Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2026 OFFICIAL 🎶🎶🎶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. Mitä tiedämme nyt?

1. Haku UMK:hon päättyi eilen

tässä tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetäänkin sitten Wienissä 16.5.2026

Millä mielellä odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (19157)

Vierailija
4721/19157 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoilla ei ole merkistystä tässä kisassa. 

Olen eri mieltä. Sanataiteellakin voi erottua edukseen. Toisaalta biisin tarina voi olla niin koskettava, että sillä ropisee etenkin yleisöääniä. 

Vierailija
4722/19157 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa voittaakin, kannattaa valmistautua siihen että Paalanen on Euroviisuissa. Hän on ainoa joka sinne haluaa lähteä, ihmisten mielipiteillä ei ole merkitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4723/19157 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä otan leikkaa ja liimaa tekniikalla viime vuosien viisuvoittajien parhaat palat ja laitan jonkun hiipuneen suomalaistähden laulamaan, niin umk voitto on siinä. Antti Tuisku vois toimia. 

Tekoäly: minkälaiset kappaleet pärjäävät Euroviisuissa ja sijoittuvat top 3? Kumpi sukupuoli pärjää todennäköisesti? Voitko luoda minulle kyseisen lajin kappaleen jossa hyödynnät viime vuosien suosituimpia esityksiä.

Onko Suomessa mielestäsi sopivia ehdokkaita esittäjäksi? 

----

Tai: luo minulle kappale jolla jäädään euroviisuhistoriaan. Osaatko sanoa, mikä on se elementti jota  euroviisuyleisö Suomelta haluaa, kun se sanoo Suomen taas toimittavan suomalaisen biisin kisoihin. "Finland is Finlanding" Voitko hyödyntää Erikan ja Käärijän biisiä inspiraationa? Kappale saa olla hieman hauska, mutta siinä ei saa olla liikaa

Antakaa nyt jumalauta tuon tekoälyn olla! Ettekö yhtään käsitä paljon se käyttää vettä joka kerralla, kun tyhmyydessänne kysytte siltä jotain, kun ette enää osaa käyttää omia aivojanne? Ihmiskunta on tyhmennyt tekoälyn myötä jo ennätysvauhtia, mitään ei enää osata ajatella tai tehdä itse. 

Vierailija
4724/19157 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ensin täällä keskustelua Paalasen biisistä. Ajattelin, että no eihän se sitten varmaan ole niin hyvä. Mutta menin kuitenkin kuuntelemaan ja katsomaan, ja kyllähän se on se luvattu haitaribängeri! Tarttuva ja iloinen. 

Vierailija
4725/19157 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paalasta en muuten kuunnellut edes toiseen kertaan. Ainoastaan Etta ja PeteLinda ollut kuuntelussa. Komiat kuunneltu ehkä kolme kertaa. 

Vierailija
4726/19157 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin ensin täällä keskustelua Paalasen biisistä. Ajattelin, että no eihän se sitten varmaan ole niin hyvä. Mutta menin kuitenkin kuuntelemaan ja katsomaan, ja kyllähän se on se luvattu haitaribängeri! Tarttuva ja iloinen. 

Se haitari on siinä minustakin kiva. Kuulee, että Paalanen osaa todella soittaa sitä. Biisin sanat on vaan kököt ja se ääntely on kamalaa. Tuo haitari-iloittelu yhdistettynä johonkin melodiseen, kauniiseen kappaleeseen vahvalla, taidokkaalla äänellä olisi voittaja-ainesta. 

Vierailija
4727/19157 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paalasta en muuten kuunnellut edes toiseen kertaan. Ainoastaan Etta ja PeteLinda ollut kuuntelussa. Komiat kuunneltu ehkä kolme kertaa. 

No voi, minulta PeteLinda on saanut vaan sen yhen pakollisen kuuntelun.

Vierailija
4728/19157 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linda ja Pete klpaa kyllä euroviisuihin. Olkoonkin vähän teennäinen.

Tosin eivät välttämättä lähde sinne viisuihin :/

Vierailija
4729/19157 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaan alkuun: Etta on tosi hyvä! Aito. Hyvä ääni. Biisissä tärkeä sanoma. 

Vierailija
4730/19157 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paalasen biisi on pohjanoteeraus. Joku sanoi, että se on tarttuva ja iloinen. Sellainen meillä tuolla on jo, nomittäin Lululai. Ja on kaiken lisäksi vielä hyvä!  Takatukka on vain ja ainoastaan surkea. 

Vierailija
4731/19157 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komea ja etenkin komeaääninen Noam Bettan on valittu Israelin edustajaksi, yes yes ja vielä kerran yes!

Hänellä on tosi kaunis ääni. Minä odotan sitä vuotta kun Israel lähettää bilebängerin. Sen he osaa! Huonoja he ei kylläkään lähetä ikinä eli sen puolesta saavat minun puolesta ollakin mukana. Muista asioista en välitä.

Vierailija
4732/19157 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja tervepäinen viisuäijä tuo Paalanen, katsokaa maikkarin haastettelu!!! 

Mitä siellä Etelä-Pohjanmaan juomavedessä on kun sieltä tulee noin tervepäisiä ja selkosuomea puhuvia miehiä.

Vierailija
4733/19157 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se haitari on siinä minustakin kiva. Kuulee, että Paalanen osaa todella soittaa sitä. Biisin sanat on vaan kököt ja se ääntely on kamalaa. Tuo haitari-iloittelu yhdistettynä johonkin melodiseen, kauniiseen kappaleeseen vahvalla, taidokkaalla äänellä olisi voittaja-ainesta. 

Esimerkiksi Diandra ja haitari voisi toimia. Paalanen voi osallistua ensi vuonna uudestaan, mutta vain soittajana. 

Vierailija
4734/19157 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ainoa, joka on koskettanut henkilökohtaisesti. Saa nähdä miten live lähtee. 

Vierailija
4735/19157 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Takatukka olevinaan huumoria? Tuosta on vaikea löytää mitään hauskaa tai edes sinnepäin.

Kyllä se selkeästi menee huumorikategoriaan. "Huulilla kalapuikot.". Kaikki huumori ei vaan naurata.

Vierailija
4736/19157 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lempparit

1.Komiat

2. Etta, Antti

Vierailija
4737/19157 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komea ja etenkin komeaääninen Noam Bettan on valittu Israelin edustajaksi, yes yes ja vielä kerran yes!

Hänellä on tosi kaunis ääni. Minä odotan sitä vuotta kun Israel lähettää bilebängerin. Sen he osaa! Huonoja he ei kylläkään lähetä ikinä eli sen puolesta saavat minun puolesta ollakin mukana. Muista asioista en välitä.

Aijaa, minä en erityisemmin Netasta tykännyt, voitti kai sit enemmän poliittisista syistä.

Vierailija
4738/19157 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Takatukka olevinaan huumoria? Tuosta on vaikea löytää mitään hauskaa tai edes sinnepäin.

Kyllä se selkeästi menee huumorikategoriaan. "Huulilla kalapuikot.". Kaikki huumori ei vaan naurata.

Sarkasmi on vaikea laji. Sitä ei kaikki ymmärrä. Minä pidän sitä huumorin aatelina.

Vierailija
4739/19157 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paalasen ja Monten videot on kuvattu samoissa lavasteissa. Sitten ne esitetään vielä peräkkäin. Olisivat edes taustakuvan vaihtaneet. Muuten videot on olleet edellisvuosia parempia.

Vierailija
4740/19157 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ainoa, joka on koskettanut henkilökohtaisesti. Saa nähdä miten live lähtee. 

Minulla sama kokemus. Ettan biisi on oikea voimabiisi.

Ketju on lukittu.