UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (6724)
Vierailija kirjoitti:
TÀÀllÀ joku vÀittÀÀ, ettei Paalanen osaa laulaa. PÀinvastoin. Kurkkulaulu on erittÀin vaativa laulutekniikka. Suosittuakin on. Viime jouluna Mongolialainen kurkkulaulaja nousi maailmanlaajuiseen supersuosioon.
TÀmÀ on aivan mahtava.
Taas Youtube-linkkien spÀmmÀystÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Euroviisuista ei ikinÀ voi etukÀteen tietÀÀ millainen biisi siellÀ minÀkin vuonna tulee pÀrjÀÀmÀÀn. Viisuissa nyt on menestytty vaikka minkÀlaisilla kappaleilla, tulee nyt ekaks mieleen ne pajattavat mummot, oliko VenÀjÀltÀ. EivÀt sentÀÀn tainneet voittaa. Israelilla oli kerran kans joku ihan ufo biisi, Netta tai joku vastaava esittÀjÀnÀ. EttÀ siinÀ mielessÀ Paalanenkin voisi pÀrjÀtÀ. Ainakin jotain erilaista ja erottuvaa. Kurkkulaulu saattaisi kyllÀ jakaa mielipiteitÀ voimakkaastikin.
Juu Netta voitti ja hÀnen biisissÀÀn oli kotkotusta ja muita outoja ÀÀniÀ
Ei jaa, Lordin örinÀllÀ voitettiin 2006. Eurooppa rakastaa örinÀÀ.
TyperÀÀ verrata Paalasta Lordiin, ihan eri genrejĂ€. Lopeta jo fantasiointi tÀÀllĂ€. đ
Vierailija kirjoitti:
So? Kai tÀnne saa videoita linkittÀÀ, jos ne asiaan liittyy.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole spÀmmÀystÀ, jos eri kirjoittajat postaavat linkin samaan aikaan. Nuohan liittyivÀt sitÀ paitsi ihan eri asiaankin. Ota asioista selvÀÀ, ennen kuin vÀitÀt joutavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antti. SiinÀ mies jolla karismaa. Ja positiivinen sanoma biisissÀ.
NĂ€kemys karismasta on subjektiivista. Minusta tuo örisevĂ€ papparainen ei ole karismaattinen. đ€
Ei se itseasiassa ole subjektiivista. Karsimaa joko on tai ei.
Kurkkulaulu on todistetusti suosittua.
TÀmÀ ketju on niin tyhmÀ. Sama meno jatkuu kuin viime vuonna. ViestejÀ poistellaan ja keskustelu vÀÀristyy.
Vierailija kirjoitti:
Kurkkulaulu on todistetusti suosittua.
Totta. EipÀ tarvitse sitÀkÀÀn enÀÀ miettiÀ. HyvÀ Antti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten Timo Turpeinen on esittÀnyt Lihuvan liekinvarren.
Lihuva. :D
Tuo tuli itsellÀkin mieleen: "SillÀ yksi oli liehuva liekinvarsi ja minÀ olin kuivaa puuta. Ja minÀ olin tulehen tuijottaja jonka tuli niin tukalasti kuuma." Karsikohan tÀmÀkin viisuihin aikanaan ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NĂ€kemys karismasta on subjektiivista. Minusta tuo örisevĂ€ papparainen ei ole karismaattinen. đ€
Minulla tulee heti mieleen erÀs poliitikko, joka on mielestÀni todella karismaattinen. Jos edustat poliittista vastapuolta, et takuulla pidÀ hÀntÀ karismaattisena jne. jne.
Paalasen musiikki ei todellakaan ole kaikkien makuun, mutta ESC:ssÀ erottuminen on usein tÀrkeÀmpÀÀ kuin se, ettÀ kaikki tykkÀÀvÀt. Se ei silti sulje pois ESC-mahdollisuuksia. Euroviisuissa on usein parempi herÀttÀÀ vahva mielipide kuin jÀÀdÀ taustakohinaksi. Haitari + mörinÀ + trance/folk jÀÀ taatusti mieleen kunhan kertosÀe on sellainen, ettÀ kotisohvalla pystyy huutamaan mukana."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuleeko viestien poistelija, ettĂ€ Paalasen suosio vĂ€henee, kun poistat viestejĂ€ joissa hĂ€nestĂ€ tykĂ€tÀÀn? đ Sori mutta teet ihan pĂ€invastaista työtĂ€ poistelemalla Paalasta kehuvia viestejĂ€.
MinĂ€ olin aikeissa juuri kirjoittaa, ettĂ€ Lindaa&PeteĂ€ kehuvia viestejĂ€ poistellaan. đ
Niin eli vastapuolet poistelee toistensa viestit, viime vuonna sama.
Minusta kurkkulaulu on seksikÀstÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla tulee heti mieleen erÀs poliitikko, joka on mielestÀni todella karismaattinen. Jos edustat poliittista vastapuolta, et takuulla pidÀ hÀntÀ karismaattisena jne. jne.
Ei. Karismaattisuus ei liity mielipiteeseen. KyllÀ jokainen normaaliÀlyinen tuon verran ymmÀrtÀÀ.
Kuka tykkÀÀ mistÀkin. Ite tykkÀÀn lauluista, joissa lauluosuuksissakin on melodia, ja enemmÀn kuin yksi nuotti. Saa mun puolesta tykÀtÀ kurkkulaulusta jos niin haluaa.
Reilun tunnin pÀÀstÀ uusi umk-biisi. Kommentoidaan huomenna sitten sitÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuleeko viestien poistelija, ettĂ€ Paalasen suosio vĂ€henee, kun poistat viestejĂ€ joissa hĂ€nestĂ€ tykĂ€tÀÀn? đ Sori mutta teet ihan pĂ€invastaista työtĂ€ poistelemalla Paalasta kehuvia viestejĂ€.
MinĂ€ olin aikeissa juuri kirjoittaa, ettĂ€ Lindaa&PeteĂ€ kehuvia viestejĂ€ poistellaan. đ
Niin eli vastapuolet poistelee toistensa viestit, viime vuonna sama.
En minÀ ole ainakaan ketÀÀn vastaan, enkÀ poistele kenenkÀÀn viestejÀ. Ihan v*tun ÀrsytÀvÀ tÀmÀ ketju.
KyllÀ minÀ hypin sohvalla ja riehuin kun Lordi esiintyi. Sitten laitoin koko taloon valot pÀlle ihan autotallia myöten ja ne valot oli koko yön pÀÀllÀ. En pystynyt rauhoittumaan koko yönÀ.
Siis tÀssÀ voittaja Netta