Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

UMK 2026 OFFICIAL đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?

1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen

tÀssÀ tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026

MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (10226)

Vierailija
9381/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Lululein videolla tanssi oikeita ihmisiÀ ja oli aitoa tunnelmaa. Ei ollut tekoÀlyllÀ tehtyÀ.

Vierailija
9382/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukkuraivo on hupaisaa, varsinkin kun olen taas kerran ainoana oikeassa ja alapeukut vaan ragettavat voimattomina totuuden edessÀ. Eikö teillÀ ressukoilla ole parempaa tekemistÀ... vaikka Tuppuraista maalitettavaksi tÀnÀÀn? ;DDDD

-winner-

Nytkö on sun suosikin hypetys alamĂ€essĂ€. Ei ne alapeukut voimattomia ole selvĂ€stikÀÀn olleet, kyllĂ€ ne jossain sulla on tuntunu :D

Mun suosikin hypetys? Kerrotko kuule, oi kaikkitiet... luuleva alapeukku, mikÀ nÀistÀ seitsemÀstÀ biisistÀ on se mun suosikki, koska en ole itse osannut tehdÀ nÀille eroa tai paremmuusjÀrjestystÀ?

-winner-

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9383/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kerro kerro kuvastin :D Hauskaa pÀivÀn jatkoa sinulle.

Vierailija
9384/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Peten ÀÀnestÀ ollut tÀÀllÀ nyt puhetta, mÀ oon varmaan liikaa lapsuudessa kuullut oopperaa ja klassista musiikkia ku minulle ei ikinÀ toimi sellainen tekemÀllÀ tehty efekti, joku roso, sÀrkyminen tms.

Tosi paljon sitĂ€ tietysti nykyÀÀn kuulee, mutta mun korvaan se vaan kuulosta siltĂ€ ettĂ€ ÀÀni ei riitĂ€ vaan menee rikki tms. Ja lisĂ€ksi tuntuu ettĂ€ ei voi olla kovin kestĂ€vĂ€ laulutapa. On varmaan liian taiteellista mulle

Vierailija
9385/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Joko Pepe ja Linda tai sitten Paalanen.  Muut hukkuvat massaan ja ovat hajuttomia ja vĂ€rittömiĂ€.

Vierailija
9386/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kiki on varsinainen diiva. Todella ÀrsyttÀvÀ tolla reaktiopvideolla.

Vierailija
9387/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko Pepe ja Linda tai sitten Paalanen.  Muut hukkuvat massaan ja ovat hajuttomia ja vĂ€rittömiĂ€.

100 % samaa mieltÀ. Muu valinta olisi pettymys

Vierailija
9388/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin ettÀ Liekinheitin oli hypÀnnyt jostain mun soittolistalle mut olikin spottarin mainos. Onko muita biisejÀ tullut mainoksissa vastaa

Viime vuonna oli muuten ihan jÀÀtÀvÀ se Ich Kommen tyrkytys spottarissa. Ei ollut missÀÀn mun listoilla mutta silti lÀhti aina yhtÀkkiÀ soimaan.

No ei ollut mitÀÀn tollaisia mainoksia kyllÀ, itellÀ tuli Goldielocks joka vÀliin.

No minulla lÀhti Ich Komme aina soimaan, ei mikÀÀn muu viime vuoden artisteista. MerkillistÀ.

Vierailija
9389/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nyt on ihan selvÀÀ, ettĂ€ Suomesta lĂ€htee kisoihin Linda ja Pete, Kiki varasijalla. Mutta jestas mĂ€ toivon, ettĂ€ Viro lĂ€hettÀÀ Ollien, ettĂ€ saadaan vĂ€hĂ€n rokkiakin kisoihin, nĂ€yttÀÀ muiden maiden karsinnat aika geneerisiltĂ€. 

Voisi olla jo Ollien vuoro

Ollieta itseÀÀnkin myöten on arvioitu, ettÀ ne kaksi edellisvuosien biisiÀ olivat tÀmÀnvuotista parempia. HÀn taitaa silti olla ylivoimainen voittajaehdokas youtuben Eesti Laul -listauksissa. Ne ovat siinÀ mielessÀ epÀvarma mittari, ettÀ niitÀ laaditaan ympÀri maailman, ei pelkÀstÀÀn VIrossa.

MissÀ muuten luuraa Euroviisut OFFICAL -ketju tulevista kisoista?

Vierailija
9390/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Toivottavasti tĂ€nĂ€ vuonna Euroviisuja ei voita mikÀÀn tekotaiteellinen ulina niin kuin viime vuosina. Viime vuoden JJ:n biisistĂ€ kyllĂ€ tykkĂ€sin, mutta on tylsÀÀ kun voittajan arvaa aina etukĂ€teen. 

Vierailija
9391/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin ettÀ Liekinheitin oli hypÀnnyt jostain mun soittolistalle mut olikin spottarin mainos. Onko muita biisejÀ tullut mainoksissa vastaa

Viime vuonna oli muuten ihan jÀÀtÀvÀ se Ich Kommen tyrkytys spottarissa. Ei ollut missÀÀn mun listoilla mutta silti lÀhti aina yhtÀkkiÀ soimaan.

No ei ollut mitÀÀn tollaisia mainoksia kyllÀ, itellÀ tuli Goldielocks joka vÀliin.

No minulla lÀhti Ich Komme aina soimaan, ei mikÀÀn muu viime vuoden artisteista. MerkillistÀ.

Ei, vaan olet Erika vihaaja vain.

Vierailija
9392/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavoin masinoidaan nyt LiekinheitintĂ€. Viime vuonna se ehkĂ€ tehosi. Toisin on nyt.  Mua sellanen Ă€rsyttÀÀ. SillĂ€ tavoin ihmiset saadaan miettimÀÀn toista vaihtoehtoa.

Siis te ette ole Spotify tilaajia, niinkö? Ihmettelin vain, kun ei minulla mitÀÀn mainoksia ole. Mutta tiettyihin listoihin Spotify alkaa lisÀÀmÀÀn UMK:n jĂ€lkeen nĂ€itĂ€ suomipopartisteja, tai muiden maiden euroviisuartisteja. Se on Ă€rsyttĂ€vÀÀ, kun Spotify ikÀÀnkuin sekoaa ja ymmĂ€rtÀÀ vÀÀrin tilanteen. EttĂ€ olisin yhtĂ€kkiĂ€ muuttanut musiikkimakuani, kun olen kuunnellut UMK biisejĂ€. Ne ehdotetut artistit kannattaa laittaa estoon samantien, Spotify reagoi siihenkin. 

Vierailija
9393/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kreikkalaista hupiukkoa tÀÀllÀ vaan palvotaan ja suomalaisia hupiukkoja haukutaan.

Vierailija
9394/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Kreikan esittelyvideot on tehty samassa vÀrihuoneessa, vÀrit vain vaihtuvat. Hieno ja tasapuolinen idea artisteja ajatellen ja selkeÀsti erottuu, ketkÀ saavat biisinsÀ elÀmÀÀn, kun tyhjÀssÀ tilassa ei ole muuta rekvisiittaa kuin katosta roikkuva mikki.

Katsoin samaa. Olis hyvÀ idea kokeilla tÀÀllÀkin!

Vierailija
9395/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KÀÀrijÀn vuonna Portion Boysin hirvitysbiisi tuli toiseksi. Olisiko me oikeasti lÀhetetty se jos KÀÀrijÀÀ ei olisi ollut?!

Ei se nyt niin kamala ole, jos mietitÀÀn, ettei ulkkikset kÀÀnnÀ sanoja.

Olihan se pelkkÀ lavaesitys jo ihan kamala. HÀröilyÀ ympÀri lavaa oudoissa vaatteissa. He oli tehneet sellaisen biisin mikÀ olisi voinut toimia Euroviisuissa 30 vuotta sitten.

Vierailija
9396/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki naiset on haukuttu ja Paalanen papaksi plus vertaus kehitysvammaisiin.

MikÀs haukkumasana on pappa? Ja kyllÀhÀn tuo Paalanen ON pappa. Siksi varmaankin tekee laulunlurituksia lapsille.

Ai kenen pappa? 49 vee ei yleensÀ sanota papaksi vielÀ.

Olemus.

Niin on olemukseltaan pappa. 😄 Paalanenhan muuten itsekin kertoi siinĂ€ 5 faktaa -videolla, ettĂ€ naapurin pojat huutelevat hĂ€ntĂ€ papparaiseksi.

TÀÀllĂ€ on yhtĂ€ lapsellista porukkaa siis. 

Vierailija
9397/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan olet Erika vihaaja vain.

En tykĂ€nnyt NellinkÀÀn tai Neeankaan biiseistĂ€, mutta ne ei ikinĂ€ lĂ€htenyt itsellÀÀn soimaan. KyllĂ€ Ich Kommea tyrkytettiin viime vuonna mikĂ€ lie maksettu mainos oli.

Vierailija
9398/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Nyt Spotify tarjosi minulle Chachin ja Espresso Macchiaton perÀkkÀin.

Vierailija
9399/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

EiköshÀn Liekinheitin ole objektiivisesti paras vaihtoehto.

Vierailija
9400/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt Spotify tarjosi minulle Chachin ja Espresso Macchiaton perÀkkÀin.

Minulla tulee eri K pop artisteja aina Chachin jÀlkeen, kun Spotify luokittelee kai siihen suuntaan. Mutta Lindan ja Peten maksettu mainos ÀrsyttÀÀ kyllÀ, ite kÀytÀn ilmaisversiota.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kaksi kuusi viisi