Joko tekoäly on korvannut sinut?
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene AP TÖIHIN!
Laiskojen turha toive että tekoäly heidät korvaisi :D:)))
Entäpä jos se tekoäly heittäytyy laiskaksi: tee ite, mutsis oli :)
Tekoäly ei ikinä pysty korvaamaan minun savolaista huumoria: suattaapi se olla niinniin, mutta voephan se olla toisellahhiin viisii :)
Onneksi kukaan ei halua toistaa sun huonoa huumoria
Vierailija kirjoitti:
No jos ei kerran mene pitkään niin kerro minulle miten hetken päästä tekoäly tekee minun työni rakennuksilla purkajana?
Rakennusalalle todennäköisesti löytyy aivan järkyttävän paljon tehokkaampia toimintamalleja, joissa ei ihmisiä tarvita työmaille kuin minimi määrä. Vapautuneet työmiehet yrittävät saada työn kuin työn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vielä, mutta toivon kovasti että korvaa. Eihän tämä koodaaminen oikein ihmisen työtä ole. Toki toivon, että siinä vaiheessa on jo olemassa perustulosysteemit, jolla tekoälyn korvaamat ihmiset voi elellä.
Oikeasti siinä käy juuri niin, että tekoäly korvaa ja vie työt, mutta perustulosysteemiä ei täällä Suomessa saada aikaiseksi.
Jokaisen on tultava toimeen omillaan
Tuohon se taitaa mennä. Kaikki puhuvat perustulosta, mutta kukaan ei puhu miten se rahoitetaan. Kun aika tulee, kaikki ovat yllättyneitä ja pieni joukko elää kuten ennenkin ja loput tippuvat toidella pohjalle.
Vierailija kirjoitti:
No jos ei kerran mene pitkään niin kerro minulle miten hetken päästä tekoäly tekee minun työni rakennuksilla purkajana?
Robotit osaavat jo rakentaa taloja niin eiköhän se purkaminenkin onnistu.
Pian korvaa. Mistähän kaikille ihmisille löytyisi töitä ja toimeentulo?
Joka paikkaan on joku appi, millä palvellaan itse itsemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vielä, mutta toivon kovasti että korvaa. Eihän tämä koodaaminen oikein ihmisen työtä ole. Toki toivon, että siinä vaiheessa on jo olemassa perustulosysteemit, jolla tekoälyn korvaamat ihmiset voi elellä.
Oikeasti siinä käy juuri niin, että tekoäly korvaa ja vie työt, mutta perustulosysteemiä ei täällä Suomessa saada aikaiseksi.
Tuohon se taitaa mennä. Kaikki puhuvat perustulosta, mutta kukaan ei puhu miten se rahoitetaan. Kun aika tulee, kaikki ovat yllättyneitä ja pieni joukko elää kuten ennenkin ja loput tippuvat toidella pohjalle.
Ikävä kyllä. Ei ole hyvä tulevaisuuden kuva, paljon on tulossa uusia yrittäjiä, mutta maksavat asiakkaat puuttuu.
Ei se oikein siihen pysty. Olen asiantuntijatöissä ja hommiini kuuluu paitsi kaikenlaista ongelmanratkontaa tietoja ja kokemusta soveltamalla, myös kansainvälistä edustamista. Joissain käännöshommissa kysyn tekoälyltä apua, mutta muihin hommiini se ei yksinkertaisesti pysty. Eikä tule pystymään. Tässä on sen verran liikkuvia palikoita.
Uskoakseni se on hyvä apu joissain rutiiniluonteisissa duuneissa. Mutta ei sitä voi jättää valvomatta ainakaan vielä duunia tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Pian korvaa. Mistähän kaikille ihmisille löytyisi töitä ja toimeentulo?
Joka paikkaan on joku appi, millä palvellaan itse itsemme.
Tekoälyt keskustelevat keskenään ja hoitavat asiat
Vierailija kirjoitti:
Ei se oikein siihen pysty. Olen asiantuntijatöissä ja hommiini kuuluu paitsi kaikenlaista ongelmanratkontaa tietoja ja kokemusta soveltamalla, myös kansainvälistä edustamista. Joissain käännöshommissa kysyn tekoälyltä apua, mutta muihin hommiini se ei yksinkertaisesti pysty. Eikä tule pystymään. Tässä on sen verran liikkuvia palikoita.
Uskoakseni se on hyvä apu joissain rutiiniluonteisissa duuneissa. Mutta ei sitä voi jättää valvomatta ainakaan vielä duunia tekemään.
Höpöhöpö. Kannattaa oikeasti ottaa selvää mihin tekoäly pystyy nyt ja pienellä viiveellä. Kaikkein pahinta on olla sinisilmäinen, naivi hölmö. Todellisuus iskee kaikkein koviten sillon kun siihen ei ole valmistautunut millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan kyllä sillä oma alani on alkanut vaatia näyttöjä siitä että on kokemusta tekoälyn käytöstä työssä. Ja jo kolmekin vuotta työttömänä olleet eivät pysty sellaista esittämään, sillä asia on niin uusi muilla kuin matemaattisilla ja sitä sivuavilla aloilla.
Minä näytin työhaastattelussa ihan omalla läppärillä mitä olen tekoälyllä tehnyt ja loin pari promptia lennosta. Sain paikan.
Nyt puhutaan esim markkinointiviestinnän alan työstä. Ei siinä mitään promoteja käytetä.
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijatyöt ovat suuressa riskissä, koska tekoälyn päättelykyky on jo nyt tohtoritasoa, kunhan tieto on saatavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä. Ei ole hyvä tulevaisuuden kuva, paljon on tulossa uusia yrittäjiä
Samoin tulee olemaan paljon romahtavia firmoja, joiden tuotteet vanhenee käsiin.
Vierailija kirjoitti:
Humanoidilta onnistuu hyvin. Eihän se edes väsy.
Aina kun puhutaan tekoälystä niin asialla ovat teniset ym alat joissa käytetään kaavoja ja käsitellään lukuja tms. Mutta kun tekoäly vie esim suomentajan, näyttelijän tai käsikirjoittajan paikan, siinä ei auta opiskelu tai promptit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijatyöt ovat suuressa riskissä, koska tekoälyn päättelykyky on jo nyt tohtoritasoa, kunhan tieto on saatavissa.
Näin. Tekoälyä voi ja pitää tuunata, jotta sen toiminta optimoidaan kyseiseen työhön. Esim. lakitoimisto syöttää tekoälylle olemassa olevan sopimuskannan ja sillä on alan erikoisasiantuntija vailla vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan kyllä sillä oma alani on alkanut vaatia näyttöjä siitä että on kokemusta tekoälyn käytöstä työssä. Ja jo kolmekin vuotta työttömänä olleet eivät pysty sellaista esittämään, sillä asia on niin uusi muilla kuin matemaattisilla ja sitä sivuavilla aloilla.
Minä näytin työhaastattelussa ihan omalla läppärillä mitä olen tekoälyllä tehnyt ja loin pari promptia lennosta. Sain paikan.
Nyt puhutaan esim markkinointiviestinnän alan työstä. Ei siinä mitään promoteja käytetä.
Ihan taatusti käytetään. Syötetään mitä halutaan, perustiedot eli kohderyhmä jne., konteksi jne. Tuossa työssä tekoäly on äärimmäsen hyvä jo nyt.
Ei ole. Tekoäly omalla työpaikalla on niin tyhmä, ettei meinaa selviytyä edes helpoista tehtävistä oikein. Sitä saadaan odotella varmasti kauan, että osaa edes tehdä ne simppelit jutut.
Tekoäly on niin tyhmä ettei tule juuri ketään korvaamaan, tästä on lukuisia esimerkkejä keskustelupalstoilta, kun on yksinkertaista asiaa kysytti niin vit... on mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan taatusti käytetään. Syötetään mitä halutaan, perustiedot eli kohderyhmä jne., konteksi jne. Tuossa työssä tekoäly on äärimmäsen hyvä jo nyt.
Mä olen tehnyt omaan yritykseni viestintään kaiken sisällön tekoälyllä ja tulos näkyy tuloslaskelman viimeisellä rivillä. Rahaa menee 23€ kuussa vs. mainostoimiston laskuttama 1000 - 3000. Iso erio enkä voisi olla tyytyväisempi.