UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (6033)
What, olin varma ettÀ Linda on seitsemÀnkymppinen tai joku 68 ainakin. Ei ole kiristelyt onnistuneet, kun nÀyttÀÀ 15 vuotta vanhemmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espresso Machiato , humpuuki biisi pÀÀsi 3. sijalle, ettÀ nÀin. 2025.
Koska porukka keskitti ÀÀniÀ torpatakseen Israelin voiton. Toisenlaisena aikana olisi voinut olla tulostaulun hÀntÀpÀÀssÀ, jos olisi edes pÀÀssyt finaaliin. TÀnÀ vuonna juryt ovat jo semifinaaleissa.
WHAT đ biiseistĂ€ Eurooppa pÀÀtti mennĂ€ Tommyn taakse.
Biisi oli hauska ja tarttuva. Koreografia sai naureskelemaan. SiinÀ ei salaliittoja tarvita
Tommy oli melko suosittu artisti jo ennen viisuja, joten sai varmasti ÀÀniÀ myös omilta faneilta.
Vierailija kirjoitti:
Lululei tarvitsisi jonkun rÀjÀyttÀvÀn osuuden. Nyt mielestÀni aika tasapaksu ralli. VÀhÀn samaa puunkaataja teemaa kuin bbb:sdÀ, mutta ei ole sitÀ yllÀtysmomenttia mitÀ kaj:n biisissÀ oli. Jotenkin liian turvallinen ja junnaa paikallaan.
BiisejÀ voi muokata vielÀ tÀssÀ vaiheessa. Komioilla on kÀytössÀÀn siihen 15 sekuntia, koska Lululai on 2.45 pitkÀ tÀllÀ hetkellÀ.
Kuuntelin perÀkkÀin UMK kappaleet ; Keira 2023 Bisnes on The dancefloor Sini Sabotage Kuori sipulii ja tÀn vuoden Chachin cherry c. Kaikki hyviÀ , ehkÀ samanlaisia jossakin mielessÀ . Saisiko nÀistÀ yhteisbiisin kiiiiitosss .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espresso Machiato , humpuuki biisi pÀÀsi 3. sijalle, ettÀ nÀin. 2025.
Koska porukka keskitti ÀÀniÀ torpatakseen Israelin voiton. Toisenlaisena aikana olisi voinut olla tulostaulun hÀntÀpÀÀssÀ, jos olisi edes pÀÀssyt finaaliin. TÀnÀ vuonna juryt ovat jo semifinaaleissa.
No ei, kyllÀhÀn se oli tarttuva ralli. Ainakin minÀ kuuntelin sitÀ viimeksi eilen.
Laulutaito livenÀ.
NÀhdÀÀn sitten livenÀ mihin kukin pystyy. Toivon suosikkini (2) ÀÀni on livenÀ hyvÀ
Aleksi Paanasen takiaistukka oli hyvÀ.
Vierailija kirjoitti:
Takatukka uus espresso. Sijoittuu 3 parhaan joukkoon finaalissa.
ĂlĂ€ unta nĂ€e đ
MÀ odotin ettÀ Chachin biisissÀ olisi kunnon koukku niin kuin cha cha chassa ja espresso machiatossa. Mutta oliko se Pyppykin Kiron biisejÀ? Sekin oli tuollainen jotenkin liian nopea mikÀ Chachinkin biisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EhkÀ voutais kokeilla erlaista ja lÀhteÀ komioilla viisuihin.
Ulkomaalaiset tykkÀÀvÀt. YhdessÀ reaktiovideossa ÀkÀttiin valssiosuudessa meksikolaisen musiikin sÀvyjÀ ja arvioija oli positiivisesti yllÀttynyt siitÀ. Muutenkin heitÀ kehutaan ilon, onnen ja positiivisen tunnelman sekÀ aitouden lÀhettilÀiksi kappaleellaan. Me emme itse nÀe emmekÀ tajua tÀÀllÀ koto-Suomessa hyvÀn pÀÀlle.
Kukaan ei ole profeetta omalla maallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takatukka uus espresso. Sijoittuu 3 parhaan joukkoon finaalissa.
ĂlĂ€ unta nĂ€e đ
Joo, ei pÀÀsis edes finaaliin.
Vierailija kirjoitti:
What, olin varma ettÀ Linda on seitsemÀnkymppinen tai joku 68 ainakin. Ei ole kiristelyt onnistuneet, kun nÀyttÀÀ 15 vuotta vanhemmalta.
Ootpa ilkeÀ.
Antti nÀppÀilemÀssÀ hanuriani aa ettÀ.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkas vanha olet itse? 15v? Ja onko silmÀlasit ajan tasalla?
Vierailija kirjoitti:
MÀ olin kanssa varma ettÀ Chachi on ainakin 50 onhan se jukkakin jo.
Vierailija kirjoitti:
Kai biisiÀ voi parannella umk.hon?
Voi toki kunhan se ei pitene yli kolmen minuutin. Valinnan jÀlkeen on pÀivÀmÀÀrÀ, jonka jÀlkeen EBU ei ota vastaan paranneltuja versioita.
Vierailija kirjoitti:
Antti nÀppÀilemÀssÀ hanuriani aa ettÀ.
Tartu tiukasti hanuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lululei tarvitsisi jonkun rÀjÀyttÀvÀn osuuden. Nyt mielestÀni aika tasapaksu ralli. VÀhÀn samaa puunkaataja teemaa kuin bbb:sdÀ, mutta ei ole sitÀ yllÀtysmomenttia mitÀ kaj:n biisissÀ oli. Jotenkin liian turvallinen ja junnaa paikallaan.
Jep. Kunpa biisiin olisi saatu jotain samaa potkua kuin heidÀn kappaleessaan MinÀhÀn vien. Se rullailee tosi kivasti eikÀ mun mielestÀ junnaa yhtÀÀn.
MinÀhÀn vien-kappaleessa on oivaltava sanoitus ja samanlainen rytmi kuin kappaleessa Oon rekkamies, jotka imaisevat suomalaiseen musiikkiin tottuneen mukaansa. Kappaleessa ei ole mitÀÀn yllÀttÀviÀ kÀÀnteitÀ tai tunnelman rÀjÀyttelyÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkas vanha olet itse? 15v? Ja onko silmÀlasit ajan tasalla?
Mun kummilapsi kysyi viime vuoden umk-finaalia katsoessa Lindasta ettÀ kuka toi mummo on.
Kuunkuiskaajat yrittivÀt romanihenkisellÀ kappaleellaan Työlki ellÀÀ ja juryt torppasivat finaalihaaveet. TeleÀÀnestÀjÀt halusivat kyllÀ Kuunkuiskaajat finaaliin. Romanimusiikista ammentaa paljon Moldovan ylpeys Zdob si Zdub, joka on edustanut maataan jo kolme kertaa ja yleensÀ pÀÀssyt finaalissa tulostaulun paremmalle puolelle.
Olisihan se hyvÀ, jos nyt maailman horjuessa ja Trumpin halveksiessa Europppaa juryn ryhdistÀytyisivÀt ja alkaisivat aidosti arvostamaan eurooppalaista musiikkiperintöÀ ja -tyylejÀ amerikkalaisen ylivallan sijasta. Eurooppalaisten kannattaisi myös löytÀÀ selkÀrankansa ja alkaa kannattaa oman maanosansa musiikkityylejÀ.