UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (6033)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelisin mielellÀni Paalasen soittoa Komioiden bÀndissÀ.
Ja Lindan viulun soitto sopisi myös tÀydentÀmÀÀn vaikutelmaa.
Suomalaisten pitÀisi yhdistÀÀ voimansa superbÀndiksi. SillÀ voisi irrota leipÀÀ koko porukalle kun tekisivÀt maailmanvalloitushitin. Onhan suomalaisessa musiikkiperinteessÀ rekilaulujakin, joissa kyllÀ lauletaan todella suorasanaisesti seksistÀ jne. NÀmÀ tÀmÀn vuoden umkkikset ovat kesyÀ kamaa rekilauluihin verrattuina.
Vierailija kirjoitti:
Huulilla kalapuikot.
No itse asiassa just muutaman söin perunamuusin kera ;D "Katso sinÀ Kuuta, minÀ menen maata" oli toisen Paalasen biisin hieno lyriikka.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
What, olin varma ettÀ Linda on seitsemÀnkymppinen tai joku 68 ainakin. Ei ole kiristelyt onnistuneet, kun nÀyttÀÀ 15 vuotta vanhemmalta.
Kuinkas vanha olet itse? 15v? Ja onko silmÀlasit ajan tasalla?
Mun kummilapsi kysyi viime vuoden umk-finaalia katsoessa Lindasta ettÀ kuka toi mummo on.
Huono provo, Lindaa luulis jotain 40v kaukana mummosta.
Voi ei, Takatukkaa ja Chachia... Ei pienimpiÀkÀÀn mahdollisuuksia viisuissa, Pete ja Linda ainoat jotka voi menestyÀ niissÀ karkeloissa.
En kyllÀ nyt tykkÀÀ UMK:sta ollenkaan kun joka pÀivÀ tulee uusi potentiaalinen voittajaehdokas. Grrr! Miten nÀistÀ valitsee jonkun?
Chachikin siis hyvÀ korvamato - ainoa tosin se, ettei oikein sitten mitÀÀn tajunnanrÀjÀyttÀvÀÀ tanssia tai kaikkien kohta kopioimaa muuvia ollut videolla, mutta luultavasti sitten siinÀ "cake"-osuudessa biisin lopussa.
Mutta ei sitten livenÀ sitÀ hopeista minimekkoa, kiitos! ;D
-winner-
SehÀn nyt on selvÀÀ, ettÀ Lindalle on tehty erinÀisiÀ operaatioita, ulkonÀössÀ ei paljon taida aitoutta olla jÀljellÀ. Mutta persoonana hÀn on ihan jees, turha haukkua rumaksi mummoksi kuitenkaan. Kateelliset niin taitaa tehdÀ.
Vierailija kirjoitti:
"Onko Parkkonen muuten aktiivisempi TikTokissa. Instassa on aika vÀhÀn postauksia ja vÀhÀn sellaista sillisalaattia kuin Peten urakin.
Toivottavasti Pete löytĂ€isi rockin. ĂĂ€ni sopisi siihen aivan helvetin hyvin"
TÀmÀ! MinkÀ ihmeen takia Petelle ei joku tehnyt rouheaa rock-biisiÀ? HÀn olisi ihan tÀydellinen ulkonÀkönsÀ ja ÀÀnensÀ puolesta sellaiseen ja viisut kaipaisivat rockia pitkÀstÀ aikaa!
Vierailija kirjoitti:
Ei mitÀÀn jÀrkeÀ Suomen mallissa, ettÀ biisit julkaistaan 1,5 kuukautta ennen finaalia.
Ei tuossa mitÀÀn muuta ole kuin, ettÀ muut maat nÀkevÀt mitÀ on vastassa (Ruotsi varsinkin) ja musertuvat :DDDDD Luultavasti ulkomaillakin on viisukansa kauhuissaan, ettÀ miten nÀistÀ voisi jonkun valita, kun on ainakin 4 tasavahvaa jo nyt ja sit yksi biisi vielÀ kuulematta. Oddsitkin tÀnÀ vuonna ovat tosi tasaiset, eli ei vedonlyöjÀtkÀÀn hanki mitÀÀn.
Edelleen sitÀ mieltÀ, ettÀ Suomen tÀmÀnkinvuotinen seitsikko olisi viisupaikalla top-10:ssÀ kaikki, jos kaikki saisi lÀhettÀÀ.
-winner-
Lululain biisissÀ kohta "rinnassa hakkaa riivatun lailla" -nostaa mun ihokarvat pystyyn. Sen aiheuttaa R-kirjain joka tulee niin vahvasti. I like it!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian kolkko ja teinipoikamaine se Ettan lauluÀÀni
Etta on just hyvÀ. Laulaa omalla ÀÀnellÀÀn eikÀ söpöstele ja piipitÀ.
EikÀ höngi!
Oletteko huomanneet, ettei tÀhÀn mennessÀ ole yhtÀÀn hönkijÀÀ pÀÀssyt tÀmÀn vuoden UMK-biiseiksi? Se on todella hyvÀ juttu.
Vierailija kirjoitti:
Lululain biisissÀ kohta "rinnassa hakkaa riivatun lailla" -nostaa mun ihokarvat pystyyn. Sen aiheuttaa R-kirjain joka tulee niin vahvasti. I like it!!
Joo, sama mikÀ tulee Paalasen perrrmanentti kohdassa!
Jos halutaan saada parhaimman mahdollisen tuloksen, kyllÀ kannattaa Pete&Linda lÀhettÀÀ sinne. Antti tuskin edes finaaliin pÀÀse, kun siellÀ on raadit mukana semeissÀ.
Vierailija kirjoitti:
Sama! Rakastan tuota pohjalaasta Ă€rrÀÀ đ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Josku lauluun opetettiin R-kirjan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EhkÀ voutais kokeilla erlaista ja lÀhteÀ komioilla viisuihin.
Ulkomaalaiset tykkÀÀvÀt. YhdessÀ reaktiovideossa ÀkÀttiin valssiosuudessa meksikolaisen musiikin sÀvyjÀ ja arvioija oli positiivisesti yllÀttynyt siitÀ. Muutenkin heitÀ kehutaan ilon, onnen ja positiivisen tunnelman sekÀ aitouden lÀhettilÀiksi kappaleellaan. Me emme itse nÀe emmekÀ tajua tÀÀllÀ koto-Suomessa hyvÀn pÀÀlle.
Kukaan ei ole profeetta omalla maallaan.
Olen seurannut paljon reaktiovideoita. Ensin yllÀttyvÀt, jotkut herkistyy ja lopuksi nostavat kÀdet pystyyn ja toteavat ettÀ rakastavat Lululeita. Se on heidÀn mielestÀÀn raikas esitys ja laulu, solisti söpö. Komiat valloittaa sydÀmet, biisi ja tunne tulee vÀlittymÀÀn livelavalta kotikatsomoon saakka. He tekevÀt sen jo keikoilla vÀlittömyydellÀÀn ja olemalla tÀysin lÀsnÀ ja yhtÀ yleisön kanssa. Hyvin vahva lataus bÀndilla ja biisissÀ.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, Takatukkaa ja Chachia... Ei pienimpiÀkÀÀn mahdollisuuksia viisuissa, Pete ja Linda ainoat jotka voi menestyÀ niissÀ karkeloissa.
NÀÀ kaks on tÀn hetken suosikit, Linda Pete keinotekoista peetÀ, live toki ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perrrmanentti. TykkÀÀn Paalasesta myös. UlkonÀkö kuin hajamielisellÀ professorilla mutta tyyliinsÀ sopivasti koska hÀn on The Persoona 100%.
Hanurien taisto veikkaan ma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chachilta ihan kiva poppi, kyllÀ tÀtÀ kuuntelee, mutta on jo menneen talven lumia, tehty jo sata kertaa.
Höpön löpöÀ, parhaat mahkut pÀrjÀtÀ olis tÀllÀ.
Juu, tÀllÀ tyylillÀ onkin pÀrjÀtty viisuissa oikein hyvin.
Niin onkin, kun top kymppejÀ katsoo.
Muutama nimi, kiitos!
Unicorn ainakin.
Edusti israelia, jonka delegaation takia mm. yksi vuoden pahimmista kilpailijoista eli Hollanti diskattiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos halutaan saada parhaimman mahdollisen tuloksen, kyllÀ kannattaa Pete&Linda lÀhettÀÀ sinne. Antti tuskin edes finaaliin pÀÀse, kun siellÀ on raadit mukana semeissÀ.
No pÀÀsee tyhmÀ, eihÀn siinÀ putoa kuin viisi.
En tiedÀ mihin viittaat, mutta jos tuohon Lindaa koskevaan niin kyllÀhÀn se niin on ettÀ 20-vuotiaan mielestÀ kuuttakymppiÀ lÀhestyvÀ on mummo.