Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (13174)
Täällä sitä yksi kertoo omasta eksästään, jolla noita pelipaitoja seinällä. Yleistää, että miehet olisivat kaikki samanlaisia kuin tämä eksä. Puhu vain tuosta yhdestä eli eksästäsi, jota kohtaan sulla selvästi melkoista vihaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä sitä yksi kertoo omasta eksästään, jolla noita pelipaitoja seinällä. Yleistää, että miehet olisivat kaikki samanlaisia kuin tämä eksä. Puhu vain tuosta yhdestä eli eksästäsi, jota kohtaan sulla selvästi melkoista vihaa.
En ole tuon aikaisemman kirjoittaja, mutta eihän hän mitään yleistä. Mutta varmasti on korrelaatio siinä, että pelipaidat seinillä + omenavartalo = aikas laiska penkkiurheilija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi täällä Juliaa syytetään ja dissataan siitä, että hän halusi lopettaa suhteenalun. Minusta on erittäin ymmärrettävää, että lapseton kaupunkilaisnainen ei halua itselleen miestä, jolla on kaksi lasta eripuolilla Suomea kahdelle eri naiselle.
No olisi sitten edes ollut rehellinen lopettamisen syystä eikä keksiä valheita Artusta. Aika jännä muuten, että kaikki nämä asiat, joista Arttu oli muka sanonut (tatuoinnit, miehisyys ja harteikkuus) olivat alunperin Julian itsensä esilletuomia asioita jo enne kuin tapasivat alttarilla.
Tämätämä! Piti joskus kommentoida mutta unohdin. Kuinka sattuikin että Arttu osasi tökätä juuri sinne mistä Julia itse lausui jo ennen häitä epävarmuutensa ääneen.
Saman
Mä luulen, että Julia on kysynyt itse Artulta juuri näistä asioista, joista on epävarma. Ei Arttu olisi muuten mitenkään tajunnut kommentoida juuri hartioita, tatuointia tai pituutta. Eli ihan samat asiat, jotka julia itse otti esille ennen alttaria. Jos on kysynyt mielipidettä ja Artun on ollut pakko vastata jotain, niin se on ihan sama mitä olisi vastannut, kuitenkin se olisi ollut ahdistuneen ja epävarman Julian mielestä väärin vastattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä toi Arttu on tosi ihana. On jo sen verran omia vuosirenkaita ettei aiemmat suhteet oikeasta kiinnosta yhtään, omissakin ollut ikäviä käänteitä. Kaikki mikä tässä sarjassa on nähty sopisi mulle. Kiva tyyppi!
No niin on! Mun mielestä Arttu on ihana.
Oletko +50v? ehkä vähän löyhemmät kriteerit nuorelle pojalle elämää ilahduttamaan :D
Vanhemmat ymmärtää paremmin, mikä on oleellista elämässä <3
Liiallinen herkkyys ja loukkaantuminen ei ole oleellisinta. Rentoutta, ymmärrystä ja armollisuutta lisää niin hyvä tulee.
Jaa-a, kai vanhemmille on oleellista että kunhan on vaan joku muukin saman katon alla löytämässä ruumiin ennen kuin se alkaa pahasti haista. Meillä nuoremmilla on vielä vähän suurempia toiveita. Ja Arttu ei niihin liity mitenkään.
-eri
Olipa kiva nähdä Matti rennolla mielellä soittokavereiden seurassa ja keikalla. On varmaan aika helpottavaa, kun ei tartte varoa sanojaan tai tilittää tuntemuksiaan, kun joku sitä vaatii.
Jannen kotona oli kehyksissä kuva jääkiekkoilijasta Ilves-paidassa. Oletan, että kyseessä oli pikkuveli, josta jaksossa puhuttiin. Ehkä niillä pelipaidoilla on Jannelle isompi merkitys kuin me tiedämmekään. Varmaan niille voi löytyä jokin muukin paikka kuin olohuoneen seinät siinä vaiheessa kun elämään tulee pysyvämmin uusi ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Janne väitti ettei hän ole sanonut "Katotaan" :O Onneksi ohjelmasta näkee itsekin, et todellakin on sanonut.
Näin me ollaan sokeita itseämme ja toimintaamme kohtaan, oikeastaan ihan jokainen luulee välillä muuta kuin onkaan.
Sanoi "kattellaan".
Määkin muistin kuulleeni kattellaan, mut kyllä se oli sittenkin katotaan ainakin siellä häämatkajaksossa.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi siis hankkia lapsia: raskausaika, synnytys, kroppa pilalla, ei omaa aikaa, rahat menee lapseen, urakehitys tyssää..? J"
Mielenkiintoinen näkökulma. Hyvin minäkeskeinen ajatus. Mitä minä häviän lapsen saamisen jälkeen.
Tässä toinen näkökulma. Mitä minä voitan lapsen saamisen jälkeen. Minä saan: kasvan ihmisenä, ymmärrän paremmin eri-ikäisiä ihmisiä, harjaannun sietämään paremmin myös epämukavia tunteita ja tilanteita, löydän uusia tuttavuuksia ehkä jopa ystäviä toisista lasten vanhemmista, ymmärrän yhteiskuntaa laajemmin, pystyn iloitsemaan pienistäkin asioista kuten siitä kun lapseni sanoo ensimmäisen sanan tai ottaa ensimmäiset askeleet, opin tunteideni säätelyä, opin lisää ihmisten vuorovaikutuksesta lapseni kautta, opin tuntem
On totta, että oma lapsi antaa paljon eikä sitä pysty rahassa laskemaan miten paljon lapsi elämään tuo onnea ja iloa, mutta onhan se kurjaa, jos sitten joudut itse tosi lujille, esim tekemään kahta päivää, toisen töissä ja toisen kotona. Siinä olet niin väsynyt, ettet jaksa nauttia lapsesta, eikä lapselle oikein jää edes aikaa, kun koko ajan pitää olla tekemässä jotakin (jos tosiaan se mies on mieslapsi eikä osallistu kodin ja lapsen hoitamiseen.)
Tai jos sitten jäät hoitamaan lasta/lapsia kotiin useammaksi vuodeksi kotiin, niin olet miehen armoilla rahallisesti ja eläke kärsii.
Itse jäin hoitamaan lapsia useammaksi vuodeksi, ja tämä näkyy nyt pienenä eläkkeenä. Tienattiin miehen kanssa suunnilleen saman verran ja nyt mies saa nyt paljon isompaa eläkettä, kun ei ollut lasten kanssa kotona.
Mutta ei meilläkään mies oikeastaan hoitanut lapsia mitenkään, eikä oikein muutenkaan osallistunut kodinhoitoon, niin olisi ollut todella raskasta käydä kokopäivä töissä ja hoitaa ison perheen kotityöt lähes yksin siihen päälle.
Lapset on kyllä ihania, eikä niitä kadu, mutta on oikein hyvä, jos se mieskin osallistuu, muuten tulee aika rankkaa.
Vierailija kirjoitti:
Iinalla on aivan ihanat vanhemmat :)
Niin oli, jotenkin lämmin ja hyväsydäminen käytös kuten Iinallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä toi Arttu on tosi ihana. On jo sen verran omia vuosirenkaita ettei aiemmat suhteet oikeasta kiinnosta yhtään, omissakin ollut ikäviä käänteitä. Kaikki mikä tässä sarjassa on nähty sopisi mulle. Kiva tyyppi!
Oletko +50v? ehkä vähän löyhemmät kriteerit nuorelle pojalle elämää ilahduttamaan :D
Olen 37-vuotias ja ystäväpiirissäni kaikki muutkin ovat "ihastuneita" Arttuun ja Mattiin.
Vierailija kirjoitti:
Mikko on opiskellut yliopistossa. Valmistunut ammattiin, mihin? Asunut 4 vuotta ulkomailla, mihin aikaan?
Vastaukset löytyi minuutin googlaamisella. En kuitenkaan halua jakaa niitä tietoja täällä. Se etsii, jota kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuon aikaisemman kirjoittaja, mutta eihän hän mitään yleistä. Mutta varmasti on korrelaatio siinä, että pelipaidat seinillä + omenavartalo = aikas laiska penkkiurheilija.
Eikös tämä Katrikin ole joku liikuntaa harrastava, vaikka ylipainoa enemmän kuin sulhaskanditastilla, joka tässä lätkäpaitojen ja alkavan isukkivatsan vuoksi tuomitaan laiskaksi penkkiurheilijaksi. Ei kannata olettaa liikaa kenestäkään ihmisestä. Puhumattakaan, että yhteisen harrastuksen lätkän seuraamisen vuoksi kuvitellaan kaikkien piirteiden olevan samoja kuin kirjoittajan vihaamalla eksällään. Voihan sitä leikillään todeta Jannen naureskellen tehneen punttisalin hauisliikkeitä multa pussin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat ymmärtää paremmin, mikä on oleellista elämässä <3
Liiallinen herkkyys ja loukkaantuminen ei ole oleellisinta. Rentoutta, ymmärrystä ja armollisuutta lisää niin hyvä tulee.
Jaa-a, kai vanhemmille on oleellista että kunhan on vaan joku muukin saman
Oot oikeassa. Ennen kelpasi, kun mies ei juonut ja lyönyt niin silloin oli hyvä mies. Ja jopa sekin oli hyvä mies jos löi vaan humalassa, mutta ei sentään selvinpäin:D
Tyttären kanssa oli kerran puhetta jostain ihmisestä ja sanoin , että onhan hän sen suhteen kuitenkin kunnollinen, että ei juo eikö ole väkivaltainen, mutta tytär sanoi, että tuo nyt on ihan perus, eikä tee ihmisestä vielä hyvää parisuhdematksua. ttä pitää olla vähän muitakin avuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 37-vuotias ja ystäväpiirissäni kaikki muutkin ovat "ihastuneita" Arttuun ja Mattiin.
On Arttu ihan hyvännäköinen, mutta niin tyhmänoloinen. Että aika jännä kaverpiiri sulla, jos ovat yhtä yksinkertaisia kuin Arttu.
Vierailija kirjoitti:
Janne ja Katri on tempperamenteiltä ja elämäntyyliltä erilaisia. Kumpikin on symppiksiä omalla tavallaan. Jannelle ehkä riittää se, että katellaan yhdessä lätkää ja Katri taas on tekevämpi kuten itsekin sanoi. Onhan heilläkin ollut erimielisyyksiä, mutta ovat saaneet asiat juteltua ja kumpikaan ei möksähdä vaan hyvillä mielin lähtivät yhteiseen tapaamiseen. Heistä ei ehkä pysyvää paria tule, mutta keskustella keskenään.
Katri ois kaverinakin varmaan kiva ja tuo mekko muuten sopi hänelle hyvin.
Katri olisi tosiaan kaverina kiva. Ja Iina. Heistä taitaakin tulla ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
"Julia on niin vaikea ihminen, että ei se vaikea olo Artusta johtunut. Hänellä olisi ollut vaikea olo ihan kenen kanssa tahansa. Ennenkaikkea hänellä taitaa olla vaikea olo itsensä kanssa. Ja silloin oikea paikka on terapia, ei parinhakuohjelma."
Samoja ajatuksia.
Jos ihminen pohtii jo ennen alttaria itselle vaikeita paikkoja ja vieläpä hyvin ankeaan sävyyn, niin onpa jännä, että ne samat asiat nousivat ongelmaksi. Melkein sanoisin, että samassa pisteessä oltaisiin, olisi kumppani ollut kuka vaan. Aina voi nimittäin osalle sanoa liikaa/liian vähän, kehua väärin/liikaa/liian vähän, hengittää väärin tai jopa ehkä liian oikein... Ongelmia on siis juuri se määrä, kun itse haluaa. Ja tässä nähtävästi haluaa.
Ja voi ihme, miten rumasti käyttäytyi aktiviteetti-ihmisiäkin kohtaan. Sietäisi hävetä. Vaan osaako edes?
Eipä taida osata, kuten ei Elisakaan. Itsessään eivät näe mitään vikaa, kaikissa muissa kyllä vähän liikaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mattiin ihastumisen ymmärtää, mutta jos tietää Artun taustat (huijaaminen siellä maajusseissa. Tänään juuri tuli vastaan jostakin mtv uutisesta tuo tapaus)
Aika epärehellistä toimintaa.
Iinan kissa sopeutuu näköjään joka tilanteeseen. Se oli päässyt mukaan jopa kaffelle, kun olivat tapaamassa Iinan ystävää. Ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iinan ja Mikon suhteen kehittymistä on ihana seurata. Liikutti joutsenparikin, joka on heitä jo kahdesti tullut tervehtimään :) Toivottavasti lapsiasia ei muodostu esteeksi. Siihen annettiin vihjettä lopun insertissä.
Katria täytyy ihailla. Hän on uskomattoman pitkämielinen ja kärsivällinen. Toivottavasti se palkitaan. Janne saattaa ehkä olla hieman masentunut? Niin vetämätön hän on, vaikka puhuu, että on tärkeää nauttia elämästä niin kauan kuin on täällä.
Pitkämielinen ja kärsivällinen Katri valitti heti ekan aamun jälkeen, kun lapset olivat pitäneet ääntä.
No ehkä ne olivat metelöineet? Kyllä nyt yhden aamun voi olla vähän hiljempaa kuin normaalisti jos on vieras yökylässä. En usko, että Katri on ihan pienestä valittanut. Eikä varmasti ollut edes mitenkään valittanut, eihän meille sitä näytetty. Katrilla kun on aika reipas ja postiivinen suhtautuminen kaikkeen, niin vaikea kuvitella hänen valittavan yhtään mistään. Oli jonkun tekstarin laittanut Jannelle ja me emme tiedä mitä siinä luki.
Ei tarvitse sitä tarkoitin. Heidän tavat on erilisia ja nekin voi sovittaa yhteiselämään. Kompromissejahan täytyy aina tehdä. Tiedän tällaisia pareja myös