Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

UMK 2026 OFFICIAL đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?

1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen

tÀssÀ tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026

MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (10451)

Vierailija
7841/10451 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Olen tehnyt havainnon, ettĂ€ oikeaan osuvat kommentit poistetaan. Vaikka ovat asiallisia ja totta, silti poistuu. 

Totuuden kertominen on palstoilla paheksuttavaa. Ja usein ne hÀvyttömimmÀt/loukkaavat ilkeilyt sÀilyy, vaikka poistopyyntö tehdÀÀn. SitÀ joskus ihmettelen, ettÀ mihin modet sellaisella pyrkii. TÀmÀkin viesti varmasti katoaa :D

Vierailija
7842/10451 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateellinen taas poistattameet viestejÀ yön aikana. Noloa.

Luxemburg valitsi naisen viulun kanssa. Miksi joka maassa on nyt viulua tyrkyllÀ?

Ovat keksineet pyörÀn uudelleen :D

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7843/10451 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti ainut bÀngeri biisi on Chachin biisi. TÀtÀ voitaisiin jorata eurooppalaisissa yökerhoissa ensi kevÀÀnÀ mikÀli suomalaiset ymmÀrtÀisivÀt jotain musiikista ja bisneksestÀ!

Mutta lÀhetetÀÀn toki ihmeessÀ Linda ja Pete. Onhan joskus lÀhetetty Koivistolaisetkin ja Jarkko ja Laura. Vanhassa vara parempi. KyllÀ kansan syvÀt rivit tietÀvÀt.....

Ei ole chachi bÀngeri. Ei ole kyllÀ Linda ja PetekÀÀn, ei sen puoleen.

Vierailija
7844/10451 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt havainnon, ettĂ€ oikeaan osuvat kommentit poistetaan. Vaikka ovat asiallisia ja totta, silti poistuu. 

Totuuden kertominen on palstoilla paheksuttavaa. Ja usein ne hÀvyttömimmÀt/loukkaavat ilkeilyt sÀilyy, vaikka poistopyyntö tehdÀÀn. SitÀ joskus ihmettelen, ettÀ mihin modet sellaisella pyrkii. TÀmÀkin viesti varmasti katoaa :D

Ei tÀÀllÀ modet mitÀÀn poistele, vaan noi viisufanit itse.

Vierailija
7845/10451 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Miksi tÀÀllÀ valehdellaan, ettÀ Chachin viestit muka poistuisi?

SE on ihan sama kuka me lÀhetetÀÀn sinne euroviisuihin, ei Suomi tÀnÀ vuonna voita tai tule edes top 10. Suurin osa kappaleista on huonoja ja esim Chachi ensikertalainen, jolloin jÀnnitys tulee olemaan esteenÀ sekÀ kokemattomuus
Kokeneilla esiintyillÀ kuten Pete ja Linda taas huono kappale, mikÀ ei kanna vaikka kuinka hyvÀ esiintyjÀ olisikin

Voitto menee Tanskaan.

Vierailija
7846/10451 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ovat lÀhtökohtaisesti lÀhtemÀssÀ pÀÀkisaamaan.

Joku jaksaa vain pÀivÀstÀ toiseen ilman todisteita lÀrpÀttÀÀ kuin nÀin ei olisi.

Ai mistÀ tÀmÀ uusi tieto? Aiemmin vain Paalanen on varmasti ollut lÀhdössÀ.

Vierailija
7847/10451 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tÀysin oikeassa. Omituista menoa.

Vierailija
7848/10451 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Miksi tÀÀllÀ valehdellaan, ettÀ Chachin viestit muka poistuisi? SE on ihan sama kuka me lÀhetetÀÀn sinne euroviisuihin, ei Suomi tÀnÀ vuonna voita tai tule edes top 10. Suurin osa kappaleista on huonoja ja esim Chachi ensikertalainen, jolloin jÀnnitys tulee olemaan esteenÀ sekÀ kokemattomuus Kokeneilla esiintyillÀ kuten Pete ja Linda taas huono kappale, mikÀ ei kanna vaikka kuinka hyvÀ esiintyjÀ olisikin Voitto menee Tanskaan.

HĂ€viö on varma ja sijoitus huono vasta sitten jos ei ketÀÀn lĂ€hetettĂ€isi Wieniin. Tuomittu hĂ€viĂ€mÀÀn, se on huono  asenne kaikessa.

Vierailija
7849/10451 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TykkÀÀn kovasti Luxemburgin biisistÀ ja etenkin laulajan ÀÀnestÀ ja esiintymistavasta. Kertsi muistuttaa liikaa Birdin Keeping your head uppia.

Vierailija
7850/10451 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Miksi tÀÀllÀ valehdellaan, ettÀ Chachin viestit muka poistuisi? SE on ihan sama kuka me lÀhetetÀÀn sinne euroviisuihin, ei Suomi tÀnÀ vuonna voita tai tule edes top 10. Suurin osa kappaleista on huonoja ja esim Chachi ensikertalainen, jolloin jÀnnitys tulee olemaan esteenÀ sekÀ kokemattomuus Kokeneilla esiintyillÀ kuten Pete ja Linda taas huono kappale, mikÀ ei kanna vaikka kuinka hyvÀ esiintyjÀ olisikin Voitto menee Tanskaan.

HĂ€viö on varma ja sijoitus huono vasta sitten jos ei ketÀÀn lĂ€hetettĂ€isi Wieniin. Tuomittu hĂ€viĂ€mÀÀn, se on huono  asenne kaikessa.

Sen verran monta vuotta olen seurannut euroviisuja, ettÀ kyllÀ sen kykenee jo huomattavasti aikaisemmin tunnistamaan kuka voittaa ja kuka ei. Ja miten se sijoitus menee. Ja minkÀlaiset kappaleet siellÀ menestyy.

Vierailija
7851/10451 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Modet ei perkaa, vaan poistelee pyynnöstÀ kaikki? Sekin voi olla totta. Silloinhan meidÀn keskustelussa on myyrÀ, trollien lisÀksi.

Vierailija
7852/10451 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LisÀÀ viuluja, kun Luxemburgkin lÀhettÀÀ viisuihin viulua soittavan laulajan.

Luxemburg soittaa rokkia

Nuoret salaa kuuntelevat

HyvÀÀ yötÀ

Maaailmaa

hyvÀÀ yötĂ€ 

Vierailija
7853/10451 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran monta vuotta olen seurannut euroviisuja, ettÀ kyllÀ sen kykenee jo huomattavasti aikaisemmin tunnistamaan kuka voittaa ja kuka ei. Ja miten se sijoitus menee. Ja minkÀlaiset kappaleet siellÀ menestyy.

KyllÀ. Mutta kyllÀ itse kisaaminenkin, hyvÀ sijoitus on tÀrkeÀÀ ja tavoiteltavaa. Voitto yllÀttÀvÀÀ.

Vierailija
7854/10451 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskalaisen viisufanin syvÀluotaava kommentti PetestÀ ja Lindasta :

"The music and the violin part are amazing, I'm speechless. For me, a true potential winner is already better than the last two Eurovision winners.

1.1 million views in seven days for a country of 6 million is just incredible even in France, no current artist reaches that in such a short time. The worst part is that out of the six selected artists, at least four have the potential to win!

Bravo from France! The Finnish selection is simply incredible year after year. They're constantly reinventing themselves and are even surpassing Sweden !!"

Nyt ei ÀÀnestellĂ€ jonkun tubettajien mielen mukaan, vaan valitaan ihan suomalaisten korvaan ja sydĂ€men sykkeeseen sopiva kappale 

Se on se euroviisujen alkuperĂ€inen tarkoitus 

Vierailija
7855/10451 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei tÀÀllÀ huvita tuon poistelun takia edes jutella, olkoon sitten.

Vierailija
7856/10451 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole todellinen viisufani jos ei kykene asialliseen keskusteluun vaan sen sijaan poistattaa viestejÀ.

Vierailija
7857/10451 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÀÀllÀ on nyt pari kolme sivua ulistu poistelua, eikÀ sitÀ ole kuitenkaan kukaan poistellut'

Jospa pysyttĂ€isiin asiassa, eli UMKssa, eikĂ€ tĂ€ytettĂ€isi ketjua turhilla kommenteilla 

Vierailija
7858/10451 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ninusta tuntuu, ettĂ€ tuota lindaa ja peteĂ€ ajetaan niin euroviisuihin, ettĂ€ viestejĂ€ poistellaan. 

TÀÀltĂ€ katosi jopa lindan itse antamat haastattelut. 

Sen minkĂ€ taakseen jĂ€ttÀÀ sen edestÀÀn löytÀÀ. Ne kaikki löytyy netistĂ€ ja linda itse niitĂ€ on mainostanut. 

Vierailija
7859/10451 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Modet ei perkaa, vaan poistelee pyynnöstÀ kaikki? Sekin voi olla totta. Silloinhan meidÀn keskustelussa on myyrÀ, trollien lisÀksi.

MĂ€ luulen, ettĂ€ vauvalla on automaattimode. Joku robotti poistaa kaikki ilmiannetut. En yhtÀÀn usko siihen, ettĂ€ joku ihminen siellĂ€ muka jotain poistopyyntöjĂ€ lueskelee ja niihin kantaa ottaa. 

Vierailija
7860/10451 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÀÀllÀ on nyt pari kolme sivua ulistu poistelua, eikÀ sitÀ ole kuitenkaan kukaan poistellut'

Jospa pysyttĂ€isiin asiassa, eli UMKssa, eikĂ€ tĂ€ytettĂ€isi ketjua turhilla kommenteilla 

SinÀkö se poistelija olet.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kuusi kahdeksan yksi