Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

UMK 2026 OFFICIAL đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?

1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen

tÀssÀ tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026

MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (6033)

Vierailija
5961/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MĂ€ tykkĂ€sin Takatukasta, vaikka Antin aiemmat biisit ei innostaneet yhtÀÀn ja olin tosi epĂ€ilevĂ€inen etenkin kurkkulaulusta. Moni taas ollut pĂ€invastaista mieltĂ€. Mulle iski biisin aihe, koska oli sellaista rentoa hassuttelua johon kuka vain voi samaistua iĂ€stĂ€ riippumatta. Toisin kuin esim. kiima-aiheiseen biisiin. 

SiinÀ on vaan se, ettÀ rento, turvallinen hassuttelu ei koskaan tuo voittoa kotiin. Ja nyt kun juryt ovat palanneet semifinaaleihin, niin muista erottuva esitys ei enÀÀ takaa edes finaalipaikkaa kuten viime vuosina. Voi olla hyvin mahdollista, ettÀ Takatukalle kÀy Pertti Kurikat jos se valitaan.

Mieluummin mÀ veisin jotain erikoista etnoa maailmalle kuin voitonkiilto silmissÀ vÀkisin yrittÀisi voittaa jollain juryja miellyttÀvÀllÀ tylsÀllÀ biisillÀ.

Kuunkuiskaajat yrittivĂ€t romanihenkisellĂ€ kappaleellaan Työlki ellÀÀ ja juryt torppasivat finaalihaaveet. TeleÀÀnestĂ€jĂ€t halusivat kyllĂ€ Kuunkuiskaajat finaaliin. Romanimusiikista ammentaa paljon Moldovan ylpeys Zdob si Zdub, joka on edustanut maataan jo kolme kertaa ja yleensĂ€ pÀÀssyt finaalissa tulostaulun paremmalle puolelle. 

Olisihan se hyvĂ€, jos nyt maailman horjuessa ja Trumpin halveksiessa Europppaa juryn ryhdistĂ€ytyisivĂ€t ja alkaisivat aidosti arvostamaan eurooppalaista musiikkiperintöÀ ja -tyylejĂ€ amerikkalaisen ylivallan sijasta. Eurooppalaisten kannattaisi myös löytÀÀ selkĂ€rankansa ja alkaa kannattaa oman maanosansa musiikkityylejĂ€. 

Vierailija
5962/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

What, olin varma ettÀ Linda on seitsemÀnkymppinen tai joku 68 ainakin. Ei ole kiristelyt onnistuneet, kun nÀyttÀÀ 15 vuotta vanhemmalta.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5963/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espresso Machiato , humpuuki biisi pÀÀsi 3. sijalle, ettÀ nÀin. 2025.

Koska porukka keskitti ÀÀniÀ torpatakseen Israelin voiton. Toisenlaisena aikana olisi voinut olla tulostaulun hÀntÀpÀÀssÀ, jos olisi edes pÀÀssyt finaaliin. TÀnÀ vuonna juryt ovat jo semifinaaleissa.

WHAT 😆 biiseistĂ€ Eurooppa pÀÀtti mennĂ€ Tommyn taakse. 

Biisi oli hauska ja tarttuva. Koreografia sai naureskelemaan. SiinÀ ei salaliittoja tarvita

Tommy oli melko suosittu artisti jo ennen viisuja, joten sai varmasti ÀÀniÀ myös omilta faneilta.

Vierailija
5964/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lululei tarvitsisi jonkun rÀjÀyttÀvÀn osuuden. Nyt mielestÀni aika tasapaksu ralli. VÀhÀn samaa puunkaataja teemaa kuin bbb:sdÀ, mutta ei ole sitÀ yllÀtysmomenttia mitÀ kaj:n biisissÀ oli. Jotenkin liian turvallinen ja junnaa paikallaan.

BiisejĂ€ voi muokata vielĂ€ tĂ€ssĂ€ vaiheessa. Komioilla on kĂ€ytössÀÀn siihen 15 sekuntia, koska Lululai on 2.45 pitkĂ€ tĂ€llĂ€ hetkellĂ€. 

Vierailija
5965/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kuuntelin perĂ€kkĂ€in UMK kappaleet ; Keira 2023 Bisnes on The dancefloor  Sini Sabotage Kuori sipulii ja tĂ€n vuoden Chachin cherry c. Kaikki hyviĂ€ , ehkĂ€ samanlaisia jossakin mielessĂ€ . Saisiko nĂ€istĂ€ yhteisbiisin kiiiiitosss . 

Vierailija
5966/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espresso Machiato , humpuuki biisi pÀÀsi 3. sijalle, ettÀ nÀin. 2025.

Koska porukka keskitti ÀÀniÀ torpatakseen Israelin voiton. Toisenlaisena aikana olisi voinut olla tulostaulun hÀntÀpÀÀssÀ, jos olisi edes pÀÀssyt finaaliin. TÀnÀ vuonna juryt ovat jo semifinaaleissa.

No ei, kyllĂ€hĂ€n se oli tarttuva ralli. Ainakin minĂ€ kuuntelin sitĂ€ viimeksi eilen. 

Vierailija
5967/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Laulutaito livenÀ.

NĂ€hdÀÀn sitten livenĂ€ mihin kukin pystyy. Toivon suosikkini (2) ÀÀni on livenĂ€ hyvĂ€ 

Vierailija
5968/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Aleksi Paanasen takiaistukka oli hyvÀ.

Vierailija
5969/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takatukka uus espresso. Sijoittuu 3 parhaan joukkoon finaalissa.

ÄlĂ€ unta nĂ€e 😅

Vierailija
5970/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MĂ€ odotin ettĂ€ Chachin biisissĂ€ olisi kunnon koukku niin kuin cha cha chassa ja espresso machiatossa. Mutta oliko se Pyppykin Kiron biisejĂ€?  Sekin oli tuollainen jotenkin liian nopea mikĂ€ Chachinkin biisi. 

Vierailija
5971/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EhkÀ voutais kokeilla erlaista ja lÀhteÀ komioilla viisuihin.

Ulkomaalaiset tykkÀÀvÀt. YhdessÀ reaktiovideossa ÀkÀttiin valssiosuudessa meksikolaisen musiikin sÀvyjÀ ja arvioija oli positiivisesti yllÀttynyt siitÀ. Muutenkin heitÀ kehutaan ilon, onnen ja positiivisen tunnelman sekÀ aitouden lÀhettilÀiksi kappaleellaan. Me emme itse nÀe emmekÀ tajua tÀÀllÀ koto-Suomessa hyvÀn pÀÀlle.

Kukaan ei ole profeetta omalla maallaan. 

Vierailija
5972/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takatukka uus espresso. Sijoittuu 3 parhaan joukkoon finaalissa.

ÄlĂ€ unta nĂ€e 😅

Joo, ei pÀÀsis edes finaaliin.

Vierailija
5973/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

What, olin varma ettÀ Linda on seitsemÀnkymppinen tai joku 68 ainakin. Ei ole kiristelyt onnistuneet, kun nÀyttÀÀ 15 vuotta vanhemmalta.

Ootpa ilkeÀ.

Vierailija
5974/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Antti nÀppÀilemÀssÀ hanuriani aa ettÀ.

Vierailija
5975/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkas vanha olet itse? 15v? Ja onko silmÀlasit ajan tasalla?

Vierailija
5976/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MÀ olin kanssa varma ettÀ Chachi on ainakin 50 onhan se jukkakin jo.

Vierailija
5977/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai biisiÀ voi parannella umk.hon?

Voi toki kunhan se ei pitene yli kolmen minuutin. Valinnan jĂ€lkeen on pĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€, jonka jĂ€lkeen EBU ei ota vastaan paranneltuja versioita. 

Vierailija
5978/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antti nÀppÀilemÀssÀ hanuriani aa ettÀ.

Tartu tiukasti hanuriin.

Vierailija
5979/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lululei tarvitsisi jonkun rÀjÀyttÀvÀn osuuden. Nyt mielestÀni aika tasapaksu ralli. VÀhÀn samaa puunkaataja teemaa kuin bbb:sdÀ, mutta ei ole sitÀ yllÀtysmomenttia mitÀ kaj:n biisissÀ oli. Jotenkin liian turvallinen ja junnaa paikallaan.

Jep. Kunpa biisiin olisi saatu jotain samaa potkua kuin heidĂ€n kappaleessaan MinĂ€hĂ€n vien. Se rullailee tosi kivasti eikĂ€ mun mielestĂ€ junnaa yhtÀÀn. 

MinÀhÀn vien-kappaleessa on oivaltava sanoitus ja samanlainen rytmi kuin kappaleessa Oon rekkamies, jotka imaisevat suomalaiseen musiikkiin tottuneen mukaansa. Kappaleessa ei ole mitÀÀn yllÀttÀviÀ kÀÀnteitÀ tai tunnelman rÀjÀyttelyÀ.

Vierailija
5980/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkas vanha olet itse? 15v? Ja onko silmÀlasit ajan tasalla?

Mun kummilapsi kysyi viime vuoden umk-finaalia katsoessa Lindasta ettĂ€ kuka toi mummo on. 

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: viisi seitsemÀn seitsemÀn