UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (5849)
Vierailija kirjoitti:
Jos mummut ÀÀnestÀÀ se on komijat :)
Mutta li & pe kuitenkin parasta matskua.
Olen tasan 2 kertaa katsonut sen kiima laulun. En tykkÀÀ. Piste. En yhtÀÀn reaktiota, vaikka yleensÀ niitÀ seuraan.
Komiat videon olen katsonut useasti ja ulkomaalaisten reaktiovideot.
Ensi yön balladia odotan mielenkiinnolla, uskon, ettÀ yllÀttÀÀ hyvÀllÀ balladilla.
Ja Anttia enitenđUskon, ettĂ€ Antilla on se the hittibiisi.
Mutta tÀmÀ ei ole uskon asia. Muihin en vielÀ ole perehtynyt
Linda ja Pete olivat Mtv:n haastattelussa, löytyy netistĂ€kin. Linda kertoi miten heille on tulossa show mikĂ€ on tĂ€ynnĂ€ yllĂ€tyksiĂ€ lavalla, sellaisia mitĂ€ ei ole ennen nĂ€hty. Mielenkiintoista.đ
TÀÀllĂ€ pöliĂ€t kĂ€y nuolisotaa đ
Mutta mikĂ€pĂ€ siinĂ€. MinĂ€ kĂ€yn nyt kuuntelemassa Viron biisiĂ€ ja ehkĂ€ vĂ€hĂ€n katselemassa PeteĂ€. Koska tykkÀÀn myös naisista, niin Lindaakin đ„°
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista nÀhdÀ miten Komiat pÀrjÀÀ. Kuun kuiskaajat tekivÀt samantyyppisen takavuosia, Työlki ellÀÀ mut kaupal rikastuu. Monusta se oli parempi.
Kuunkuiskaajien Työlki ellÀÀ on suomalaista perinneromanimusiikkia. Rytmi on sama kuin hevosella, joka menee kevyellÀ askeleella eteenpÀin.
Joo ja mikÀ oli viisumenestys? Ei pÀrjÀÀ tÀllaisella humpalla viisuissa, ItÀ-Euroopan maista niitÀ tulee harva se vuosi aina joku.
Linda ja Pete edelleen omalla levelillÀÀn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko tutustuneet reaktiovideoihin? Liekinheitin (samoin kaikki arvostelu videot) saa hyviÀ arvosteluja, mutta syynÀ on se, ettÀ reaktiovideoiden tekijÀt eivÀt halua menettÀÀ katsojiaan.
Reaktiovideoitten taso on heikentynyt sitÀ mukaa, kun uusia videoitten tekijöitÀ on tullut valtavasti lisÀÀ. LisÀksi vanhat parrat alkaa olla vÀhÀn leipÀÀntyneitÀ, eikÀ enÀÀ jaksa/viitsi keskittyÀ.
ĂĂ€hh sitĂ€ honest vocal coach Georginaa oikein katson hymyillen, hĂ€n on aloittanut jo, sieltĂ€ virkkauksensa joukosta... ohh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komiat ei uppoo muhun. Varmaan hetken aikaa sietÀisin radiosoitossa tuota kappaletta ja siinÀ se. Ihan kiva yhteishenki kappaleessa ja hyvÀ meininki, mutta lullaleit tekee kappaleesta tylsÀn rallatuksen.
Olisin toivonut kovempaa meininkiÀ mikÀ voisi uppoa nuorempaankin kuuntelijaan. Toi on niin vanhoillisen kuuloinen kappale.
NÀiltÀ on soinut radiossa paljon Kaihosielu niminen kappale. Se on paljon parempi.
Tyyli ei kauheasti uppoa minuun. KÀvin vÀhÀn kuuntelemassa Kaihosielua youtubessa. BÀndi sopii paremmin lavatansseihin kuin euroviisuihin. Itse en ole kuullut Komiaa, ettÀ taitaa olla alueellista missÀ heitÀ soitetaan enemmin. Ollako pohjoisemmassa sie?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista nÀhdÀ miten Komiat pÀrjÀÀ. Kuun kuiskaajat tekivÀt samantyyppisen takavuosia, Työlki ellÀÀ mut kaupal rikastuu. Monusta se oli parempi.
Kuunkuiskaajien Työlki ellÀÀ on suomalaista perinneromanimusiikkia. Rytmi on sama kuin hevosella, joka menee kevyellÀ askeleella eteenpÀin.
Joo ja mikÀ oli viisumenestys? Ei pÀrjÀÀ tÀllaisella humpalla viisuissa, ItÀ-Euroopan maista niitÀ tulee harva se vuosi aina joku.
Hukkuu massaan. Liian tavallinen jopa vanhahtava. Ei kosketa millÀÀn tasolla.
Voi ettÀ kun olisi hyvin monena vuonna ollut tÀmÀn tason biisejÀ tarjolla kuin nÀmÀ tÀhÀn mennessÀ julkaistut.
Etta oli ihana ja biisin sanoma oli huippu.
Pete ja Linda đ„đ„
Komiat đđ
Linda ja Pete joo ovat hyvin sijoittuneet kun on 3 biisiÀ esitetty. Ei se mitÀÀn, kun meillÀ on erilainen maku myös musiikin suhteen. NÀin on hyvÀ, mutta Netta ja Komiat ovat erilaisia biisejÀ ja nÀin sen pitikin olla.
Vierailija kirjoitti:
Viisukama on just sitÀ mitÀ sinne lÀhetetÀÀn. Onhan siellÀ aina etnoa ja folkia ollut eri maista, miksei Suomestakin voisi vaihteeksi lÀhettÀÀ tÀllaista raikasta suomalaista kulttuuria mitÀ moni ulkkis on jo kehunut reaktiovideoillakin. Toki myös esim
Paalanen voi vielÀ yllÀttÀÀ.
Puutarhatontun nÀköinen mies kuuluu ainoastaan takapihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hyvin sanottu. Fanikunnan aggressiivisuus ja hyökkÀÀvyys muita kohtaan tekee aina itse artistinkin jotenkin hieman vastenmieliseksi. Niin Paalanen kuin Komiat alkaa tuntua tÀllaisilta kauheiden fanien takia."
Kiitos tÀstÀ kommentista, juuri nÀin! VÀlillÀ ihan sÀÀliksi kÀy artisteja, joilla on kovin aggressiivinen ja toksinen fanikunta. Ja kun nuo eivÀt fanaattisuudeltaan edes ymmÀrrÀ, miten paljon hallaa aiheuttavat suosikilleen.
Pelottelua. Tuttua huttua.
Varsinkin, kun PeteLinda poppoo on sitÀ agressiivisinta osaa, on haukuttu Antit ja Chachit ja Etat.
Valhetta. Itse en ole arvostellut noita naisia, minusta nimenomaan Paalasen ja Komioiden fanit ovat haukkuneet heitĂ€. Anttia arvostelin vasta sen jĂ€lkeen, kun olen nĂ€hnyt viestejĂ€ joissa ensin kehutaan Paalasta ja sen jĂ€lkeen haukutaan PeteĂ€ ja Lindaa. Ei kannattaisi itse provosoida. đ
Vierailija kirjoitti:
Voi ettÀ kun olisi hyvin monena vuonna ollut tÀmÀn tason biisejÀ tarjolla kuin nÀmÀ tÀhÀn mennessÀ julkaistut.
Etta oli ihana ja biisin sanoma oli huippu.
Pete ja Linda đ„đ„
Komiat đđ
Joku oiskohan ollu ulkkari kommentoi ettÀ UMK on mini-Euroviisut.
Ei kannata tulla provosoiduksi. TÀÀllÀ nyt joku ahkerasti hÀmmentÀÀ ja kÀy haukkumassa kaikki eri fanittajat!
Fanittakaa senkus kerkeette, mutta ÀlkÀÀ lÀhtekö muita haukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rybakin biisihÀn oli hyvÀ, paljon parempi ku Peten ja Lindan.
Silti jostain syystÀ vain 2,9 tÀhteÀ euroviisuyleisöltÀ tÀhÀn mennessÀ
Se sopisi musikaaliin. Tyylilajiongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No monia koskettaa ja hienosti tulkittu PeteltÀ. Tuo humppa on normijuttua maalaisille, mutta tuntuu todella vieraalta ja kaukaiselta kaupunkilaisille, jotka ei kÀy lavatansseissa. Ei kosketa mitenkÀÀn Komioiden humpat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se haittaa kesÀlavat tulevat olemaan tÀynnÀ. Ja se on jo Komioille menestys. Myös minulle tÀÀllÀ kotimaassa se antaa paljon iloa, sellainen perinteinen, mutta hyvÀn mielen humppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hyvin sanottu. Fanikunnan aggressiivisuus ja hyökkÀÀvyys muita kohtaan tekee aina itse artistinkin jotenkin hieman vastenmieliseksi. Niin Paalanen kuin Komiat alkaa tuntua tÀllaisilta kauheiden fanien takia."
Kiitos tÀstÀ kommentista, juuri nÀin! VÀlillÀ ihan sÀÀliksi kÀy artisteja, joilla on kovin aggressiivinen ja toksinen fanikunta. Ja kun nuo eivÀt fanaattisuudeltaan edes ymmÀrrÀ, miten paljon hallaa aiheuttavat suosikilleen.
Pelottelua. Tuttua huttua.
Varsinkin, kun PeteLinda poppoo on sitÀ agressiivisinta osaa, on haukuttu Antit ja Chachit ja Etat.
Valhetta. Itse en ole arvostellut noita naisia, minusta nimenomaan Paalasen ja Komioiden fanit ovat haukkuneet heitÀ. An
ĂlĂ€pĂ€ valehtele, useampia tĂ€llĂ€isiĂ€ viestejĂ€ oon poistanut viime pĂ€ivinĂ€.
Miksi petestÀ ja lindasta pitÀÀ pitÀÀ?
SiinÀ Paalasessa vois kyllÀ oikeesti olla jotakin. Mutta biisin pitÀÀ olla maagisen hyvÀ ja tarttuva. On sen verran erikoinen artisti kuitenkin, ettÀ huonolla biisillÀ ei mitÀÀn saumaa.