Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

UMK 2026 OFFICIAL đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?

1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen

tÀssÀ tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026

MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (6033)

Vierailija
5981/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti kasvatettu, ÀitiinsÀ tullut.

En tiedÀ mihin viittaat, mutta jos tuohon Lindaa koskevaan niin kyllÀhÀn se niin on ettÀ 20-vuotiaan mielestÀ kuuttakymppiÀ lÀhestyvÀ on mummo.

Vierailija
5982/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelisin mielellĂ€ni Paalasen soittoa Komioiden bĂ€ndissĂ€. 

Ja Lindan viulun soitto sopisi myös tÀydentÀmÀÀn vaikutelmaa.

Suomalaisten pitĂ€isi yhdistÀÀ voimansa superbĂ€ndiksi. SillĂ€ voisi irrota leipÀÀ koko porukalle kun tekisivĂ€t maailmanvalloitushitin. Onhan suomalaisessa musiikkiperinteessĂ€ rekilaulujakin, joissa kyllĂ€ lauletaan todella suorasanaisesti seksistĂ€ jne. NĂ€mĂ€ tĂ€mĂ€n vuoden umkkikset ovat kesyĂ€ kamaa rekilauluihin verrattuina. 

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5983/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huulilla kalapuikot.

No itse asiassa just muutaman söin perunamuusin kera ;D "Katso sinÀ Kuuta, minÀ menen maata" oli toisen Paalasen biisin hieno lyriikka.

-winner-

Vierailija
5984/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

What, olin varma ettÀ Linda on seitsemÀnkymppinen tai joku 68 ainakin. Ei ole kiristelyt onnistuneet, kun nÀyttÀÀ 15 vuotta vanhemmalta.

Kuinkas vanha olet itse? 15v? Ja onko silmÀlasit ajan tasalla?

Mun kummilapsi kysyi viime vuoden umk-finaalia katsoessa Lindasta ettĂ€ kuka toi mummo on. 

Huono provo, Lindaa luulis jotain 40v kaukana mummosta. 

Vierailija
5985/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Voi ei,  Takatukkaa ja Chachia... Ei pienimpiĂ€kÀÀn mahdollisuuksia viisuissa, Pete ja Linda ainoat jotka voi menestyĂ€ niissĂ€ karkeloissa.

Vierailija
5986/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En kyllÀ nyt tykkÀÀ UMK:sta ollenkaan kun joka pÀivÀ tulee uusi potentiaalinen voittajaehdokas. Grrr! Miten nÀistÀ valitsee jonkun?

Chachikin siis hyvÀ korvamato - ainoa tosin se, ettei oikein sitten mitÀÀn tajunnanrÀjÀyttÀvÀÀ tanssia tai kaikkien kohta kopioimaa muuvia ollut videolla, mutta luultavasti sitten siinÀ "cake"-osuudessa biisin lopussa.

Mutta ei sitten livenÀ sitÀ hopeista minimekkoa, kiitos! ;D

-winner-

Vierailija
5987/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

SehÀn nyt on selvÀÀ, ettÀ Lindalle on tehty erinÀisiÀ operaatioita, ulkonÀössÀ ei paljon taida aitoutta olla jÀljellÀ. Mutta persoonana hÀn on ihan jees, turha haukkua rumaksi mummoksi kuitenkaan. Kateelliset niin taitaa tehdÀ.

Vierailija
5988/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onko Parkkonen muuten aktiivisempi TikTokissa. Instassa on aika vÀhÀn postauksia ja vÀhÀn sellaista sillisalaattia kuin Peten urakin.

Toivottavasti Pete löytĂ€isi rockin. ÄÀni sopisi siihen aivan helvetin hyvin"

TÀmÀ! MinkÀ ihmeen takia Petelle ei joku tehnyt rouheaa rock-biisiÀ? HÀn olisi ihan tÀydellinen ulkonÀkönsÀ ja ÀÀnensÀ puolesta sellaiseen ja viisut kaipaisivat rockia pitkÀstÀ aikaa!

Vierailija
5989/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitÀÀn jÀrkeÀ Suomen mallissa, ettÀ biisit julkaistaan 1,5 kuukautta ennen finaalia.

Ei tuossa mitÀÀn muuta ole kuin, ettÀ muut maat nÀkevÀt mitÀ on vastassa (Ruotsi varsinkin) ja musertuvat :DDDDD Luultavasti ulkomaillakin on viisukansa kauhuissaan, ettÀ miten nÀistÀ voisi jonkun valita, kun on ainakin 4 tasavahvaa jo nyt ja sit yksi biisi vielÀ kuulematta. Oddsitkin tÀnÀ vuonna ovat tosi tasaiset, eli ei vedonlyöjÀtkÀÀn hanki mitÀÀn.

Edelleen sitÀ mieltÀ, ettÀ Suomen tÀmÀnkinvuotinen seitsikko olisi viisupaikalla top-10:ssÀ kaikki, jos kaikki saisi lÀhettÀÀ.

-winner-

Vierailija
5990/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Lululain biisissĂ€ kohta "rinnassa hakkaa riivatun lailla" -nostaa mun ihokarvat pystyyn. Sen aiheuttaa R-kirjain joka tulee niin vahvasti.  I like it!!

Vierailija
5991/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian kolkko ja teinipoikamaine se Ettan lauluÀÀni

Etta on just hyvÀ. Laulaa omalla ÀÀnellÀÀn eikÀ söpöstele ja piipitÀ.

EikÀ höngi!

Oletteko huomanneet, ettei tĂ€hĂ€n mennessĂ€ ole yhtÀÀn hönkijÀÀ pÀÀssyt tĂ€mĂ€n vuoden UMK-biiseiksi? Se on todella hyvĂ€ juttu. 

Vierailija
5992/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lululain biisissĂ€ kohta "rinnassa hakkaa riivatun lailla" -nostaa mun ihokarvat pystyyn. Sen aiheuttaa R-kirjain joka tulee niin vahvasti.  I like it!!

Joo, sama mikÀ tulee Paalasen perrrmanentti kohdassa!

Vierailija
5993/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Jos halutaan saada parhaimman mahdollisen tuloksen, kyllÀ kannattaa Pete&Linda lÀhettÀÀ sinne. Antti tuskin edes finaaliin pÀÀse, kun siellÀ on raadit mukana semeissÀ.

Vierailija
5994/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama! Rakastan tuota pohjalaasta Ă€rrÀÀ 😍

Vierailija
5995/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Josku lauluun opetettiin R-kirjan 

Vierailija
5996/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EhkÀ voutais kokeilla erlaista ja lÀhteÀ komioilla viisuihin.

Ulkomaalaiset tykkÀÀvÀt. YhdessÀ reaktiovideossa ÀkÀttiin valssiosuudessa meksikolaisen musiikin sÀvyjÀ ja arvioija oli positiivisesti yllÀttynyt siitÀ. Muutenkin heitÀ kehutaan ilon, onnen ja positiivisen tunnelman sekÀ aitouden lÀhettilÀiksi kappaleellaan. Me emme itse nÀe emmekÀ tajua tÀÀllÀ koto-Suomessa hyvÀn pÀÀlle.

Kukaan ei ole profeetta omalla maallaan. 

Olen seurannut paljon reaktiovideoita. Ensin yllĂ€ttyvĂ€t, jotkut herkistyy ja lopuksi nostavat kĂ€det pystyyn ja toteavat ettĂ€ rakastavat Lululeita. Se on heidĂ€n mielestÀÀn raikas esitys ja laulu, solisti söpö. Komiat valloittaa sydĂ€met, biisi ja tunne tulee vĂ€littymÀÀn livelavalta kotikatsomoon saakka. He tekevĂ€t sen jo keikoilla vĂ€littömyydellÀÀn ja olemalla tĂ€ysin lĂ€snĂ€ ja yhtĂ€ yleisön kanssa. Hyvin vahva lataus bĂ€ndilla ja biisissĂ€. 

Vierailija
5997/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei,  Takatukkaa ja Chachia... Ei pienimpiĂ€kÀÀn mahdollisuuksia viisuissa, Pete ja Linda ainoat jotka voi menestyĂ€ niissĂ€ karkeloissa.

NÀÀ kaks on tÀn hetken suosikit, Linda Pete keinotekoista peetÀ, live toki ratkaisee.

Vierailija
5998/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perrrmanentti. TykkÀÀn Paalasesta myös. UlkonÀkö kuin hajamielisellÀ professorilla mutta tyyliinsÀ sopivasti koska hÀn on The Persoona 100%.

Hanurien taisto veikkaan ma.

Vierailija
5999/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Chachilta ihan kiva poppi, kyllĂ€ tĂ€tĂ€ kuuntelee, mutta on jo menneen talven lumia, tehty jo sata kertaa. 

Höpön löpöÀ, parhaat mahkut pĂ€rjĂ€tĂ€ olis tĂ€llĂ€. 

Juu, tÀllÀ tyylillÀ onkin pÀrjÀtty viisuissa oikein hyvin.

Niin onkin, kun top kymppejÀ katsoo.

Muutama nimi, kiitos!

Unicorn ainakin.

Edusti israelia, jonka delegaation takia mm. yksi vuoden pahimmista kilpailijoista eli Hollanti diskattiin.

Vierailija
6000/6033 |
22.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos halutaan saada parhaimman mahdollisen tuloksen, kyllÀ kannattaa Pete&Linda lÀhettÀÀ sinne. Antti tuskin edes finaaliin pÀÀse, kun siellÀ on raadit mukana semeissÀ.

No pÀÀsee tyhmÀ, eihÀn siinÀ putoa kuin viisi.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kahdeksan kuusi seitsemÀn