Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (18848)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän nuo Mikon lausahdukset, "jos oikeasti myöhemmin päätetään, että ollaan yhdessä" tms. jo kertoo, ettei ole sitoutunut asiaan ja se sitten näkyy etäisenä käytöksenä. Jotkut tietenkin tsemppaavat, että suhdetta pitäisi jatkaa jos se on kivan neutraali ja kommunikaatiota kuitenkin on. Enpä ole samaa mieltä. Tuolle naiselle sopisi esim. sen yhden pitkätukka opettajan tyylinen mies, joka oli paritettu sen naisinsinöörin kanssa. En muista nimiä.
Niillähän on kolmen päivän kuluttua se viimeinen päätös. Ovat varmaan jutelleet asian jo läpi, mutta tuotanto on käskenyt välttelemään päätöksestä puhumista ennen Grande Finalea. Eihän tässä nyt muuten ole mitään jännitettävää, kun kaksi pareista on jo heittänyt hanskat tiskiin ja Jannen ja Katrinkin tarina on melko lailla taputeltu jo. Toki Jannelta saatiin sitten viimeinen koukku vielä.
Huojentaa, että joku muukin kokee Jannen tehneen taktisesti viimeisen koukun.
Vierailija kirjoitti:
varmasti tuotantoyhtiö ja asiantuntijat omalta osaltaan myös haastavat tekemään kaikenlaisia pohdintoja. Niistähän se sisältö tähän ohjelmaan saadaan: "sanoppas nyt kameralle jotain teidän suhteesta".
Niinpä, eivät ne osallistujat mitään tajunnanvirtaa siinä kamerahenkilön edessä höpötä, vaan vastailevat kysymyksiin. Joista ihan varmasti osa koskee sitä, mitä haasteita näet suhteessane tai puolisossa. Näitä sitten totta kai laitetaan ohjelmaan.
Mikko ei ole koskaan rakastunut. Onko tämä tunne vielä edessäpäin vai eikö hän vain koe asioita niin intensiivisesti? Puhuuko voimakkaasta ihastumisesta, että sitä ei ole kokenut vai rakastamisesta syvemmin? Enskareihin ei kyllä kannatakaan hurahtamista tulla hakemaan, koska vastassa voi olla ihan mitä vain. Ohjelmassa on ulkonäönkin puolesta välillä matchattu pareja ihan miten sattuu. Mutta kyllä tässäkin huomaa sen meidän ihmisten liskoaivojen pinnallisuuden: jos alttarilla on oikeasti hyvännäköinen tyyppi, on morsio/sulho välittömästi suuteloimassa tai muuten täpinöissään.
Australian ensitreffeissä löysivät yksi pari toisensa ja mielestäni mätsi oli parempi kuin raadin valitsema puoliso.
Kenet laittaisitten yhteen näistä pareista?
Ehkä Julia ja Matti tai Matti ja Katri
Arttu ja Elisa? Taitaa Arttukin jäädä Elisan kynsiin
Vierailija kirjoitti:
Mikko ei ole koskaan rakastunut. Onko tämä tunne vielä edessäpäin vai eikö hän vain koe asioita niin intensiivisesti? Puhuuko voimakkaasta ihastumisesta, että sitä ei ole kokenut vai rakastamisesta syvemmin? Enskareihin ei kyllä kannatakaan hurahtamista tulla hakemaan, koska vastassa voi olla ihan mitä vain. Ohjelmassa on ulkonäönkin puolesta välillä matchattu pareja ihan miten sattuu. Mutta kyllä tässäkin huomaa sen meidän ihmisten liskoaivojen pinnallisuuden: jos alttarilla on oikeasti hyvännäköinen tyyppi, on morsio/sulho välittömästi suuteloimassa tai muuten täpinöissään.
En ole koskaan ymmärtänyt sanaa pinnallisuus, kun puhutaan toisen ihmisen viehättyvyyden kokemuksesta. Miksi kukaan alkaisi suhteeseen jollei pidä toista viehättävänä? Tai kai niitäkin on, kuten Iina ja Mikko. Heistä ei näe yhtään iloa ja takaraivossa on koko ajan ajatus siitä, että ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, minusta näyttää siltä että he ovat edenneet ihastumisesta kohti vakavampia tunteita ilman sen suurempaa tunnemyrskyä.
Ei ole ollut ihastumista. On ollut vain analyyttistä pohdintaa ja sukkisillaan kävelyä ettei loukkaa toista. Itse lähtisin kävelemään moisesta "järkisuhteesta". Kyllä toista pitää olla koko ajan ikävä suhteen alussa. Nyt ei näytä olevan.
Ööh... Katsotaanko samaa ohjelmaa? Tuossa viimeksihän Mikko sanoi että on töiden takia tullut omaan kotiin, kun on viettänyt suurimman osan aikaa Iinan kanssa. (Siis halunnut viettää aikaa Iinan kanssa...) Ja pohdiskeli sitä etäsuhdetta ja käytännön asioita eli selvästi ajattelee tulevaa ja ajattelee että se tulee sujumaan.
Jep. Ihan selvästi on ihastusta ja paljon. Kertoi myös kaipaavansa Iinan luo ja Iina kertoi jo aiemmin Mikon tuntuvan poikaystävältä, sekä nyt puhui ihastuksesta. Lapsihaaveista puhuttaessa kummankin ilme kertoi kyllä vahvasta ihastuksesta ja ilahtumisesta samansuuntaisten suunnitelmien suhteen.
Monen parin välillä ei ole ollut ihastusta (Vaikka nyt esimerkkinä Salla ja Lauri), mutta tämän todellakin on.
Janne on vihdoinkin tajunnut realiteettinsä parisuhdemarkkinoilla ja alkaa lämmetä Katrille. Mainitsi jotakin tään tyyppistä siellä pöydän äärellä, kun jutteli kaverinsa kanssa.
Tuleeko tämä lämpeneminen liian myöhään, sen näemme seuraavassa jaksossa.
Toki tapailu on noiden kesken hankalaa, koska Jannella niin pieni asunto, että hankala nähdä niillä viikoilla, kun Jannella on lapset ja Katrilla on vapaat miten sattuu. Ei ole aina viikonloput / juhlapyhät vapaata.
Eipä taida viiksivallut pahemmin Elisan ovikelloa soitella ohjelman jälkeen.
"Mikko ei ole koskaan rakastunut. Onko tämä tunne vielä edessäpäin vai eikö hän vain koe asioita niin intensiivisesti? Puhuuko voimakkaasta ihastumisesta, että sitä ei ole kokenut vai rakastamisesta syvemmin?"
Ihmiset myös tarkoittavat ihastumisella ja rakastumisella niin erilaisia asioita että on hankala aina tarkasti tietää mitä kukin tarkoittaa ihan oikeasti.
Esim. kun jossain kohdin tätäkin ohjelmaa joku sanoi että "eihän kukaan voi kuukauden tuntemisen jälkeen vielä rakastaa toista" niin minä olin ihan äimistynyt. Itse ainakin koen että olin todella rakastunut omaan mieheeni kun oli kuukausi tunnettu. Ja mies sanoi juuri silloin minulle että taitaa rakastaa minua ja minusta se oli oikein luonnollista. Mutta jollekin toiselle taas rakastaminen varmaan on jotain vielä paljon syvempää jota ei mitenkään voi kokea kuukauden päästä. Ja kumpikin on omalla kohdallaa oikeassa.
"En ole koskaan ymmärtänyt sanaa pinnallisuus, kun puhutaan toisen ihmisen viehättyvyyden kokemuksesta."
Eihän sillä yleensä tarkoiteta sitä että toisen viehättävyys olisi sellaisenaan pinnallista vaan sitä että on ihmisiä joille se toisen ulkonäkö ajaa todella monen muun asian yli niin että ollaan valmiita sietämään toisessa paljon huonoja ominaisuuksia ja henkistä epäsopivuutta sen takia että se ulkoinen viehätysvoima on niin suuri.
"Mikko sanoi että on töiden takia tullut omaan kotiin, kun on viettänyt suurimman osan aikaa Iinan kanssa. (Siis halunnut viettää aikaa Iinan kanssa...) Ja pohdiskeli sitä etäsuhdetta ja käytännön asioita eli selvästi ajattelee tulevaa ja ajattelee että se tulee sujumaan."
Yhteen jäävät parit tunnistaa tässä ohjelmassa useimmiten siitä että he puhuvat luontevasti ja usein ohjelman jälkeisestä ajasta eikä niinkään siitä miten tässä pitää kohta valita mitä tehdään.
Vierailija kirjoitti:
On ihmisiä, joiden on vaikea tai mahdoton tuntea rakkautta. Ei sitä kannata kieltää. Olen yhden sellaisen kanssa elänyt, lapsena. Tuli oma kiintiö ylitettyä siinä. Rakkaus on myös mielentila, tahtotila ja se tehdään. Jos on kuin Katri ja Janne, se ei tipahda taivaasta. Otin nyt tahallani eri parin tuohon lauseeseen.
Mikko ei kykene tuntemaan. Joko hänellä on lääkityspuutos tai mielen rakenne, joka johtaa tuohon. Surullista sinänsä, mutta minä en voisi jäädä panttivangiksi tuohon.
Minä taas olen tunnevammaisen kanssa naimisissa, ja heitä on Suomessa paljon. Mieheni rakastaa minua teoilla ja se merkitsee minulle paljon. Ei aina silti helppoa, mutta en koe olevani panttivanki.
Mielestäni elämän ei tarvitsekaan olla aina helppoa, mutta jokainen tietenkin punnitsee itse, mitä kestää ja mitä ei. Joka tapauksessa hyvin harva saa kaiken, jos kukaan.
Janne on vihdoinkin tajunnut realiteettinsä parisuhdemarkkinoilla ja alkaa lämmetä Katrille. Mainitsi jotakin tään tyyppistä siellä pöydän äärellä, kun jutteli kaverinsa kanssa.
Tuleeko tämä lämpeneminen liian myöhään, sen näemme seuraavassa jaksossa.
No satavarmasti eivät jatka. Katri on sen verran fiksu ettei ole näyttänyt todellisia tunteitaan ja kyllästymistään tuohon miesvauvaan kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Elisalle: Kävikö missään kohtaa ajatusta pyytää Matilta manuaalia? Jos olisit niin tehnyt, olisit tuennyt, ettei hän hyppää heti sänkyyn. Toi teidän matka oli nyt melko yksisuuntainen tie, jossa vain sinä muka olit tyytymätön. Tunne oli kyllä molemmin puolinen- ei vain natsannut.
Mattihan yritti käydä läpi omaa manuaaliaan useaan kertaan, mutta Elisa ei halunnut käsitellä Mattia ohjeiden mukaisesti.
Nyt tullaan siihen ongelmaan, kumman manuaalin mukaan olisi pitänyt edetä, jos manuaalit olivat ristiriidassa ja ne olivat pahassa ristiriidassa.
Taustalla vaanii sekin ongelma, että jäi selviämättä, tunsivatko Matti ja Elisa toisiaan kohtaan minkäänlaista vetovoimaa. Hieman epäilyttää. Jollei mitään vetovoimaa ollut, Elisan manuaalin ensiaskelmerkit näyttäytyvät hyvin vaikeina. Sen sijaan Matin manuaalissa keskeisenä olleet syvälliset keskustelut voivat aina toteutua hyväntahtoisessa vuorovaikutuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihmisiä, joiden on vaikea tai mahdoton tuntea rakkautta. Ei sitä kannata kieltää. Olen yhden sellaisen kanssa elänyt, lapsena. Tuli oma kiintiö ylitettyä siinä. Rakkaus on myös mielentila, tahtotila ja se tehdään. Jos on kuin Katri ja Janne, se ei tipahda taivaasta. Otin nyt tahallani eri parin tuohon lauseeseen.
Mikko ei kykene tuntemaan. Joko hänellä on lääkityspuutos tai mielen rakenne, joka johtaa tuohon. Surullista sinänsä, mutta minä en voisi jäädä panttivangiksi tuohon.
Minä taas olen tunnevammaisen kanssa naimisissa, ja heitä on Suomessa paljon. Mieheni rakastaa minua teoilla ja se merkitsee minulle paljon. Ei aina silti helppoa, mutta en koe olevani panttivanki.
Mielestäni elämän ei tarvitsekaan olla aina helppoa, mutta jokainen tietenkin punnitsee itse, mitä kestää ja mitä ei. Joka tapauksessa hyvin harva saa ka
On tunnevammoja ja on tunnevammoja.
Itse en kestäisi Elisan tunnevammaa. Julian ehkä, häntä ei tosin näytetty tarpeeksi. Mikko on liian raskas. Jannen tunnevammaa en kestäisi. Katrin tunnevammaa kestäisin.
"Viime kaudella Jennihän myöhemmin sanoi että hänen kohdalleen oli leikattu niitä pihvijuttuja paljon. "
Jenni itse pystyi päättämään mitä puhuu tai miten vastaa kysymykseen. Jos puhuu paljon pihveistä, niin tottakai niitä voidaan myös ottaa mukaan ohjelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, minusta näyttää siltä että he ovat edenneet ihastumisesta kohti vakavampia tunteita ilman sen suurempaa tunnemyrskyä.
Ei ole ollut ihastumista. On ollut vain analyyttistä pohdintaa ja sukkisillaan kävelyä ettei loukkaa toista. Itse lähtisin kävelemään moisesta "järkisuhteesta". Kyllä toista pitää olla koko ajan ikävä suhteen alussa. Nyt ei näytä olevan.
Ööh... Katsotaanko samaa ohjelmaa? Tuossa viimeksihän Mikko sanoi että on töiden takia tullut omaan kotiin, kun on viettänyt suurimman osan aikaa Iinan kanssa. (Siis halunnut viettää aikaa Iinan kanssa...) Ja pohdiskeli sitä etäsuhdetta ja käytännön asioita eli selvästi ajattelee tulevaa ja ajattelee että se tulee sujumaan.
Jep. Ihan selvästi on ihastusta ja paljon. Kertoi myös kaipaavansa Iinan luo ja Iina k
ertoi jo aiemmin Mikon tuntuvan poikaystävältä, sekä nyt puhui ihastuksesta. Lapsihaaveista puhuttaessa kummankin ilme kertoi kyllä vahvasta ihastuksesta ja ilahtumisesta samansuuntaisten suunnitelmien suhteen.
Monen parin välillä ei ole ollut ihastusta (Vaikka nyt esimerkkinä Salla ja Lauri), mutta tämän todellakin on.
Jaa-a... miten ihmeessä tuollaisen pystyt heidän puolestaan sanomaan noin varmaksi? Television välityksellä itse en ole saanut ainakaan samanlaista käsitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt sanaa pinnallisuus, kun puhutaan toisen ihmisen viehättyvyyden kokemuksesta. Miksi kukaan alkaisi suhteeseen jollei pidä toista viehättävänä? Tai kai niitäkin on, kuten Iina ja Mikko. Heistä ei näe yhtään iloa ja takaraivossa on koko ajan ajatus siitä, ett
Kommenttisi on minusta outo. Miksi kuvittelet, että Iina ei voisi pitää Mikkoa kiinnostavana myös ulkoisesti ja miksi Mikko ei voisi ihastua myös Iinan ulkoiseen olemukseen? Väitätkö, että nuo molemmat ovat niin rumia, ettei kukaan voi heihin ihastua????
Olen monet kerrat todistanut, miten minusta "ei niin kaunis/komea" ihminen on vienyt joltakin toiselta jalat alta. Ja Joskus se "tosi komee" onkin jonkin ajan päästä ihan tavallisen näköinen ja se "ei oikein minkään näköinen" alkaakin näyttää hyvältä, kun siihen tutustuu.
Ulkoinen olemus vaikuttaa, mutta se ei ole koko totuus.
Ja minusta Iinalla ja Mikolla menee todella hyvin. Selvästi kiintymystä on ilmassa ja tuo pari tulee pysymään yhdessä.
Täällä on puhuttu Mikosta ihmeelliseen sävyyn ja hänen sanomisiaan on vääristelty.
Mikko on sanonut, että hän katsoi jo alttarilla, että nyt on nainen, jonka kanssa on potenttiaalia(tai jotain muuta vastaavaa), eli oli heti kiinnostunut ja Iina oli sanonut hääpäivänä Mikolle, että on ihastunut Mikkoon.
Mikä sinä tai kukaan muukaan olet väittämään, että he eivät olisi kiinnostuneita toisistaan vaan kurkitaan vihreämpää ruohoa. Kumpikin sanoo, että heillä on toisen lähellä hyvä olla ja voivat olla omina itsenään toisen seurassa.
Muistan miten Larin ja Niinankin suhdetta epäiltiin, kun olivat heti kuin vanha aviopari, eikä tunteita hehkuteltu hulluna, mutta niin vaan ovat edelleen yhdessä ja lapsiakin on siunaantunut. Samoin oli Anniina ja Ville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni elämän ei tarvitsekaan olla aina helppoa, mutta jokainen tietenkin punnitsee itse, mitä kestää ja mitä ei. Joka tapauksessa hyvin harva saa ka
Oma elämä on ekat 25 v ollut niin raskasta, ettei terveys kestä enää itse hankittuja lisätaakkoja, niitä tulee hankkimatta ne pakolliset.
Tunnevammaisen kanssa voi mennä hyvin niin kauan kun menee hyvin. Mutta jos hänelle tulee motivaatio-ongelma tehdä niitä tekoja, ei ole tunnetta luomassa motivaatiota. Puhun siis ihmisestä, jolla on ongelma oma tunneköyhyys, ei tunteiden ilmaisu.
Tämäpä! Ilmeisesti Elisalle parisuhteissa kyse on vain hänestä: minäminäminä. Hänen ei pidä itse mukautua toisen "manuaaliiin" ollenkaan. Ja hän vaatii "haastamista", mutta eikös siinä, ettei mies halua heti kosketella, olisi tarpeeksi "haastetta"? Mutta ilmeisesti se on sitä vääränlaista haastetta. Mikään ei kelpaa tuolle jyrälle, niin ristiriitainen ihminen, ja sabotoi varmasti ihan itse kaikki suhteensa omalla käytöksellään.