UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (10481)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 100% helsinkilÀinen ja ÀÀnestÀn PeteÀ. Muut on sontaa ja te tÀÀllÀ olette myös. PeteÀ pitÀÀ ÀÀnestÀÀ piste. Loppu.
NÀyte 100% helsinkilÀisestÀ. Olen sanaton.
No tuo on tyyppi, joka on kirjoitellut vastaavia roskaviestejÀ Peten & Lindan kannattajien nimissÀ mustamaalatakseen. Helppo tunnistaa. Itse olen oikeasti stadilainen. Se olisi sama kun kirjoittaisin nÀin: "Olen maaseudun tyttöjÀ ja ÀÀnestÀn Komioita. Muut on sontaa ja te tÀÀllÀ olette myös. Komioita pitÀÀ ÀÀnestÀÀ piste. Loppu."
Omalla tavallasi teet nyt samaa kuin se jonka vÀitÀt olevan tuo tyyppi.
Annoin esimerkin kuinka helppoa anonyyminÀ on tekeytyÀ joksikin aivan muuksi mustamaalatakseen toisia.
Kaikki ovat lÀhtökohtaisesti lÀhtemÀssÀ pÀÀkisaamaan.
Joku jaksaa vain pÀivÀstÀ toiseen ilman todisteita lÀrpÀttÀÀ kuin nÀin ei olisi.
TÀÀltÀ katoaa asialliset Chachin kannustusviestit. Olen nÀemmÀ ainakin jo toinen joka huomaa tÀmÀn.
Luuluuleihin kyllÀstyy. Paalaseen yllÀttyy.
Varsinainen skaba vasta toukokuulla. Reilut 3kk aikaa. Ou nou.
On ollut ihan mielenkiintoista lukea keskustelua myös Komioista tÀllaisessa yleisessÀ keskustelussa :D
Komiat on herÀttÀnyt keskustelua vÀhÀn myös ihan tanssiporukan sisÀllÀkin.
Jotkut tietyt ihmiset tai ihmisryhmÀt nÀrkÀstyvÀt siitÀ, ettÀ Komiat eivÀt esitÀ pelkÀstÀÀn "oikeaa kunnon tanssimusiikkia" Liian menevÀÀ rytkytystÀ, lavat tÀyttyy faneista, jotka ei edes osaa eikö yritÀ tanssia oikein, kirkuvat ja hytkyvÀt paikallaan ja Komiat huomioivat nÀitÀ. EihÀn sellainen nyt sovi kunnon tanssilavalla kÀvijöille, jotka tulevat tanssimaan valssia oikein! YleensÀ vanhempia naisia. Ja Komiat itse edustavat nimenomaan sitÀ ettÀ kaikki on tervetulleita mukaan riippumatta siitÀ osaako tanssia, ja miten haluaa tanssia.
Komiathan on kiertÀneet tanssilavoja jo vuosia ja ovat olleet tykÀttyjÀ ja arvostettuja kaiken ikÀisten keskuudessa. Viimevuosina heillÀ on tyyli on uudistunut ja tehnyt murroksen nykyaikaisenpaan tanssilavakulttuuriin. Tosiasiahan on ettÀ nÀille hitaasti tanssaaville oikeille valssaajille löytyy pilvin pimein tanssiorkestereita, joissa on tilaa. Mutta harmittaahan se kun nuoriso on vienyt heidÀn Komiat ja valloittavan kultakurkku Aleksin. Ja oikeasti tanssilavakeikoilla kyllÀ Komiat huomioi kyllÀ ihan kaikenlaiset tanssijat ja kuuntelijat.
Ja tottakai suurinosa tanssikansastakin on oikeesti tosi iloisia ettÀ myös nuoria kiinnostaa tanssilavat ja Komiat on ollut mukana herÀttÀmÀssÀ tanssilavakulttuuria uuteen loistoon! Ja Komioiden keikoilla nimenomaan on ns. vauvasta vaariin kÀvijöitÀ. Komiat on ikÀÀnkuin tienraivaajana murtamassa muureja nykymusiikin ja vanhemman voisiko sanoa perinteisemmÀn tanssimusiikin ja kulttuurin vÀlillÀ. Ja todella upeasti ovat tÀtÀ raivausta tehneet ja saaneet paljon innostunutta vÀkeÀ lajin pariin!
Ja niin, minulle Komioiden ja kenenkÀÀn muun UMK-menestyksellÀ ei ole mitÀÀn vÀliÀ. Ihan sama kuka Suomea lÀhtee edustamaan.
Niinno kyllÀhÀn tÀÀ ns. ylhÀÀltÀ pÀÀtetty tÀmÀ LindaPeten voitto taitaa olla, katoin ton yhen viisutoimittajien videon niin veikkasivat voittajiksi siinÀ, kilpailijoina lÀhinnÀ Chachi (tykkÀsivÀt) ja Antti, Komiat hiukan Kaj tyyliÀ ok, Etta enemmÀn radiosoittoon, eivÀtkÀ erityisemmin tykÀnneet KikistÀ ja Sinikka pohjimmaisena.
Komiooilllen on aina Suomessa lava auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÀÀltÀ katoaa asialliset Chachin kannustusviestit. Olen nÀemmÀ ainakin jo toinen joka huomaa tÀmÀn.
On kadonnut esim. PeteÀkin kehuvia.
Juu, muttei kaikki niinkuin Chachin kohdalla.
Viestien - asiallistenkin - poistelu on iloisten trollien ajanvietettÀ. Kiusa se on pienikin kiusa.
Vierailija kirjoitti:
Niinno kyllÀhÀn tÀÀ ns. ylhÀÀltÀ pÀÀtetty tÀmÀ LindaPeten voitto taitaa olla, katoin ton yhen viisutoimittajien videon niin veikkasivat voittajiksi siinÀ, kilpailijoina lÀhinnÀ Chachi (tykkÀsivÀt) ja Antti, Komiat hiukan Kaj tyyliÀ ok, Etta enemmÀn radiosoittoon, eivÀtkÀ erityisemmin tykÀnneet KikistÀ ja Sinikka pohjimmaisena.
Ei pÀÀtetÀ missÀÀn "ylhÀÀllÀ", ei kiitos salaliittoteorioille.
Linda kommentoinut somessaan, ettÀ haluaisi tavata Rybakin WienissÀ, jos voittavat UMK:n.
Luxemburgin edustaja. Itse en tÀstÀ tykkÀÀ, mutta oli selkeÀ voittaja. MinÀ olin team Steve Castillo :D
^*Castile (tuli typo kun kirjoitan usein espanjaa)
Vierailija kirjoitti:
Peten & Lindan Liekinheitin on ihan supertaitava taideteos. Joka pÀivÀ soinut kertosÀe pÀÀssÀ. Kohta sataa ÀÀniÀ roppakaupalla. Tulisi jo UMK niin nÀkisi,ettÀ millaisen live-esityksen Pete ja Linda kehitelleet.
KyllÀ. JÀnnÀ nÀhdÀ sÀilyykö musavideosta elementtejÀ.
Viisutoimittajien puolueettomuutta kritisoivakin viesti poistui jÀlleen, ja Chachin haukut sÀÀstetÀÀn. LindaPeten pahin uhka.
No poistettiin sekin jossa sanottiin ettÀ tottakai Pete lÀhtee viisuihin. Naurettavaa poistettua, aikuiset ihmiset.
Kateellinen taas poistattameet viestejÀ yön aikana. Noloa.
Luxemburg valitsi naisen viulun kanssa. Miksi joka maassa on nyt viulua tyrkyllÀ?
MiksihÀn joku oli poistattanut viestin jossa kirjoitin ettÀ Judas Priest oli jakanut instastooreissaan sen kun Antti soitti heidÀn biisiÀÀn haitarilla Radio Rockilla vieraillessaan.
Medialukutaito on kullanarvoinen taito.