Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

UMK 2026 OFFICIAL đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?

1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen

tÀssÀ tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026

MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (2289)

Vierailija
2261/2289 |
17.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pete Parkkosen sijaan olisi ollut parempi valita Lindan vastapariksi duoon Noora Louhimo. Varma ja vahvaÀÀninen.

No hÀnellÀ on muuta ohjelmaa tÀllÀ kertaa, plus oli ylipÀÀtÀÀn niinpÀin, ettÀ Linda valitsi Peten.

Lindalla ei sitten ollut pelisilmÀÀ. Sopivasti olisi biisiin  tullut sĂ€rmÀÀ jos vastapari olisi ollut vahvaÀÀninen nainen. Saako vielĂ€ vaihtaa :D

Vierailija
2262/2289 |
17.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Odotan Komiotten biisiĂ€. Taitavan oloisia muusikoita, ja lauluhan sujuu vallan erinomaisesti. Reippaita ja hauskoja, ja todellakin, ihan vaatteet pÀÀllĂ€. Tuleeko Suomi-humppaa jollain omalla yllĂ€tyksellisellĂ€ twistillĂ€, vai jotain ihan muuta...? 

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2263/2289 |
17.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan Komiotten biisiĂ€. Taitavan oloisia muusikoita, ja lauluhan sujuu vallan erinomaisesti. Reippaita ja hauskoja, ja todellakin, ihan vaatteet pÀÀllĂ€. Tuleeko Suomi-humppaa jollain omalla yllĂ€tyksellisellĂ€ twistillĂ€, vai jotain ihan muuta...? 

Jep! PökköÀ pesÀÀn ja uutta biisiĂ€ lauteille. Kisa vasta pantu tulille. 

Vierailija
2264/2289 |
17.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pete Parkkosen sijaan olisi ollut parempi valita Lindan vastapariksi duoon Noora Louhimo. Varma ja vahvaÀÀninen.

No hÀnellÀ on muuta ohjelmaa tÀllÀ kertaa, plus oli ylipÀÀtÀÀn niinpÀin, ettÀ Linda valitsi Peten.

Lindalla ei sitten ollut pelisilmÀÀ. Sopivasti olisi biisiin  tullut sĂ€rmÀÀ jos vastapari olisi ollut vahvaÀÀninen nainen. Saako vielĂ€ vaihtaa :D

Kiitti vaan mutta nĂ€istĂ€ lesboiluista sain itse tarpeekseni saara aallon domino-videon vuonna. 

Vierailija
2265/2289 |
17.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tÀÀllÀ! Tuskin maltan odottaa. Lupasivat ettÀ jotain yllÀttÀvÀÀkin, saas nÀhdÀ. Komiat on vÀlittömiÀ ja osaavat luoda oitis hyvÀn kontaktin yleisöön, tanssittaa ja laulattaa. Loistavia luomaan yhteisöllisyyttÀ, hyvÀÀ energiaa. Ammattitaitoisia ja varmoja jokainen heistÀ. Luulen ettÀ tulee jotain sellaista jota pÀÀsen itsekin vetÀmÀÀn "urut auki" heidÀn keikoillaan, ennen kuin lÀhtevÀt Wieniin :D

Vierailija
2266/2289 |
17.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Itse olen jo kahtena pÀivÀnÀ herÀnnyt liekinheittimen soidessa pÀÀssÀ.

TÀnÀÀn aloin todella arvostamaan Peten tulkintaa. (Lindaa pitÀnyt upeana koko ajan BTW!) Melkein ns. "SÀrkyvÀ ÀÀni" alussa ja osissa kohdin tuo sen tunteen pintaan.EikÀ ole tunetettu pilalle.

PitÀÀ mennÀ taas kuuntelemaan.

TÀllaiselle rock ihmiselle aito soitin/tÀssÀ tapauksessa Viulu on kyllÀ niin tÀrkeÀ tekijÀ.

(En nyt luennoi miten usein heavy/rock on usein todella lÀhellÀ klassista musiikkia).

Voittaa kyllĂ€ autotunetetun popin mennen tullen. 

TÀllÀ biisillÀ uskon tuomaristonkin pisteisiin btw

Vierailija
2267/2289 |
17.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÀnÀÀn aloin todella arvostamaan Peten tulkintaa. (Lindaa pitÀnyt upeana koko ajan BTW!) Melkein ns. "SÀrkyvÀ ÀÀni" alussa ja osissa kohdin tuo sen tunteen pintaan.EikÀ ole tunetettu pilalle.

TÀllaiselle rock ihmiselle aito soitin/tÀssÀ tapauksessa Viulu on kyllÀ niin tÀrkeÀ tekijÀ.

(En nyt luennoi miten usein heavy/rock on usein todella lÀhellÀ klassista musiikkia).

Soitin tulee nauhalta viisuissa eli miten.

Vierailija
2268/2289 |
17.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Viime vuoden Nelli Matulan biisi Hitaammin hautaan oli koko vuoden soitetuin radiobiisi, ?joten kyllÀ UMK voi nostaa jokaisen pinnalle oli Euroviisuissa edustamassa tai ei. Mutta lÀhtökohtaisesti, eikö UMK ole alunperin tehty juuri sille euroviisubiisin etsimiselle ? Joka tapauksessa erittÀin hyvÀ ponnahduslauta artisteille .

Vierailija
2269/2289 |
17.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa nyt kuuntelin tuon Liekinheittimen ihan kokonaan ja "ajatuksella", ja katsoin videon. KylmĂ€t vĂ€reet. TykkÀÀn, ja mun mielestĂ€ sopii just nykyiseen viisutrendiin eli jotain muuta kuin se vanhanaikainen biisikaava. PetestĂ€ oon pitĂ€nyt aina, Lindasta en niinkÀÀn mutta katsoin sen taannoisen dokkarin ja mun mielipide hĂ€nestĂ€ kyllĂ€ muuttui tosi paljon positiivisempaan suuntaan. NĂ€yttĂ€vĂ€ pari ja kun esitys viilataan kohilleen niin hyvinkin voi menestyĂ€ jos (ja toivottavasti kun) viisuihin pÀÀtyvĂ€t. 

Vierailija
2270/2289 |
17.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Pisteet Lindalle kun panosti haastattelussa Suomen kieltÀ ja sanoi olevansa ylpeÀ suomen kielestÀ!

(Finglishit joutaa roskiin.)

(Ja kyllÀ, osaan itsekin erittÀin hyvin englantia, mutta oikea kielitaito on olla sekoittamatta kieliÀ).

Linda muuten puhuu tietysti tÀydellistÀ ruotsia, suomea ja erittÀin hyvÀÀ englantia ainakin. EikÀ sekoita niitÀ, vaikka asunut vuosia ulkomailla.

Vierailija
2271/2289 |
17.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soitin tulee nauhalta viisuissa eli miten.

No jos katsot tuomariston arvostelukriteerit niin ymmÀrrÀt.

Vierailija
2272/2289 |
17.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on kyllÀ totta. Umk voisi toimia ihan uusien artistien etsimiseen, mutta kyllÀ ihmiset ÀÀnestÀvÀt loppupelissÀ kuitenkin ihan muista syistÀ. YlellÀ typerÀÀ pelleilyÀ.

Itse oletan ettÀ jokainen akti joka ei erikseen kiellÀ on myös valmis viisuihin.

Vierailija
2273/2289 |
17.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekaa kertaa nyt kuuntelin tuon Liekinheittimen ihan kokonaan ja "ajatuksella", ja katsoin videon. KylmĂ€t vĂ€reet. TykkÀÀn, ja mun mielestĂ€ sopii just nykyiseen viisutrendiin eli jotain muuta kuin se vanhanaikainen biisikaava. PetestĂ€ oon pitĂ€nyt aina, Lindasta en niinkÀÀn mutta katsoin sen taannoisen dokkarin ja mun mielipide hĂ€nestĂ€ kyllĂ€ muuttui tosi paljon positiivisempaan suuntaan. NĂ€yttĂ€vĂ€ pari ja kun esitys viilataan kohilleen niin hyvinkin voi menestyĂ€ jos (ja toivottavasti kun) viisuihin pÀÀtyvĂ€t. 

Vanhanaikainen tÀÀ on sen takia, ettĂ€ vaikka Suomelle erilainen edustaja, niin Balkanista itÀÀn nĂ€itĂ€ tullut joka ovesta ja ikkunasta. Peten tilalla tĂ€ssĂ€ toimisi paljon paremmin hevimĂ€inen raspikurkku. Se olisi jo jotain uutta. 

Vierailija
2274/2289 |
17.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on kyllÀ totta. Umk voisi toimia ihan uusien artistien etsimiseen, mutta kyllÀ ihmiset ÀÀnestÀvÀt loppupelissÀ kuitenkin ihan muista syistÀ. YlellÀ typerÀÀ pelleilyÀ.

Itse oletan ettÀ jokainen akti joka ei erikseen kiellÀ on myös valmis viisuihin.

KieltĂ€ytymisen kertomisen ennakkoon on UMK 

kieltÀnyt, joten hyvin suurella todennÀköisyydellÀ en tiedÀ on ei.

Vierailija
2275/2289 |
17.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pisteet Lindalle kun panosti haastattelussa Suomen kieltÀ ja sanoi olevansa ylpeÀ suomen kielestÀ!

(Ja kyllÀ, osaan itsekin erittÀin hyvin englantia, mutta oikea kielitaito on olla sekoittamatta kieliÀ).

Linda muuten puhuu tietysti tÀydellistÀ ruotsia, suomea ja erittÀin hyvÀÀ englantia ainakin. EikÀ sekoita niitÀ, vaikka asunut vuosia ulkomailla.

Joku finglishiĂ€ puhuva, joka kokee olevansa "kansainvĂ€linen ja kielitaitoinen" kun ei osaa yhtÀÀn kieltĂ€ kunnolla alapeukuttaa, heh. 

Logiikka ei vÀlitÀ sun "feelingeistÀ". YritÀn puhua sun "levelillÀ" nyt, okei? Meneekö "message" paremmin perille finglishillÀ?

Vierailija
2276/2289 |
17.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku finglishiĂ€ puhuva, joka kokee olevansa "kansainvĂ€linen ja kielitaitoinen" kun ei osaa yhtÀÀn kieltĂ€ kunnolla alapeukuttaa, heh. 

Logiikka ei vÀlitÀ sun "feelingeistÀ". YritÀn puhua sun "levelillÀ" nyt, okei? Meneekö "message" paremmin perille finglishillÀ?

Jaa, ettÀ pitÀis ylÀpeukuttaa rasistisia kirjoituksia vai.

Vierailija
2277/2289 |
17.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, ettÀ pitÀis ylÀpeukuttaa rasistisia kirjoituksia vai.

&nbs

Rasistisia?

Kielitaito on nyt rasismia?  NĂ€köjÀÀn ei osata lukea eikĂ€ ymmĂ€rretĂ€ sisĂ€ltöÀ, eli sisĂ€lukutaito tĂ€ysin  menetetty joidenkin osalta. 

LeikitÀÀn hetken,ettĂ€ uskot oikeasti noin. Miten se on rasismia,  jos koko ikĂ€nsĂ€ Suomessa asunut, syntynyt,  vanhemmatkin suomalaisia ei osaa suomen kieltĂ€ kunnolla? Kun koko ajan leikitÀÀn netissĂ€, poimitaan tiktokista fraaseja ja uskotellaan itselleen, ettĂ€ kuulostetaan kansainvĂ€liseltĂ€. Muka rasismia?

Todellakin toivon,ettÀ olet tÀysin trolli.

Vierailija
2278/2289 |
17.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Eurovision 2027 FinlandđŸ’ȘđŸ» Veikkaus areenalla tai Nokia areenalla sit viisut

Vierailija
2279/2289 |
17.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eurovision 2027 FinlandđŸ’ȘđŸ» Veikkaus areenalla tai Nokia areenalla sit viisut

Höpö höpö.

Vierailija
2280/2289 |
17.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Komiat saavat hyvÀÀ mainontaa UMK kisasta. En ole tutustunut aiemmin ja nyt on pakko mennÀ lavalle katsomaan. Onhan se niin suomalaista ja aitoa. EivÀt tavoittele ulkomaalaisten tyylejÀ.

Perinteinen menee nyt hyvin ihmisiin. Ja kun vielÀ lausuvat tekstinsÀ hyvin niin , ainakin minulla suomalaiselle kelpaa erinomaisesti.

EntÀ teille?

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: seitsemÀn kahdeksan viisi