Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (17855)
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että sinä et ole vielä yhteydessä omaan pimeään puoleesi. Meissä ihan jokaisessa asuu se roisto, joka sopivassa tilanteessa (surkeat kasvuolot, jäänyt vaille rakkautta, elämä potkii päähän ym) tulee esiin.
Taitaa joku ex-vanki olla äänessä.
Mitä jos vaikka onkin? Halveksitko sinä, "hyvä ihminen" vankeja?
Vierailija kirjoitti:
Minusta oli kyllä jotenkin aika hätkähdyttävää kuulla jonkun sanovan ihan suoraan, että minä leikkaan ihmisiä pois elämästäni kuin mattoveitsellä leikaten. Tuota noin. Melko radikaali toimenpide ja aggressiivinen kielikuva (mattoveitsi). Ja vielä se, että tämä sanotaan kuin se olisi ok tai neutraali asia. Luulisi, että ihminen vaikkapa saattaisi itkeä tätä omaa piirrettään kun siitä on niin kärsinyt kun jää siksi aina yksin tms.
Mitäköhän kävisi, jos tämä hänen kaverinsa, Päivi?, tekisi samoin, "leikkaisi kuin mattoceitsellä naps!" ja olisi vielä ylpeä itsestään. Menisikö sitten vihdoin Elisalla luu kurkkuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta oli kyllä jotenkin aika hätkähdyttävää kuulla jonkun sanovan ihan suoraan, että minä leikkaan ihmisiä pois elämästäni kuin mattoveitsellä leikaten. Tuota noin. Melko radikaali toimenpide ja aggressiivinen kielikuva (mattoveitsi). Ja vielä se, että tämä sanotaan kuin se olisi ok tai neutraali asia. Luulisi, että ihminen vaikkapa saattaisi itkeä tätä omaa piirrettään kun siitä on niin kärsinyt kun jää siksi aina yksin tms.
Mitäköhän kävisi, jos tämä hänen kaverinsa, Päivi?, tekisi samoin, "leikkaisi kuin mattoceitsellä naps!" ja olisi vielä ylpeä itsestään. Menisikö sitten vihdoin Elisalla luu kurkkuun?
Jos joku Elisan läheinen ihminen leikkaisi ihan yhtäkkiä kuin mattoveitsellä naps leikaten Elisan täysin pois elämästään, niin en usko, että Elisa reagoisi siihen ollenkaan hyvin. Voisin kuvitella häneltä siinä varsin voimakasta vihaa ja suuttumusta. Osaisiko sitten siinä pysähtyä miettimään, että hei, nythän minulle vain tehtiin se sama mitä minä itse olen tehnyt muille.
Vierailija kirjoitti:
Kielikuva mattoveitsestä oli kyllä kamala. Siitä vain, ihan "tyynesti": mulla on mattoveitsi käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kielikuva mattoveitsestä oli kyllä kamala. Siitä vain, ihan "tyynesti": mulla on mattoveitsi käytössä.
Uskaltaisitko ryhtyä parisuhteeseen ihmisen kanssa, jonka tiedät leikkaavan ihmisiä yhtäkkiä pois elämästään kuin mattoveitsellä leikaten? Vai pelkäisitkö, että hän tulisi tekemään saman sitten sinulle, kun olette jo yhdessä tai ehkä jo naimisissakin? Minä en ainakaan uskaltaisi tuollaisen puolisoksi, liian veitsenterällä (sic!) olisi koko suhde ja yhdessäolo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se porukka jo tajua Jannen flegmaattisuuden syyn: Jannea ei vois vähempää kiinnostaa Katri. Ja Elisa -haukkaan ei herkkä Matti uskalla koskea pitkällä kepilläkään. Hajautukaa, näissä ei ole mitään nähtävää.
Ps. Haukka taisikin jo liidellä pois... Matti -polo voi vihdoin rentoutua.
Jannesta: kiinnosti puoliso tai ei, voisi olla ihminen ihmiselle. Miten noin flegu jätkä kehtaa toivoa sporttista puolisoa? Katrin lähes ainoa toive on, että keskusteltaisiin kokonaisin lausein. Onko tämä nyt oikeasti liikaa pyydetty? "Mä vaan oon tämmönen, että vastaan kaikkeen juu". Sinällään molemmat on kivan oloisia ihmisiä, Katri on jotenkin erityisen symppis.
Lähes ainoa toive tosiaan, muka. Katri se yrittää muuttaa tyyppiä, vaikka luulisi jo jopa hänenkin ymmärtävä
"Janne on tosiaan ihan toinen ihminen tuossa muiden seurassa ryhmässä"
Janne taisi sanoa, että hänen aikaisemmat suhteetkin on kärsineet tuosta hänen tavastaan keskustella. Eli pitäisikö nyt muuttaa sitä asiaa, johon parisuhteen on ennenkin kaatuneet, kun sen on kerran tunnistanut.
No, ehkä Katri ei ole Jannelle se oikea, vaikka Katri on kyllä aika ihana ihminen, mutta kyllä jannen kannattaa kuitenkin tuota asiaa miettiä tulevia parisuhteita ajatellen. Ei kannata koko ajan hakata päätään samaan mäntyyn.
Vai eikö Janne vaan ole parisuhde ihminen? Tulee paremmin toimeen/on oma itsensä vain porukassa?
Siis oli tosi tylsä tää viimeisin jakso. Olisi kiva jos tän kaltaista sisältöä missä parit pohtii itseään olisi sisällytetty haastattelun muodossa pitkin kautta, mutta tälleen koko jakso jotain liibalaabaa oli aika pettymys ja olisi mielummin seurannut parien arkea ja niitä tilanteita joista esimerkeissään puhuivat.
Elisan kaltaisia ihmisiä on jokainen varmasti kohdannut. Vähintään työelämässä tai tuttavapiirissä jos ei seurustelusuhteessa. Silloinkin kun tällaisen ihmisen kanssa menee näennäisesti hyvin, eikä ole näkyvää riitaa, joutuu olemaan koko ajan tuntosarvet pystyssä. Mistä seuraavaksi räsähtää. Se on oikeasti toiselle ihmiselle kuluttavaa.
Tämä alkoi näkyä Matissakin aika varhain. Tarkkaili ja alkoi varomaan kun huomasi Elisan asenteen perusnegatiivisuuden. Elisa oli alusta lähtien yläpuolelle asettuva ja sarkastinen. Matti ei ollut hänen miestyyppiään. Päätti sitten armollisesti antaa Matille mahdollisuuden ja käänsi asetelman niin päin, että Matin tulisi osoittaa kelvollisuutensa olemalla ainakin hyvä koskettamaan ja hyvä sängyssä. Kun Matti ei täyttänyt näitä hänen perusvaatimuksiaan, lisääntyi negatiivinen nälviminen.
En tiedä onko Elisa koskaan ajatellut mitä hyvää hän on tuonut Matille. Tuntuu, että hän ei edes ymmärrä vastavuoroisuuden periaatetta. Vaikka Elisa kaipaa pysyvää parisuhdetta, tosiasiassa hänen ihmisuhdetaitonsa eivät yllä siihen. Seksiseuraahan hän sanoi löytävänsä, miksi se ei sitten sovi, kun rahkeet muuhun eivät riitä?
Vierailija kirjoitti:
Siis oli tosi tylsä tää viimeisin jakso. Olisi kiva jos tän kaltaista sisältöä missä parit pohtii itseään olisi sisällytetty haastattelun muodossa pitkin kautta, mutta tälleen koko jakso jotain liibalaabaa oli aika pettymys ja olisi mielummin seurannut parien arkea ja niitä tilanteita joista esimerkeissään puhuivat.
Katsojaa ei oikein kiinnosta, että onko juuri Janne juuri kameleontti vai siili, ja mitä Janne ajattelee siitä, että onko hän kameleontti vai siili ja miltä juuri Jannesta tuntuu olla juuri siili.
Tuo Elisa on kyllä sellainen 1980-luvun itsenäisiksi itsensä pakosta kasvattaneiden naisten sielujen tulkki, joka onnistuu vahingossa varmaan auttamaan monia katsojia omien haavojensa kanssa.
Tampereen Elisa on kyllä itsekäs ja lapsellinen nainen. Hän puhuu kuin naistenlehtien psykologi mutta on todella piiloagressiivinen ja epäkypsä ihminen. Hän ei kykene minkäänlaiseen itsereflektioon. Hän esittää fiksua mutta on kaikkea muuta. Jännän yksinkertainen ihminen. Todella rasittavaa seuraa, enkä ihmettele että on sinkku. Eihän kukaan fiksu mies oikeasti jaksa, jo tuon ikäistä, mutta noin lapsellista ihmistä kumppanikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaisitko ryhtyä parisuhteeseen ihmisen kanssa, jonka tiedät leikkaavan ihmisiä yhtäkkiä pois elämästään kuin mattoveitsellä leikaten? Vai pelkäisitkö, että hän tulisi tekemään saman sitten sinulle, kun olette jo y
Vaikka täällä palstalla tätä huudetaan kaikesta, niin tämä jos mikä on sitä nykyajan itsekeskeisyyttä. Toisesta ei voi paljastua minkäänlaisia virheitä tai muuten voi tulla jopa parisuhteessa tai kaverisuhteessa ghostatuksi.
Sitä ei yhtään ajatella, että ehkä kaikki ihmiset ovat virheellisiä ja että ehkä jokainen ansaitsee toisen tilaisuuden, ei, vaan suoraan vaan naps pois. Silloin välien katkaisijan ei tarvitse myöskään itse kohdata omia virheitään.
Päivi-kaveri on saanut armosta jäädä, kun toimii Elisalle terapeuttina eli Elisa hyötyy hänestä. Sitä miettii saakohan tämä kaveri samanlaista tyydytystä heidän kaverisuhteestaan...
Vierailija kirjoitti:
Elisan kaltaisia ihmisiä on jokainen varmasti kohdannut. Vähintään työelämässä tai tuttavapiirissä jos ei seurustelusuhteessa. Silloinkin kun tällaisen ihmisen kanssa menee näennäisesti hyvin, eikä ole näkyvää riitaa, joutuu olemaan koko ajan tuntosarvet pystyssä. Mistä seuraavaksi räsähtää. Se on oikeasti toiselle ihmiselle kuluttavaa.
Tämä alkoi näkyä Matissakin aika varhain. Tarkkaili ja alkoi varomaan kun huomasi Elisan asenteen perusnegatiivisuuden. Elisa oli alusta lähtien yläpuolelle asettuva ja sarkastinen. Matti ei ollut hänen miestyyppiään. Päätti sitten armollisesti antaa Matille mahdollisuuden ja käänsi asetelman niin päin, että Matin tulisi osoittaa kelvollisuutensa olemalla ainakin hyvä koskettamaan ja hyvä sängyssä. Kun Matti ei täyttänyt näitä hänen perusvaatimuksiaan, lisääntyi negatiivinen nälviminen.
En tiedä onko Elisa koskaan ajatellut mitä hyvää hän on tuonut Matille. Tuntuu, että hän e
Hyvin kirjoitettu!!
EA 2025: yritetään keskustelun ja reflektoinnin avulla leipoa pariskuntia ihmisistä, joiden välillä ei ole molemminpuolista ihastusta. Mission impossible? Aika harvoin ihastus syttyy noin vain kipukohtia työstämällä, sillä ihastumisessa kysymys on pitkälti hormonaalisista, tiedostamattomista reaktioista. Sen lisäksi, että EA-puolisolla on kiinnostus toista kohtaan, pitäisi olla edes jonkinlainen orastava ihastus tai edes mahdollisuus tälle. Miettikää omalle kohdallenne. Miettikää hemmo tai tyttö, joka ei säväytä, mutta silti pitäisi vaan ruokkia itsessään ihastumista. Asiantuntijat tietysti yrittää sata lasissa, koska ajattelevat omaa etuaan.
Vierailija kirjoitti:
Julian keissi kyllä osoittaa miks en ikinä mainosta olleeni koulukiusattu. Vaikka reflektoisin asioita ihan niin kuin kuka tahansa muu, kaikki asiat ja epävarmuudet aletaan laittaa kiusaamisen piikkiin tai pahinta vielä, joku saattaa alkaa kyseenalaistamaan, kiusattiinko minua oikeasti vai olinko itse vain niin kamala ihminen. Niin kuin joku täällä naureskeli, että Julialla ei liiemmin kavereita ole.
Nämä täällä kiusaajat on näitä hyviä ihmisiä, jotka näkevät pahuutta ja roistoja aina muissa kuin itsessään.
Mitä jos vaikka onkin? Halveksitko sinä, "hyvä ihminen" vankeja?
Kyllä. Yhteiskunnan pohjasakkaa. Suomessa saa sitä paitsi olla tosi roisto että joutuu linnaan. Yleensä sa olla taparikollinen.
Vierailija kirjoitti:
EA 2025: yritetään keskustelun ja reflektoinnin avulla leipoa pariskuntia ihmisistä, joiden välillä ei ole molemminpuolista ihastusta. Mission impossible? Aika harvoin ihastus syttyy noin vain kipukohtia työstämällä, sillä ihastumisessa kysymys on pitkälti hormonaalisista, tiedostamattomista reaktioista. Sen lisäksi, että EA-puolisolla on kiinnostus toista kohtaan, pitäisi olla edes jonkinlainen orastava ihastus tai edes mahdollisuus tälle. Miettikää omalle kohdallenne. Miettikää hemmo tai tyttö, joka ei säväytä, mutta silti pitäisi vaan ruokkia itsessään ihastumista. Asiantuntijat tietysti yrittää sata lasissa, koska ajattelevat omaa etuaan.
Minä olen joskus ihastunut mieheen, joka ei aluksi herättänyt minussa pariin vuoteen mitään, oli jopa epäkiinnostava mielestäni. Mutta kun olosuhteiden vuoksi sitten ystävystyimme, niin kävi niin että ihastuin häneen. Hän osoittautui niin hienoksi ja kultaiseksi tyypiksi. Mutta jos minut olisi laitettu ennen tätä syvempää ystävyyttä tai ihastumista puimaan hänen kanssa jotain ongelmia ja vatvomaan parisuhdeaiheita, en olisi kyllä ihastunut vaan olisin tuskastunut ja ahdistunut.
MInun yksi pitkäaikainen ja läheinen ystävä leikkasi minut pois elämästään naps vain. Tästä on jo vuosia aikaa, mutta en edelleenkään tiedä miksi. Hän vain blokkasi minut pois kaikesta ja esti yhteydenottoni. Ilman ainuttakaan hyvästi-viestiä tai yritystä selvittää asiaa. En tiedä olinko sitten tehnyt hänen mielestä jotain pahaa vai mikä oli. Mielestäni en ollut tehnyt. Muutenkin olen rauhallisena ja luotettavana pidetty tyyppi, jolla ei ole ollut kavereiden kanssa ongelmia. Mutta kyllä tämä aika kurjalta ja erityisesti tosi oudolta tuntui, kun yhtäkkiä tuli täysin blokatuksi pysyvästi ilman, että on mitään aavistusta miksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksei vaan voi mennä terapiaan hoitamaan itsensä kuntoon ja sitten vasta haku päälle.
Eiköhän heistä ainakin puolet ole käyneet terapiassa, ainakin Iina ja Mikko on siitä puhunutkin.
Varmaan monikin noin teoriassa. Mutta sitten jos alkaa miettimään, että entä jos minulle laitetaan vaimoksi Elisa tai mieheksi eräänkin kauden Mikko, niin uskallankos hakea. Ehkä en.