UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (10657)
Kalpan pelissĂ€ soi lululeiđ€
Vierailija kirjoitti:
EipĂ€ kaikki ymmĂ€rrĂ€ tai halua ymmĂ€rtÀÀ miten suosittu Komiat Suomessa on kaiken ikĂ€isten keskuudessa đ. ĂĂ€nisaalis tulee olemaan valtava.
Joo tuolta jouduin katsomaan
https://fi.wikipedia.org/wiki/Komiat_(yhtye)
Linda Lampeniuksen piti olla Ruotsissa menestynyt viulisti, mutta edes ruotsalaiset viisuasiantuntijat eivÀt tunnista hÀntÀ eivÀtkÀ osaa lausua hÀnen sukunimeÀÀn oikein. Esim. Henrik Larsson puhuu jatkuvasti Lampeliuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spotifyn kuuntelumÀÀrissÀ Kiki voitti Chachin ekan pÀivÀn kuunteluissa. Chachi ei myöskÀÀn ole noussut kÀrkikahinoihin. Cherry cake ei siis innoita suomalaisia, nyt sijalla 16.
No mitÀhÀn sössötÀt, jos Chachi sijalla neljÀ ekana pÀivÀnÀÀn ja Kiki vasta yhdeksÀs. Hohhoijaa sentÀÀn.
Katsoin KUUNTELIJAMĂĂRIĂ, nehĂ€n ne on tĂ€rkeitĂ€. Nyt Ares on julkaissut biisejĂ€, niin ne on tulleet siihen vĂ€liin. KikillĂ€ ekana pĂ€ivĂ€nĂ€ 101 764 kuuntelua. Chachilla oli muistaakseni jotain yli 80 000.
LoppupelissÀ ei mitÀÀn merkkitystÀ. VÀsytÀtte vain itsenne seuraamalla niitÀ. TÀssÀ on pitkÀ kuukausi vielÀ edessÀ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin vastaamassa siihen viestiin et Pete on mun mielestÀ kans yhtÀ hot kuin Lenny Kravitz mut se ap kommentti oli kadonnut eli siihen ei voinut enÀÀ vastata :O Ihmettelen et miten tÀÀltÀ sensuroidaan viestejÀ nÀin nopeesti!
Jos Peten ulkonĂ€köÀ kehutaan, joku kateellinen poistattaa sen. On se elĂ€mĂ€ kovaa joillekin. đ
Olen pÀivystÀnyt tÀÀllÀ aamusta asti ja yksikÀÀn ei ole kehunut Peten ulkonÀköÀ. Yksi sanoi Paalasta Tommolan nÀköiseksi ja toinen vÀitti, ettÀ hÀnen anoppinsa nÀyttÀÀ Paalaselta. Molemmat viestit saivat jÀÀdÀ.
Vierailija kirjoitti:
Onko ne samalta paikkakunnalta?
Vierailija kirjoitti:
đ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin vastaamassa siihen viestiin et Pete on mun mielestÀ kans yhtÀ hot kuin Lenny Kravitz mut se ap kommentti oli kadonnut eli siihen ei voinut enÀÀ vastata :O Ihmettelen et miten tÀÀltÀ sensuroidaan viestejÀ nÀin nopeesti!
Jos Peten ulkonĂ€köÀ kehutaan, joku kateellinen poistattaa sen. On se elĂ€mĂ€ kovaa joillekin. đ
Olen pÀivystÀnyt tÀÀllÀ aamusta asti ja yksikÀÀn ei ole kehunut Peten ulkonÀköÀ. Yksi sanoi Paalasta Tommolan nÀköiseksi ja toinen vÀitti, ettÀ hÀnen anoppinsa nÀyttÀÀ Paalaselta. Molemmat viestit saivat jÀÀdÀ.
No ilmiannoin kyllÀ noikin, tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spotifyn kuuntelumÀÀrissÀ Kiki voitti Chachin ekan pÀivÀn kuunteluissa. Chachi ei myöskÀÀn ole noussut kÀrkikahinoihin. Cherry cake ei siis innoita suomalaisia, nyt sijalla 16.
No mitÀhÀn sössötÀt, jos Chachi sijalla neljÀ ekana pÀivÀnÀÀn ja Kiki vasta yhdeksÀs. Hohhoijaa sentÀÀn.
Katsoin KUUNTELIJAMĂĂRIĂ, nehĂ€n ne on tĂ€rkeitĂ€. Nyt Ares on julkaissut biisejĂ€, niin ne on tulleet siihen vĂ€liin. KikillĂ€ ekana pĂ€ivĂ€nĂ€ 101 764 kuuntelua. Chachilla oli muistaakseni jotain yli 80 000.
LoppupelissÀ ei mitÀÀn merkkitystÀ. VÀsytÀtte vain itsenne seuraamalla niitÀ. TÀssÀ on pitkÀ kuukausi vielÀ edessÀ
Edes studioversio ei kiinnosta suurissa mÀÀrin, ja livenÀ laulaminen tulee olemaan heikompaa.
Vierailija kirjoitti:
Liekinheitin on liian kliininen ja siloteltu ollakseen kiinnostava. Kuuntelin kerran, eikÀ tule yhtÀÀn oloa ettÀ haluaisi kuulla uudestaan. MitÀÀn tunteita ei herÀnnyt, ei innostusta, iloa, surua, ei edes ÀrsytystÀ. JÀtti kylmÀksi. HyvÀn biisin pitÀisi herÀttÀÀ edes jotain tunteita tai koukuttavuutta kuunnella uudestaan. TÀssÀ oli vain kaavittu kokoon euroviisuelementtejÀ ja tekemÀllÀ tehty niistÀ "iso" kappale.
Kun peten laulu alkoi olin aluksi, ettÀ oo. Sit jotenkin lÀssÀhti ja sanoitus pilasi koko biisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ne samalta paikkakunnalta?
En tiiÀ Kalpa on Kuopiosta ainakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paalasella oli eilen joku ennen UMK:ta sovittu työkeikka, missÀ hÀn puhui musiikkivideoistaan. Olivat joutuneet siirtÀmÀÀn sen suurempaan saliin mitÀ oli suunniteltu, kun sinne olikin nyt tullut kunnon yleisöryntÀys :D
Jaaha, vai niin. EttÀ siirtyi keikka tuulikaapista eteisen puolelle. Tule kommentoimaan sitten, kun Messukeskus on loppuunmyyty.
Olisit voinut sanoa sanottavasi toisella tavalla. HyvÀ, ettÀ salit tÀyttyvÀt. Hanurimusiikki ei ole vielÀ saavuttanut ansaittua huomiota. Hiljalleen alkaa avautua.
Hanuri varmasti avautuu hiljalleen jos liukastus on kunnossa. Paalanen nÀyttÀÀ niin kuivalta, ettÀ liukastukselle todellakin on tarvetta.
MinĂ€ nĂ€in sellaista unta, ettĂ€ Pete oli minun poikaystĂ€vĂ€ ja ajeli Corollalla. Mietin unessa, ettĂ€ nĂ€in ollen kaikilla minun poikaystĂ€villĂ€ on ollut Toyota Corolla. đ. Ei pidĂ€ edes paikkaansa. MitÀÀn sutinaa ei kyllĂ€ ollut. Ei tartte poistaa.
EhkÀ ensi yönÀ on sitten kurkkulaulajan vuoro. Onkohan sillÀkin Corolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta toisten ÀÀbten syömisestÀ. Samankaltaisia biisejÀ voi tulla, mutta en usko, ettÀ antin kaltaisia siltikkÀÀn. EikÀ komioita. Vaikka olen toivonut humppabÀndiÀ euroviisuihin, ei minuun silti tÀmÀ lululei nappaa..
Olisikin edes Lululei, mutta kun on Lululai.
MikÀÀn ei estÀ sinua laulamasta lululei mutta eikös siinÀ kertsi mene "lululai, lululai, lululei"?
Biisi on niin paska, ettÀ en ole vielÀ pÀÀssyt kertsiin asti. Vastaan sinulle sitten jos tÀllainen ihme tapahtuu.
Ruutuun saisi tulla se Vain elÀmÀÀ -kausi jossa oli Pete ja Erika. Harmi kun se ei ole enÀÀ siellÀ. PeitellÀ oli monta huipputulkintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edes studioversio
Ei varmana tule, kuspo rasisti, plus iltapÀivÀlehtien kyselyissÀ Chachi on pÀihittÀnyt Kikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmankos ne Komioiden fanit iskevÀt heti kimppuun, kun aamusta asti pÀivystetÀÀn.
Vierailija kirjoitti:
MinĂ€ nĂ€in sellaista unta, ettĂ€ Pete oli minun poikaystĂ€vĂ€ ja ajeli Corollalla. Mietin unessa, ettĂ€ nĂ€in ollen kaikilla minun poikaystĂ€villĂ€ on ollut Toyota Corolla. đ. Ei pidĂ€ edes paikkaansa. MitÀÀn sutinaa ei kyllĂ€ ollut. Ei tartte poistaa.
EhkÀ ensi yönÀ on sitten kurkkulaulajan vuoro. Onkohan sillÀkin Corolla?
Kaj lauloi Toyota corollasta
KuuntelumÀÀrissĂ€ Kiki menestyi paremmin, ymmĂ€rrĂ€tkö. Listasija ei ole ratkaiseva, koska Areksen biisit nyt listalla. Olet aika yksinkertainen etkĂ€ ymmĂ€rrĂ€ mitÀÀn. đ