Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (9814)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisa on oikeassa. Ei ohjelman ole tarkoitus olla terapiaa pikku-teini-muusikolle. Jos ei kykene edes koskemaan naiseen, niin on ihan väärässä paikassa. Elisan suora puhe on rohkea teko. Ei mitään mussutusta. Täällä palstalla vuosia aviossa olleet kyselee asioita, joita eivät ole koskaan uskaltaneet ottaa puheeksi. Onko väärin, jos ilmaisee aikuiselle ihmiselle mitä haluaa?
Kuinka moni on tyyliin viikon tuntemisella valmis koskettelemaan toista? Sanoisin, että aika harva. Kuten Matti ohjelmassa sanoi, niin hän tarvitsee ensin tunneyhteyden. Aivan vääränlaiset ihmiset on tässä laitettu yhteen. Matti parka on ajettu loukkoon kun hän tarvitsisi tilaa ja ymmärrystä eikä koskettelemaan painostavaa naista.
Ekojen treffien päätteeksi halattiin, tokalla pidettiin kädestä ja oli yksi huikea suudelma. Mutta se tarvitsee sen kemian.
Minusta Elisa kokee tulleensa torjutuksi ja joo, niinhän siinä toki kävikin ja kostaa Matille. Ei tuossa enää ole kummallakaan mitään mielenkiintoa toista kohtaan. Jännää, että asiantuntijat kokivat tarpeelliseksi pistää pelin poikki Artun ja Julian kohdalla, mutta eivät Elisan ja Matin. Elisahan käyttäytyy huonommin kuin Arttu konsanaan. Matti on vähän turhan kiltti ja hänen pitäisi puolustautua, siinä suhteessa Julia oli kovempi luu.
Vierailija kirjoitti:
Olipa huono täytejakso tuo terapia retriitti. Niin laimea sarja että siirryn katsomaan vaan maajussille morsiaan
Mä tykkäsin. Siinä tuli myös paljon materiaalia jota Elisan pitäis työstää. Lisäks Jannelle ja Matillekin ajateltavaa miten ihmiset toimii vuorovaikutuksessa ja ristiriitatilanteissa eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tämä on ohjelman viimeinen kausi. Pidän jo vastuuttomana sitä, että ihmisiä laitetaan suurin odotuksin tällaisiin tilanteisiin.
Arttu etenkin on ollut täysin vastuuton valinta tähän ohjelmaan. Hänen edesottamuksistaan on jo kokemusta toisesta sarjasta, eikä siinäkään esiintynyt edukseen.
joo, tuota kyllä ihmettelen, että mikä oli asiantuntijoiden motivaatio ottaa Arttu mukaan ohjelmaan?
Mutta tuosta olen eri mieltä, että sarja pitäisi lopettaa. koska onhan tässä sarjassa ollut tosi hyviä parituksia, mutta jostain syystä toinen osapuoli on halunnut erota. Tässä esimerkkejä onnistuneista matcheista viime vuosina:
Otto&Assi
Lauri&Salla
Miikka&Henni
Tommi&Juudit
Matti&Mira
Matti&Pauliina
Aleksi&Riia
Waltteri&Julia
Mun mielestä nuo kaikki ovat match made in heaven, mutta sitten toiselle osapuolelle se ei ole riittänyt. Noista ylläolevista kaikki ovat sellaisia, että toinen osapuoli olisi halunnut jatkaa avioliittoa, toinen ei.
Vierailija kirjoitti:
Katselen tv:n tahtiin. Mielestäni Elisalla on kyllä oikeus tietää, miksi Matille ei käy mikään läheisyys. Jos se syy on , että Elisa ei sytytä, niin sitten sekin pitää sanoa. Ikävää jättää toinen tyhjän päälle. He saivat vähän asiantuntijoiden apua. Mutta ainakin tämän päivän jaksossa se oli yhtä tyhjän kanssa. Matin ei tarvinnut kertoa, miks ei halua mitään kosketusta.
Elisa kyllä perustelee pointtinsa varsin hyvin ja asiallisesti. Matti taas ei perustele lainkaan. Itselläni myös kokemusta miehestä, joka käyttäytyi joka keskustelussa, kuin Matti. Aina oli aivan ympäripyöreä, lannistunut ja surullinen, vaikka aiheena olisi ollut normaali parisuhteeseen liittyvä keskustelu ilman draamaa. Asenne oli heti, että "olen surullinen, etten voi vastata sun tarpeisiin". Kyllä kai aikuinen mies voisi ottaa tuntuvammin vastuuta. Itsestään ja puolisostaan.
En usko, että pysyvät yhdessä.
Miksi Julialle ja Ar
Tästä samaa mieltä. Matin pitäisi pystyä kommunikoimaan asiat, kiertely ja kaartelu vain ärsyttää Elisaa lisää. Voisin kuvitella, että Elisa voisi jopa kunnioittaa suoruutta. "Et ole ulkonäöllisesti mun tyyppiä".
Vierailija kirjoitti:
On eri asia puhua minä näkökulmasta kuin minä keskeisesti.
Katri ja Iina puhuvat omasta näkökulmasta, huomioivat myös toisen tunteet ja tilanteen.
Elisa ja Julia taas minä, minulle, musta tuntuu tyylillä, missä ei huomioida toisen näkökulmaa ja tunteita.
Elisa ja Julia käyttäytyy kuin olisivat hakeneet johonkin prinsessalle unelmien prinssi-ohjelmaan, missä kaikki keskittyy vain heihin ja heidän tarpeisiinsa ja sen toisen pitäisi täyttää kaikki heidän toiveensa ja vaatimuksensa.
Ja taas Jannen kohdalla nähdään vain hoikka naisia ja tälläisiä todella lihavia naisia. Sitä on niin paljon eri mallisia naisia näiden kahden äärilaidan välissä
Vierailija kirjoitti:
🍎 ja 🍐 istuvat, rönöttävät 🛋 ja juovat limukkaa. Oli lasissa sitten lighttia tai ei niin ei se ole ihme, että ovat pyöreitä kuin omena ja päärynä. Kevytlimut mm., makeutusaineet on myrkkyä suolistobakteereille.
Myös ruokajuomana jotain sokerihiilihappojuomaa!!! Haloo. Halaustehtävä, 🍐 huokaaaaaa lopuksi tylsänä ja sormella "taputtelua" tyyliin loppuisi tämä. 🤦🏻
Ihan lehdessä olleen kuvan perusteella (jonkinlaiset alkumaljat tässä menossa) sanoisin että tietyt jutut ovat selvästi näkyvillä. Iina ja Mikko ovat kuvassa luontevasti sylikkäin, muut parit pitävät kohteliasta välimatkaa eivätkä kosketa ja tiedosta millään lailla toisiaan. Iina ja Mikko ovat kuvassa pari, muut ovat satunnaisia ihmisiä samassa tilaisuudessa.
Henkinen yhteys 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😁
Olisiko Julia ja Matti ollut hyvä pari? Toki Julia ei yhtä boheemi taiteilija, mutta Matti olisi selvästi kaivannut jotain herkempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselen tv:n tahtiin. Mielestäni Elisalla on kyllä oikeus tietää, miksi Matille ei käy mikään läheisyys. Jos se syy on , että Elisa ei sytytä, niin sitten sekin pitää sanoa. Ikävää jättää toinen tyhjän päälle. He saivat vähän asiantuntijoiden apua. Mutta ainakin tämän päivän jaksossa se oli yhtä tyhjän kanssa. Matin ei tarvinnut kertoa, miks ei halua mitään kosketusta.
Elisa kyllä perustelee pointtinsa varsin hyvin ja asiallisesti. Matti taas ei perustele lainkaan. Itselläni myös kokemusta miehestä, joka käyttäytyi joka keskustelussa, kuin Matti. Aina oli aivan ympäripyöreä, lannistunut ja surullinen, vaikka aiheena olisi ollut normaali parisuhteeseen liittyvä keskustelu ilman draamaa. Asenne oli heti, että "olen surullinen, etten voi vastata sun tarpeisiin". Kyllä kai aikuinen mies voisi ottaa tuntuvammin vastuuta. Itsestään ja puolisostaan.
En usko, ett
Mutta kun tuon sanominen ei ole ihmiselle luontaista, eikä sen mun mielestä pidäkään olla. Jos tapaat esim. Tinderissä jonkun, etkä pidä hänestä (ulkonäöllisesti tai muuten), niin et sinä sitä asiaa sille oikeasti kerro mistä kiikastaa. Ihminen joko ghostaa (mikä sekin on väärä tapa) ti sitten sanoo vain ympäripyöreästi, että ei ollut kemiaa tms.
Vierailija kirjoitti:
Elisa on oikeassa. Ei ohjelman ole tarkoitus olla terapiaa pikku-teini-muusikolle. Jos ei kykene edes koskemaan naiseen, niin on ihan väärässä paikassa. Elisan suora puhe on rohkea teko. Ei mitään mussutusta. Täällä palstalla vuosia aviossa olleet kyselee asioita, joita eivät ole koskaan uskaltaneet ottaa puheeksi. Onko väärin, jos ilmaisee aikuiselle ihmiselle mitä haluaa?
Matti ilmaisi puolestaan rohkeasti Elisalle, mitä hän haluaa voidakseen hakeutua läheisyyteen.
Miksi Elisalle läheisyys on suhteen mitta? Eikö hänelläkin ole luurankoja kaapissa, kun vetoaa siihen, että entisessä suhteessa loppui läheisyys ja siksi asia on hänelle niin tärkeä? Eikö voisi ottaa Matin Mattina, eikä projisoida häneen entisen suhteen ongelmia?
Ei se riitä missään suhteessa, että rohkeasti ja suoraan ilmaisee mitä haluaa. Sitten pitää myös kuunnella mitä toinen haluaa, ja löytää kompromisseja. Molempien.
Pahinta on lähteä grillaamaan toista, että kerro nyt meille kaikille menneisyytesi yksityiskohdat. Ihan yhtä yleisellä tasolla Elisa kertoi omasta menneisyydestään. Eikä Matti hyökännyt tai syyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä, minulle, minusta, mun tunteet, mun halut...
Elisassa ja Juliasta ei ole näkynyt mitään ystävällistä. Kokoajan naama nyrpeänä molemmilla. Juliasta näkyy pelkkää selän takana puhumista. Yhteiset hetket murjottaa jopa harrastusten ohjaajille. Varmasti on Arttu mokaillut, mutta puhuu ja miettii myös muita kuin itseään. Elisa puhuu suoraan ja noita hetkiä näytetään, mutta tyyli on hyökkäävä ja syyttelevä.
Tunnen ihmisiä jotka miettivät kaiken itsensä kautta. Kummaltakaan ei sanaakaan esim. näistä lapsista ja miten kaikki heihin vaikuttaa. Puhutaan isä ihmisistä julkisesti miettimättä miten se lapsiin vaikuttaa kun kaikki jää nettiin. Voisiko nuo pahimmat puhua asiantuntijoille ja julkisesti jotenkin muuten.
Olisi tärkeää, että katsojille näytetään ne hetket joihin viitataan. Jotkut ihmiset dramatisoiva
Se ei ole muiden vastuulla pitää lapsiasi pumpulissa, vaikka sinä niin haluaisit tehdä. Se on osa kasvamista kun huomaa että omat vanhemmat ei ole täydellisiä ja kaikki ei ehkä tykkää sun isistä vaikka se sulle onkin maailman paras isi.
Ja kyllä muilla on oikeus sanoa missä omalla kohdalla hiertää kun ovat tapaamassa noita "asiantuntijoita". Heilläkin pitää olla mahdollisuus jakaa oma perspektiivinsä julkisesti, kerta julkiseen ohjelmaan ovat laittaneet itsensä maalitauluiksi. Eikä heillä ole mahdollisuuksia sanoa että "toi hyvä keskustelu mikä käytiin pitää sit editoida pois".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisa kyllä perustelee pointtinsa varsin hyvin ja asiallisesti. Matti taas ei perustele lainkaan. Itselläni myös kokemusta miehestä, joka käyttäytyi joka keskustelussa, kuin Matti. Aina oli aivan ympäripyöreä, lannistunut ja surullinen, vaikka aiheena olisi ollut normaali parisuhteeseen liittyvä keskustelu ilman draamaa. Asenne oli heti, että "olen surullinen, etten voi vastata sun tarpeisiin". Kyllä kai aikuinen mies voisi ottaa tuntuvammin vastuuta. Itses
Mutta kun tuon sanominen ei ole ihmiselle luontaista, eikä sen mun mielestä pidäkään olla. Jos tapaat esim. Tinderissä jonkun, etkä pidä hänestä (ulkonäöllisesti tai muuten), niin et sinä sitä asiaa sille oikeasti kerro mistä kiikastaa. Ihminen joko ghostaa (mikä sekin on väärä tapa) ti sitten sanoo vain ympäripyöreästi, että ei ollut kemiaa tms.
Mutta tässä tapauksessa parit ovat "sijoittaneet" tuohon yritykseen vähän enemmän kuin normaalisti Tinderissä. Siksi voisi olla kunnioittavaa sitä toista kohtaan ainakin kertoa miksi asiat eivät toimineet,
Ensimmäistä kertaa omassa EA-historiassani piti kelata viimeisin jakso (viime yönä julkaistu) yli. Sitä tunnekokemusten lätinää ei jaksanut ei sitten millään kuunnella, mitä porukka pistettiin lätisemään. Kuka jaksaa kuunnella tuollaista analysointia? Uuh! Ehkä se heille itselleen oli opettavaista, ja motivoituivat puhumaan, koska ainakin osalla heistä on suhteissaan hätätila.
Mutta näin ulkopuolinen katsoja, ainakin minä väsähdin täysin. Sanoisin, että olipa huono uusi keksintö sarjan "piristykseksi". Muutenkin jotenkin uskon elämänfilosofiaan, että liika itsensä tutkiminen ja tunnetilojen saivartelu tekee meistä ihmisistä vain yhä vaikeammin tätä elämää "suorittavia".
Moneen ongelmaan olisi paras ratkaisu perunan keitto. Hivenen suoraviivaistaen😊. Olen tätä oppia lapsillenikin jakanut, että kun ongelmia ilmenee, käytännön tekemistä vaan ja arjen puuhailua yksin tai yhdessä. Jää turhat murehtimiset.
Ja näille ongelmallisille pareille voisi vain sanoa, että te ette sovi toisillenne. Siitä vaan jatkamaan etsintää. Ei tunteita väkisin synny väärien ihmisten kesken, vaikka ohjelman asiantuntija kuinka viuhtoisi käsiään ja piirtäisi power pointteja. Sanoisin minä.
Jännää, että asiantuntijat kokivat tarpeelliseksi pistää pelin poikki Artun ja Julian kohdalla, mutta eivät Elisan ja Matin.
Ei asiantuntijat mitään peliä ole pistäneet poikki, vaan Julia yksinkertaisesti luovutti jo heti ensimmäisten päivien jälkeen. Ei siis edes yrittänyt. Eikä taatusti ollut ensimmäinen kerta kun keksii tekosyitä ja uhriutuu muita syyttelemällä, että välttää tekemästä jotain mikä olisi vaatinut omalta mukavuusalueelta poistumista. Eikä taatusti viimeinen kerta kun Julia välttelee vastuuta ja luovuttaa. Selkeästi ihan opittu toimintamalli.
Tässä ohjelmassa sen näkee hyvin, miten se kipinä ja kemia vaikuttaa ihmissuhteen syntymiseen.
Vaikka olisi kuinka paperilla hyvä ja samankaltaisuutta, ei livenä välttämättä toimi ollenkaan. Edes kaveritasolla.
Monet parit ovat tosi erilaisia, mutta se kemia on asia mikä heidät yhdistää.
8. jaksossa Janne väitti, ettei ole sanonut, että Kattellaan. No, nyt on ainakin näitä jaksoja katsellessa hän näkee tämän konkreettisesti, mitä on sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi joka kausi tänne otetaan nainen, joka ei ole sinut menneisyyden kanssa tai on muuten vain niin "herkillä", että ymmärtää kaiken sanomisen "väärin" tai ylitulkitsee
no suurin osa naisista on tuollaisi akuin Julia, herkkiä ja ylianalysoi.
Jos väistää toisen kosketusta, on väärässä paikassa. Matti esittää suurta taiteilijasielua. "Pakokauhu" on kosketuksesta aiheutuva tunne 🤣. Mies, poika on hakenut ensitreffit alttarilla ohjelmaan!!! Parisuhde. Herätkää nyt. 😁 Olis pysynyt kotona ja seisoskellut haikeana silloin tällöin vaikkapa lähibaarissa sitä oikeaa hakemassa. Terapiaan tai Voice of Finland, Matti, ei tämmöisiin ohjelmiin.