UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (4906)
Kuka tahansa voittaakin, kannattaa valmistautua siihen ettÀ Paalanen on Euroviisuissa. HÀn on ainoa joka sinne haluaa lÀhteÀ, ihmisten mielipiteillÀ ei ole merkitystÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MÀ otan leikkaa ja liimaa tekniikalla viime vuosien viisuvoittajien parhaat palat ja laitan jonkun hiipuneen suomalaistÀhden laulamaan, niin umk voitto on siinÀ. Antti Tuisku vois toimia.
TekoÀly: minkÀlaiset kappaleet pÀrjÀÀvÀt Euroviisuissa ja sijoittuvat top 3? Kumpi sukupuoli pÀrjÀÀ todennÀköisesti? Voitko luoda minulle kyseisen lajin kappaleen jossa hyödynnÀt viime vuosien suosituimpia esityksiÀ.
Onko Suomessa mielestÀsi sopivia ehdokkaita esittÀjÀksi?
----
Tai: luo minulle kappale jolla jÀÀdÀÀn euroviisuhistoriaan. Osaatko sanoa, mikÀ on se elementti jota euroviisuyleisö Suomelta haluaa, kun se sanoo Suomen taas toimittavan suomalaisen biisin kisoihin. "Finland is Finlanding" Voitko hyödyntÀÀ Erikan ja KÀÀrijÀn biisiÀ inspiraationa? Kappale saa olla hieman hauska, mutta siinÀ ei saa olla liikaa
Antakaa nyt jumalauta tuon tekoÀlyn olla! Ettekö yhtÀÀn kÀsitÀ paljon se kÀyttÀÀ vettÀ joka kerralla, kun tyhmyydessÀnne kysytte siltÀ jotain, kun ette enÀÀ osaa kÀyttÀÀ omia aivojanne? Ihmiskunta on tyhmennyt tekoÀlyn myötÀ jo ennÀtysvauhtia, mitÀÀn ei enÀÀ osata ajatella tai tehdÀ itse.
Luin ensin tÀÀllÀ keskustelua Paalasen biisistÀ. Ajattelin, ettÀ no eihÀn se sitten varmaan ole niin hyvÀ. Mutta menin kuitenkin kuuntelemaan ja katsomaan, ja kyllÀhÀn se on se luvattu haitaribÀngeri! Tarttuva ja iloinen.
Paalasta en muuten kuunnellut edes toiseen kertaan. Ainoastaan Etta ja PeteLinda ollut kuuntelussa. Komiat kuunneltu ehkÀ kolme kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Luin ensin tÀÀllÀ keskustelua Paalasen biisistÀ. Ajattelin, ettÀ no eihÀn se sitten varmaan ole niin hyvÀ. Mutta menin kuitenkin kuuntelemaan ja katsomaan, ja kyllÀhÀn se on se luvattu haitaribÀngeri! Tarttuva ja iloinen.
Se haitari on siinÀ minustakin kiva. Kuulee, ettÀ Paalanen osaa todella soittaa sitÀ. Biisin sanat on vaan kököt ja se ÀÀntely on kamalaa. Tuo haitari-iloittelu yhdistettynÀ johonkin melodiseen, kauniiseen kappaleeseen vahvalla, taidokkaalla ÀÀnellÀ olisi voittaja-ainesta.
Vierailija kirjoitti:
Paalasta en muuten kuunnellut edes toiseen kertaan. Ainoastaan Etta ja PeteLinda ollut kuuntelussa. Komiat kuunneltu ehkÀ kolme kertaa.
No voi, minulta PeteLinda on saanut vaan sen yhen pakollisen kuuntelun.
Vierailija kirjoitti:
Linda ja Pete klpaa kyllÀ euroviisuihin. Olkoonkin vÀhÀn teennÀinen.
Tosin eivÀt vÀlttÀmÀttÀ lÀhde sinne viisuihin :/
Palaan alkuun: Etta on tosi hyvÀ! Aito. HyvÀ ÀÀni. BiisissÀ tÀrkeÀ sanoma.
Paalasen biisi on pohjanoteeraus. Joku sanoi, ettÀ se on tarttuva ja iloinen. Sellainen meillÀ tuolla on jo, nomittÀin Lululai. Ja on kaiken lisÀksi vielÀ hyvÀ! Takatukka on vain ja ainoastaan surkea.
Vierailija kirjoitti:
Komea ja etenkin komeaÀÀninen Noam Bettan on valittu Israelin edustajaksi, yes yes ja vielÀ kerran yes!
HÀnellÀ on tosi kaunis ÀÀni. MinÀ odotan sitÀ vuotta kun Israel lÀhettÀÀ bilebÀngerin. Sen he osaa! Huonoja he ei kyllÀkÀÀn lÀhetÀ ikinÀ eli sen puolesta saavat minun puolesta ollakin mukana. Muista asioista en vÀlitÀ.
HyvÀ ja tervepÀinen viisuÀijÀ tuo Paalanen, katsokaa maikkarin haastettelu!!!
MitÀ siellÀ EtelÀ-Pohjanmaan juomavedessÀ on kun sieltÀ tulee noin tervepÀisiÀ ja selkosuomea puhuvia miehiÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se haitari on siinÀ minustakin kiva. Kuulee, ettÀ Paalanen osaa todella soittaa sitÀ. Biisin sanat on vaan kököt ja se ÀÀntely on kamalaa. Tuo haitari-iloittelu yhdistettynÀ johonkin melodiseen, kauniiseen kappaleeseen vahvalla, taidokkaalla ÀÀnellÀ olisi voittaja-ainesta.
Esimerkiksi Diandra ja haitari voisi toimia. Paalanen voi osallistua ensi vuonna uudestaan, mutta vain soittajana.
Vierailija kirjoitti:
Se on ainoa, joka on koskettanut henkilökohtaisesti. Saa nÀhdÀ miten live lÀhtee.
Vierailija kirjoitti:
Onko Takatukka olevinaan huumoria? Tuosta on vaikea löytÀÀ mitÀÀn hauskaa tai edes sinnepÀin.
KyllÀ se selkeÀsti menee huumorikategoriaan. "Huulilla kalapuikot.". Kaikki huumori ei vaan naurata.
Vierailija kirjoitti:
Mun lempparit
1.Komiat
2. Etta, Antti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komea ja etenkin komeaÀÀninen Noam Bettan on valittu Israelin edustajaksi, yes yes ja vielÀ kerran yes!
HÀnellÀ on tosi kaunis ÀÀni. MinÀ odotan sitÀ vuotta kun Israel lÀhettÀÀ bilebÀngerin. Sen he osaa! Huonoja he ei kyllÀkÀÀn lÀhetÀ ikinÀ eli sen puolesta saavat minun puolesta ollakin mukana. Muista asioista en vÀlitÀ.
Aijaa, minÀ en erityisemmin Netasta tykÀnnyt, voitti kai sit enemmÀn poliittisista syistÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Takatukka olevinaan huumoria? Tuosta on vaikea löytÀÀ mitÀÀn hauskaa tai edes sinnepÀin.
KyllÀ se selkeÀsti menee huumorikategoriaan. "Huulilla kalapuikot.". Kaikki huumori ei vaan naurata.
Sarkasmi on vaikea laji. SitÀ ei kaikki ymmÀrrÀ. MinÀ pidÀn sitÀ huumorin aatelina.
Paalasen ja Monten videot on kuvattu samoissa lavasteissa. Sitten ne esitetÀÀn vielÀ perÀkkÀin. Olisivat edes taustakuvan vaihtaneet. Muuten videot on olleet edellisvuosia parempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ainoa, joka on koskettanut henkilökohtaisesti. Saa nÀhdÀ miten live lÀhtee.
Minulla sama kokemus. Ettan biisi on oikea voimabiisi.
Olen eri mieltÀ. Sanataiteellakin voi erottua edukseen. Toisaalta biisin tarina voi olla niin koskettava, ettÀ sillÀ ropisee etenkin yleisöÀÀniÀ.