Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (13222)

Vierailija
13081/13222 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä toi Arttu on tosi ihana. On jo sen verran omia vuosirenkaita ettei aiemmat suhteet oikeasta kiinnosta yhtään, omissakin ollut ikäviä käänteitä. Kaikki mikä tässä sarjassa on nähty sopisi mulle. Kiva tyyppi! 

No niin on! Mun mielestä Arttu on ihana.

Oletko +50v? ehkä vähän löyhemmät kriteerit nuorelle pojalle elämää ilahduttamaan :D

Olen 37-vuotias ja ystäväpiirissäni kaikki muutkin ovat "ihastuneita" Arttuun ja Mattiin.

Mattiin ihastumisen ymmärtää, mutta jos tietää Artun taustat (huijaaminen siellä maajusseissa. Tänään juuri tuli vastaan jostakin mtv uutisesta tuo tapaus)

Aika epärehellistä toimintaa.

Älkää nyt aloittako tätä taas. Satoja sivuja puitiin tuota toista ohjelmaa, niin ei jaksaisi lukea samaa enää kun tuoreitakin tapahtumia ja yhdessä olevia pareja on.

Vierailija
13082/13222 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elisa on käsittämättömän sokea omalle hyökkäävälle ja kärkkäälle käytökselleen. Terapeuttikin oli ihan sanaton kahdenkeskisessä keskustelussa. Jonkun pitäisi uskaltaa sanoa Elisalle asioita suoraan, mutta aivan kaikki -ystävät ja näköjään jopa ammattilaiset - perääntyvät.

Jep, tämä oli aika hurjaa. Asiantuntija Joonaskaan ei tiennyt enää mitä sanoa. Tällaista en ole nähnyt ETA historiassa koskaan. 

Pitäisi olla joku vanhempi ja kokeneempi terapeutti, joka ei noin vaan jää jyrän alle. Nyt Elisa ikään kuin pyyhki terapeutilla pöytää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13083/13222 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo kaikki saa myös ilman lasta.

Saa, mutta sitten ei ole lasta. 

Luulen että aika montaa viiskymppistä harmittaa lapsettomuus, vaikka se tuntui hienolta kun sai olla VAPAA nuorena.

Oma tytär sai lapsen ja en ole ikinä nähnyt häntä niin onnellisena. Nyt jo 7 kk täytti.

Postaisinko kuvan pojastani, jonka sain tänään hänen vaimoltaan. Pojan sylissä heidän pieni poikansa, n. kuukauden ikäinen, heidän toinen lapsensa. Sydän suli äidillä sitä Rakkautta katsellessani. 

Aitoa Rakkautta ja hellyyttä.

No sepä kiva, mitenköhän kuuluu tähän EA -ketjuun?

Vierailija
13084/13222 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jakson 8 perusteella Elisa oppi jotain itsestään. Toivotaan että jatkaa työstämistä, pistää opit käytäntöön ja rauhoittaa itseään toisen seurassa.

En haluaisi demonisoida häntäkään, vaikkei helppo luonne olekaan. Ihminen kuitenkin, ja syitä käytökseensä löytyy varmasti niin historiasta kuin perustempperamentistaan. 

Odota kun näet 10. jakson... Ei oppinut.

Vierailija
13085/13222 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ryhmätapaamisjakso oli todella antoisa. Itsekin oppi paljon. Psykologi puhui asiaa. Kaikki olivat aitoja ja itsereflektointikykyisiä, paitsi Elisa. Ihan hirveä nainen. Julisti miten kuin mattoveitsellä leikkaa ihmiset pois elämästään. Ei ole terveen merkki. Matti-parka, on niin ihana ihminen. Varmasti löytää lempeän ja syvällisen Iinan tyyppisen naisen vielä.

Onhan  Elisassa hyvää hänen rehellisyytensä. Elisa on täysillä ja aidpsti sitä, mitä oikeaati on. Hän ei lymyile tyypillisen ehkä-kattellaan-joskus-voisi -löpinän takana.

Elisa on niin särmikäs ja äkkinäinen ihminen, että hän ei ymmärrä, miten se vaikuttaa toisiin. Jos Matti olisi pystynyt raihallisella hetkellä puhumaan Elisannkanssa yhtä fiksuja kuin hän puhui yhteistapaamisessa, olisi Elisakin saanut uutta näkökulmaa. Mutta kun Matti ei jostain syystä kyennyt lainkaan puhumaan Elisalle heidännkahden kesken ollessaan. Matilla on ollut tilaisuuksia oikaista Elisan käsityksiä hänestä ja heidän suhteestaan. Lupvana ihmisenä Matti olisi voinut vaikka pukea sanansa riimeiksi.

Matti käyttäytyi kuin "negatiivinen siili".  Passiivinen puolustautuminen liukenemalla henkisesti paikalta.

En tässä pulustele Elisan käytöstä. Uskon, että kumppanina taivedes kaverina Matin kanssa on huomattavasti miellyttävämpää kuin Elisan. Elisa voisi omaksua lempeämmän ja hyväksyvämmän asenteen, josmvielä yrittää suhdetta. Yhteistapaamisessa hän oli ihan 'normaali' kaikkia kohtaan. Matti on selvästi triggeröinyt esiin Elisan kasvun paikat. Mikä on sinänsä hyvä asia.

Vierailija
13086/13222 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisan lopullinen räjähtäminen on varmasti viihdyttävää kun se näytetään. Tämä suhde ei pääty nätisti.

Vierailija
13087/13222 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elisan lopullinen räjähtäminen on varmasti viihdyttävää kun se näytetään. Tämä suhde ei pääty nätisti.

Onko tällaista tapahtunut + jaksoissa?

Vierailija
13088/13222 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iinan ja Mikon suhteen kehittymistä on ihana seurata. Liikutti joutsenparikin, joka on heitä jo kahdesti tullut tervehtimään :) Toivottavasti lapsiasia ei muodostu esteeksi. Siihen annettiin vihjettä lopun insertissä.

Katria täytyy ihailla. Hän on uskomattoman pitkämielinen ja kärsivällinen. Toivottavasti se palkitaan. Janne saattaa ehkä olla hieman masentunut? Niin vetämätön hän on, vaikka puhuu, että on tärkeää nauttia elämästä niin kauan kuin on täällä.

Pitkämielinen ja kärsivällinen Katri valitti heti ekan aamun jälkeen, kun lapset olivat pitäneet ääntä. 

No ehkä ne olivat metelöineet? Kyllä nyt yhden aamun voi olla vähän hiljempaa kuin normaalisti jos on vieras yökylässä. En usko, että Katri on ihan pienestä valittanut. Eikä varmasti

Janne luki kameralle tuon kuuluisan viestin. Kovasti yrität sitä muuttaa olemattomaksi. Teinityttö vain kirjoittaa tuollaisen

Vierailija
13089/13222 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä toi Arttu on tosi ihana. On jo sen verran omia vuosirenkaita ettei aiemmat suhteet oikeasta kiinnosta yhtään, omissakin ollut ikäviä käänteitä. Kaikki mikä tässä sarjassa on nähty sopisi mulle. Kiva tyyppi! 

Oletko +50v? ehkä vähän löyhemmät kriteerit nuorelle pojalle elämää ilahduttamaan :D

Vanhemmat ymmärtää paremmin, mikä on oleellista elämässä <3

Liiallinen herkkyys ja loukkaantuminen ei ole oleellisinta. Rentoutta, ymmärrystä ja armollisuutta lisää niin hyvä tulee.

Jaa-a, kai vanhemmille on oleellista että kunhan on vaan joku muukin saman

No ei nyt ihan.

Nuorille on ominaista epärealistinen idealistisuus, itsekin sellaista ollut. Vanhempana sitä tajuaa, ettei itsekään ole täydellinen.

Riittävän hyvä on riittävän hyvä, enkä nyt ollenkaan ota kantaa Arttuun.

onnellinen rouva

Vierailija
13090/13222 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat ymmärtää paremmin, mikä on oleellista elämässä <3

Liiallinen herkkyys ja loukkaantuminen ei ole oleellisinta. Rentoutta, ymmärrystä ja armollisuutta lisää niin hyvä tulee.

Jaa-a, kai vanhemmille

Olet se sama Arttu-jankuttaja, joka vastailee itselleen ja ylänuolittaa omia kommenttejaan. Tunnistan sut kirjoitustyylistä, sulla on aina samat kirjoitus- ja kielioppivirheet, lauserakenteet ja taivutukset, joita muilla ei ole. 

Vierailija
13091/13222 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iinan ja Mikon suhteen kehittymistä on ihana seurata. Liikutti joutsenparikin, joka on heitä jo kahdesti tullut tervehtimään :) Toivottavasti lapsiasia ei muodostu esteeksi. Siihen annettiin vihjettä lopun insertissä.

Katria täytyy ihailla. Hän on uskomattoman pitkämielinen ja kärsivällinen. Toivottavasti se palkitaan. Janne saattaa ehkä olla hieman masentunut? Niin vetämätön hän on, vaikka puhuu, että on tärkeää nauttia elämästä niin kauan kuin on täällä.

Pitkämielinen ja kärsivällinen Katri valitti heti ekan aamun jälkeen, kun lapset olivat pitäneet ääntä. 

Ai valitti, missä jaksossa? Vai sanoiko/totesiko vain?

Ihmiset tulkitsee välillä niin pieleen (tahallaan sekä t

Aina kun ihminen a) viestii ja b) vastaanottaa viestin, on isot riskit väärinymmärrykseen olemassa.

Vierailija
13092/13222 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän päättyi jo. Tai Elisa sanoi, että mitään suhdetta ei ehtinyt edes muodostua.

Vierailija
13093/13222 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä ne olivat metelöineet? Kyllä nyt yhden aamun voi olla vähän hiljempaa kuin normaalisti jos on vieras yökylässä. En usko, että

Hei sinä jokapäiväinen trollailija. Miksi joka päivä yrität puolustella miehiä ja haukkua naisia? Miksei kalloosi mene, että me muut keskustelijat haluamme keskustella tasapuolisesti kaikista? Täällä on paljon keskustelua Elisasta ja hänen käyttäytymisestään, mutta siitä sinä et kirjoita mitään, kun et voi olla eri mieltä meidän kanssa. Sulla on joku ihme fiksaatio. 

Vierailija
13094/13222 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä ne olivat metelöineet? Kyllä nyt yhden aamun voi olla vähän hiljempaa kuin normaalisti jos on vieras yökylässä. En usko, että

Älä valehtele taas! Janne ei lukenut sitä viestiä katsojille, sanoi vain että Katri oli laittanut viestin.

Vierailija
13095/13222 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 37-vuotias ja ystäväpiirissäni kaikki muutkin ovat "ihastuneita" Arttuun ja Mattiin.

On Arttu ihan hyvännäköinen, mutta niin tyhmänoloinen. Että aika jännä kaverpiiri sulla, jos ovat yhtä yksinkertaisia kuin Arttu. 

Oliko luulosi, että vauva-palstalla kaikilla on korkea ÄO? Minusta outo oletus.

Toinen asia sitten on, että miksi kaikkien pitäisi olla välkkyjä. Onko yksinkertainen ihminen jotenkin halveksittava? 

akateeminen

Vierailija
13096/13222 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä yhtään kaipaa myötähäpeää herättävää "viihdettä".

Vierailija
13097/13222 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On Arttu ihan hyvännäköinen, mutta niin tyhmänoloinen. Että aika jännä kaverpiiri sulla, jos ovat yhtä yksinkertaisia kuin Arttu. 

Muistan kun palstalla joku kehui omaavansa jonkin verran keskivertoa korkeamman älykkyysosamäärän (oikein testattu) sic!! ja lyhensi sen sitten "ÄÖ", vieläpä kahteen kertaan. Voi pojat kuinka meillä oli hauskaa.

Vierailija
13098/13222 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikänni alttarilla!

Vierailija
13099/13222 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun palstalla joku kehui omaavansa jonkin verran keskivertoa korkeamman älykkyysosamäärän (oikein testattu) sic!! ja lyhensi sen sitten "ÄÖ", vieläpä kahteen kertaan. Voi pojat kuinka meillä oli hauskaa.

Vierailija
13100/13222 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

V.  2007 sykayllä  Mikko on ollut masentunut ja yksinäinen lukiolainen Jokelan koulussa. Koulusurmaaja P-E Auvinen oli hänen luokkatoverinsa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Jokelan_koulusurmat

Kun aikoinaan perehdyin tapaukseen, minun tuli sääli P-E Auvista, jonka elämä myös päättyi tuona päivänä. Hän oli myös masentunut ja kaveriton. P-E oli älykäs, pohdiskeleva ihminen. Hänellä ja Mikolla olisi ollut varmasti paljon yhteistä. Miten he eivät löytäneet toisistaan kavereita, vaikka olivat luokkatovereita? Oliko kumpikin niin hicky, etteivät rohjenneet jutella keskenään?  Painaako Mikkoa se, että _hän_ olisi voinut suhtautua P-E:iin ystävällisesti ja luoda kaverisuhde, jolloin P-E ei olisi päätynyt epätoivoiseen tekoonsa. Hänellähän ei ollut enää mitään menetettävää, kun oma elämä oli ajautunut umpikujaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi