Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2026 OFFICIAL 🎶🎶🎶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. Mitä tiedämme nyt?

1. Haku UMK:hon päättyi eilen

tässä tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetäänkin sitten Wienissä 16.5.2026

Millä mielellä odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (19157)

Vierailija
10341/19157 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos AP voittaa UMK:n ja menee edustamaan meitä viisuihin.Turha sitten kitistä somessa ja muissa foorumeissa, kun saadaan huono sijoitus takatukalla.

Vierailija
10342/19157 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pete & Linda tai Chachi voittaa UMK: n.

 

Näillä on ainakin vahvimmat biisit Euroviisuja ajatellen. Molemmat saavat tuomaripisteitä, eivätkä jää seinäruusuksi telessäkään. 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10343/19157 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama se on mitä mieltä ollaan tai äänestetään.  Se on jo kulisseissa Päätetty, että Petri Parkkonen ja Linda sinne menee. Aivan kuten, Erikan ja The Rasmuksen kohdalla

No eihän ole, yleisöllä on suurin painovalta. Voihan Linda ja Pete silti voittaa, muttei perusta mihkään IL gallupeihin tai vastaaviin. Jos on oikein tasaista, voi olla et Juryjen pisteet ratkaisee.

 

Lindalle & Petelle todennäköisesti tulee paljon ääniä kansainvälisiltä ammattiraadeilta.

Minä en usko tohon, että vain he yksinään saisi.

 

En tarkoittanutkaan,että kaikki äänet menisi PP & LL. Suurin osa äänistä kuitenkin menee.

 

 

Vierailija
10344/19157 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komiat lähtee Wieniin! Muistakaa äänestää! 

Vierailija
10345/19157 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä Sinikka Monte on kyllä loistava laulaja ja biisinkirjoittaja. Olen kuunnellut hänen aiempaa tuotantoaan ja vähän harmittaa, kun olisi ollut (viisuja ajatellen) parempiakin kappaleita. 

 

Sinikka haki kuulemma aiemmin biisillään Hers Too. Täytyy taas ihmetellä, ketkä siellä biisejä valitsee ja millä perusteella se on jätetty huonompien tieltä ulos? 

Vierailija
10346/19157 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komiat lähtee Wieniin! Muistakaa äänestää! 

Eivät mene. Komioiden UMK sijoitus 5.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10347/19157 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pete & Linda tai Chachi voittaa UMK: n.

 

Näillä on ainakin vahvimmat biisit Euroviisuja ajatellen. Molemmat saavat tuomaripisteitä, eivätkä jää seinäruusuksi telessäkään. 

Chachi kelpaa, ja Antti ja Komiat. Liekinheitin vanhanaikainen.

 

Vierailija
10348/19157 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku Englanti voisi heittää täydet pojot takatukalle, ja Saksa. Mutta niistä UMK:ssa äänestävissä raatimaistahan ei taideta vielä julkisesti tietää.

 

Englanti?  Tarkoitatko Iso Britanniaa? Tuskinpa. Englanti on muuten vain yksi alue tuota saarivaltioitten rykelmää  Iso Britannia eli Yhdistyneet Kuningaskunnat.  Britit ovat jo kyllästyneet suomalaisten puujalkavitsi rallatuksiin.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10349/19157 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komiat lähtee Wieniin! Muistakaa äänestää! 

Varmasti!! Angelboy 😍

Vierailija
10350/19157 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei enää jaksa kuunnella takatukkaa. Hetken jaksoi naurattaa,mutta vitsi on jo lässähtänyt.

Ei vitsibiisi, taidetta.

Paalanen habitusta ja biisiä myöten taiteellisempi kuin yksikään muu. Siis jos taidebiisistä puhutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10351/19157 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pete & Linda tai Chachi voittaa UMK: n.

 

Näillä on ainakin vahvimmat biisit Euroviisuja ajatellen. Molemmat saavat tuomaripisteitä, eivätkä jää seinäruusuksi telessäkään. 

 

Enpä usko että Chachi saisi juurikaan tuomaripisteitä viisuissa. Ei vastaa biisin osalta tuomarien yleistä makua ja todennäköisesti heikko laulamaan, mikä vaikuttaa tuomaripisteissä ellei ole suuri ennakkosuosikki tai ilmiö kuten Käärijä.

Vierailija
10352/19157 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chatsin biisikin on vanhanaikainen britney spears aikaan oli tuollaisia.  Liekkejä ja kuppikakkuja on kuultu ja nähty niin paljon viisuissa jo eikä ne ennenkään sijoittuneet. Erilaista ja yllätyksellistä mutta hyvön maun rajoissa sellainen sen pitää olla.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10353/19157 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei enää jaksa kuunnella takatukkaa. Hetken jaksoi naurattaa,mutta vitsi on jo lässähtänyt.

Ei vitsibiisi, taidetta.

Paalanen habitusta ja biisiä myöten taiteellisempi kuin yksikään muu. Siis jos taidebiisistä puhutaan.

Olkoot sitten taidebiisi. Ei jaksa enää kinastella asiasta,kun täällä ei kumminkaan saada yhteisymmärrystä. Tämä biisi ei nyt vaan ole mun suosikki UMK:ssa.

Vierailija
10354/19157 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuosien UMK-voittajia ei tulla näkemään juontajina, koska se loisi todella huonoa Suomi-kuvaa. Näyttäisi ulkomailla siltä, että meillä täällä Suomessa ei olisi ketään muita juontajiksi sopivia kuin entisiä UMK-voittajia, ja että täällä Suomessa vaan kierrätetään samoja naamoja UMK:ssa vuodesta toiseen. Mutta jatkakaa toki omien henkilökohtaisten UMK-suosikkienne toivomista juontajiksi, eipä se meiltä muilta pois ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10355/19157 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikasta on kuva punaisessa mekossa, voisko ollakin yhtenä hän?

Vierailija
10356/19157 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lähde takatukka eikä komiat. Linda ja Pete sinne äänestetään.

Vierailija
10357/19157 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihjekuvassa voi myös olla randomisti kuvapankista valitut kuvat punaisesta mekosta ja kahdesta rusetista. Se kuva ei välttämättä tarkoita miitään.

Vierailija
10358/19157 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takatukkaan ei kyllästy! Monipuolinen kappale. Liekinheittimeen kyllästyin alle viikossa.

Vierailija
10359/19157 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikasta on kuva punaisessa mekossa, voisko ollakin yhtenä hän?

Hänellä oli se mekko päällä QX-gaalassa Tukholmassa tämän viikon maanantaina. Ei liity UMK:hon.

Vierailija
10360/19157 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikasta on kuva punaisessa mekossa, voisko ollakin yhtenä hän?

Hänellä oli se mekko päällä QX-gaalassa Tukholmassa tämän viikon maanantaina. Ei liity UMK:hon.

Aha, vois olla vaikka Nelli Matulakin sitten.

Ketju on lukittu.