Pitkässä, ihan hyvässä suhteessa elävä. Eroaisitko jos saisit tietää, että puolisosi on sinulta salaa viestitellyt kaverisi kanssa
kymmenen vuoden ajan? Tästä jo vuosia aikaa ja kyseessä ei ole hyvä kaverisi, kaukaisempi mutta kuitenkin pari kertaa vuodessa tapaatte illanvietossa jossa sinä ja puolisosi olette mukana.
Viestittelyt koskee lähinnä kuulumisia, mutta molemminpuolinen kiinnostus on ollut selvä ja välillä ovat siitäkin keskustelleet. Kumpikaan ei lasten vuoksi ole halunnut erota. Viestittelyjen lisäksi muutama soitto, mutta ei salaisia kahdenkeskisiä tapaamisia.
Miten suhtautuisit kun saisit tietää tästä? Ottaisitko eron?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
No mitä hittoa, totta kai ottaisin eron, jos puoliso haikailisi jonkun toisen perään. Mitä minä sellaisella kumppanilla tekisin, joka ei halua minua vaan miettii muita?
Tämä viestittely on loppunut jo vuosia sitten. Ap
Vierailija kirjoitti:
Todellakin ottaisin eron tällaisessa tilanteessa. Mistäpä sen tietäisi, onko homma jäänyt viestittelyun vai onko jossain illanvietossa tapahtunut muutakin. Luottamusta ei tällaisen jälkeen takaisin saa.
Illanvietoissahan on ollut puolisot mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä hittoa, totta kai ottaisin eron, jos puoliso haikailisi jonkun toisen perään. Mitä minä sellaisella kumppanilla tekisin, joka ei halua minua vaan miettii muita?
Kun se juna meni jo. Ei enää haikaile, vaan on hyvässä suhteessa sun kanssa ja sitoutunut suhun Nyt.
ohis
No minulle ei riitä "ihan hyvä" suhde jossa toinen on 10 vuotta miettinyt muita
Etkä huomannut mitään sinä aikana, vaan hyvä suhdehan se silloinkin sitten oli. Ellei jopa paras.
Ap sanoi että suhde on ihan hyvä, eikä paras. Ihan hyvä on aika lame. Jos siihen päälle vielä paljastuisi, että puoliso on 10 vuotta viestitellyt ja ollut ihastunut toiseen, niin se olisi tervemenoa.
Todellisuus kutsuu: Hyvin pitkä suhde on yleensä vähän lame.
Vaikka olemme naimisissa, vaimoni on silti halutessaan vapaa lähtemään. Kerran meinasi lähteä, menin hänen mukaansa vuokrakämpän näytölle ja sanoin että minä voin maksaa vuokrasi. Ei sitten lähtenytkään.
Loukkaisi tosi paljon. Jos olisin mies niin ehkä vetäisin kaveria turpaan. Puolison teko selän takana loukkais tosi paljon. Riippuu monesta asiasta miten suhtautuisin. Millaista aikaa meidän suhteessa nuo vuodet oli? Ja toisaalta jos tapaamisia ei ole niin ovat kuitenkin tavallaan pysyneet uskollisina. Ja pääasia että ovat lopettaneet viesteilyn. Se ei siis enää ole käynnissä, ei mitään rysän päältä tilannetta. Miksi ovat lopettaneet? En ainakaan automaattisesti lopettaisi suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ois missään IHAN hyvässä suhteessa vaikka ei tommosta temppua on tehnyt. Tuo ei ole ihan hyvä suhde tai hyvä suhde tuo on ihan paska suhde.
Pointti onkin siinä, että olet koko ajan ajatellut suhteesi olevan hyvä. Kunnes sitten selviää tällainen asia. Ap
Miten asia sinulle selvisi? Vastasin jo alkupuolella, mutta itselleni myös sillä olisi merkitystä onko mies itseä tästä kertonut vai tuliko tietoon muuta kautta ja se tietenkin miten hän tähän suhtautuu.
Se riippuisi siitä miten tuo 10 vuoden aika on kulunut kotona. Jos viestittelevä puoliso olisi ollut vuosia etäinen, äkäinen ja itsekäs eikä olisi jaksanut hoitaa parisuhdetta, eroaisin.
Koska energiaa olisi ollut jos olisi keskittynyt kotiin ja omaan puolisoon eikä suhteen ulkopuoliseen ihmiseen.
Jos taas kaikki olisi hyvin ja puoliso olisi rakastava ja sitoutunut, kävisin pariterapiassa selvittämässä että mistä tuo tarve viestittelylle, tai mitä kumppani saa tuosta salaviestittelystä jos kerta mitään ei tapahdu eikä halua erota.
Vierailija kirjoitti:
Se riippuisi siitä miten tuo 10 vuoden aika on kulunut kotona. Jos viestittelevä puoliso olisi ollut vuosia etäinen, äkäinen ja itsekäs eikä olisi jaksanut hoitaa parisuhdetta, eroaisin.
Koska energiaa olisi ollut jos olisi keskittynyt kotiin ja omaan puolisoon eikä suhteen ulkopuoliseen ihmiseen.
Jos taas kaikki olisi hyvin ja puoliso olisi rakastava ja sitoutunut, kävisin pariterapiassa selvittämässä että mistä tuo tarve viestittelylle, tai mitä kumppani saa tuosta salaviestittelystä jos kerta mitään ei tapahdu eikä halua erota.
Kotona ollut huono tilanne. Paljon riitaa ja henkistä väkivaltaa toisen taholta. Ei siis tämän taholta, joka on viestitellyt toisen kanssa vaan toisen osapuolen, joka keskittyi työhönsä, ei perheeseen. Oman suhteen huono tilanne yksi syy viestittelyyn ja tuen ja ymmärryksen hakuun muualta.
Kun oma suhde parani ja väkivaltaisuuteen saatiin apua, myös viestittely toisen kanssa loppui. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona ollut huono tilanne. Paljon riitaa ja henkistä väkivaltaa toisen taholta. Ei siis tämän taholta, joka on viestitellyt toisen kanssa vaan toisen osapuolen, joka keskittyi työhönsä, ei perheeseen. Oman suhteen huono tilanne yksi syy viestittelyyn ja tuen ja ymmärryksen hakuun muualta.
Kun oma suhde parani ja väki
Olet siis itse tämä viestittelijä? Miksi kysyt tällaista palstalla, onko puolisosi eroamassa tämän takia ja haet ymmärrystä onko reaktio tavallinen näissä tilanteissa?
Kysyisin kumppaniltani että onko hän edelleen kiinnostunut? Ja kokeeko että eroaisi edelleen jos ei olisi lapsia? Jos hän vastausi, että ei ole kiinnostunut, vaan kyseessä on mennyt ihastus ja ei haluaisi erota. Niin se riittäisi minulle.
Pitkässä suhteessa tulee puolin ja toisin ihastumisia, eikä se ole niin vakavaa. Ainakaan meillä sellaiset ei ole venettä keikuttanut. Yhdessä on haluttu aina olla.
Vierailija kirjoitti:
Todellisuus kutsuu: Hyvin pitkä suhde on yleensä vähän lame.
Ei meillä ainakaan, vaikka on niin ikään tapahtunut myös ihastumisia ulkopuolisiin. Mutta lame ei ole ikinä kuvastanut meidän intohimoista suhdetta. Yhdessä jo 30 vuotta.
Miten tiedät jo vuosia sitten loppuneen viestittelyn yksityiskohdat la koko tarinan noin tarkkaan? Onko tämä miehen versio? Oletteko vielä tekemisissä tämän naisen kanssa?
Että avioerokin ollut heillä kuitenkin mielessä. Siis pelkkien viestien ja parin puhelun takia? Kyllä sinua nyt ap pissitään linssiin! Oletko keskustellut asiasta sen "ystävän" kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä viestittely on loppunut jo vuosia sitten. Ap
Selkeästi puolustelet kumppanisi touhuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun oma suhde parani ja väkivaltaisuuteen saatiin apua, myös viestittely toisen kanssa loppui. Ap
Eli olet itse tämä viestien lähettelijä?
Aivan naurettavaa hysteriaa täällä. En todellakaan eroaisi tuollaisen takia. Olen minäkin ihastunut pitkän suhteen aikana ja pussannutkin toista, enkä koskaan kertonut puolisolle.
Eroaisitko itse ap? Jos saisit kuulla että kumppanisi olisi ollut yhteyksissä ystävääsi 10v?
Pointti onkin siinä, että olet koko ajan ajatellut suhteesi olevan hyvä. Kunnes sitten selviää tällainen asia. Ap