Onko teistä 6000 eur palkka hyvä?
Kommentit (76)
Pääsisi itsekin tommosilla tienesteille, niin ei tarttis valittaa, miten on ruoka, asuminen ja kaikki niin sikakallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänne ilmeisesti naputtelee valtaosin ylimmän tulodesiilin vaikuttajia. "6000 on hyvä lähtöpalkka", buhahahaaa
Niin, yllättääkö sinut se että jos puhutaan asiantuntijatyön palkkatasosta niin enemmistö vastaajista ei olekaan osa-aikatöissä hyllyttäjänä?
Yllättäisi jos en tietäisi että tää on av-palsta.
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijoissakin on niin eri tasoisia. Jos on asiantuntija niin silloin pitäisi kyetä itsenäisesti ratkaisemaan ongelmia ja kehittämään tuotantoa sekä tuotteita. Silloin jos tullaan kysymään neuvoa niiltä niin kovin ala-arvoisilta työn toteuttajilta niin voisin kyseenalaistaa asiantuntijatyön. Mutta toki jokainen ansaitsee sen mitä on onnistunut neuvottelemaan.
Eihän minkään asiantuntijan tarvitse tietää kaikkea itse, taika on siinä että tietää keneltä kaikilta pitää kysyä.
No itse olen viestinnän asiantuntija ja palkkani on 3700 e....
Onhan se hyvä palkka, mutta kyllä progressiivinen verotus tasaa voimakkaasti nettopalkkaa. Ei se 3500 käteen mikään jättisumma ole eikä mahdollista mitään kerskakulutusta ainakaan perheelliselle
Vierailija kirjoitti:
Riiippuu iästä. 25 vuotiaalle aivan liian paljon. 60 vuotiaalle aivan liian vähän. Kyllä sen palkan pitää nousta 35 vuoden aikana.
Jos 25 vuotias saa tuota palkkaa nyt niin se on todennäköisesti noussut 10 000 euroon kuuskymppisenä.
Voiko joku kertoa miksi tätä on alapeukutettu ja mikä on oikea vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijoissakin on niin eri tasoisia. Jos on asiantuntija niin silloin pitäisi kyetä itsenäisesti ratkaisemaan ongelmia ja kehittämään tuotantoa sekä tuotteita. Silloin jos tullaan kysymään neuvoa niiltä niin kovin ala-arvoisilta työn toteuttajilta niin voisin kyseenalaistaa asiantuntijatyön. Mutta toki jokainen ansaitsee sen mitä on onnistunut neuvottelemaan.
Eihän minkään asiantuntijan tarvitse tietää kaikkea itse, taika on siinä että tietää keneltä kaikilta pitää kysyä.
Jokin raja siinäkin. Mutta olemme eri mieltä ja se on täysin sallittua. Kyllähän sekin jolta kysytään on asiantuntija omassa työssään joten kyse onkin lienee siitä mitä työnantaja osaa arvostaa ja kellä on laajin ymmärrys tai "asiantuntijuus" kokonaisuudesta. Mitä palkkaan tulee niin mitä korkeampi palkka niin sitä laajempaa osaamista sen katteeksi vaaditaan.
Kyllä minä 6200 kkpalkkaan+vuosittaiset bonukset olen ihan tyytyväinen. Joo, verot syö jne. mutta minkäs mahdat. Ei sitä auta liikaa surkutella ja kyllä minä nettopalkasta saan ison siivun säästettyä jopa pk-seudulla, omakotitalossa ja perheellisenä.
Hyvinkin erityisasiantuntijan palkka, jopa johtajan. Yhdeksällä kymmenestä on pienemmät tulot.
Riippuu niin monesta asiasta, esim. missä vaiheessa työuraa on ja alakin vaikuttaa paljon. Palkkana tuo on hyvä, mutta joku voi silti tuolla palkalla olla törkeästi alipalkattu. Työnantajan maksukykykin vaikuttaa. Jos työn tulos monistuu miljooniin tuotteisiin, niin silloin on myös varaa maksaa osaaville tekijöille.
No kyllä aika tiukkaa tekee. Muista hakea kaikki sinulle kuuluvat tuet sitten.
Se riippuu ihan netosta. Itsellä brutto 2600€, netto 2100€. Täydet viikkotunnit, mutta päivässä työtä käytännössä neljä tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aika ökyelämää pitää viettää että tuo ei riitä.
Tuolla ei todellakaan vielä eletä mitään ökyelämää. Ihan mukavaa tavallista elämää, jossa kuitenkin täytyy vielä miettiä mihin on rahaa ja mihin ei. Progressiivinen verotus pitää huolen että ylimääräisiä ei jää.
Pitää olla todella huonot taloustaidot ja jotain impulsiivista käyttäytymistä ja addiktioita, jos tuosta palkasta ei muka jää mitään ylimääräistä.
Tuosta 3500 e/kk ei kyllä jää yhtään yli, eikä pysty edes kattamaan yllättäviä autonkorjauksia, silmälaseja, yms.
Nettotuloni ovat n. 6500 e/kk ja siitä jää noin tonni kuussa säästöön.
Favopticilta saa 50€ lasit. Kehykset ei valitettavasti ole Gantia tai Hilfigeriä. Saa tulla melko iso remontti autoon, että ei pennit riitä. Autoa myöskään ei ole pakko käyttää siellä merkkiliikkeen marmoritiskillä missä on 30-40% ilmaa hinnassa ja hintaan kuuluu valohoito.
Riippuu asiasta, mitä täytyy tuntea. Kiinteistönhuollon ulkotöitä vai kuuraketin moottoria.
No ei... ihan minimi, jolla itse suostuisin töihin. Mutta mulla onkin 20v kokemusta. Nuorempana olisin pitänyt sitä hyvänä.