UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (10451)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt havainnon, ettÀ oikeaan osuvat kommentit poistetaan. Vaikka ovat asiallisia ja totta, silti poistuu.
Totuuden kertominen on palstoilla paheksuttavaa. Ja usein ne hÀvyttömimmÀt/loukkaavat ilkeilyt sÀilyy, vaikka poistopyyntö tehdÀÀn. SitÀ joskus ihmettelen, ettÀ mihin modet sellaisella pyrkii. TÀmÀkin viesti varmasti katoaa :D
Ei tÀÀllÀ modet mitÀÀn poistele, vaan noi viisufanit itse.
Modet ei perkaa, vaan poistelee pyynnöstÀ kaikki? Sekin voi olla totta. Silloinhan meidÀn keskustelussa on myyrÀ, trollien lisÀksi.
MÀ luulen, ettÀ vauvalla on automaattimode. Joku robotti poistaa kaikki ilmiannetut. En yhtÀÀn usko siihen, ettÀ joku ihminen siellÀ
Toisissakin keskusteluissa sama ihmeellinen. Asialliset poistoon trollit jÀÀ. Voiko joku kone tehdÀ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt havainnon, ettÀ oikeaan osuvat kommentit poistetaan. Vaikka ovat asiallisia ja totta, silti poistuu.
Totuuden kertominen on palstoilla paheksuttavaa. Ja usein ne hÀvyttömimmÀt/loukkaavat ilkeilyt sÀilyy, vaikka poistopyyntö tehdÀÀn. SitÀ joskus ihmettelen, ettÀ mihin modet sellaisella pyrkii. TÀmÀkin viesti varmasti katoaa :D
Ei tÀÀllÀ modet mitÀÀn poistele, vaan noi viisufanit itse.
Ei ole todellinen viisufani jos ei kykene asialliseen keskusteluun vaan sen sijaan poistattaa viestejÀ.
Joo jos asiallinen kritiikki poustetaa esim. Lindan ja Peten kohdalla. Esim. Sanoitus biisissÀ kehno.
Alkaa asiaton kritiikki. Silloin etsitÀÀn menneisyys ja kaikki mokat, mitÀ on tehnyt.
Kaunis sĂ€vellys ja viulu sopii ainakin minulle. đ» đŒ
Oliko Rybakin biisi sellainen?
Vierailija kirjoitti:
Parempi kuin Peten ja Lindan ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ninusta tuntuu, ettÀ tuota lindaa ja peteÀ ajetaan niin euroviisuihin, ettÀ viestejÀ poistellaan.
TÀÀltÀ katosi jopa lindan itse antamat haastattelut.
Sen minkÀ taakseen jÀttÀÀ sen edestÀÀn löytÀÀ. Ne kaikki löytyy netistÀ ja linda itse niitÀ on mainostanut.
Sama juttu oli viime vuonna kun Erikaa ajettiin vÀkisin viisuihin ja muita Ei saanut kehua tÀÀllÀ
Erikaa lÀhinnÀ haukuttiin, n*tsisaksa ja kaikki vedettiin siihen.
No hÀnestÀ ei pidetty. EikÀ nyt pidetÀ petestÀ ja lindasta.
Sen takia ihmetyttÀÀkin toi vÀkisin viisuihin haku.
Ja biisi ei ole kyllÀ niin hyvÀ kuin nÀyttökerrat ja ykkössijat antavat ymmÀrtÀÀ. Ei ollut Erikallakaan. Jotain vaikuttamista epÀvarmojen ihmisten ajatuksiin.tulee mieleen
Ich komme oli kÀrjessÀ, kun ilmestyi. EnemmÀn kuunteluita kuin Liekinheitin SpotifyssÀ eka vuorokausi. Youtubessa sitten Pete ja Linda enemmÀn (se vaan onko osa ostettuja tulee mieleen)
Vierailija kirjoitti:
Muistakaapa vain mikÀ kupla ja voittajan viitta Erikalle viime vuonna tehtailtiin. BiisiÀ ja videoita luukutettiin 24/7 viisufanien toimesta, joka paikassa missÀ viisuissa puhuttiin oli sama trollaus. TÀÀllÀkÀÀn ei muusta saanut puhua. Syöttiin tarttuivat kaikki viisuarvostelijat sekÀ median tutut viisutoimittajat. MeillÀ oli kÀsissÀ viisuvoittaja. Suomalaiset löivÀt vetoa Suomen voiton puolesta.... Siihen kuplaan nÀhden sijoitus oli pettymys.
Olen melko varma, ettÀ joku Liekinheitin sijoittuu sitÀ paljon huonommin. Se on todellakin kuin parodia euroviisuista. Mutta jatkakaa toki samaa jauhamista PetestÀ ja Lindasta.
Joo, noin kÀvi viime vuonna. Ihminen on niin laumasielu, ettÀ kun hype jostain lÀhtee liikkeelle, niin siihen höynÀhdetÀÀn mukaan kuin jotkut lampaat konsanaan, mÀÀkimÀÀn kuorossa. Ja jos yritti jotain sanoa, ettÀ paljas pinta ei vÀlttÀmÀttÀ uppoa Euroopassa, ainakaan katolisissa maissa, niin tÀllaiset kommentit vaiennettiin tehokkaasti. Kaikkien piti vaan olla niin kovin voimaantuneita. Aikamoista pakotusta tosiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi kuin Peten ja Lindan ainakin.
TÀÀkö se on?
Minulla ei ainakaan ole mitÀÀn PeteÀ ja Lindaa vastaan ja heidÀn biisikin on ok. En silti pidÀ tÀstÀ Liekinheitinkuplasta, mitÀ taas tehtaillaan. EnkÀ nosta altavastaajaksi myöskÀÀn Anttia, vaikka hÀn onkin ihana persoona.
BiisinÀ suosikkini on Cherry cake. Toinen artisti, jonka soisin pÀÀsevÀn lauluÀÀnellÀÀn esille on Sinikka Monte. SiksipÀ ihmettelenkin nÀitÀ viestien poisteluita ja muuta ilkeilyÀ tÀÀllÀ. Biisit vasta julkaistiin, antakaa ihmisten kuunnella ja mutustella rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tÀÀllÀ huvita tuon poistelun takia edes jutella, olkoon sitten.
TÀÀllÀ on nyt pari kolme sivua ulistu poistelua, eikÀ sitÀ ole kuitenkaan kukaan poistellut'
Jospa pysyttÀisiin asiassa, eli UMKssa, eikÀ tÀytettÀisi ketjua turhilla kommenteilla
Siis tÀÀltÀ poistuu ihan jÀrkeviÀ viestejÀ koko ajan. Ei mitÀÀn jÀrkeÀ. Kai siitÀ nyt saa sanoa.
Lopettakaa nyt jo poistelusta valittaminen! Ei maailma siihen pysÀhdy, vaikka joku viesti poistetaan. Kirjoittakaa asianne uudestaan ja menkÀÀ eteenpÀin!
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ainakaan ole mitÀÀn PeteÀ ja Lindaa vastaan ja heidÀn biisikin on ok. En silti pidÀ tÀstÀ Liekinheitinkuplasta, mitÀ taas tehtaillaan. EnkÀ nosta altavastaajaksi myöskÀÀn Anttia, vaikka hÀn onkin ihana persoona.
BiisinÀ suosikkini on Cherry cake. Toinen artisti, jonka soisin pÀÀsevÀn lauluÀÀnellÀÀn esille on Sinikka Monte. SiksipÀ ihmettelenkin nÀitÀ viestien poisteluita ja muuta ilkeilyÀ tÀÀllÀ. Biisit vasta julkaistiin, antakaa ihmisten kuunnella ja mutustella rauhassa.
Cherry Cake voisi hyvÀllÀ esityksellÀ pÀÀstÀkin finaaliin, Sinikka korkeintaan raatiÀÀnillÀ, sillÀ biisi on Euroviisuissa oikea malliesimerkki ns. jÀÀkaappitauokobiisistÀ. Katsoin juuri videon, jossa joku arvioi kaikki UMK-ehdokkaat perÀkkÀin ja hÀnkin kÀvÀisi ko. biisin aikana jostain syystÀ kuvan ulkopuolella, eli edes arvioija ei meinannut jaksaa kuunnella biisiÀ loppuun.
Kajkin jÀi niillÀ kuunteluillaan neljÀnneksi, piti olla varma viisuvoittaja joidenkin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ninusta tuntuu, ettÀ tuota lindaa ja peteÀ ajetaan niin euroviisuihin, ettÀ viestejÀ poistellaan.
TÀÀltÀ katosi jopa lindan itse antamat haastattelut.
Sen minkÀ taakseen jÀttÀÀ sen edestÀÀn löytÀÀ. Ne kaikki löytyy netistÀ ja linda itse niitÀ on mainostanut.
Sama juttu oli viime vuonna kun Erikaa ajettiin vÀkisin viisuihin ja muita Ei saanut kehua tÀÀllÀ
No hÀnestÀ ei pidetty. EikÀ nyt pidetÀ petestÀ ja lindasta.
Sen takia ihmetyttÀÀkin toi vÀkisin viisuihin haku.
Ja biisi ei ole kyllÀ niin hyvÀ kuin nÀyttökerrat ja ykkössijat antavat ymmÀrtÀÀ. Ei ollut Erikallak
Suoraan sanoit. Totta.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa nyt jo poistelusta valittaminen! Ei maailma siihen pysÀhdy, vaikka joku viesti poistetaan. Kirjoittakaa asianne uudestaan ja menkÀÀ eteenpÀin!
Miksi pitÀÀ poistaa ihan asiallisia viestejÀ????
Vierailija kirjoitti:
Rukoilen, ettei Lindan the Kuvat nouse esiin Euroviisuissa. Voisi murtaa ihanan Lindan ja mahikset sijoittua.
No tietysti tulee esiin, se on selvÀ.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin ÀrsyttÀÀ se ettÀ jos artistikattauksessa on joku muita nimekkÀÀmpi niin hÀnestÀ leivotaan heti ennakkasuosikkia. Kuten nyt Linda ja Pete. Viime vuonna Erika.