UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (10657)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linda & Pete lÀhtevÀt viisuihin, jos voittavat UMK:n. TÀssÀ valaisevia kommentteja, joita löysin Viisukuppilasta (itse en ole rekisteröitynyt sinne):
"Linda ainakin kirjoitti viimeisimmÀssÀ Instagram-julkaisussaan ettÀ Final goal: Eurovision"
"Linda ainakin instastoryssaan toivoi tapaavansa Rybakin viisuissa (jos siis voittavat), kun selvisi, ettÀ Rybak osallistuu Norjan kisaan. Joten vaikuttaa, ettÀ sinne olisi lÀhdössÀ, jos voitto tulee."
Ruotsalainen viisutoimittajakin puhui jo pohjoismaalaisesta viulujen taistosta. Linda vs. Rybak. đ»đ»
MistÀs saataisiin joku saksofonisti jonkun maan biisiin, niin nÀhtÀisiin ketjun jonneillekin kiinnostavasti kehiin sax & violins.
-winner-
Ensin tulee suomessa haitarien taisto.
Suomessa kamman soittaminen on perinteinen kansanmusiikin muoto, jossa tavallista kampaa kÀytetÀÀn puhallinsoittimena.
Pula-ajan soitin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linda & Pete lÀhtevÀt viisuihin, jos voittavat UMK:n. TÀssÀ valaisevia kommentteja, joita löysin Viisukuppilasta (itse en ole rekisteröitynyt sinne):
"Linda ainakin kirjoitti viimeisimmÀssÀ Instagram-julkaisussaan ettÀ Final goal: Eurovision"
"Linda ainakin instastoryssaan toivoi tapaavansa Rybakin viisuissa (jos siis voittavat), kun selvisi, ettÀ Rybak osallistuu Norjan kisaan. Joten vaikuttaa, ettÀ sinne olisi lÀhdössÀ, jos voitto tulee."
Ruotsalainen viisutoimittajakin puhui jo pohjoismaalaisesta viulujen taistosta. Linda vs. Rybak. đ»đ»
MistÀs saataisiin joku saksofonisti jonkun maan biisiin, niin nÀhtÀisiin ketjun jonneillekin kiinnostavasti kehiin sax & violins.
-winner-
Nyt taas paljastit kulahtaneen ikÀsi. Ei nykypolvi tiedÀ, ketÀ on sax & violins :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljastavaa, Pete ja Linda koetaan kovaksi uhaksi. Joku yrittÀÀ sensuroida sitÀ, ettÀ Linda on kommentoinut Instagramissaan viisuihin lÀhdöstÀ. Kommenttini poistettiin liittyen Viisukuppilassa kÀytyyn keskusteluun. Onneksi kommentit kopsattu muistiin. TÀssÀ uudelleen:
Ihanaa. Pete & Linda lÀhtee Wieniin!
Ei lĂ€hde, koska ÀÀnestetÀÀn Paalanen đ
Vierailija kirjoitti:
Paljastavaa, Pete ja Linda koetaan kovaksi uhaksi. Joku yrittÀÀ sensuroida sitÀ, ettÀ Linda on kommentoinut Instagramissaan viisuihin lÀhdöstÀ. Kommenttini poistettiin liittyen Viisukuppilassa kÀytyyn keskusteluun. Onneksi kommentit kopsattu muistiin. TÀssÀ uudelleen:
Ei linda voi lÀhteÀ jos pete ei lÀhde
Vierailija kirjoitti:
Linda on kansainvÀlisin esiintyjÀ noissa karkeloissa. Ja Pete on suomessa menestynyt hyvin. En ihan ymmÀrrÀ Lindan mollaamista. Kaunis ja lahjakas nainen.
Suoraan vahakabinetista ja biisi myös.
Vierailija kirjoitti:
Olin vastaamassa siihen viestiin et Pete on mun mielestÀ kans yhtÀ hot kuin Lenny Kravitz mut se ap kommentti oli kadonnut eli siihen ei voinut enÀÀ vastata :O Ihmettelen et miten tÀÀltÀ sensuroidaan viestejÀ nÀin nopeesti!
Jos Peten ulkonĂ€köÀ kehutaan, joku kateellinen poistattaa sen. On se elĂ€mĂ€ kovaa joillekin. đ
EipĂ€ kaikki ymmĂ€rrĂ€ tai halua ymmĂ€rtÀÀ miten suosittu Komiat Suomessa on kaiken ikĂ€isten keskuudessa đ. ĂĂ€nisaalis tulee olemaan valtava.
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna Melloissa oli tilanne Kaj vastaan MÄns. Nyt tÀstÀ on toisinto UMK:ssa eli Takatukka vs. Liekinheitin. Ruotsalaiset ÀÀnestivÀt Kaj:n, koska eivÀt halunneet MÄnsia, joka oli liian tuotteistettu viisubiisi. TÀÀllÀ nyt sama tilanne siis: aitous vastaan tekemÀllÀ tehty.
Taiteelliset ja tasokkaat viisubiisit on nyt voittaneet kaksi kertaa putkeen: Sveitsi ja ItÀvalta. Nyt taas vuorossa olisi jotain muuta. LiekinheittimessÀ on liikaa samaa kuin esimerkiksi viime vuoden voittajassa.
Ei se nyt mitenkÀÀn vuorotellen mene. YleensÀ voittaa taiteellinen ja tasokas viisubiisi. Josku harvoin joku erikoisuus saa hypen aikaiseksi ja menee ohi. TÀnÀ vuonna Suomesta ei ole tarjolla erikoisuutta, jolla mentÀisiin edes peruslaatuviisun ohi.
Saara Aalto yritti olla jotain muuta kuin suomalainen. LÀhti ihan vÀÀrin liikkeelle, eikÀ vielÀkÀÀn ole löytÀnyt tyyliÀÀn
Oli brittiÀ ja ruottalaista. Oikeastaan mikÀÀn ei ollut aitoa. Ihmiset aistii sellaisen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paalasella oli eilen joku ennen UMK:ta sovittu työkeikka, missÀ hÀn puhui musiikkivideoistaan. Olivat joutuneet siirtÀmÀÀn sen suurempaan saliin mitÀ oli suunniteltu, kun sinne olikin nyt tullut kunnon yleisöryntÀys :D
Jaaha, vai niin. EttÀ siirtyi keikka tuulikaapista eteisen puolelle. Tule kommentoimaan sitten, kun Messukeskus on loppuunmyyty.
Suomessa Messukeskus on loppuunmyyty vain Hurstin joulujuhlassa. Siksi Euroviisuihin pitÀisi lÀhettÀÀ Lapinlahden Linnut kappaleella Työtön, hullu ja elÀkelÀinen.
Miksi pitÀÀ poistaa PeteĂ€ kehuvia kommentteja đ tai ylipÀÀnsĂ€ poistatella mitÀÀn
Vierailija kirjoitti:
Tuosta toisten ÀÀbten syömisestÀ. Samankaltaisia biisejÀ voi tulla, mutta en usko, ettÀ antin kaltaisia siltikkÀÀn. EikÀ komioita. Vaikka olen toivonut humppabÀndiÀ euroviisuihin, ei minuun silti tÀmÀ lululei nappaa..
Olisikin edes Lululei, mutta kun on Lululai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paalasella oli eilen joku ennen UMK:ta sovittu työkeikka, missÀ hÀn puhui musiikkivideoistaan. Olivat joutuneet siirtÀmÀÀn sen suurempaan saliin mitÀ oli suunniteltu, kun sinne olikin nyt tullut kunnon yleisöryntÀys :D
Jaaha, vai niin. EttÀ siirtyi keikka tuulikaapista eteisen puolelle. Tule kommentoimaan sitten, kun Messukeskus on loppuunmyyty.
Olisit voinut sanoa sanottavasi toisella tavalla. HyvÀ, ettÀ salit tÀyttyvÀt. Hanurimusiikki ei ole vielÀ saavuttanut ansaittua huomiota. Hiljalleen alkaa avautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wiwibloggsin ennalta-arvattavat ja puolittain hyvin omanarvontuntoisen oloiset viisusnobit ovat aikamoinen parodia duosta itsestÀÀn. Huvittavaa, ettÀ heitÀ pidetÀÀn jonkun sortin viisuauktoriteetteina.
Veikkaan, ettÀ jÀtkÀt on vÀhÀn leipÀÀntyneitÀ, heillÀhÀn on menossa jo ties kuinka mones vuosi.
Viisut pitÀvÀt heidÀt leivÀn syrjÀssÀ kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Liekinheitin on liian kliininen ja siloteltu ollakseen kiinnostava. Kuuntelin kerran, eikÀ tule yhtÀÀn oloa ettÀ haluaisi kuulla uudestaan. MitÀÀn tunteita ei herÀnnyt, ei innostusta, iloa, surua, ei edes ÀrsytystÀ. JÀtti kylmÀksi. HyvÀn biisin pitÀisi herÀttÀÀ edes jotain tunteita tai koukuttavuutta kuunnella uudestaan. TÀssÀ oli vain kaavittu kokoon euroviisuelementtejÀ ja tekemÀllÀ tehty niistÀ "iso" kappale.
Ei LiekinheittimessÀ ole muuta vikaa kuin esityskieli. Viimeisen 25 vuoden aikana duetto on voittanut vain neljÀ kertaa ja aina esityskieli on ollut englanti.
Kukaan ei ole vielÀ kertonut, miksi nyt suomen kielinen duetto toimisi, kun kotimaan kielellÀ laulettu duetto ei ole toiminut Euroviisuissa koko vuosituhannella.
Jos jollain on vastaus, niin saa toki ihmeessÀ kertoa. SitÀ onkin odotettu.
Vierailija kirjoitti:
MielestÀni hyvÀ kattaus tÀnÀ vuonna. Ettalla on aika tyhjÀnpÀivÀnen renkutus, mutta muissa on jotakin voiton arvoista. Itse toivon hyvÀÀ varsinkin Sinikalle ja Chachille. Myös Pete&Linda-duo voisi pÀrjÀtÀ viisuissa.
Ettalla on vahva ÀÀni ja melodisesti rikas ja vaihteleva biisi. Sen lisÀksi sanomakin on kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta toisten ÀÀbten syömisestÀ. Samankaltaisia biisejÀ voi tulla, mutta en usko, ettÀ antin kaltaisia siltikkÀÀn. EikÀ komioita. Vaikka olen toivonut humppabÀndiÀ euroviisuihin, ei minuun silti tÀmÀ lululei nappaa..
Olisikin edes Lululei, mutta kun on Lululai.
MikÀÀn ei estÀ sinua laulamasta lululei mutta eikös siinÀ kertsi mene "lululai, lululai, lululei"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin vastaamassa siihen viestiin et Pete on mun mielestÀ kans yhtÀ hot kuin Lenny Kravitz mut se ap kommentti oli kadonnut eli siihen ei voinut enÀÀ vastata :O Ihmettelen et miten tÀÀltÀ sensuroidaan viestejÀ nÀin nopeesti!
YhtÀ hot on Pete kuin Pikku Kakkosen Kaapo tai Puuha-Pete.
Illan parhaimmat naurut đ
Jaa no ihan hauska... mut siitÀ huolimatta Pete Parkkonen on kuin Lenny Kravitz <3
Ei saa kehua PeteĂ€, vanhat ukot suuttuu. đ„ł