Odotin jotain samanlaista, kun kuulin, ettÀ UMK:hon osallistuu Linda Lampenius Pete Parkkosen kanssa.
En seurannut pitkÀÀn aikaan Euroviisuja. TörmÀsin 2012 ehdokkaaseen Pernillan NÀr jag blundar, joka menisi minulla kirkkaasti ohi nÀiden tÀmÀn vuoden viisuehdokkaiden. Oikea laulu, eikÀ temppuilunumero. Odotin jotain samanlaista, kun kuulin, ettÀ UMK:hon osallistuu Linda Lampenius Pete Parkkosen kanssa.
Menee minne menee muittei aikoinaan finaaliin. UMK on nykyÀÀn ammattilaisten tekemĂ€ ja sinne otetaan vain ammattilaisia osallistujiksi. Nuo "korpivaelluksen" ajat jolloin mukana oli mitĂ€ lie osa-aikaismuusikoita ja harrastelijoita ovat ohi ja hyvĂ€ niin. Hukka ja Mama on sinulle toinen hyvĂ€.đ€
Vierailija kirjoitti:
Aiheellinen pelko.
Vierailija kirjoitti:
Menee minne menee muittei aikoinaan finaaliin. UMK on nykyÀÀn ammattilaisten tekemĂ€ ja sinne otetaan vain ammattilaisia osallistujiksi. Nuo "korpivaelluksen" ajat jolloin mukana oli mitĂ€ lie osa-aikaismuusikoita ja harrastelijoita ovat ohi ja hyvĂ€ niin. Hukka ja Mama on sinulle toinen hyvĂ€.đ€
SinÀ et tiedÀ mitÀÀn mun musiikkimaustani. :)
Toissa vuoden voittaja oli tÀtÀkin pahempi.