Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

UMK 2026 OFFICIAL đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?

1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen

tÀssÀ tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026

MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (10657)

Vierailija
10621/10657 |
06.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KÀÀrijĂ€ jonkun isotissisen personal trainerin kanssa Thaimaassa cindymicaelaa ig ei tiedĂ€ onko niiden vĂ€lillĂ€ jotain, niin ei pÀÀse juontaan. 

NeljÀ kertaa vuodessa vetÀÀ botoxia naamaan tuokin nainen.

Kas kun seiska ei vielÀ kirjoittele mitÀÀn ja onko entinen oletettu venÀlÀiskumppani jÀÀnyt.

Vierailija
10622/10657 |
06.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

UMK-juontajat Jorma Uotinen ja Sami Sykkö reagoivat UMK-biiseihin

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10623/10657 |
06.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Olisi syytĂ€ lukea KESKUSTELUN SÄÄNNÖT. SiellĂ€ sanotaan mm. nĂ€in:

Sivuston yllÀpitÀjÀ voi tarvittaessa luovuttaa viestin lÀhettÀjÀn tunnistetiedot poliisille.

Jokainen keskusteluihin ja kommentointeihin osallistuva henkilö on itse vastuussa viestiensÀ (eli kirjoituksensa tai muun lÀhettÀmÀnsÀ materiaalin) sisÀllöstÀ ja siitÀ, ettÀ ne ovat lakien ja hyvien tapojen mukaisia.

Kirjoittaja voi joutua lÀhettÀmÀnsÀ viestin johdosta oikeudelliseen vastuuseen esimerkiksi rikoslain, tietosuojanlainsÀÀdÀnnön tai tekijÀnoikeuksia koskevien lakien perusteella.

Ja nÀitÀ tÀÀllÀ nÀkee paljon:

Lain vastaisia voivat olla esimerkiksi seuraavanlaiset viestit: 

herjaavat, rasistiset tai yksityiselÀmÀÀ loukkaavat viestit,

valheellista tietoa tai vihjauksia yksityishenkilöistÀ sisÀltÀvÀt viestit...

Vierailija
10624/10657 |
06.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mun silmissĂ€ Antin pisteet eikun ropisee alaspĂ€in.  Olisin jopa voinut harkita Antin ÀÀnestystĂ€. Antin fanit suurin syy,miksi en ÀÀnestĂ€ Anttia. Antin fanit vaan herjaa ja ilkkuu toisia. Mun ÀÀni menee joko Chachille tai Pete & Linda. Live-esitys ratkaisee,ettĂ€ kumpaa ÀÀnestĂ€n.

Vierailija
10625/10657 |
06.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa myös AP vetÀÀ jotain, kun kĂ€yttĂ€ytyy joka paikassa tĂ€ysin holtittomasti. 

No mĂ€kin olen huomannut ukon vĂ€lillĂ€  olevan aika rönttĂ€sen nĂ€könen, mitĂ€ olen sitĂ€ vastaan tullut tuossa kaupungilla. Ja se on paska puhetta, ettĂ€ Paalanen juo vaan vihreÀÀ teetĂ€. Ukko vetÀÀ viskiĂ€. Kossukin sille kelpaa. Olen itse nĂ€hnyt, kun baarimestarina olen Paalaselle myynyt paukkuja.

VihreÀÀ teetÀ ja viskipaukkuja joskus. Onpas elegantti mies! PisteitÀ ropisee <3

EihÀn Antti saanut juoda viinaa,kun sillÀ on suolistosairaus. Eli ei ota omaa terveyttÀÀn tosissaan.

Oletko nÀhnyt tiedot sairaalasta? KyllÀ Paalaselle viina maistuu tÀÀllÀ baarissa

Vierailija
10626/10657 |
06.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Jorma ja Sami kyllÀ tosi sopivat juontajat umk finaaliin. Takatukka tulee toiseksi ja Liekinheitin voittaa ainakin kansainvÀlisiltÀ raadeilta. Pete ja Linda menevÀt Wieniin.

Vierailija
10627/10657 |
06.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Alastinkuvissa esiintynyt ja isrealia tuomitsemasta kieltĂ€ytyvĂ€ linda Lampenius  ei sovi edustamaan monikulttuurista suomea. Sen muslimivĂ€estöÀ. HĂ€n vie kotoutumiskehitystĂ€ taaksepĂ€in parilla vuosikymmenellĂ€. 

Vierailija
10628/10657 |
06.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks aina pitÀÀ olla homo juontamassa? 

Mulle ei ole vĂ€liĂ€ mitĂ€ on , kunhan juontohommat sujuu ja on miellyttĂ€vĂ€ katsella ja kuunnella, eikĂ€ ole törppö/mauton. 

HyvÀt juontajat on nyt UMK:lla.

Vierailija
10629/10657 |
06.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

UMK-juontajat Jorma Uotinen ja Sami Sykkö reagoivat UMK-biiseihin

Olipa mukava kuunnella Jorman ja Samin kommentteja, kun kaikista biiseistĂ€ löysivĂ€t positiivisia asioita. Valitettavasti tÀÀllĂ€ kommentit ollut todella ala-arvoisella tasolla. Haukutaan toisten ulkonĂ€köjĂ€ ja levitellÀÀn valheita. TÀÀllĂ€ ei vissiin osata keskustella asiallisesti. Joten hĂ€ivyn pois palstalta, kun ei jaksa enÀÀ lukea jatkuvaa pilkkaamista. 

Vierailija
10630/10657 |
06.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Taas Jasmin juontamassa, joillekkin muillekkin mahdollisuuksia!

Vierailija
10631/10657 |
06.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takatukassa on tosi paljon hyvÀÀ. Paalasen kappaletta ei vaan pysty esittÀmÀÀn tuossa ajassa mitÀeuroviisuissa on aika. SiinÀ tulee siis aika vastaan. Paalanen on nero muttei ehkÀ vaan oikein sovi euroviisuihin.

Takatukka on 2.48 pitkĂ€ kappale. Hyvin ehtii esittÀÀ kolmessa minuutissa. 

Vierailija
10632/10657 |
06.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin miksei Paalasta huolittu UMK kisaan mukaan jos oli ehdolla noin hyvÀllÀ biisillÀ kuin Akavilla mailla?

Siihen slottiin raati arvioi yhden kuuluisamman suomalaisbĂ€ndin sopivan paremmin. 

Vierailija
10633/10657 |
06.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tÀÀllÀ vielÀ herjataan jotakuta, niin lÀhtee kopio viestistÀ ja ilmianto yllÀpidolle. Laitteen ip-osoite voidaan jÀljittÀÀ.

Oletko itse herjannut tÀÀllÀ ehdokkaita tai muiden faneja joiden suosio uhkaa omaa suosikkiasi? MeillÀ kaikilla on mahdollisuus tehdÀ ilmianto yllÀpidolle.

Vierailija
10634/10657 |
06.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun silmissĂ€ Antin pisteet eikun ropisee alaspĂ€in.  Olisin jopa voinut harkita Antin ÀÀnestystĂ€. Antin fanit suurin syy,miksi en ÀÀnestĂ€ Anttia. Antin fanit vaan herjaa ja ilkkuu toisia. Mun ÀÀni menee joko Chachille tai Pete & Linda. Live-esitys ratkaisee,ettĂ€ kumpaa ÀÀnestĂ€n.

Mun ÀÀni menee Komiolle. Siis meidÀn perheen ÀÀnet.

Vierailija
10635/10657 |
06.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli takatukka onkin maailmanparannuskappale. Minun mielipide on,ettÀ huumorimusiikin aika viisuissa alkaa olla ohi. Nyt kansainvÀlinen viisuyleisö haluaa enemmÀn klassisempaa musiikkityyliÀ.

Sinikka sitten, Linda Pete ei sitÀ tarjoile tolla biisillÀÀn.

Sinikka olisikin artistina paras ja haluaisin edistÀÀ hÀnen uraansa, jos viisumatkasta olisi hyötyÀ. Balladi on vÀhÀn vaikea viisuissa, mutta periaatteessa biisi voisi lavalla nousta uudella tavalla. Ennenkin on UMK:ssa voittanut balladeja, jotka eivÀt ole olleet ennakkosuosikkeja.

Vierailija
10636/10657 |
06.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasiko joku muu sen kohdan Ylex Aamun tekemÀssÀ UMK-juontajien haastattelussa, kun Jassu mölÀytti ettÀ pÀÀtuottaja oli hÀntÀ mukaan pyytÀessÀ sanonut "tÀssÀ on ollut kaikenlaista..."? Jotain tavallista suurempaa sÀÀtöÀ valintaprosessissa on nÀemmÀ ollut. EhkÀ on ensin valittu toiset juontajat, mutta jouduttu myöhemmin perumaan, syystÀ tai toisesta.

Sekin outoa ettÀ juontajat paljastettiin tÀnÀ vuonna vasta artistien jÀlkeen.

Juontajista olisi pitÀnyt jÀrjestÀÀ oma kilpailu ennen UMK-kappaleita, mielellÀÀn myös semifinaali ennen finaalia.

Vierailija
10637/10657 |
06.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasiko joku muu sen kohdan Ylex Aamun tekemÀssÀ UMK-juontajien haastattelussa, kun Jassu mölÀytti ettÀ pÀÀtuottaja oli hÀntÀ mukaan pyytÀessÀ sanonut "tÀssÀ on ollut kaikenlaista..."? Jotain tavallista suurempaa sÀÀtöÀ valintaprosessissa on nÀemmÀ ollut. EhkÀ on ensin valittu toiset juontajat, mutta jouduttu myöhemmin perumaan, syystÀ tai toisesta.

Sekin outoa ettÀ juontajat paljastettiin tÀnÀ vuonna vasta artistien jÀlkeen.

Juontajista olisi pitÀnyt jÀrjestÀÀ oma kilpailu ennen UMK-kappaleita, mielellÀÀn myös semifinaali ennen finaalia.

= Vitsi-vitsi, jos joku ei ymmÀrtÀnyt.

Vierailija
10638/10657 |
06.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

EnsimmÀinen viestini tÀhÀn ketjuun (enkÀ rehellisesti ole lukenut edellisiÀkÀÀn :D, ehkÀ sitÀ jossain vaiheessa pitÀisi jaksaa lukea edes nÀmÀ tÀmÀn vuoden puolella tulleet viestit), mutta tuli tuossa alkuviikosta viimein kuunneltua tÀmÀn vuoden kisakappaleet SpotifystÀ.

"Antin hanurikoulun" ukko oli ennestÀÀn tuttu, ja toivoin, ettÀ hÀnen biisinsÀ olisi noussut omaksi suosikiksi, mutta oli harmillisesti vÀhÀn keskiverto ainakin noin levyversiona. :( Lavashow toki vaikuttaa paljon, joten voinee vielÀ pitÀÀ peukkuja pystyssÀ!

Mutta muutenkin vÀhÀn nÀistÀ tÀmÀnvuotisista vaikea valita suosikkia, kaikki ovat "ihan ookoo". Million Dollar Smile kuulostaa hyvÀltÀ ja on melodisesti tarttuva, mutta lyriikoista en juuri vÀlitÀ. Jos olisi jonkun muun maan edustaja heidÀn kotikielellÀÀn eikÀ kuunnellessa ymmÀrtÀisi sanoja, voisi olla jopa lemppari. :D

Olen tÀssÀ kirjoittaessa nyt kuunnellut nÀitÀ uudestaan, ja paljon jÀÀ kyllÀ lavashow'n varaan...

Vierailija
10639/10657 |
06.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Lasten koulussa oli pisteytetty UMK-biisit, koko koulun kĂ€rkikolmikko oli ollut 1. Takatukka 2.Lululai 3. Liekinheitin 

Vierailija
10640/10657 |
06.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En jotenkin osaa kuvitella Jormaa juontajana :D 

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kolme seitsemÀn kolme