UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (10226)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukkuraivo on hupaisaa, varsinkin kun olen taas kerran ainoana oikeassa ja alapeukut vaan ragettavat voimattomina totuuden edessÀ. Eikö teillÀ ressukoilla ole parempaa tekemistÀ... vaikka Tuppuraista maalitettavaksi tÀnÀÀn? ;DDDD
-winner-
Nytkö on sun suosikin hypetys alamÀessÀ. Ei ne alapeukut voimattomia ole selvÀstikÀÀn olleet, kyllÀ ne jossain sulla on tuntunu :D
Mun suosikin hypetys? Kerrotko kuule, oi kaikkitiet... luuleva alapeukku, mikÀ nÀistÀ seitsemÀstÀ biisistÀ on se mun suosikki, koska en ole itse osannut tehdÀ nÀille eroa tai paremmuusjÀrjestystÀ?
-winner-
Kerro kerro kuvastin :D Hauskaa pÀivÀn jatkoa sinulle.
Peten ÀÀnestÀ ollut tÀÀllÀ nyt puhetta, mÀ oon varmaan liikaa lapsuudessa kuullut oopperaa ja klassista musiikkia ku minulle ei ikinÀ toimi sellainen tekemÀllÀ tehty efekti, joku roso, sÀrkyminen tms.
Tosi paljon sitÀ tietysti nykyÀÀn kuulee, mutta mun korvaan se vaan kuulosta siltÀ ettÀ ÀÀni ei riitÀ vaan menee rikki tms. Ja lisÀksi tuntuu ettÀ ei voi olla kovin kestÀvÀ laulutapa. On varmaan liian taiteellista mulle
Joko Pepe ja Linda tai sitten Paalanen. Muut hukkuvat massaan ja ovat hajuttomia ja vÀrittömiÀ.
Kiki on varsinainen diiva. Todella ÀrsyttÀvÀ tolla reaktiopvideolla.
Vierailija kirjoitti:
Joko Pepe ja Linda tai sitten Paalanen. Muut hukkuvat massaan ja ovat hajuttomia ja vÀrittömiÀ.
100 % samaa mieltÀ. Muu valinta olisi pettymys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin ettÀ Liekinheitin oli hypÀnnyt jostain mun soittolistalle mut olikin spottarin mainos. Onko muita biisejÀ tullut mainoksissa vastaa
Viime vuonna oli muuten ihan jÀÀtÀvÀ se Ich Kommen tyrkytys spottarissa. Ei ollut missÀÀn mun listoilla mutta silti lÀhti aina yhtÀkkiÀ soimaan.
No ei ollut mitÀÀn tollaisia mainoksia kyllÀ, itellÀ tuli Goldielocks joka vÀliin.
No minulla lÀhti Ich Komme aina soimaan, ei mikÀÀn muu viime vuoden artisteista. MerkillistÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on ihan selvÀÀ, ettÀ Suomesta lÀhtee kisoihin Linda ja Pete, Kiki varasijalla. Mutta jestas mÀ toivon, ettÀ Viro lÀhettÀÀ Ollien, ettÀ saadaan vÀhÀn rokkiakin kisoihin, nÀyttÀÀ muiden maiden karsinnat aika geneerisiltÀ.
Voisi olla jo Ollien vuoro
Ollieta itseÀÀnkin myöten on arvioitu, ettÀ ne kaksi edellisvuosien biisiÀ olivat tÀmÀnvuotista parempia. HÀn taitaa silti olla ylivoimainen voittajaehdokas youtuben Eesti Laul -listauksissa. Ne ovat siinÀ mielessÀ epÀvarma mittari, ettÀ niitÀ laaditaan ympÀri maailman, ei pelkÀstÀÀn VIrossa.
MissÀ muuten luuraa Euroviisut OFFICAL -ketju tulevista kisoista?
Toivottavasti tÀnÀ vuonna Euroviisuja ei voita mikÀÀn tekotaiteellinen ulina niin kuin viime vuosina. Viime vuoden JJ:n biisistÀ kyllÀ tykkÀsin, mutta on tylsÀÀ kun voittajan arvaa aina etukÀteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin ettÀ Liekinheitin oli hypÀnnyt jostain mun soittolistalle mut olikin spottarin mainos. Onko muita biisejÀ tullut mainoksissa vastaa
Viime vuonna oli muuten ihan jÀÀtÀvÀ se Ich Kommen tyrkytys spottarissa. Ei ollut missÀÀn mun listoilla mutta silti lÀhti aina yhtÀkkiÀ soimaan.
No ei ollut mitÀÀn tollaisia mainoksia kyllÀ, itellÀ tuli Goldielocks joka vÀliin.
No minulla lÀhti Ich Komme aina soimaan, ei mikÀÀn muu viime vuoden artisteista. MerkillistÀ.
Ei, vaan olet Erika vihaaja vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla tavoin masinoidaan nyt LiekinheitintÀ. Viime vuonna se ehkÀ tehosi. Toisin on nyt. Mua sellanen ÀrsyttÀÀ. SillÀ tavoin ihmiset saadaan miettimÀÀn toista vaihtoehtoa.
Siis te ette ole Spotify tilaajia, niinkö? Ihmettelin vain, kun ei minulla mitÀÀn mainoksia ole. Mutta tiettyihin listoihin Spotify alkaa lisÀÀmÀÀn UMK:n jÀlkeen nÀitÀ suomipopartisteja, tai muiden maiden euroviisuartisteja. Se on ÀrsyttÀvÀÀ, kun Spotify ikÀÀnkuin sekoaa ja ymmÀrtÀÀ vÀÀrin tilanteen. EttÀ olisin yhtÀkkiÀ muuttanut musiikkimakuani, kun olen kuunnellut UMK biisejÀ. Ne ehdotetut artistit kannattaa laittaa estoon samantien, Spotify reagoi siihenkin.
Kreikkalaista hupiukkoa tÀÀllÀ vaan palvotaan ja suomalaisia hupiukkoja haukutaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Kreikan esittelyvideot on tehty samassa vÀrihuoneessa, vÀrit vain vaihtuvat. Hieno ja tasapuolinen idea artisteja ajatellen ja selkeÀsti erottuu, ketkÀ saavat biisinsÀ elÀmÀÀn, kun tyhjÀssÀ tilassa ei ole muuta rekvisiittaa kuin katosta roikkuva mikki.
Katsoin samaa. Olis hyvÀ idea kokeilla tÀÀllÀkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KÀÀrijÀn vuonna Portion Boysin hirvitysbiisi tuli toiseksi. Olisiko me oikeasti lÀhetetty se jos KÀÀrijÀÀ ei olisi ollut?!
Ei se nyt niin kamala ole, jos mietitÀÀn, ettei ulkkikset kÀÀnnÀ sanoja.
Olihan se pelkkÀ lavaesitys jo ihan kamala. HÀröilyÀ ympÀri lavaa oudoissa vaatteissa. He oli tehneet sellaisen biisin mikÀ olisi voinut toimia Euroviisuissa 30 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki naiset on haukuttu ja Paalanen papaksi plus vertaus kehitysvammaisiin.
MikÀs haukkumasana on pappa? Ja kyllÀhÀn tuo Paalanen ON pappa. Siksi varmaankin tekee laulunlurituksia lapsille.
Ai kenen pappa? 49 vee ei yleensÀ sanota papaksi vielÀ.
Olemus.
Niin on olemukseltaan pappa. đ Paalanenhan muuten itsekin kertoi siinĂ€ 5 faktaa -videolla, ettĂ€ naapurin pojat huutelevat hĂ€ntĂ€ papparaiseksi.
TÀÀllÀ on yhtÀ lapsellista porukkaa siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan olet Erika vihaaja vain.
En tykÀnnyt NellinkÀÀn tai Neeankaan biiseistÀ, mutta ne ei ikinÀ lÀhtenyt itsellÀÀn soimaan. KyllÀ Ich Kommea tyrkytettiin viime vuonna mikÀ lie maksettu mainos oli.
Nyt Spotify tarjosi minulle Chachin ja Espresso Macchiaton perÀkkÀin.
EiköshÀn Liekinheitin ole objektiivisesti paras vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Nyt Spotify tarjosi minulle Chachin ja Espresso Macchiaton perÀkkÀin.
Minulla tulee eri K pop artisteja aina Chachin jÀlkeen, kun Spotify luokittelee kai siihen suuntaan. Mutta Lindan ja Peten maksettu mainos ÀrsyttÀÀ kyllÀ, ite kÀytÀn ilmaisversiota.
Lululein videolla tanssi oikeita ihmisiÀ ja oli aitoa tunnelmaa. Ei ollut tekoÀlyllÀ tehtyÀ.