UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (10664)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylen haastattelussa 2017 kertonut ettÀ miehetkin kelpaa. Bi on Pete.
Kiitos tiedosta. TÀmÀ vaikuttaa ÀÀneeni.
Miksi?!
En kannata epÀnormaaleja ihmisiÀ. Ei sovi arvomaailmaani.
Aha. Puhut nytkin yhden kanssa.
Terveisin bi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten koulussa oli pisteytetty UMK-biisit, koko koulun kÀrkikolmikko oli ollut 1. Takatukka 2.Lululai 3. Liekinheitin
MistÀ pÀin kotoisin/onko maaseutumaista? Ainakaan tÀÀllÀ EtelÀ-Suomessa minun ja muidenkaan vaikea samaistua Pohoojammaan kulttuuripiiriÀ/maaseutua/lavatansseja edustavaan biisiin, jos ei omia kytkyjÀ.
Backas on erittÀin suosittu tanssipaikka Uudellamaalla ja siellÀ kÀy paljon vÀkeÀ EtelÀ-Suomestakin. Komioitten keikat siellÀkin aina loppuunmyytyjÀ.
Vierailija kirjoitti:
Miks aina pitÀÀ olla homo juontamassa?
Ai onks esim. Samu Haber homo? Tai Krista Siegfrids? En tiennytkÀÀn. Ja mitÀ vÀliÀ sillÀ juontajan tai kenenkÀÀn muunkaan seksuaalisella suuntautumisella on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha ukon kÀppÀnÀt piti ottaa suojatyöhön? Eli Jorma ja Sami. Eikö todella olisi voitu työllistÀÀ nuoria ihmisiÀ juontohommiin? Jorma on ollut vuodesta 2006 suojatyössÀ TTK:ssa, eikö mikÀÀn riitÀ? Olisivat vielÀ sen Seela Sellan ottaneet naisjuontajaksi.
Ois voinut jÀttÀÀ myös vanhan mummonkÀppÀnÀn umk:sta pois ja suonut mahdollisuuden jollekin toiselle.
IkÀrasisti. Ei Linda ole mikÀÀn mummo.
MikÀhÀn takia monet naiset ei ymmÀrrÀ, ettÀ kiristetty naama ja tÀytetyt huulet ja sileytetyt otsan huolirypyt tekee mummon nÀköiseksi?
KyllÀ se vanhentaa, vaikka kohteella itsellÀ kenties etiÀinen ettÀ kaikki tÀytteet,implantit ja lisÀ
Vaikka toivonkin hÀnen pÀÀsevÀn viisuihin, tÀytyy todeta, ettÀ povi oli todella feikin nÀköinen esiintymisasussa. Nuorena vÀitti jopa aidoksi, ja vain tehneensÀ rintalihasliikkeitÀ! Ei menisi lÀpi enÀÀ
Vierailija kirjoitti:
Niin miksei Paalasta huolittu UMK kisaan mukaan jos oli ehdolla noin hyvÀllÀ biisillÀ kuin Akavilla mailla?
Sanopa se. Esimerkiksi Portion Boys meni sinÀ vuonna ohi sillÀ karmealla biisillÀÀn...
Vierailija kirjoitti:
Niin miksei Paalasta huolittu UMK kisaan mukaan jos oli ehdolla noin hyvÀllÀ biisillÀ kuin Akavilla mailla?
Siksi varmaankin, kun se ei ollut tarpeeksi hyvÀ kuitenkaan yleisesti ottaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa myös AP vetÀÀ jotain, kun kÀyttÀytyy joka paikassa tÀysin holtittomasti.
No mÀkin olen huomannut ukon vÀlillÀ olevan aika rönttÀsen nÀkönen, mitÀ olen sitÀ vastaan tullut tuossa kaupungilla. Ja se on paska puhetta, ettÀ Paalanen juo vaan vihreÀÀ teetÀ. Ukko vetÀÀ viskiÀ. Kossukin sille kelpaa. Olen itse nÀhnyt, kun baarimestarina olen Paalaselle myynyt paukkuja.
Ok, no olen ihmetellytin miksi nÀyttÀÀ 6-kymppiseltÀ. NÀkee naamasta, ettÀ alko maistuu.
Jostain se Paalasen viinabassokin on hankittu. ĂrinĂ€lauluhan kuulostaa ihan old school -pultsarin örinĂ€ltĂ€, kun keskenÀÀn kaduilla kĂ€nnissĂ€ örisevĂ€t: "heeeii kaveerrri, annas ny se pullo tĂ€nne, prr
Kita- tai nielurisansakin on leikattu, unohdin jo miten toi meni, ehkÀ sellainenkin voi vaikuttaa ÀÀneen. Mutta opeteltu laulutyyli varmaan.
KÀÀrijÀÀ ei ehkÀ olisi, jos tuona vuonna olisikin ehdolla ollut Paalanen Alavilla mailla. Kuvitelkaa KÀÀrijÀ ja Paalanen ehdolla saman vuoden UMKssa. EhkÀ Paalanen olisi voittanut..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tÀÀllÀ vielÀ herjataan jotakuta, niin lÀhtee kopio viestistÀ ja ilmianto yllÀpidolle. Laitteen ip-osoite voidaan jÀljittÀÀ.
Oletko itse herjannut tÀÀllÀ ehdokkaita tai muiden faneja joiden suosio uhkaa omaa suosikkiasi? MeillÀ kaikilla on mahdollisuus tehdÀ ilmianto yllÀpidolle.
En ole niin tyhmÀ. Ja tietysti kaikilla on sama mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Voiko puhua?
Ei. PitÀÀ kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi varmaankin, kun se ei ollut tarpeeksi hyvÀ kuitenkaan yleisesti ottaen.
EhkÀ piti valita KÀÀrijÀ tai Paalanen.
Vierailija kirjoitti:
KÀÀrijÀÀ ei ehkÀ olisi, jos tuona vuonna olisikin ehdolla ollut Paalanen Alavilla mailla. Kuvitelkaa KÀÀrijÀ ja Paalanen ehdolla saman vuoden UMKssa. EhkÀ Paalanen olisi voittanut..
Kuvittelin Paalasen Alavilla mailla euroviisulavalle. Ei taatusti olisi herÀttÀnyt samanlaista iloista hypetystÀ ja yhteislaulua kertsin aikana kuin KÀÀrijÀ. Paalasen tyyli vetoaa niihin vÀhÀn erikoisemmasta musasta tykkÀÀviin eurooppalaisiin, ei suureen viisuyleisöön.
Vierailija kirjoitti:
UMK-juontajat Jorma Uotinen ja Sami Sykkö reagoivat UMK-biiseihin
Sami ja Jorma on ihan hauska pari đ
Jorma on ihan hyvĂ€, mutta Sami SykköÀ en oikein voi sietÀÀ. đ€Ż
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha ukon kÀppÀnÀt piti ottaa suojatyöhön? Eli Jorma ja Sami. Eikö todella olisi voitu työllistÀÀ nuoria ihmisiÀ juontohommiin? Jorma on ollut vuodesta 2006 suojatyössÀ TTK:ssa, eikö mikÀÀn riitÀ? Olisivat vielÀ sen Seela Sellan ottaneet naisjuontajaksi.
Ois voinut jÀttÀÀ myös vanhan mummonkÀppÀnÀn umk:sta pois ja suonut mahdollisuuden jollekin toiselle.
IkÀrasisti. Ei Linda ole mikÀÀn mummo.
Jos mummottelijat sattui huomaamaan (no tuskin huomasivat), niin viime kesÀnÀ Katri-Helena 80 v veti Olympistadionin tÀyteen (noin 42.000) kaikenikÀistÀ vÀkeÀ. IkÀ on vain numero ja sen myötÀ tulee kokemusta.
TÀÀllÀ mennÀÀn taas epÀasiallisuuksiin. Ilmeisesti kenellÀkÀÀn ei enÀÀ ole mitÀÀn asiallista asiaa.
Vanha Jorma hönkÀilee limusiinin takapenkillÀ, ettÀ "tulossa kovaa kyytiÀ". YÀk. YÀk. YÀk.
Vierailija kirjoitti:
Vanha Jorma hönkÀilee limusiinin takapenkillÀ, ettÀ "tulossa kovaa kyytiÀ". YÀk. YÀk. YÀk.
TÀyttÀ törinÀÀ!
MistÀ pÀin kotoisin/onko maaseutumaista? Ainakaan tÀÀllÀ EtelÀ-Suomessa minun ja muidenkaan vaikea samaistua Pohoojammaan kulttuuripiiriÀ/maaseutua/lavatansseja edustavaan biisiin, jos ei omia kytkyjÀ.