Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Kommentit (1590)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen viimeisen 17 vuoden aikana opiskellut, muuttanut ympäri Suomea, harrastanut, matkustanut ympäri Eurooppaa ja Japania joista suurin osa yksin tehtyjä matkoja, ollut useissa eri työpaikoissa, käynyt baareissa ja keikoilla ja museoissa ja taidenäyttelyissä, ollut etelässä ja idässä ja lännessä, osallistunut kursseille ja seminaareihin, ollut sarjakuva- ja kirjatapahtumissa, esiintynyt ja pitänyt seminaareja itse useissa tapahtumissa ja netissä, tutustunut ihmisiin eri kulttuureista, osallistunut ilmaistapahtumiin jne. Muutama asia nyt mainitakseni. Olen silti edelleen sinkku (vaikka palstan mukaan naiselle riittää, että menee vaan laiturille kesällä istumaan, niin kohta siinä on joku urho polvillaan kosimassa :D)
Mitä muulla tavalla voisin vielä aktivoitua?
Vinkki...ilmainen vinkki..
Voisit vähän rauhoittua, ainakin it
Oma listani näyttää suunnilleen tältä: työpaikka, ruokakauppa, jäähalli, joogastudio.
Silti on puoliso löytynyt.
t.eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mitä muulla tavalla voisin vielä aktivoitua? "
Sillä tavalla joka oikeasti edistää pariutumista. Olet varmaan jo itsekin huomannut että joka paikassa liehuminen ei vielä ole sitä aktiivisuutta jolla sen kumppanin löytää.
Itselläni oli aikanaan vähän sama ongelma. Sitten vain jotenkin tajusin että en minä ihan oikeasti ollut kuitenkaan aktiivinen. En ottanut sellaista kontaktia ihmisiin joka olisi mahdollistanut ihastumisen. Olin aina kuitenkin vähän suojaukset ylhäällä ja ajattelin liian helposti että "ei tästä mitään tule".
Sitten tein ihan tietoisen päätöksen että nyt en liikaa ajattele vaan annan miehille mahdollisuuden ja olen enemmän avoin ja vastaanottavainen. Ja ei kulunut kuin kolme kuukautta kun se elämäni mies tuli eteen. Hetken meinasi pukata taas tätä vanhaa "ei tästä kuitenkaan mitään tule" ajatusta mutta onneksi sain sen sysättyä syrjään. Vielä
Jokaisessa ikisinkussa on jotain ns. vikaa. Paha sanoa, mikä se vika sinussa on, mutta varmasti sen ymmärtäisi, jos sinut näkisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei riipu. Konkari terminä sulkee pois sellaiset, jotka ovat olleet kerran mukana. Ei kukaan sano, että pelaaja on ligakonkari, jos hän on pelannut yhden pelin liigassa"
No tällainen ohjelma ei ehkä vertaudu ihan yhteen liigapeliin koska tällainen formaatti edellyttää kuukausien osallistumista sen eri vaiheisiin ja sen lisäksi kaikki se julkisuus joka siitä seuraa kun ohjelma tulee ulos. Eli ennemminkin se vastaa yhtä kautta liigassa.
Ymmärrän kyllä sinunkin pointtisi mutta kyllä sanaa "konkari" käytetään puhekielessä välillä myös vähän kevyemmillä perusteilla kuin mitä se ehkä normaalisti tarkoittaa.
Edes yksi kausi liigassa ei tee pelaajasta konkaria. Kuten jo totesin, raja kuljee noin 500 pelin kohdalla eli siinä vaiheessa kun takana on lähemmän 10 vuotta liigaa. Suhteutettuna sama tilanne kuin silloin, jos ihminen on osallistunut noin 5 realitysarjaan. V
Muistuu elävästi mieleen miten olin aikanani treffeillä miehen kanssa joka oli juuri tällainen yksityiskohtiin juuttuva jankkaaja. Muistan miten mietin että muuten tosi mukava mies mutta en ikinä jaksaisi arjessa sellaista vääntöä jonkun sanan tai asian pienistä nyansseista tai täydellisen tarkasta määritelmästä.
Vierailija kirjoitti:
"Olen viimeisen 17 vuoden aikana opiskellut, muuttanut ympäri Suomea, harrastanut, matkustanut ympäri Eurooppaa ja Japania joista suurin osa yksin tehtyjä matkoja, ollut useissa eri työpaikoissa, käynyt baareissa ja keikoilla ja museoissa ja taidenäyttelyissä, ollut etelässä ja idässä ja lännessä, osallistunut kursseille ja seminaareihin, ollut sarjakuva- ja kirjatapahtumissa, esiintynyt ja pitänyt seminaareja itse useissa tapahtumissa ja netissä, tutustunut ihmisiin eri kulttuureista, osallistunut ilmaistapahtumiin jne. Muutama asia nyt mainitakseni. Olen silti edelleen sinkku (vaikka palstan mukaan naiselle riittää, että menee vaan laiturille kesällä istumaan, niin kohta siinä on joku urho polvillaan kosimassa :D)
Mitä muulla tavalla voisin vielä aktivoitua"
---
Wow 😲 Pakko myöntää , että olet kyllä laittanut verkot vesille laajalle. Samalla kaikki kokemukseksi ovat pakostikin kasvattaneet ja kehittäneet sinua ihm
Haha, ehkä! Ehkä, mutta keski-ikäisenä sitä ei muutenkaan halua lähteä IHAN minkä tahansa miehen mukaan, kuten ei varmaan moni mukaan keski-ikäinen. Mielestäni toiveet kumppanille ovat ihan niitä samoja mitä suurella osalla ihmisistä on, ero on vaan siinä, että ne muut myös löytävät sen kumppanin ihan vaan elämällä elämäänsä ja olemalla aktiivisia - kuten tässäkin ketjussa on kerrottu. Mutta mystisesti minä vaan en.
Dartsista en edes tiedä mitä se on lol.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei riipu. Konkari terminä sulkee pois sellaiset, jotka ovat olleet kerran mukana. Ei kukaan sano, että pelaaja on ligakonkari, jos hän on pelannut yhden pelin liigassa"
No tällainen ohjelma ei ehkä vertaudu ihan yhteen liigapeliin koska tällainen formaatti edellyttää kuukausien osallistumista sen eri vaiheisiin ja sen lisäksi kaikki se julkisuus joka siitä seuraa kun ohjelma tulee ulos. Eli ennemminkin se vastaa yhtä kautta liigassa.
Ymmärrän kyllä sinunkin pointtisi mutta kyllä sanaa "konkari" käytetään puhekielessä välillä myös vähän kevyemmillä perusteilla kuin mitä se ehkä normaalisti tarkoittaa.
Edes yksi kausi liigassa ei tee pelaajasta konkaria. Kuten jo totesin, raja kuljee noin 500 pelin kohdalla eli siinä vaiheessa kun takana on lähemmän 10 vuotta liigaa. Suhteutettuna sama tilanne kuin silloin,
Hienoa, että toit esiin ihanan ja positiivisen luonteesi. Se mies varmasti itkee itsensä uneen joka ilta kun noin uskomattoman täydelinen helmi hänet jätti :D
Vierailija kirjoitti:
"Asiantuntijat" kuuntelevat todella huonosti osallistujien toiveita. Jos joku toivoo miehekästä miestä, ei ole kovin vaikea päätellä, ettei hän syty hintelästä sinitukasta. Ei, vaikka se sinitukka olisi kuinka sympaattinen ja mukava. Tiettyjä asioita ei vain voi ohittaa, kun puhutaan kiinnostuksen syttymisestä. Itse en voisi syttyä miehestä, jolla on kimakka ääni, vaikka mies olisi muuten ihana. Se ääni veisi kaikki halut olla hänen kanssaan lähemmin.
Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka paljon hakijoita on, eli onko sitä valinnanvaraa oikeasti ja kuinka paljon tuohon parien muodostamiseen panostetaan, vai vedetäänkö siinä "mutkat suoriksi", mitä vähän epäilen.
p.s. ääni on minullekin tärkeä, ehkä jopa tärkeämpi kuin ulkonäkö muuten
"No mies joka on sitä mieltä, että olen ollut matkalla vaan jakamassa toosaani, joutaakin mennä roskikseen :D Kertoo siitä, että mies joko itse on jakamassa munaansa reissuillaan tai haluaa, että Suomeen matkaavat ulkomaalaiset naiset jakavat toosaansa hänelle. Tai että jokaisen naisen pitää jakaa toosaa hänelle, mutta liikaa toosaa jakava nainen on huono.
T: 3 seksikumpppania 30 vuoden aikana."
----
Apua 😭 Nyt on sana hallussa. Oikeasti tipahdin. Onneksi olen ruokkiksella.
Me av-mammat unohdimme tämän keskustelun aiheena olevan ETA ja nyt yritämme vain ratkoa mysteeriä, miks aktiivinen maailmanmatkaaja ei ole löytänyt miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyisittekö puolisoehdokkailtanne hyvin alkumetreillä, että mihin edellinen suhde kaatui? Itse kysyisin, varsinkin jos miehellä on lapsiakin edellisestä liitosta. Silloin harvemmin ihan pikkukinasta erotaan.
Kerran menin kysymään toisilla treffeillä, miksi mies oli eronnut ex-vaimostaan. Hän totesi, että asia ei kuulunut minulle. Emme enää tavanneet. Mielestäni asia kyllä kuuluu mahdolliselle uudelle kumppanille. Mitä suurimmassa määrin! Ja varsinkin, onko mies oppinut mitään edellisestä parisuhteesta. Toivottavasti ohjelmassa esitetään nämä kysymykset. Esim. tolle Artulle.
Kysyn tätä aina viimeistään ensimmäisillä treffeillä (joskus jo ennen niitä, jos olemme tavanneet jossain deittisovelluksessa). Vastaus, ja se tyyli millä se annetaan, kertoo ihmisestä todella paljon.
Ihan mielenkiinnosta: Mitä se kertoo minusta, jos vastaan tuohon, että exä petti ja lähti toisen matkaan?
Se, että pystyt keskustelemaan asiasta etkä esim. kieltäydy vastaamasta, kertoo että olet i) vaikeidenkin asioiden suhteen keskustelukykyinen ja ii) asia ei ole enää niin tuore ja kipeä että se voisi vakavasti heikentää kykyäsi olla uudessa parisuhteessa. Nuo molemmat ovat minulle juttuja jotka tulevalla kumppanilla täytyy olla kunnossa.
Koska olen siis edelleen kiinnostunut tutustumaan sinuun lisää, niin ajan myötä keskustelen mm. tällaisista aiheista: mikä omasta mielestäsi johti tilanteeseen, tuliko sinulle täytenä yllätyksenä, minkä verran olet keskustellut tästä ko. exän kanssa, miten reagoit tapahtuneeseen, miten olet hoitanut mielenterveyttäsi kokemuksen jälkeen jne. Silloin selviää ainakin se, oliko tuo ensimmäinen vastauksesi rehellinen. Koska en tunne sinua, aina pitää muistaa että kaikki eivät kerro itsestään rehellisesti. Kovin monimutkaista keskustelua ei pysty luovimaan niin, ettei siinä alkaisi tulla esiin ristiriitaisuuksia jos alkuperäinen kertomus ei ollut totta.
Lähestymistapani ei silti ole tyyliä "Nyt katsotaan vastasitko rehellisesti", vaan lähtökohtaisesti oletan tietenkin että puhut totta. Keskustelua käyn koska se on hyvä tapa tutustua sinuun paremmin. Epärehellisyys tulee ilmi muun tutustumisen kylkiäisenä silloin (harvoin) kun olen sattunut päätymään tekemisiin manipulatiivisen ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
" "Olen viimeisen 17 vuoden aikana opiskellut, muuttanut ympäri Suomea, harrastanut, matkustanut ympäri Eurooppaa ja Japania joista suurin osa yksin tehtyjä matkoja, ollut useissa eri työpaikoissa, käynyt baareissa ja keikoilla ja museoissa ja taidenäyttelyissä, ollut etelässä ja idässä ja lännessä, osallistunut kursseille ja seminaareihin, ollut sarjakuva- ja kirjatapahtumissa, esiintynyt ja pitänyt seminaareja itse useissa tapahtumissa ja netissä, tutustunut ihmisiin eri kulttuureista, osallistunut ilmaistapahtumiin jne. "
Täytyy kyllä todeta että jos olet tuon jälkeen sinkku niin olet joko täydellisen sokea sinua kohtaan osoitetulle kiinnostukselle tai sitten kriteerisi ovat jossain ihan taivaissa.
Olisikin! Ihan aidosti toivon, että olisikin! Kiinnostuneita on viimeisen 10 vuoden aikana ollut 0, jos paria puliukkoa ei lasketa. Kriteerit ovat samanlaisia kuin muillakin normaaleilla ihmisillä, tosin koska olen lapseton enkä halua lapsia hankkinutta miestä, se karsii porukkaa jonkin verran.
Kuulostaa aivan käsittämättömälle, kun tämän kirjoittaa auki, ja teiltä saadut viestit vaan vahvistavat sitä, että näin ei kaiken järjen mukaan pitäisi olla. Että kaikki on tehty oikein kuten käsikirja sanoo ihan kaikilta osilta ja tulos on silti "NADA".
Ehkä minun kuuluu vaan olla tässä elämässä esimerkki muille, että vaikka tekisit kaiken oikein, et silti välttämättä saa tulosta aikaiseksi. Tough life.
"Mielestäni toiveet kumppanille ovat ihan niitä samoja mitä suurella osalla ihmisistä on, ero on vaan siinä, että ne muut myös löytävät sen kumppanin ihan vaan elämällä elämäänsä ja olemalla aktiivisia - kuten tässäkin ketjussa on kerrottu. Mutta mystisesti minä vaan en"
No olen itse huomannut että ihmisissä on iso ero siinä että miten helposti he ihastuvat. Osa ihastuu helposti melkein kehen tahansa suunnillen sopivan tuntuiseen ja johonkin kolahtaa vain yksi tuhannesta. Suurin osa on sitten siitä väliltä.
Mutta sinä olet ehkä vain lähempänä tuota toista ääripäätä ja siksi on aika lailla tuurista kiinni että tapaatko koskaan juuri sitä harvinaista ihmistä johon sinä voisit ihastua. Jos ihastuu joka kymmenenteen niin on luonnollisesti paljon helpompaa pariutua kun jos ihastuu yhteen tuhannesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Asiantuntijat" kuuntelevat todella huonosti osallistujien toiveita. Jos joku toivoo miehekästä miestä, ei ole kovin vaikea päätellä, ettei hän syty hintelästä sinitukasta. Ei, vaikka se sinitukka olisi kuinka sympaattinen ja mukava. Tiettyjä asioita ei vain voi ohittaa, kun puhutaan kiinnostuksen syttymisestä. Itse en voisi syttyä miehestä, jolla on kimakka ääni, vaikka mies olisi muuten ihana. Se ääni veisi kaikki halut olla hänen kanssaan lähemmin.
Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka paljon hakijoita on, eli onko sitä valinnanvaraa oikeasti ja kuinka paljon tuohon parien muodostamiseen panostetaan, vai vedetäänkö siinä "mutkat suoriksi", mitä vähän epäilen.
p.s. ääni on minullekin tärkeä, ehkä jopa tärkeämpi kuin ulkonäkö muuten
Onhan se kerrottu, että hakijoita on satoja. Eri asia sitten, onko se totta. Asiantuntijoilla oli omien sanojensa mukaan teemana riskit eli tekivät käytännössä tahallaan epäsopivia valintoja. Ei kovin uskottavaa toimintaa. Haisee kilometrien päähän draamanhakemiselta lisäkatsojien toivossa. Formaattihan on ollut jo kuolemassa, kun katsojia ei ole jaksanut kiinnosta jatkuva ahdostuminen ja vatvominen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen viimeisen 17 vuoden aikana opiskellut, muuttanut ympäri Suomea, harrastanut, matkustanut ympäri Eurooppaa ja Japania joista suurin osa yksin tehtyjä matkoja, ollut useissa eri työpaikoissa, käynyt baareissa ja keikoilla ja museoissa ja taidenäyttelyissä, ollut etelässä ja idässä ja lännessä, osallistunut kursseille ja seminaareihin, ollut sarjakuva- ja kirjatapahtumissa, esiintynyt ja pitänyt seminaareja itse useissa tapahtumissa ja netissä, tutustunut ihmisiin eri kulttuureista, osallistunut ilmaistapahtumiin jne. Muutama asia nyt mainitakseni. Olen silti edelleen sinkku (vaikka palstan mukaan naiselle riittää, että menee vaan laiturille kesällä istumaan, niin kohta siinä on joku urho polvillaan kosimassa :D)
Mitä muulla tavalla voisin vielä aktivoitua?
Vinkki...ilmainen vink
Niin, toisille riittää, toisille ei riitä sen puolison löytämiseksi. Jotkuthan löytävät puolison sillä, että se kirjaimellisesti istuu viereen vaikka lentokoneessa.
Älkää ilmoittautuko näihin ohjelmiin älkääkä katsoko niitä vaan eläkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mitä muulla tavalla voisin vielä aktivoitua? "
Sillä tavalla joka oikeasti edistää pariutumista. Olet varmaan jo itsekin huomannut että joka paikassa liehuminen ei vielä ole sitä aktiivisuutta jolla sen kumppanin löytää.
Itselläni oli aikanaan vähän sama ongelma. Sitten vain jotenkin tajusin että en minä ihan oikeasti ollut kuitenkaan aktiivinen. En ottanut sellaista kontaktia ihmisiin joka olisi mahdollistanut ihastumisen. Olin aina kuitenkin vähän suojaukset ylhäällä ja ajattelin liian helposti että "ei tästä mitään tule".
Sitten tein ihan tietoisen päätöksen että nyt en liikaa ajattele vaan annan miehille mahdollisuuden ja olen enemmän avoin ja vastaanottavainen. Ja ei kulunut kuin kolme kuukautta kun se elämäni mies tuli eteen. Hetken meinasi pukata taas tätä vanhaa "ei tästä kuitenkaan mitään tule" ajatusta
Kuulisin mielelläni, jos sen voisi jotenkin nähdä päälle päin. Silloin tietäisin, mitä voisin tehdä toisin ja korjata... Alan kallistua itse autismin puolelle, koska en keksi enää mitään muuta ns. "järkevää" selitystä 🙄🙄🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" "Olen viimeisen 17 vuoden aikana opiskellut, muuttanut ympäri Suomea, harrastanut, matkustanut ympäri Eurooppaa ja Japania joista suurin osa yksin tehtyjä matkoja, ollut useissa eri työpaikoissa, käynyt baareissa ja keikoilla ja museoissa ja taidenäyttelyissä, ollut etelässä ja idässä ja lännessä, osallistunut kursseille ja seminaareihin, ollut sarjakuva- ja kirjatapahtumissa, esiintynyt ja pitänyt seminaareja itse useissa tapahtumissa ja netissä, tutustunut ihmisiin eri kulttuureista, osallistunut ilmaistapahtumiin jne. "
Täytyy kyllä todeta että jos olet tuon jälkeen sinkku niin olet joko täydellisen sokea sinua kohtaan osoitetulle kiinnostukselle tai sitten kriteerisi ovat jossain ihan taivaissa.
Kun touhottaa menemään kaikkea mahdollista ei ehdi keskittyä parinvalintaan. Se vaatii rauhoittumista ja aikaa. Jatkuva häärääminen estää sitoutumisen.
Tämä on totta. Hidas rauhallinen elämä valmistaa keskittymään ja pysähtymäänkin. Kuuntelemaan ja kohtaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis tuossa on otos ihan normaalista elämästä 17 vuoden ajan. Opiskelin, kävin opiskelijariennoissa, käyn töissä ja harrastan kaikenlaista. En nyt tietenkään liehu 24/7 niin ettei pysähtyä ehdin, herra jumala. Lukemisen ymmärtämistä nyt vähän ihmiset hyvät!
Pistin koko listan ylös, että mitä on tehty tässä kohta 20 vuotta (!), kun sieltä kuitenkin tulee jossain esiin, että no et sitten töissä, et sitten käy missään, et sitten museoissa, et sitten keikoilla käynyt ikinä, et sitten ole koskaan baarissa istunut, et sitten ole matkustellut. Kuitenkin oot vaan ollu kotona, et oo ottanut miehiin kontaktia, jossain Peräseinäjoella mökissä asut, et harrasta mitään jne.
Jos listaat itse mitä olet tehnyt viimeiset 20 vuotta ollaksesi paikoissa, joissa ihmisiä voi tavata, niin lista on varmasti yhtä pitkä, etkä ole sen enempää touhottaja.
Kyllä olet kauhea koohottaja.
Kuk
Joo siis jos tarjolla on vaan konservatiivirasisti niin ei kiitos :)
Vierailija kirjoitti:
Älkää ilmoittautuko näihin ohjelmiin älkääkä katsoko niitä vaan eläkää.
Totta kai katson. Hauskaa aivot narikkaan viihdettä. Vielä en ole kuollut, vaikka kaikki kaudet on katsottuna. Elää voi myös niin, että välillä katsoo hömppäviihdettä.
Jokainen nainen joka miettii miksei kumppania löydy mitenkään voi ensin katsoa peilistä ulkonäköään ja onko se kuosissa ja unohtaa puheet "sisäisestä kauneudesta" Jos painoa on +80 kg, se on monelle miehelle EI.
Vierailija kirjoitti:
Muistuu elävästi mieleen miten olin aikanani treffeillä miehen kanssa joka oli juuri tällainen yksityiskohtiin juuttuva jankkaaja. Muistan miten mietin että muuten tosi mukava mies mutta en ikinä jaksaisi arjessa sellaista vääntöä jonkun sanan tai asian pienistä nyansseista tai täydellisen tarkasta määritelmästä.
Muistuu mieleen, miten olin aikanaan treffeilla naisen kanssa, joka oli juuri tällainen lapsellinen valittaja. Muistan miten mietin, että ei ole ollenkaan mukava nainen, kun ainut, mitä osaa on toisista valittaminen. En ikinä jaksaisi arjessa sellaista negatiivisutta, jota tällainen "en osaa muuta kuin nillittää" nainen toisi elämään.
No me emme varmasti olisi toisillemme hyvä pari. Jokainen tarvitsee sellaisen kumppanin jonka ajattelutapa ja luonne menee riittävän hyvin yhteen. Pedantin pikkutarkka ihminen ei sovi yhteen suurpiirteisemmän ihmisen kanssa. Jos toisen tapa ajatella tai toimia ärsyttää heti aluksi niin ei siitä tule mitään. Se pitää vain hyväksyä.
No mies joka on sitä mieltä, että olen ollut matkalla vaan jakamassa toosaani, joutaakin mennä roskikseen :D Kertoo siitä, että mies joko itse on jakamassa munaansa reissuillaan tai haluaa, että Suomeen matkaavat ulkomaalaiset naiset jakavat toosaansa hänelle. Tai että jokaisen naisen pitää jakaa toosaa hänelle, mutta liikaa toosaa jakava nainen on huono.
T: 3 seksikumpppania 30 vuoden aikana.