Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

UMK 2026 OFFICIAL đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?

1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen

tÀssÀ tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026

MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (10481)

Vierailija
7821/10481 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollit aikoo riehua tÀÀllÀ helmikuun loppuun. Olkaa kriittisiÀ lukiessanne viestejÀ. Propagandaa liikkeellÀ.

Medialukutaito on kullanarvoinen taito.

Vierailija
7822/10481 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 100% helsinkilĂ€inen ja ÀÀnestĂ€n PeteĂ€. Muut on sontaa ja te tÀÀllĂ€ olette myös. PeteĂ€ pitÀÀ ÀÀnestÀÀ piste. Loppu. 

NÀyte 100% helsinkilÀisestÀ. Olen sanaton.

No tuo on tyyppi, joka on kirjoitellut vastaavia roskaviestejĂ€ Peten & Lindan kannattajien nimissĂ€ mustamaalatakseen. Helppo tunnistaa. Itse olen oikeasti stadilainen. Se olisi sama kun kirjoittaisin nĂ€in: "Olen maaseudun tyttöjĂ€ ja ÀÀnestĂ€n Komioita. Muut on sontaa ja te tÀÀllĂ€ olette myös. Komioita pitÀÀ ÀÀnestÀÀ piste. Loppu." 

Omalla tavallasi teet nyt samaa kuin se jonka vĂ€itĂ€t olevan tuo tyyppi. 

Annoin esimerkin kuinka helppoa anonyyminÀ on tekeytyÀ joksikin aivan muuksi mustamaalatakseen toisia.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7823/10481 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kaikki ovat lÀhtökohtaisesti lÀhtemÀssÀ pÀÀkisaamaan.

Joku jaksaa vain pÀivÀstÀ toiseen ilman todisteita lÀrpÀttÀÀ kuin nÀin ei olisi.

Vierailija
7824/10481 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TÀÀltÀ katoaa asialliset Chachin kannustusviestit. Olen nÀemmÀ ainakin jo toinen joka huomaa tÀmÀn.

Vierailija
7825/10481 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Luuluuleihin kyllÀstyy. Paalaseen yllÀttyy.

Vierailija
7826/10481 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Varsinainen skaba vasta toukokuulla. Reilut 3kk aikaa. Ou nou.

Vierailija
7827/10481 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

On ollut ihan mielenkiintoista lukea keskustelua myös Komioista tĂ€llaisessa yleisessĂ€ keskustelussa :D 

Komiat on herĂ€ttĂ€nyt keskustelua vĂ€hĂ€n myös ihan tanssiporukan sisĂ€llĂ€kin. 

Jotkut tietyt ihmiset tai ihmisryhmĂ€t nĂ€rkĂ€styvĂ€t siitĂ€, ettĂ€ Komiat eivĂ€t esitĂ€ pelkĂ€stÀÀn "oikeaa kunnon tanssimusiikkia" Liian menevÀÀ rytkytystĂ€, lavat tĂ€yttyy faneista, jotka ei edes osaa eikö yritĂ€ tanssia oikein, kirkuvat ja hytkyvĂ€t paikallaan ja Komiat huomioivat nĂ€itĂ€. EihĂ€n sellainen nyt sovi kunnon tanssilavalla kĂ€vijöille, jotka tulevat tanssimaan valssia oikein! YleensĂ€ vanhempia naisia. Ja Komiat itse edustavat nimenomaan sitĂ€ ettĂ€ kaikki on tervetulleita mukaan riippumatta siitĂ€ osaako tanssia, ja miten haluaa tanssia. 

Komiathan on kiertÀneet tanssilavoja jo vuosia ja ovat olleet tykÀttyjÀ ja arvostettuja kaiken ikÀisten keskuudessa. Viimevuosina heillÀ on tyyli on uudistunut ja tehnyt murroksen nykyaikaisenpaan tanssilavakulttuuriin. Tosiasiahan on ettÀ nÀille hitaasti tanssaaville oikeille valssaajille löytyy pilvin pimein tanssiorkestereita, joissa on tilaa. Mutta harmittaahan se kun nuoriso on vienyt heidÀn Komiat ja valloittavan kultakurkku Aleksin. Ja oikeasti tanssilavakeikoilla kyllÀ Komiat huomioi kyllÀ ihan kaikenlaiset tanssijat ja kuuntelijat.

Ja tottakai suurinosa tanssikansastakin on oikeesti tosi iloisia ettÀ myös nuoria kiinnostaa tanssilavat ja Komiat on ollut mukana herÀttÀmÀssÀ tanssilavakulttuuria uuteen loistoon! Ja Komioiden keikoilla nimenomaan on ns. vauvasta vaariin kÀvijöitÀ. Komiat on ikÀÀnkuin tienraivaajana murtamassa muureja nykymusiikin ja vanhemman voisiko sanoa perinteisemmÀn tanssimusiikin ja kulttuurin vÀlillÀ. Ja todella upeasti ovat tÀtÀ raivausta tehneet ja saaneet paljon innostunutta vÀkeÀ lajin pariin!

Ja niin, minulle Komioiden ja kenenkÀÀn muun UMK-menestyksellĂ€ ei ole mitÀÀn vĂ€liĂ€. Ihan sama kuka Suomea lĂ€htee edustamaan. 

Vierailija
7828/10481 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Niinno kyllÀhÀn tÀÀ ns. ylhÀÀltÀ pÀÀtetty tÀmÀ LindaPeten voitto taitaa olla, katoin ton yhen viisutoimittajien videon niin veikkasivat voittajiksi siinÀ, kilpailijoina lÀhinnÀ Chachi (tykkÀsivÀt) ja Antti, Komiat hiukan Kaj tyyliÀ ok, Etta enemmÀn radiosoittoon, eivÀtkÀ erityisemmin tykÀnneet KikistÀ ja Sinikka pohjimmaisena.

Vierailija
7829/10481 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Komiooilllen on aina Suomessa lava auki.

Vierailija
7830/10481 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÀÀltÀ katoaa asialliset Chachin kannustusviestit. Olen nÀemmÀ ainakin jo toinen joka huomaa tÀmÀn.

On kadonnut esim. PeteĂ€kin kehuvia. 

Juu, muttei kaikki niinkuin Chachin kohdalla.

Vierailija
7831/10481 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Viestien - asiallistenkin - poistelu on iloisten trollien ajanvietettÀ. Kiusa se on pienikin kiusa.

Vierailija
7832/10481 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinno kyllÀhÀn tÀÀ ns. ylhÀÀltÀ pÀÀtetty tÀmÀ LindaPeten voitto taitaa olla, katoin ton yhen viisutoimittajien videon niin veikkasivat voittajiksi siinÀ, kilpailijoina lÀhinnÀ Chachi (tykkÀsivÀt) ja Antti, Komiat hiukan Kaj tyyliÀ ok, Etta enemmÀn radiosoittoon, eivÀtkÀ erityisemmin tykÀnneet KikistÀ ja Sinikka pohjimmaisena.

Ei pÀÀtetÀ missÀÀn "ylhÀÀllÀ", ei kiitos salaliittoteorioille.

Vierailija
7833/10481 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Linda kommentoinut somessaan, ettÀ haluaisi tavata Rybakin WienissÀ, jos voittavat UMK:n.

Vierailija
7834/10481 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Luxemburgin edustaja. Itse en tÀstÀ tykkÀÀ, mutta oli selkeÀ voittaja. MinÀ olin team Steve Castillo :D

Vierailija
7835/10481 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

^*Castile (tuli typo kun kirjoitan usein espanjaa)

Vierailija
7836/10481 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peten & Lindan Liekinheitin on ihan supertaitava taideteos. Joka pĂ€ivĂ€ soinut kertosĂ€e pÀÀssĂ€. Kohta sataa ÀÀniĂ€ roppakaupalla. Tulisi jo UMK niin nĂ€kisi,ettĂ€ millaisen live-esityksen Pete ja Linda kehitelleet. 

KyllÀ. JÀnnÀ nÀhdÀ sÀilyykö musavideosta elementtejÀ.

Vierailija
7837/10481 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Viisutoimittajien puolueettomuutta kritisoivakin viesti poistui jÀlleen, ja Chachin haukut sÀÀstetÀÀn. LindaPeten pahin uhka.

Vierailija
7838/10481 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

No poistettiin sekin jossa sanottiin ettÀ tottakai Pete lÀhtee viisuihin. Naurettavaa poistettua, aikuiset ihmiset.

Vierailija
7839/10481 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kateellinen taas poistattameet viestejÀ yön aikana. Noloa.

Luxemburg valitsi naisen viulun kanssa. Miksi joka maassa on nyt viulua tyrkyllÀ?

Vierailija
7840/10481 |
25.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MiksihÀn joku oli poistattanut viestin jossa kirjoitin ettÀ Judas Priest oli jakanut instastooreissaan sen kun Antti soitti heidÀn biisiÀÀn haitarilla Radio Rockilla vieraillessaan.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: viisi kolme yhdeksÀn