Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (13124)
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijoiden tulisi ymmärtää maamme kulttuurinen hajanaisuus ja alueellinen erityisyys. Ei kannata naittaa turkulaista minkään Imatran Sinatran kanssa, ei hämäläistä savolaisen kanssa jne. Parhaiten sopivat länsi-ihmiset keskenään ja itäsuomalaiset keskenään heimosta riippumatta. Suomenruotsalaiset sopivat hyvin pohjalaisten, hämäläisten, satakuntalaisten ja varsinaissuomalaisten kanssa, joiden kanssa on kulttuurista kytköstä satojen vuosien ajan. Lappilaiset ovat joustavia, heille sopii mikä vain joka rikastuttaa suppeaa geenipoolia.
Tuo ei pidä paikkaansa. Itsekin olen savolaisen ja Hämeestä tulleen jälkeläinen. On ollut rikkautta nähdä läheltä monta seutua asuttuani vielä monella muulla. Ja tässä varsinaissuomalainen paritettiin Imatralle muuttaneen porilaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijoiden tulisi ymmärtää maamme kulttuurinen hajanaisuus ja alueellinen erityisyys. Ei kannata naittaa turkulaista minkään Imatran Sinatran kanssa, ei hämäläistä savolaisen kanssa jne. Parhaiten sopivat länsi-ihmiset keskenään ja itäsuomalaiset keskenään heimosta riippumatta. Suomenruotsalaiset sopivat hyvin pohjalaisten, hämäläisten, satakuntalaisten ja varsinaissuomalaisten kanssa, joiden kanssa on kulttuurista kytköstä satojen vuosien ajan. Lappilaiset ovat joustavia, heille sopii mikä vain joka rikastuttaa suppeaa geenipoolia.
Muuttoliike on lisääntynyt eikä tuo sääntö päde kuin niihin, jotka eivät voi liikkua synnyinkaupungistaan mihinkään. Julian ja Artun tapauksessa oli kyse Turku-Pori yhdistelmästä. Arttu ei ole kauaa Imatralla asunut, koska Porin murre ei ollut puheesta vielä sulanut pois.
"On puhuttu liian vähän siitä, miten tuotanto saattoi ottaa mukaan henkilön, jonka tiedetään aiemmin huijanneen ja aiheuttaneen skandaalin vastaavan kaltaisessa pariutumisohjelmassa. Tuotannolta pitäisi vaatia selityksiä ja Julialle kuuluisi vähintään anteeksipyyntö, mielestäni saisi vaatia vaikka korvauksia koska teko oli oikeasti todella kohtuuton. Hänet asetettiin todella ikävään tilanteeseen, lisäksi kaksi lasta ja koti eri puolella suomea oli toki muutenkin mahdoton. "
Ai, on puhuttu liian vähän... Et sitten ole lukenut näitä kommentteja yhtään?? Mistään muusta täällä ei ole puhuttukaan, mikä koskee Arttua.
Nyt pitäisi keskusteluun osallistujien jo osata rauhoittua tästä asiasta, ja keskittyä itse ohjelmaan, ja niissä esille tulleisiin asioihin, jos kommentoida haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota olen kyllä miettinyt, että miten Arttu voi olla huomiomatta toisen ihmisen mielipidettä niinkin tärkeässä asiassa, kuin, siinä, että puolisen ehdoton vaatimus on, ettei lapsia saa olla. (Maajussissa)
Ajatteleeko tämä mies, että kyllä se sitten oppii tykkäämään hänen lapsestaan, kun tähän tutustuu, vai ajatteleeko mies, että ihan sama tuleeko se nainen juttuun hänen lapsen kanssa (jos tämä ei pidä lapsista ollenkaan), kunhan hän saa tuon naisen itselleen?
Luuleeko Arttu vilpittömästi, että hän kyllä tietää paremmin, mikä naiselle on hyväksi, kuin tuo hänelle vieras nainen itse???
Aikamoista käytöstä ja toisen toiveiden mitätöimistä .
Lopeta jo. Tänä vuonna Maajusseissa oli ihan samanlainen tilanne, ettei yksi ehdokkaista ollut etukäteen kertonut lapsistaan, vaan paljasti sen myöhemmin tavattaessa ihan kute
Ei takuulla kuulu tuotannon ohjeisiin tuollaiset huijaukset.
Ja niin - kuka mies haluaa sitten ensi enskarikaudella löytää alttarilta tämän viimeisimmän maajussiohjelman huijarin? Vapaaehtoisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totaalista pas.apuhetta. Joka puolella maata on kaikenlaisia ihmisiä. Ainoa mikä saattaa erottaa ihmisiä on taloudellinen tilanne. Taantuvilla pikkupaikkakunnilla asuu keskimääräistä heikommin koulutettua ja köyhempää porukkaa.
Rannikolla, erityisesti suomenruotsalaisten piirissä, on erilaisia perhejuhlia, kesäjuhlia ja muita yhteisöllisiä juhlia ihan eri tapaan kuin syvällä sisämaassa. Kaikki isovanhemmat, sedät, tädit, serkut ja etäämmät sukulaiset sekä naapuruston ihmiset ovat kutsuttuja. Koulutus ei välttämättä ole sen korkeampaa, eikä varallisuutta enempää, kuin pikkupaikkakuntien väellä, kulttuuri on vain sosiaalisempaa. Tällainen yhdessä vietetty aika ja laaja sosiaalinen verkosto opettavat ihmisille erilaisia käytöstapoja kuin mökissä ydinperheen kanssa nyhjääminen.
Janne ei varmaan ole niiden entisten parisuhteidenkaan aikana tehnyt mitään yhteistä sen kumppanin kanssa. Haluaa löhötä sohvalla lätkää katsomassa. Harvaa naista jaksaa tuollainen pitemmän päälle kiinnostaa, varsinkin kun joutuu vapaa-ajallakin menemään/ tekemään kaiken yksin, kun toista ei kiinnosta mikään.
Onhan se kurjaa, jos häämatkallakin pitää yksin mennä joka paikkaan, kun toinen jää mieluummin nukkumaan ja halaaminenkin on niin kovin vastenmielistä ja toinen vielä ääneen sanoo, että oli kamalaa:(
Se koti lukuisine seinällä roikkuvine pelipaitoineen kertoi kyllä omaa kieltään. Naista ei täällä kaivata. Ellei sitten ole joku toinen niin lätkähullu, että haluaa sisustaa kämppänsäkin lätkäkamalla, naisista tällaisiä vähemmän löytyy.
Kaipa hän ajatteli, että tuotanto löytää hänelle timmin sporttimimmin seksipuuhiin, jolla ei mitään omia toiveita. Sporttisuus merkitsee ainakin mulle sitä, että itsekin harrastaa urheilua, ei pelkästään katso sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo muuttoehdotus Imatralle on varmaan yhtä raskaassa sarjassa kuin "näytit kauniilta ruskeissa hiuksissa". Eli tokaisu, jonka pointti meni taas toiselta ohi.
Julia itse paljasti, että juuri noin se on ollut. Yksittäinen lause, jonka toinen oli varmasti itse jo täysin unohtanutkin siinä vaiheessa kun Julia vasta pitkän erossa olon ja parillw suunnitellun treffipäivän lopuksi kaiken muun valituksensa perään vielä töksäyttää tyyliin: Se mitä sanoit silloin ja silloin, niin ajattelin siihen heti, että,,, Sanoo samalla käytännössä ihan suoraan senkin, että Turku asuinpaikkana on hänelle tärkeämpi kuin mikään parisuhde, kun ei sellaisen takia ole valmis yhtikäs mihinkään muuttamaan.
Mikä yksittäinen lause? Julia kertoi Hannalle, miten se oli ensin ollut "yksittäinen lause", josta hän oli sanonut, ettei
Muuttoehdotus Imatralle, kuten edellä olevasta keskustelustakin selvästi käy ilmi, kunhan Arttu-vihaltasi edes hetkeksi maltat pysähtyä muidenkin mielipiteitä lukemaan.
Julian myöhemmissä puheissa Artun selän takana kameroille sekin oli jo muuttunut suoranaiseksi vaatimukseksi, jonka pohjalta täälläkin nähtiin useita kommentteja ja syytöksiä Arttua vastaan kun sitä pidettiin niin selvänä merkkinä narsistisuudesta.
Puistonpenkillä käydyssä keskustelussa kuitenkin nähdään, kuinka kyse on ollut käytännössä yksittäisestä lauseesta ja Julia asiaa ties kuinka kauan märehdittyään sylkee senkin yllättäen Artulle juurikin tuohon yllämainittuun tyyliin todeten, että Se mitä sanoit silloin ja silloin, niin ajattelin heti,,,
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti aina aikoinana sanoi, että kannattaa ottaa "omaa heimoon" kuuluva kumppani. No meitä lapsia oli paljon ja kun muutettiin ympäri suomen sieltä Keski-Suomesta niin kumppaneita löytyi sekä pohjalaisista että hämäläisistä. En sitten tiedä olisko kannattanut ottaa se keskisuomalainen kumppani. Pari onnellista liittoa löytyy, mutta enimmäkseen kaikilla aikamoista vääntöä. Osa on päättynyt eroon ja jotkut toisen osapuolen kuolemaan. (ja noissakin tapauksissa leski on varmaan vaan huokaissut helpotuksesta )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota olen kyllä miettinyt, että miten Arttu voi olla huomiomatta toisen ihmisen mielipidettä niinkin tärkeässä asiassa, kuin, siinä, että puolisen ehdoton vaatimus on, ettei lapsia saa olla. (Maajussissa)
Ajatteleeko tämä mies, että kyllä se sitten oppii tykkäämään hänen lapsestaan, kun tähän tutustuu, vai ajatteleeko mies, että ihan sama tuleeko se nainen juttuun hänen lapsen kanssa (jos tämä ei pidä lapsista ollenkaan), kunhan hän saa tuon naisen itselleen?
Luuleeko Arttu vilpittömästi, että hän kyllä tietää paremmin, mikä naiselle on hyväksi, kuin tuo hänelle vieras nainen itse???
Etkö jo itse kyllästy tuohon saman asian toistuvaan kirjottamiseen? Ainakin teksin lukijana olen jo täysin kyllästynyt ja sen lukeminen alkaa kääntymään jo mielessäni kir
Eiköhän täällä kirjoittele sadat eri ihmiset? Ellei tuhannet. Tämä taitaa olla aika suosittu keskustelupalsta.
Vierailija kirjoitti:
"On puhuttu liian vähän siitä, miten tuotanto saattoi ottaa mukaan henkilön, jonka tiedetään aiemmin huijanneen ja aiheuttaneen skandaalin vastaavan kaltaisessa pariutumisohjelmassa. Tuotannolta pitäisi vaatia selityksiä ja Julialle kuuluisi vähintään anteeksipyyntö, mielestäni saisi vaatia vaikka korvauksia koska teko oli oikeasti todella kohtuuton. Hänet asetettiin todella ikävään tilanteeseen, lisäksi kaksi lasta ja koti eri puolella suomea oli toki muutenkin mahdoton. "
Ai, on puhuttu liian vähän... Et sitten ole lukenut näitä kommentteja yhtään?? Mistään muusta täällä ei ole puhuttukaan, mikä koskee Arttua.
Nyt pitäisi keskusteluun osallistujien jo osata rauhoittua tästä asiasta, ja keskittyä itse ohjelmaan, ja niissä esille tulleisiin asioihin, jos kommentoida haluaa.
Ei se auta, jos siitä keskustelupalstalla puhutaan, vaan tuotannon/asiantuntijoiden pitäisi huomioida tämä seikka. Ei tietenkään saisi ottaa ohjelmaan mukaan ihmistä, joka on edellisessä ohjelmassa huijannut noin tärkeässä asiassa.
Kyllähän tämä on täysin nyt noiden asiantuntijoiden moka ja vika.
Ihminen on usein sokea omalle käytökselleen, eikä osaa pitää toimintatapojaan väärinä, mutta kyllähän asiantuntijoiden/tuotannon pitäisi tuollaiset seikat huomioida ja karsia tämmöset osallistujat pois.
Ja myöskin pienten lasten vanhemmat voi hakea seuraa muulla, kuin tällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Julian kohdallakin mietin, että mitäpä jos hän olisikin keskustellut aikuiseen tapaan. Vastannut ihan tavallisesti meloessa tai käpyjen väriä pohtiessa. Jos joku olisi ahdistanut, olisi puhunut asiasta ensin Artun kanssa ja jos ei olisi toiminut, niin pyytänyt asiantuntijat avuksi. Ei se nyt oikein auta, että lukkiutuu omaan itseensä, vetää herneen nenään kaikesta ja uskoo, että juuri MINÄ saan päättää, mistä täällä MINUN tavallani ja MINUN rajoissani puhutaan. Ja puhuu sitten kameroille selän takana totuutena ties ja mitä. Ja kansa uskoo, koska kyllä se sanoi että...
Et ole sitten katsonut koko ohjelmaa, Julia yritti moneen kertaan mutta Arttu ei vaan tajunnut normaalia puhetta. Turha jatkaa sellaisen pölvästin kanssa.
Olen eri, mutta olen katsonut, enkä ole nähnyt, että olisi "yritetty moneen kertaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Artun perusluonne on varmaan satakuntalaisen, kun hän on syntyisin Porista.
Mikä v...un porilainen perusluonne. Siellä asuu 60 000 ihmistä, kaikkea mahtuu.
Lääkärilehden mukaan on itä- ja länsisuomalaisilla suuret geneettiset erot. (Itse en ole kyseistä tutkimusta tehnyt, mutta ei se varmaankaan mitään mutu-tuntumaa ole.)
Geneettinen ero ei ole sama kuin perusluonne.
Vierailija kirjoitti:
Matti väittää, että hän tarvitsee ensin "henkisen yhteyden" ennen kuin voi harrastaa seksiä. Eiköhän tuo ole ihan vaan päästä keksitty fraasi, oikeasti Matti ei koe Elisaa ulkoisesti viehättävänä ja onhan Elisa myös varsin epämiellyttävän tyly käytökseltään, että sikäli en ihmettele.
Miten sitten se henkinen yhteys määritellään. Olettaisin, että se voi tarkoittaa sitä, että kunpikin lukee jo aika ongelmitta toisen mielenliikkeitä ja tulee luottava ja turvallinen olo, että minut hyväksytään sellaisenaan ja armollisesti.
Seksuaalisuus voi olla aika herkkä alue, johon ei ole kiva lähteä, jos mieleen hiipii epäilys, että kesken touhujen toinen voi vaikkapa alkaa sättiä suoritusta, fyysisiä ominaisuuksia tai esittää pyyntöjen sijaan vaatimuksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta jo. Tänä vuonna Maajusseissa oli ihan samanlainen tilanne, ettei yksi ehdokkaista ollut etukäteen kertonut lapsistaan, vaan paljasti sen myöhemmin tavattaessa ihan kute
Ei takuulla kuulu tuotannon ohjeisiin tuollaiset huijaukset.
Ja niin - kuka mies haluaa sitten ensi enskarikaudella löytää alttarilta tämän viimeisimmän maajussiohjelman huijarin? Vapaaehtoisia?
Et ole selvästi esim. Australian versiota Ensitreffit Alttarilla-ohjelmasta katsonut? Maajussejakin on tehty jo ties kuinka kauan ja jollainhan se katsojien kiinnostus halutaan säilyttää, joten ei olisi mikään ihme, vaikka juuri noin olisikin toimittu. Siitähän sinäkin sen ohjelman muistat ja olet täälläkin sivutolkulla Maajusseja kaikille mainostanut, miten dramaattinen tilanne mielestäsi olikaan kyseessä.
Suomen Ensitreffit Alttarilla-ohjelman kunniaksi sanottakoon, ettei tässä ohjelmassa onneksi ole vielä menty samankaltaiselle draamanhakuisuuden asteelle kuin useissa muissa viihdeohjelmissa. Aidosti avioliittoon vihkiminen on varmasti ollut yksi tärkeimmistä tekijöistä, että siltä on vältytty ja toivottavasti sama linja säilytetään jatkossakin. Muutoksia tosin voitaisiin tehdä siltä osin, että luovuttajiakin haastettaisiin enemmän kyseenalaistamaan omaa käytöstään sen sijaan, että heidän annetaan vaan vapaasti uhriutua ja syytää kaikki muiden syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Artun perusluonne on varmaan satakuntalaisen, kun hän on syntyisin Porista.
Mikä v...un porilainen perusluonne. Siellä asuu 60 000 ihmistä, kaikkea mahtuu.
Lääkärilehden mukaan on itä- ja länsisuomalaisilla suuret geneettiset erot. (Itse en ole kyseistä tutkimusta tehnyt, mutta ei se varmaankaan mitään mutu-tuntumaa ole.)
Geneettinen ero ei ole sama kuin perusluonne.
Geeneillä on vaikutusta temperamenttiin. Kulttuurilla taas on vaikutusta siihen mitkä geenit kasvaessa aktivoituvat ja millainen persoona vakiintuu. Eli kyllä geeneillä ja asuinpaikalla on iso merkitys ihmisen luonteeseen.
Yllättävän moni näyttää olevan sitä mieltä, että saa esittää olevansa lapseton, vaikka oikesti lapsia onkin.
No sittenhän näillekin huijareille varmaan löytyy seuraavassa formaatissa ottaja, koska monen mielestä se on ihan ok toimintaa :DDDDDD
Onnea vaan suhteeseen joka jo alkaa "petoksella", mutta monelle näyttää sekin sopivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Janne nyt tsemppaa ja alkaa panostaa suhteeseen Katrin kanssa. Katri on mukava, fiksu, turvallinen ja kivannäköinen nainen. Sen pitäisi riittää Jannelle. Ainakaan parempaa naista kuin Katri Janne tuskin löytää.
Kuinka monta kymmentä kertaa meinaat vielä kirjoittaa tämän täsmälleen saman kommentin. Kommentoida ei tarvitse, jos ei keksi mitään sanottavaa. Kymmeniä kertoja sama asia ei tuo keskusteluun mitään uutta
Sitä enemmän, mitä enemmän viestiin reagoidaan. Kiitos sulle, tulee 20 samanlaista lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti väittää, että hän tarvitsee ensin "henkisen yhteyden" ennen kuin voi harrastaa seksiä. Eiköhän tuo ole ihan vaan päästä keksitty fraasi, oikeasti Matti ei koe Elisaa ulkoisesti viehättävänä ja onhan Elisa myös varsin epämiellyttävän tyly käytökseltään, että sikäli en ihmettele.
Harva nuorekas nelikymppinen mies syttyy Sikke Sumarin näköisestä mummoutuneesta äkäpussista.
Elisa ei ole Siken näköinen, vaan ennemmin tämän siskon Hannan. https://www.google.com/search?sca_esv=78ad4a18d554e8c3&rlz=1C1CHBF_fiFI…;
Tuossa sivussa telkkarissa menee taas uusinta. Julia juuri totesi Artulle, että hän ei voisi muuttaa Imatralle, kun hänellä ei olisi siellä muuta kuin parisuhde. Ei Julia voi muuttaa millekään toiselle paikkakunnalle. Vai Turku kaveripiireineen ja sukulaisineen käy hänelle. Ei edes pkseutu tai Tampere kelpaisi Porista nyt puhumattakaan.
Etkö jo itse kyllästy tuohon saman asian toistuvaan kirjottamiseen? Ainakin teksin lukijana olen jo täysin kyllästynyt ja sen lukeminen alkaa kääntymään jo mielessäni kirjoittajan pointtia vastaan.