Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

UMK 2026 OFFICIAL đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?

1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen

tÀssÀ tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026

MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (10226)

Vierailija
9361/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jaa, oletko katsonut ja kuunnellut muista maista valitut esc-biisit? "

En kuule jaksa viedÀ itseltÀni sitÀ turhaa energiaa niiden kuunteluun, kyllÀ ehtii sitten semifinaali-iltoina kuunnella kertaalleen. Moldovan biisin kuuntelin ja sehÀn oli ihan jotain muuta kuin tyylikÀs. Toivottavasti kaikki muutkin ovat yhtÀ "tasokkaita", niin Suomen voitto on taas kerran tÀysin varma. Edelleen: UMK > ESC. Kaikki 7 biisiÀ olisivat top-10:ssÀ.

-winner-

Ja sit kuuntelin sen Kreikan biisin, joka oli niin KÀÀrijÀÀ kuin olla ja osasi. Kiva nopea rÀppi, mutta jo niin kuultu ja nÀhty idea sekin. Ainoa koukku biisissÀ oli se hidas osuus, mutta sit sillekin laulaja itse biisissÀ kommentoi "whatever", niin ei selkeÀsti Kreikassakaan arvosteta vanhempaa arvokasta laulutyyliÀ, joka on ketjussa kommenttien perusteella kuulemma se ainoa oikea laadun tae?

-winner-

KÀÀrijÀÀ on se, ettĂ€ jĂ€tkĂ€ menee lavalle esiintymÀÀn just sellaisena kuin on, hĂ€peilemĂ€ttĂ€. Ei tule mieleen toista aivan tuolla tavalla tehtyĂ€ esitystĂ€. Kissapipo ja valkoinen rusetti, omg. 

Vierailija
9362/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Alapeukkuraivo on hupaisaa, varsinkin kun olen taas kerran ainoana oikeassa ja alapeukut vaan ragettavat voimattomina totuuden edessÀ. Eikö teillÀ ressukoilla ole parempaa tekemistÀ... vaikka Tuppuraista maalitettavaksi tÀnÀÀn? ;DDDD

-winner-

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9363/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kaikki Kreikan esittelyvideot on tehty samassa vÀrihuoneessa, vÀrit vain vaihtuvat. Hieno ja tasapuolinen idea artisteja ajatellen ja selkeÀsti erottuu, ketkÀ saavat biisinsÀ elÀmÀÀn, kun tyhjÀssÀ tilassa ei ole muuta rekvisiittaa kuin katosta roikkuva mikki.

Vierailija
9364/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukkuraivo on hupaisaa, varsinkin kun olen taas kerran ainoana oikeassa ja alapeukut vaan ragettavat voimattomina totuuden edessÀ. Eikö teillÀ ressukoilla ole parempaa tekemistÀ... vaikka Tuppuraista maalitettavaksi tÀnÀÀn? ;DDDD

-winner-

Onko teitÀ winnereitÀ useampiakin? VÀlillÀ oli sovittelevampi winner, sitten tuli paikalle taas kÀrkevÀmpi tapaus jne?

Vierailija
9365/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nyt on ihan selvÀÀ, ettĂ€ Suomesta lĂ€htee kisoihin Linda ja Pete, Kiki varasijalla. Mutta jestas mĂ€ toivon, ettĂ€ Viro lĂ€hettÀÀ Ollien, ettĂ€ saadaan vĂ€hĂ€n rokkiakin kisoihin, nĂ€yttÀÀ muiden maiden karsinnat aika geneerisiltĂ€. 

Ollien Slave on hyvĂ€ biisi. Toivon samaa. 

Vierailija
9366/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

Onko teitÀ winnereitÀ useampiakin? VÀlillÀ oli sovittelevampi winner, sitten tuli paikalle taas kÀrkevÀmpi tapaus jne?

"Everyone's a winner and that's the truth..." Hot Chocolate.

-winner-

Vierailija
9367/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Kreikan esittelyvideot on tehty samassa vÀrihuoneessa, vÀrit vain vaihtuvat. Hieno ja tasapuolinen idea artisteja ajatellen ja selkeÀsti erottuu, ketkÀ saavat biisinsÀ elÀmÀÀn, kun tyhjÀssÀ tilassa ei ole muuta rekvisiittaa kuin katosta roikkuva mikki.

Musta tÀÀ on kiva idea. Kreikallakin jĂ€rkyttĂ€vĂ€ mÀÀrĂ€ biisejĂ€ mistĂ€ valita. 

Vierailija
9368/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-winner-

Nytkö on sun suosikin hypetys alamĂ€essĂ€. Ei ne alapeukut voimattomia ole selvĂ€stikÀÀn olleet, kyllĂ€ ne jossain sulla on tuntunu :D

Vierailija
9369/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kaikki naiset on haukuttu ja Paalanen papaksi plus vertaus kehitysvammaisiin.

Vierailija
9370/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun veikkaus:

Liekinheitin vie, mutta ei niin ylivoimaisesti kuin tÀllÀ hetkellÀ kuunteluiden ja muiden kyselyiden pohjalta voisi olettaa.

Takatukka toisena, Antilla on jo omat kannattajansa ja haitari yhdistettynĂ€ huumorion puree suomalaisiin live-esityksessĂ€ 

Kolmanneksi kipuaa vÀhÀn puun takaa Komiat, iloinen ja tarttuva esitys saa Kansas ÀÀnestÀmÀÀn.

TÀssÀ top3, saa ottaa talteen

Vaihtaisin kahden ekan paikkaa. Muuten samaa mieltÀ.

Vierailija
9371/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KÀÀrijÀn vuonna Portion Boysin hirvitysbiisi tuli toiseksi. Olisiko me oikeasti lÀhetetty se jos KÀÀrijÀÀ ei olisi ollut?!

Vierailija
9372/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

On se komia 

Vierailija
9373/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Luulin ettÀ Liekinheitin oli hypÀnnyt jostain mun soittolistalle mut olikin spottarin mainos. Onko muita biisejÀ tullut mainoksissa vastaa

Vierailija
9374/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jotenkin tykÀnnyt Peten ÀÀnestÀ siinÀ videolla missÀ Linda soitti viulua housuttomana.

Katoin yhen Peten keikkavideon jotkut festarit oli. Se oli löysÀ nahkahousupainajainen kun jotain lantioliikettÀ yritti mutta kun lantio ei liikkunut ...ei herranjestas hÀnellÀ ole lavakarismaa ja naaman vÀÀntely oli aikamoista ÀÀnen kuuluviin saadakseen. EikÀ niin minkÀÀnlaista kontaktia yleisöön. Huh! Ei nÀyttÀnyt hyvÀltÀ.

Vierailija
9375/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko UMK n esiintysmisjĂ€rjestystĂ€ arvuuteltu vielĂ€? 

Antti vikana ja muut Antin lÀmppÀreitÀ.

Vierailija
9376/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nyt on ihan selvÀÀ, ettĂ€ Suomesta lĂ€htee kisoihin Linda ja Pete, Kiki varasijalla. Mutta jestas mĂ€ toivon, ettĂ€ Viro lĂ€hettÀÀ Ollien, ettĂ€ saadaan vĂ€hĂ€n rokkiakin kisoihin, nĂ€yttÀÀ muiden maiden karsinnat aika geneerisiltĂ€. 

Voisi olla jo Ollien vuoro

Vierailija
9377/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KÀÀrijÀn vuonna Portion Boysin hirvitysbiisi tuli toiseksi. Olisiko me oikeasti lÀhetetty se jos KÀÀrijÀÀ ei olisi ollut?!

Ei se nyt niin kamala ole, jos mietitÀÀn, ettei ulkkikset kÀÀnnÀ sanoja.

Vierailija
9378/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin ettÀ Liekinheitin oli hypÀnnyt jostain mun soittolistalle mut olikin spottarin mainos. Onko muita biisejÀ tullut mainoksissa vastaa

Ei, tÀtÀ pakotetaan Spotifyn kautta ja muuallakin.

Vierailija
9379/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Oi joi, vielĂ€kin muistan Ollien version Tattoosta!! Uskomattoman hieno. 

Vierailija
9380/10226 |
29.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna oli muuten ihan jÀÀtÀvÀ se Ich Kommen tyrkytys spottarissa. Ei ollut missÀÀn mun listoilla mutta silti lÀhti aina yhtÀkkiÀ soimaan.

No ei ollut mitÀÀn tollaisia mainoksia kyllÀ, itellÀ tuli Goldielocks joka vÀliin.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: seitsemÀn viisi kuusi