Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (13174)

Vierailija
13101/13174 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä toi Arttu on tosi ihana. On jo sen verran omia vuosirenkaita ettei aiemmat suhteet oikeasta kiinnosta yhtään, omissakin ollut ikäviä käänteitä. Kaikki mikä tässä sarjassa on nähty sopisi mulle. Kiva tyyppi! 

No niin on! Mun mielestä Arttu on ihana.

Oletko +50v? ehkä vähän löyhemmät kriteerit nuorelle pojalle elämää ilahduttamaan :D

Olen 37-vuotias ja ystäväpiirissäni kaikki muutkin ovat "ihastuneita" Arttuun ja Mattiin.

On Arttu ihan hyvännäköinen, mutta niin tyhmänoloinen. Että aika jännä kaverpiiri sulla, jos ovat yhtä yksinkertaisia kuin Arttu. 

Parisuhde onnistuu parhaiten henkilöiden välillä, joiden älykkyystaso on lähellä toisiaan.

Vierailija
13102/13174 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V.  2007 sykayllä  Mikko on ollut masentunut ja yksinäinen lukiolainen Jokelan koulussa. Koulusurmaaja P-E Auvinen oli hänen luokkatoverinsa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Jokelan_koulusurmat

Kun aikoinaan perehdyin tapaukseen, minun tuli sääli P-E Auvista, jonka elämä myös päättyi tuona päivänä. Hän oli myös masentunut ja kaveriton. P-E oli älykäs, pohdiskeleva ihminen. Hänellä ja Mikolla olisi ollut varmasti paljon yhteistä. Miten he eivät löytäneet toisistaan kavereita, vaikka olivat luokkatovereita? Oliko kumpikin niin hicky, etteivät rohjenneet jutella keskenään?  Painaako Mikkoa se, että _hän_ olisi voinut suhtautua P-E:iin ystävällisesti ja luoda kaverisuhde, jolloin P-E ei olisi päätynyt epätoivoiseen tekoonsa. Hänellähän ei ollut enää mitään menetettävää, kun oma elämä oli ajautunut umpikujaan. 

No ei varmasti paina. Uskomattoman alentava ja ylimielinen ajatus, että masentunut ja yksinäinen ihminen olisi mielellään ihan kenen tahansa kaveri, vaikka olisi minkälainen fasisti ja ihmisvihaaja tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13103/13174 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aikoinaan perehdyin tapaukseen, minun tuli sääli P-E Auvista, jonka elämä myös päättyi tuona päivänä. Hän oli myös masentunut ja kaveriton. P-E oli älykäs, pohdiskeleva ihminen. Hänellä ja Mikolla olisi ollut varmasti paljon yhteistä. Miten he eivät löytäneet toisistaan kavereita, vaikka olivat luokkatovereita? Oliko kumpikin niin hicky, etteivät rohjenneet jutella keskenään?  Painaako Mikkoa se, että _hän_ olisi voinut suhtautua P-E:iin ystävällisesti ja luoda kaverisuhde, jolloin P-E ei olisi päätynyt epätoivoiseen tekoonsa. Hänellähän ei ollut enää mitään menetettävää, kun oma elämä oli ajautunut umpikujaan. ==============

Tällä palstalla päivystää kyllä mitä kummallisimpia pohdiskelijoita joiden "ajatusten Tonava" valitettavasti suo meillekin virtaansa aika ajoin.

Vierailija
13104/13174 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V.  2007 sykayllä  Mikko on ollut masentunut ja yksinäinen lukiolainen Jokelan koulussa. Koulusurmaaja P-E Auvinen oli hänen luokkatoverinsa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Jokelan_koulusurmat

Kun aikoinaan perehdyin tapaukseen, minun tuli sääli P-E Auvista, jonka elämä myös päättyi tuona päivänä. Hän oli myös masentunut ja kaveriton. P-E oli älykäs, pohdiskeleva ihminen. Hänellä ja Mikolla olisi ollut varmasti paljon yhteistä. Miten he eivät löytäneet toisistaan kavereita, vaikka olivat luokkatovereita? Oliko kumpikin niin hicky, etteivät rohjenneet jutella keskenään?  Painaako Mikkoa se, että _hän_ olisi voinut suhtautua P-E:iin ystävällisesti ja luoda kaverisuhde, jolloin P-E ei olisi päätynyt epätoivoiseen tekoonsa. Hänellähän ei ollut enää mitään menetettävää, kun oma elämä oli ajautunut umpikujaan. 

No ei varmasti pain

Sanojasi lainaten: Uskomattoman alentava ja ylimielinen ajatus, että P-E olisi ollut pahis ja vastenmielinen olento. Hän oli ollut SSRI-lääkityksellä (masennuksen takia), joka laukaisi tapahtumasarjan. P-E teki laajennetun im. 

Vierailija
13105/13174 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aikoinaan perehdyin tapaukseen, minun tuli sääli P-E Auvista, jonka elämä myös päättyi tuona päivänä. Hän oli myös masentunut ja kaveriton. P-E oli älykäs, pohdiskeleva ihminen. Hänellä ja Mikolla olisi ollut varmasti paljon yhteistä. Miten he eivät löytäneet toisistaan kavereita, vaikka olivat luokkatovereita? Oliko kumpikin niin hicky, etteivät rohjenneet jutella keskenään?  Painaako Mikkoa se, että _hän_ olisi voinut suhtautua P-E:iin ystävällisesti ja luoda kaverisuhde, jolloin P-E ei olisi päätynyt epätoivoiseen tekoonsa. Hänellähän ei ollut enää mitään menetettävää, kun oma elämä oli ajautunut umpikujaan. ==============

Tällä palstalla päivystää kyllä mitä kummallisimpia pohdiskelijoita joiden "ajatusten Tonava" valitettavasti suo meillekin virtaansa aika ajoin.

Niin?  Ikävä kyllä enimmäksern kirjoittajat ovat lampaita laumassa, jonka nimi on: TYHMYYS.

Vierailija
13106/13174 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanojasi lainaten: Uskomattoman alentava ja ylimielinen ajatus, että P-E olisi ollut pahis ja vastenmielinen olento. Hän oli ollut SSRI-lääkityksellä (masennuksen takia), joka laukaisi tapahtumasarjan. P-E teki laajennetun im. 

Muistaakseni koulukiusausta ainakin ollut. Harmi että noissa kouluampumisissa menee yleensä muitakin kuin kiusaajia. Niistä ei niin olisi väliä.

Vierailija
13107/13174 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsottu jakso 8, parisuhdepäivä.

Kyllä oli hyvää työskentelyä. Elisakin on rehellinen, ymmärtää, missä on, ja tahtoo muuttua. Saa nähdä, herääkö Matissa mitään tai osaako hän mennä vastaan.

Vierailija
13108/13174 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsottu jakso 8, parisuhdepäivä.

Kyllä oli hyvää työskentelyä. Elisakin on rehellinen, ymmärtää, missä on, ja tahtoo muuttua. Saa nähdä, herääkö Matissa mitään tai osaako hän mennä vastaan.

En usko, että herää. Ovat niin eri energioissa.

Vierailija
13109/13174 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katri on hyvin selkeän ja raikkaan oloinen. Hän tietää, mitä toivoo ja uskaltaa sanoa sen ääneen. Janne ei ehkä ole hänelle oikea, mutta kaikkea hyvää molemmille.

Elisa on kymmpijakson perusteella todella pelottava tyyppi. Käytös niin kaavamaista ja kulmikasta, että teki mieli sulkea telkkari. On aivan erilainen ystäviensä seurassa, mutta se ei näytä mitenkään korreloivan sen kanssa, miten kohtelee Mattia.

Toisaalta ymmärrän Elisaa. Olen nähnyt itsessänikin joskus samoja piirteitä ja väitän, että tuollaisen käytöksen takana on arkuutta ja pelkoa. Kun toinen ei heti toimi kuten minä tahdon, tulee torjuttu olo ja sitten jyrätään. Se ei johda mihinkään hyvään, kuten olemme nähneet. 

Onneksi tällä palstalla on paljon Matin ihailijoita. Toivottavasti joku teistä on hänelle se oikea <3

Vierailija
13110/13174 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

''Elisa on niin särmikäs ja äkkinäinen ihminen, että hän ei ymmärrä, miten se vaikuttaa toisiin. Jos Matti olisi pystynyt raihallisella hetkellä puhumaan Elisannkanssa yhtä fiksuja kuin hän puhui yhteistapaamisessa, olisi Elisakin saanut uutta näkökulmaa. Mutta kun Matti ei jostain syystä kyennyt lainkaan puhumaan Elisalle heidännkahden kesken ollessaan. Matilla on ollut tilaisuuksia oikaista Elisan käsityksiä hänestä ja heidän suhteestaan. Lupvana ihmisenä Matti olisi voinut vaikka pukea sanansa riimeiksi.''

Mulle tulee Elisasta vibat, että, kun hän on lukkiutunut päässään johonkin ajatukseen, niin hänen mieltään ei rauhallisella järkipuheella noin vain muuteta. En tiedä mitä tällainen ''minä vaadin ja minun tarpeeni ja tiedän sinusta enemmän kuin sinä itse'', mitä myönteistä tällainen ihminen oikein voisi antaa henkisesti parisuhteessa? Elisan pitäisi selvittää ensin omat ongelmansa ennen kuin luo niitä muille ihmisille. Tai ehkä Elisalle sopisi äkkipikainen, hallitseva, tuimasti tuijottava ja kähmivä mies.

Vierailija
13111/13174 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

''Elisa on niin särmikäs ja äkkinäinen ihminen, että hän ei ymmärrä, miten se vaikuttaa toisiin. Jos Matti olisi pystynyt raihallisella hetkellä puhumaan Elisannkanssa yhtä fiksuja kuin hän puhui yhteistapaamisessa, olisi Elisakin saanut uutta näkökulmaa. Mutta kun Matti ei jostain syystä kyennyt lainkaan puhumaan Elisalle heidännkahden kesken ollessaan. Matilla on ollut tilaisuuksia oikaista Elisan käsityksiä hänestä ja heidän suhteestaan. Lupvana ihmisenä Matti olisi voinut vaikka pukea sanansa riimeiksi.''

Mulle tulee Elisasta vibat, että, kun hän on lukkiutunut päässään johonkin ajatukseen, niin hänen mieltään ei rauhallisella järkipuheella noin vain muuteta. En tiedä mitä tällainen ''minä vaadin ja minun tarpeeni ja tiedän sinusta enemmän kuin sinä itse'', mitä myönteistä tällainen ihminen oikein voisi antaa henkisesti parisuhteessa? Elisan pitäisi selvittää ensin omat ongelmansa ennen kuin luo niitä muille ihmisille. Tai

Huvittava kun Elisa viime jaksossa  totesi lähteneensä kokeiluun avoimin mielin ja voineensa ohittaa Matin ulkonäön kun normi elämässä ei Mattia huomaisi tmv....

Vierailija
13112/13174 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Elisa meni tapaamaan Joonasta, jolla on selvästi vähiten noista eväitä auttaa asiaa tai sanoa muuta kuin Insta löpinää. Hänhän on siis vastavalmistunut seksuaaliterapeutin.. ei siis psykologi tai psykoterapeutti. Hänen koulutus ja osaaminen on hyvin rajattua...

Kuten joku sanoikin, Elisalla ei ollut minkäänlaista kunnioitusta tai aikomustakaan ottaa Joonakselta vastaan yhtään mitään. Sen Päivi ystävänsä kanssa esim. paljon vastaanottavampi

Vierailija
13113/13174 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Elisa meni tapaamaan Joonasta, jolla on selvästi vähiten noista eväitä auttaa asiaa tai sanoa muuta kuin Insta löpinää. Hänhän on siis vastavalmistunut seksuaaliterapeutin.. ei siis psykologi tai psykoterapeutti. Hänen koulutus ja osaaminen on hyvin rajattua...

Kuten joku sanoikin, Elisalla ei ollut minkäänlaista kunnioitusta tai aikomustakaan ottaa Joonakselta vastaan yhtään mitään. Sen Päivi ystävänsä kanssa esim. paljon vastaanottavampi

Elisa voisi vaan pysyä sinkkuna ja aina halailla ja käydä henkeviä viinikeskusteluja Päivin kanssa, kun tarvitsee läheisyyttä. 

Vierailija
13114/13174 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

''Huvittava kun Elisa viime jaksossa  totesi lähteneensä kokeiluun avoimin mielin ja voineensa ohittaa Matin ulkonäön kun normi elämässä ei Mattia huomaisi tmv....''

Jaa että pitää vielä kuittailla ''sulhasen'' ulkonäöstäkin ja luulee näin antavansa itsestään kovinkin fiksun kuvan. 

Vierailija
13115/13174 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan oikeasti aikuinen jo 35 vuotias lähetä viestiä lasten isälle , jossa valittaa lasten pitäneen meteliä aamulla kouluun lähtiessä. Eivät lapset koskaan aivan hiljaa tee aamutoimiaan, kun he saavat olla lapsia. Ja tuo oli jopa heti ensimmäisenä aamuna. Kertoo aika paljon tuosta aikuisesta ihmisestä 

Vierailija
13116/13174 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Elisa... tunnistan kyllä jotain hänen reaktioita itsestäni ja sitä kautta vähän ymmärrän. Elisa on nyt valtavan pettynyt kuten sanookin ja se pettymys sitten purkautuu vihaisuutena ja toisten syyttämisenä. Ongelma on se, että Elisa ei näe omaa toimintaansa tai tunnista, miten hänen pettymys purkautuu ja että oikeasti se ei ole Matin vika etteivät he toimi. Hän kyllä tunnistaa olevansa pettynyt, mutta ei sitä, että hänen viha Mattia kohtaan ei ole ihan oikeutettua. Joskus elämässä tulee pettymyksiä ilman että se on kenenkään vika. 

Vierailija
13117/13174 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveätä katsottavaa tuo E touhu. 

Vierailija
13118/13174 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä juuri siksi, että tiesi nuorimman Joonaksen kanssa pääsevänsä niskan päälle. Tyyliin mitä minä sanoin

Vierailija
13119/13174 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla aikuisilla on jo menneisyyttä. Iina puhui hienosti, miten on käsitellyt menneitä asioita eikä ilman sitä toimisi niin kuin nyt toimii. On siis harjoittanut sitä kuuluisaa itsereflektiota.

Silloin, kun ihminen on vieraankin kanssa hyvin reaktiivinen tulee mieleen, että ne kumpuavat sieltä menneisyydestä. Eikä osata ajatella sitä omaa osuutta, miksi asiat menevät pieleen. Usein nähty tässä sarjassa. Iinan ja Mikon rauhallista menoa on mukava katsella 

Vierailija
13120/13174 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun palstalla joku kehui omaavansa jonkin verran keskivertoa korkeamman älykkyysosamäärän (oikein testattu) sic!! ja lyhensi sen sitten "ÄÖ", vieläpä kahteen kertaan. Voi pojat kuinka meillä oli hauskaa.

Oli myös akateeminen 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi