Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (1518)

Vierailija
661/1518 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" "Olen viimeisen 17 vuoden aikana opiskellut, muuttanut ympäri Suomea, harrastanut, matkustanut ympäri Eurooppaa ja Japania joista suurin osa yksin tehtyjä matkoja, ollut useissa eri työpaikoissa, käynyt baareissa ja keikoilla ja museoissa ja taidenäyttelyissä, ollut etelässä ja idässä ja lännessä, osallistunut kursseille ja seminaareihin, ollut sarjakuva- ja kirjatapahtumissa, esiintynyt ja pitänyt seminaareja itse useissa tapahtumissa ja netissä, tutustunut ihmisiin eri kulttuureista, osallistunut ilmaistapahtumiin jne. "

Täytyy kyllä todeta että jos olet tuon jälkeen sinkku niin olet joko täydellisen sokea sinua kohtaan osoitetulle kiinnostukselle tai sitten kriteerisi ovat jossain ihan taivaissa.

Kun touhottaa menemään kaikkea mahdollista ei ehdi keskittyä parinvalintaan. Se vaatii rauhoittumista ja aikaa. Jatkuva

Tuo lista on melkein 20 vuoden ajan tekemisistä, eli 7 300 päivän otos eri paikoista ja tilanteista, joissa moni kohtaa puolisonsa. Jos tekemisiä ei olisi kirjattu luettavaksi, sanottaisiin, että nainen möllöttää vaan kotona ja odottaa miestä noutamaan sieltä. Jos nainen tekee asioita puolison löytämiseksi, niin se on sitten ikiliikkujavouhottamista, josta pitää rauhoittua odottamaan miestä.

Tänä vuonna olen touhottanut niinkin paljon kuin yhdet messut, kaksi museoreissua ja kansalaisopiston kurssi. Saatan hurjana villieläimenä touhottaa yhden keikan :D

Vierailija
662/1518 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mattihan näyttää melkein konservatiivilta puvussaan vaikka sininen tukka onkin, verrattuna tuohon pääkallotatuoituun morsmaikkuunsa. Elisan habitus on kyllä sellainen, ettei heti arvaisi että hänen mielestään miehen hiuksissa ei saa olla väriä.

Minä esimerkiksi olen tatuoimaton, värjäämättömät hiukset, meikkiäkään harvoin tai hyvin vähän, niin voisi arvata, että arvostan tätä myös puolisossa. Mutta miksi teet itsestäsi jotain mitä et arvosta toisessa?

Tosi hyvä huomio! Minulla on tatuointeja ja muutama lävistyskin vielä jäljellä ja olisi enemmänkin, mutta työelämä, ja puoliso saa olla vaikka kaulaan asti tatuointi punkkari ulkoisesti, kunhan on hyväsydäminen ihminen (joita kaikki minun tuntemat punkkarit ovat; eläinrakkaita ja heikompien puolella). Olisi omituista vaatia Dressman-miestä tällä

--

Yksi jo 25 vuotta naimisissa ollut pariskunta lähipiiristä löytyy, jossa vaimo on lävistetty ja lähes kokonaan tatuointi punkkari ja mies sellainen tavallinen IT-nörtin näköinen silmälasipäinen tyyppi. Muutoin kaikki tuntemani ihmiset ovat yhdessä puolison kanssa, jolla on samanlainen habitus, oli se sitten tuulipukuviilettäjä tai hippi.

Se lävistetty vaimo oli ainoa keneltä se sai pillua. Yksinkertainen selitys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/1518 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen nainen joka miettii miksei kumppania löydy mitenkään voi ensin katsoa peilistä ulkonäköään ja onko se kuosissa ja unohtaa puheet "sisäisestä kauneudesta" Jos painoa on +80 kg, se on monelle miehelle EI.

Tämä! Naisen ulkonäkö ja etenkin hoikkuus on miehille todella tärkeää. 

Sinä olet eri asia kuin miehet. Ei tarvitse kuin vähän silmiään avata aikuisten maailmassa niin huomaa hyvin monen ylipainoisen naisen ja ylipainoisen miehenkin löytäneen itselleen kumppanin. Samalla sinä itket täällä yksinäisyyttäsi jankuttamalla tuota samaa mantraa uudestaan ja uudestaan. 

Vierailija
664/1518 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa jos Mika Moring menisi Ensitreffit alttarilla -ohjelmaan ja puolisoksi paljastuisi Milan Jaff! 

Vierailija
665/1518 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikin! Ihan aidosti toivon, että olisikin! Kiinnostuneita on viimeisen 10 vuoden aikana ollut 0, jos paria puliukkoa ei lasketa. Kriteerit ovat samanlaisia kuin muillakin normaaleilla ihmisillä, tosin koska olen lapseton enkä halua lapsia hankkinutta miestä, se karsii porukkaa jonkin verran.

Kuulostaa aivan käsittämättömälle, kun tämän kirjoittaa auki, ja teiltä saadut viestit vaan vahvistavat sitä, että näin ei kaiken järjen mukaan pitäisi olla. Että kaikki on tehty oikein kuten käsikirja sanoo ihan kaikilta osilta ja tulos on silti "NADA". 

Ehkä minun kuuluu vaan olla tässä elämässä esimerkki muille, että vaikka tekisit kaiken oikein, et silti välttämättä saa tulosta aikaiseksi. Tough life.

Täällä toinen vela-nainen. Tuo että et halua lapsia hankkinutta miestä selittää tilanteen, erityisesti jos/kun olet itsenäinen, pärjäävä, fiksu, aktiivinen jne. ja toivot vastaavaa miestä kumppaniksi. Tällaisilla miehillä on lähes aina lapsia (tai haluavat lapsia tulevaisuudessa). Vapaana olevista vela-miehistä huomattavan suuri osa on persoonallisuudeltaan muilta osin yhteensopimattomia.

Aktiivisuudella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Uskon kuitenkin että sellainen paremmin normeihin sopiva nainen, jolla on tyypillisesti jonkun verran haastetta oman aktiivisuuden suhteen, hyötyy aktiivisuuden lisäämisestä. Eli sitä ehdottava aiempi kirjoittaja on oikeassa, mutta sääntö ei päde kuitenkaan juuri sinuun.

Vierailija
666/1518 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pariutumisen todennäköisyyttä lisää myös naisen ulkonäkö."

Kyllä. Toisaalta kiinnostuksen lisääntyminen ei mitenkään automaattisesti nosta niiden kiinnostujien tasoa. Päinvastoin, entistä suurempi osa kiinnostuu puhtaasti ulkonäkö edellä joka ei ole kovin hyvä lähtökohta parisuhteelle.

Sanoisin itse asiassa että vaikka kauniin on helpompi saada parisuhde, kauniin ei ole sen helpompi saada hyvä ja toimiva parisuhde kuin vähemmän kauniinkaan.

Vierailija
667/1518 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa rasittava tämä yksi oman elämänsä aktiivisuuteen rakastunut henkilö, joka viestikaupalla spämmää tekemisiään, jotka eivät liity mitenkään ketjun aiheeseen. Narsismi paistaa kilometrien päähän, kun pitää jauhaa omista menoistaan vaikka aiheena on Ensitreffit alttarilla. 

Vierailija
668/1518 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä toisille se, että puoliso ei vaan löydy vaikka mitä tekisi oikein, on vähän sama kuin se, että joku ei vaan raskaudu vaikka tekisi kaiken oikein. Maailman  helpoin asia tulla raskaaksi, kunhan harrastaa suojaamatonta seksiä, kunnes se ei ole. Maailman helpoin asia löytää kumppani, kunhan on vaan aktiivinen ja reipas, kunnes se ei ole.

Sulla on jäänyt selkeästi aika olennaiset osat biologian tunnista väliin. Raskautumiseen ei todellakaan riitä pelkkä suojaamaton seksi. 

Ei tietenkään yksistään, kuten parinvalintaankaan ei riitä se, että lataa vaan Tinderin, mutta come on nyt näiden juttujen kanssa 🙄 Ehkäisyhän on vaan sellainen turhanpäiväinen juttu.

Vierailija
669/1518 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa jos Mika Moring menisi Ensitreffit alttarilla -ohjelmaan ja puolisoksi paljastuisi Milan Jaff! 

Niin ja aatteles jos sulla olisi päässä järkeä kirjoittaa muutakin kuin tuota skeidaa.

Vierailija
670/1518 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No mies joka on sitä mieltä, että olen ollut matkalla vaan jakamassa toosaani, joutaakin mennä roskikseen :D Kertoo siitä, että mies joko itse on jakamassa munaansa reissuillaan tai haluaa, että Suomeen matkaavat ulkomaalaiset naiset jakavat toosaansa hänelle. Tai että jokaisen naisen pitää jakaa toosaa hänelle, mutta liikaa toosaa jakava nainen on huono.

T: 3 seksikumpppania 30 vuoden aikana."

----

Apua 😭  Nyt on sana hallussa. Oikeasti tipahdin. Onneksi olen ruokkiksella.

Me av-mammat unohdimme tämän keskustelun aiheena olevan ETA ja nyt yritämme vain ratkoa mysteeriä, miks aktiivinen maailmanmatkaaja ei ole löytänyt miestä. 

Ei ole hallussa ja suomalainen nainen on maailmalla liiankin tunnettu toosansa jakamisesta. Suomalainen mies taas liian helposti tuo Suomeen sen thaikkuhuoran joka ei omassa maassaan kelpaa kenellekään.

Vierailija
671/1518 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se lävistetty vaimo oli ainoa keneltä se sai pillua. Yksinkertainen selitys."

No aika moni mies myös ihan aidosti ihastuu ja rakastuu siihen naiseen jolta sitä pillua saa. Joten voi olla ihan onnellinen sen kanssa.

Itsekin luulen että iso syy sille miksi olen mieheni kanssa yhdessä on se että ymmärsin aikanasi olla riittävän "helppo". Ei sellainen mukava mutta ujomman puoleinen mies paljon muuta kannustusta tarvitse. Mutta kuvittelisin mieheni silti olevan ihan onnellinen kanssani kun se tuossa on tyytyväisen oloisena jo yli 15 vuotta ollut eikä muualle ole tuntunut olevan kiire.

Vierailija
672/1518 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis tuossa on otos ihan normaalista elämästä 17 vuoden ajan. Opiskelin, kävin opiskelijariennoissa, käyn töissä ja harrastan kaikenlaista. En nyt tietenkään liehu 24/7 niin ettei pysähtyä ehdin, herra jumala. Lukemisen ymmärtämistä nyt vähän ihmiset hyvät!

---

Jos listaat itse mitä olet tehnyt viimeiset 20 vuotta ollaksesi paikoissa, joissa ihmisiä voi tavata, niin lista on varmasti yhtä pitkä, etkä ole sen enempää touhottaja.

Kyllä olet kauhea koohottaja.

Kuk

Joo siis jos tarjolla on vaan konservatiivirasisti niin ei kiitos :)

Olen konservatiivi enkä halua olla usean kymmenen mustan miehen napalanko. Siinähän on aidsin vaarakin. 

Vierailija
673/1518 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No mies joka on sitä mieltä, että olen ollut matkalla vaan jakamassa toosaani, joutaakin mennä roskikseen :D Kertoo siitä, että mies joko itse on jakamassa munaansa reissuillaan tai haluaa, että Suomeen matkaavat ulkomaalaiset naiset jakavat toosaansa hänelle. Tai että jokaisen naisen pitää jakaa toosaa hänelle, mutta liikaa toosaa jakava nainen on huono.

T: 3 seksikumpppania 30 vuoden aikana."

----

Apua 😭  Nyt on sana hallussa. Oikeasti tipahdin. Onneksi olen ruokkiksella.

Me av-mammat unohdimme tämän keskustelun aiheena olevan ETA ja nyt yritämme vain ratkoa mysteeriä, miks aktiivinen maailmanmatkaaja ei ole löytänyt miestä. 

Niin. Jos se pariutuminen olisi niin helppoa kaikille, kun sen pitäisi loogisesti olla, ei me edes tarvittaisi ETAakaan. Jokainen löytäisi ihan omatoimisesti vaan olemalla reipas ja aktiivinen kumppaninsa, jos ei Suomesta niin sen ulkopuolelta. 

Ja pelkkä pariutuminenhan ei riitä. Se suhde pitäisi saada jatkumaan ilman eroa. Jos sekin olisi helppoa kuin heinänteko, ei ETAa tai muita ohjelmia olisi.

Vierailija
674/1518 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko täällä ketjua, jossa keskusteltaisiin Ensitreffit alttarilla ohjelmasta? Tämän ketjun aiheena näköjään otsikosta huolimatta ihan muut asiat. 

Vierailija
675/1518 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin hetken ekaa jaksoa..oliko tää Elisa " pitää osata nauraa kaikelle " se joka tokaisi Matin hiuksista heti tyyliin "HYH".

Ei se sitten osannut nauraa. Vaikuttaa vähän pinkeältä naiselta muutoinkin.

Vierailija
676/1518 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hälytyskellot soi heti jos joku kertoo ja kehuu itsensä olevan älykkö. Saattaa olla sellainen pätijä ja joka pilkun aukiselostaja, että elosta tulee yhdessä yhtä h.lvettiä. Nykyaikana ihmisissä on korostunut tietynlainen joka asian analyyttinen selostaminen, todella rasittavaa. Rentous, hauskuus, leppoisuus ja huumori unohtuu kun pitää jatkuvasti olla selittämässä.

Älyköstä tulee mieleen myös sellainen jonka huumorintaju on jollain tapaa monimutkainen ja outo. Ei kiitos. Eikä tämä tarkoita sitä, että pitää junttihuumoristakaan.

Vierailija
677/1518 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko täällä ketjua, jossa keskusteltaisiin Ensitreffit alttarilla ohjelmasta? Tämän ketjun aiheena näköjään otsikosta huolimatta ihan muut asiat. 

Okei, mutta entä oma kommenttisi? Puhutaanko siinä ETA:sta? Ei. Valitat vain, kuinka huono keskustelu on. Olisitpa sen sijaan esittänyt jonkun näkemyksen ohjelmasta.

Vierailija
678/1518 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, mutta entä oma kommenttisi? Puhutaanko siinä ETA:sta? Ei. Valitat vain, kuinka huono keskustelu on. Olisitpa sen sijaan esittänyt jonkun näkemyksen ohjelmasta.

Mikä on sinun vastauksesi minun kysymykseeni? Osatko vastat siihen vai halusitko vain purkaa pahaaoloasi oksentamalla minun päälleni?

Vierailija
679/1518 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentava ketju. Riitelyä, haukkumista, toisten arvostelua, tuomitsemista. Millaista väkeä täällä oikein kirjoittaa? Harvat fiksut kommentit hukkuvat tähän likasankoon. 

Tämä on samanlaista joka vuosi. Parhaiten laatu pysyy yllä kun riitelyyn ei kiinnitä mitään huomiota vaan vastaa ainoastaan omasta mielestä hyviin kommentteihin. Ja tietenkin kirjoittaa myös itse sellaisen vastauksen, joka edustaa hyvää keskustelua.

Vierailija
680/1518 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin kaudessa varmasti ne itseään "rennoiksi" kuvailevat tyypit (yleensä naiset) ovat äärimmäisiä tiukkapipoja . Tämä Elisa on satavarmasti nalkuttaja.