UMK 2026 OFFICIAL 🎶🎶🎶
Kohta se huuma taas alkaa. Mitä tiedämme nyt?
1. Haku UMK:hon päättyi eilen
tässä tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetäänkin sitten Wienissä 16.5.2026
Millä mielellä odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lähetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (19157)
Vierailija kirjoitti:
Pete & Linda tai Chachi voittaa UMK: n.
Näillä on ainakin vahvimmat biisit Euroviisuja ajatellen. Molemmat saavat tuomaripisteitä, eivätkä jää seinäruusuksi telessäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama se on mitä mieltä ollaan tai äänestetään. Se on jo kulisseissa Päätetty, että Petri Parkkonen ja Linda sinne menee. Aivan kuten, Erikan ja The Rasmuksen kohdalla
No eihän ole, yleisöllä on suurin painovalta. Voihan Linda ja Pete silti voittaa, muttei perusta mihkään IL gallupeihin tai vastaaviin. Jos on oikein tasaista, voi olla et Juryjen pisteet ratkaisee.
Lindalle & Petelle todennäköisesti tulee paljon ääniä kansainvälisiltä ammattiraadeilta.
Minä en usko tohon, että vain he yksinään saisi.
En tarkoittanutkaan,että kaikki äänet menisi PP & LL. Suurin osa äänistä kuitenkin menee.
Vierailija kirjoitti:
Tämä Sinikka Monte on kyllä loistava laulaja ja biisinkirjoittaja. Olen kuunnellut hänen aiempaa tuotantoaan ja vähän harmittaa, kun olisi ollut (viisuja ajatellen) parempiakin kappaleita.
Sinikka haki kuulemma aiemmin biisillään Hers Too. Täytyy taas ihmetellä, ketkä siellä biisejä valitsee ja millä perusteella se on jätetty huonompien tieltä ulos?
Vierailija kirjoitti:
Komiat lähtee Wieniin! Muistakaa äänestää!
Eivät mene. Komioiden UMK sijoitus 5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pete & Linda tai Chachi voittaa UMK: n.
Näillä on ainakin vahvimmat biisit Euroviisuja ajatellen. Molemmat saavat tuomaripisteitä, eivätkä jää seinäruusuksi telessäkään.
Chachi kelpaa, ja Antti ja Komiat. Liekinheitin vanhanaikainen.
Vierailija kirjoitti:
Joku Englanti voisi heittää täydet pojot takatukalle, ja Saksa. Mutta niistä UMK:ssa äänestävissä raatimaistahan ei taideta vielä julkisesti tietää.
Englanti? Tarkoitatko Iso Britanniaa? Tuskinpa. Englanti on muuten vain yksi alue tuota saarivaltioitten rykelmää Iso Britannia eli Yhdistyneet Kuningaskunnat. Britit ovat jo kyllästyneet suomalaisten puujalkavitsi rallatuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Komiat lähtee Wieniin! Muistakaa äänestää!
Varmasti!! Angelboy 😍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei enää jaksa kuunnella takatukkaa. Hetken jaksoi naurattaa,mutta vitsi on jo lässähtänyt.
Ei vitsibiisi, taidetta.
Paalanen habitusta ja biisiä myöten taiteellisempi kuin yksikään muu. Siis jos taidebiisistä puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pete & Linda tai Chachi voittaa UMK: n.
Näillä on ainakin vahvimmat biisit Euroviisuja ajatellen. Molemmat saavat tuomaripisteitä, eivätkä jää seinäruusuksi telessäkään.
Enpä usko että Chachi saisi juurikaan tuomaripisteitä viisuissa. Ei vastaa biisin osalta tuomarien yleistä makua ja todennäköisesti heikko laulamaan, mikä vaikuttaa tuomaripisteissä ellei ole suuri ennakkosuosikki tai ilmiö kuten Käärijä.
Chatsin biisikin on vanhanaikainen britney spears aikaan oli tuollaisia. Liekkejä ja kuppikakkuja on kuultu ja nähty niin paljon viisuissa jo eikä ne ennenkään sijoittuneet. Erilaista ja yllätyksellistä mutta hyvön maun rajoissa sellainen sen pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei enää jaksa kuunnella takatukkaa. Hetken jaksoi naurattaa,mutta vitsi on jo lässähtänyt.
Ei vitsibiisi, taidetta.
Paalanen habitusta ja biisiä myöten taiteellisempi kuin yksikään muu. Siis jos taidebiisistä puhutaan.
Olkoot sitten taidebiisi. Ei jaksa enää kinastella asiasta,kun täällä ei kumminkaan saada yhteisymmärrystä. Tämä biisi ei nyt vaan ole mun suosikki UMK:ssa.
Viime vuosien UMK-voittajia ei tulla näkemään juontajina, koska se loisi todella huonoa Suomi-kuvaa. Näyttäisi ulkomailla siltä, että meillä täällä Suomessa ei olisi ketään muita juontajiksi sopivia kuin entisiä UMK-voittajia, ja että täällä Suomessa vaan kierrätetään samoja naamoja UMK:ssa vuodesta toiseen. Mutta jatkakaa toki omien henkilökohtaisten UMK-suosikkienne toivomista juontajiksi, eipä se meiltä muilta pois ole.
Erikasta on kuva punaisessa mekossa, voisko ollakin yhtenä hän?
Ei lähde takatukka eikä komiat. Linda ja Pete sinne äänestetään.
Vihjekuvassa voi myös olla randomisti kuvapankista valitut kuvat punaisesta mekosta ja kahdesta rusetista. Se kuva ei välttämättä tarkoita miitään.
Takatukkaan ei kyllästy! Monipuolinen kappale. Liekinheittimeen kyllästyin alle viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Erikasta on kuva punaisessa mekossa, voisko ollakin yhtenä hän?
Hänellä oli se mekko päällä QX-gaalassa Tukholmassa tämän viikon maanantaina. Ei liity UMK:hon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikasta on kuva punaisessa mekossa, voisko ollakin yhtenä hän?
Hänellä oli se mekko päällä QX-gaalassa Tukholmassa tämän viikon maanantaina. Ei liity UMK:hon.
Aha, vois olla vaikka Nelli Matulakin sitten.
Jos AP voittaa UMK:n ja menee edustamaan meitä viisuihin.Turha sitten kitistä somessa ja muissa foorumeissa, kun saadaan huono sijoitus takatukalla.