Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Kommentit (1590)
Vierailija kirjoitti:
"Ihan mielenkiinnosta: Mitä se kertoo minusta, jos vastaan tuohon, että exä petti ja lähti toisen matkaan? "
Se että kerrot asian ja mahdollisesti vielä analysoit syitä tapahtuneeseen, kertoo sinusta sen, että olet valmis avautumaan kumppanille ja olemaan haavoittuva. Et halua pitää salaisuuksia ja haluat, että kumppani oppii tuntemaan sinut
= Olet hyvä ja luotettava puoliso
Miksi ihmeessä haluaisin analysoida syitä sille, että ex pani toista?
Minä olen viimeisen 17 vuoden aikana opiskellut, muuttanut ympäri Suomea, harrastanut, matkustanut ympäri Eurooppaa ja Japania joista suurin osa yksin tehtyjä matkoja, ollut useissa eri työpaikoissa, käynyt baareissa ja keikoilla ja museoissa ja taidenäyttelyissä, ollut etelässä ja idässä ja lännessä, osallistunut kursseille ja seminaareihin, ollut sarjakuva- ja kirjatapahtumissa, esiintynyt ja pitänyt seminaareja itse useissa tapahtumissa ja netissä, tutustunut ihmisiin eri kulttuureista, osallistunut ilmaistapahtumiin jne. Muutama asia nyt mainitakseni. Olen silti edelleen sinkku (vaikka palstan mukaan naiselle riittää, että menee vaan laiturille kesällä istumaan, niin kohta siinä on joku urho polvillaan kosimassa :D)
Mitä muulla tavalla voisin vielä aktivoitua?
Vinkki...ilmainen vinkki..
Voisit vähän rauhoittua, ainakin itselläni nousi jo karvat pystyyn luettuani tuon "CV:n". Ei kukaan jaksa tuollaista touhottajaa. Sorry, mutta se on totuus.
"Ei riipu. Konkari terminä sulkee pois sellaiset, jotka ovat olleet kerran mukana. Ei kukaan sano, että pelaaja on ligakonkari, jos hän on pelannut yhden pelin liigassa"
No tällainen ohjelma ei ehkä vertaudu ihan yhteen liigapeliin koska tällainen formaatti edellyttää kuukausien osallistumista sen eri vaiheisiin ja sen lisäksi kaikki se julkisuus joka siitä seuraa kun ohjelma tulee ulos. Eli ennemminkin se vastaa yhtä kautta liigassa.
Ymmärrän kyllä sinunkin pointtisi mutta kyllä sanaa "konkari" käytetään puhekielessä välillä myös vähän kevyemmillä perusteilla kuin mitä se ehkä normaalisti tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
No minä olen käyttänyt aikaani ja halua löytää sopiva kumppani. Ja hänet olen löytänyt Tinderistä. Voin vannoa, että ilman OMAA AKTIIVI
Minä olen viimeisen 17 vuoden aikana opiskellut, muuttanut ympäri Suomea, harrastanut, matkustanut ympäri Eurooppaa ja Japania joista suurin osa yksin tehtyjä matkoja, ollut useissa eri työpaikoissa, käynyt baareissa ja keikoilla ja museoissa ja taidenäyttelyissä, ollut etelässä ja idässä ja lännessä, osallistunut kursseille ja seminaareihin, ollut sarjakuva- ja kirjatapahtumissa, esiintynyt ja pitänyt seminaareja itse useissa tapahtumissa ja netissä, tutustunut ihmisiin eri kulttuureista, osallistunut ilmaistapahtumiin jne. Muutama asia nyt mainitakseni. Olen silti edelleen sinkku (vaikka palstan mukaan naiselle riittää, että menee vaan laiturille kesällä istumaan, niin kohta siinä on joku urho polvillaan kosimassa :D)
Ongelma on juuri tuo. Keskusteluissa tuot miehelle esiin, että on kierretty mualimaa ja tehty sitä ja tätä. Mies kokee itsensä riittämättömäksi jos luettelet reissujasi ja harrastuksiasi.
Mies ajattelee myös, että olet jakanut toosaasi ulkomailla se ei ole kyllä mikään meriitti.
Vierailija kirjoitti:
Mattihan näyttää melkein konservatiivilta puvussaan vaikka sininen tukka onkin, verrattuna tuohon pääkallotatuoituun morsmaikkuunsa. Elisan habitus on kyllä sellainen, ettei heti arvaisi että hänen mielestään miehen hiuksissa ei saa olla väriä.
Minä esimerkiksi olen tatuoimaton, värjäämättömät hiukset, meikkiäkään harvoin tai hyvin vähän, niin voisi arvata, että arvostan tätä myös puolisossa. Mutta miksi teet itsestäsi jotain mitä et arvosta toisessa?
Tosi hyvä huomio! Minulla on tatuointeja ja muutama lävistyskin vielä jäljellä ja olisi enemmänkin, mutta työelämä, ja puoliso saa olla vaikka kaulaan asti tatuointi punkkari ulkoisesti, kunhan on hyväsydäminen ihminen (joita kaikki minun tuntemat punkkarit ovat; eläinrakkaita ja heikompien puolella). Olisi omituista vaatia Dressman-miestä tällä habituksella :D Ei siis haittaa, vaikka mies olisi Dressmann, edelleen, kunhan on hyvä sydän ja samat arvot.
Yksi jo 25 vuotta naimisissa ollut pariskunta lähipiiristä löytyy, jossa vaimo on lävistetty ja lähes kokonaan tatuointi punkkari ja mies sellainen tavallinen IT-nörtin näköinen silmälasipäinen tyyppi. Muutoin kaikki tuntemani ihmiset ovat yhdessä puolison kanssa, jolla on samanlainen habitus, oli se sitten tuulipukuviilettäjä tai hippi.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen että viimeisten kausien surkea onnistumisprosentti johtuu paljolti siitä että nykypäivän ihmiset ovat oppineet puhumaan ihan liian hyvin psykologijargonia. Hyvin moni onnistuu hakuprosessissa puhumaan "asiantuntijat" pyörryksiin sillä miten ihanan hyvin he osaavat sanoittaa tunteitaan ja toiveitaan. Todellisuudessa näillä ihmisillä on harvinaisen huono itsetuntemus ja näkevät itsensä täysin erilaisina kuin mitä je oikeasti ovat. Sitten kun heille valitaan toinen yhtä lailla puutteellisella ihmistuntemuksella varustettu ihminen niin tuloshan on ihan täysin sattumanvarainen. He eivät ole ollenkaan sellainen pari kun valitsijat ovat ajatelleen.
Jos katsotaan niitä pareja jotka ovat onnistuneet niin lähes poikeuksetta he ovat ns. helppoja ihmisiä. Joustavia, empaattisia, luonnollisen sosiaalisia ja toisen parasta ajattelevia. Ja mikä tärkeintä, heillä on realistinen kuva siitä millainen on toinen tavallinen ihminen. He eivät odota liikoja.
Noh, tätä samaa psykajargonia vaaditaan töihin pääsemiseksikin niiin.... 🙄
Vierailija kirjoitti:
"Ei riipu. Konkari terminä sulkee pois sellaiset, jotka ovat olleet kerran mukana. Ei kukaan sano, että pelaaja on ligakonkari, jos hän on pelannut yhden pelin liigassa"
No tällainen ohjelma ei ehkä vertaudu ihan yhteen liigapeliin koska tällainen formaatti edellyttää kuukausien osallistumista sen eri vaiheisiin ja sen lisäksi kaikki se julkisuus joka siitä seuraa kun ohjelma tulee ulos. Eli ennemminkin se vastaa yhtä kautta liigassa.
Ymmärrän kyllä sinunkin pointtisi mutta kyllä sanaa "konkari" käytetään puhekielessä välillä myös vähän kevyemmillä perusteilla kuin mitä se ehkä normaalisti tarkoittaa.
Edes yksi kausi liigassa ei tee pelaajasta konkaria. Kuten jo totesin, raja kuljee noin 500 pelin kohdalla eli siinä vaiheessa kun takana on lähemmän 10 vuotta liigaa. Suhteutettuna sama tilanne kuin silloin, jos ihminen on osallistunut noin 5 realitysarjaan. Vai onko sinusta esim. tähän formaattiin 10v sitten osallistunut Viola realitykonkrari? Verrattuna vaikka Jeffrey Lawmaniin tai vastaavaan?
"Noh, tätä samaa psykajargonia vaaditaan töihin pääsemiseksikin niiin.... 🙄"
Hyvä huomio. Mielenkiintoista olisi pohtia onko ihan sattumaa se miten samaan aikaan ihmiset ovat oppineet tai opetettu esittämään yhteiskunnassamme sellaisia rooleja jotka eivät vastaa heidän todellista minäänsä ja miten ihmissuhteiden luominen on muuttunut vaikeammaksi.
Noilla voisi kuvitella olevan joku korrelaatio.
Kyllä ihan jo se että joku osallistuu realityyn koko kansan pilkattavaksi kertoo että 15 min julkisuudessa on saatava hinnalla millä hyvänsä. Kaikki tajuavat että seuran löytäminen ohjelman kautta on epärealistista ja jos joku on toista kertaa jo realityssä kertoo ukosta kaiken tarvittavan.
"Olen viimeisen 17 vuoden aikana opiskellut, muuttanut ympäri Suomea, harrastanut, matkustanut ympäri Eurooppaa ja Japania joista suurin osa yksin tehtyjä matkoja, ollut useissa eri työpaikoissa, käynyt baareissa ja keikoilla ja museoissa ja taidenäyttelyissä, ollut etelässä ja idässä ja lännessä, osallistunut kursseille ja seminaareihin, ollut sarjakuva- ja kirjatapahtumissa, esiintynyt ja pitänyt seminaareja itse useissa tapahtumissa ja netissä, tutustunut ihmisiin eri kulttuureista, osallistunut ilmaistapahtumiin jne. Muutama asia nyt mainitakseni. Olen silti edelleen sinkku (vaikka palstan mukaan naiselle riittää, että menee vaan laiturille kesällä istumaan, niin kohta siinä on joku urho polvillaan kosimassa :D)
Mitä muulla tavalla voisin vielä aktivoitua"
---
Wow 😲 Pakko myöntää , että olet kyllä laittanut verkot vesille laajalle. Samalla kaikki kokemukseksi ovat pakostikin kasvattaneet ja kehittäneet sinua ihmisenä, luoneet uusia näköaloja ja tulokulmia elämään. Samalla ehkä toiveet ja omat tarpeet kumppania kohtaan ovat muuttuneet aika vaativiksi. Ihan tavan tallaaja saattaisi käydä tylsäksi sinulle? Tarkoitan vain, että tietysti dartsia harrastava kerran Tukholmassa käynyt sähköinsinööri Hollolasta voisi olla unelmiesi puoliso, mutta todennäköistä se ei ole. You know what I mean.
Vierailija kirjoitti:
"Noh, tätä samaa psykajargonia vaaditaan töihin pääsemiseksikin niiin.... 🙄"
Hyvä huomio. Mielenkiintoista olisi pohtia onko ihan sattumaa se miten samaan aikaan ihmiset ovat oppineet tai opetettu esittämään yhteiskunnassamme sellaisia rooleja jotka eivät vastaa heidän todellista minäänsä ja miten ihmissuhteiden luominen on muuttunut vaikeammaksi.
Noilla voisi kuvitella olevan joku korrelaatio.
Ei vaadi kuin 1+1 tason päättelyn, jotta tuossa näkeee yhteyden. Mitään suurempaa pohdintaa siihen ei tarvita. Sama yhteys löytyy somen ja pariutumisen vaikeuden välillä. Somessa esitetään muuta kuin ollaan ja sitten ihmetellään, kun on niin vaikeaa löytää ihminen, joka kiinnostuisi ihan siitä omasta itsestä (jota ihminen ei välttämättä edes itse tunne).
"Edes yksi kausi liigassa ei tee pelaajasta konkaria. Kuten jo totesin, raja kuljee noin 500 pelin kohdalla eli siinä vaiheessa kun takana on lähemmän 10 vuotta liigaa."
No nyt ei puhuta liigasta. Eri asioissa on eri kriteerit sillä milloin on konkari. Kukaan ei pysty osallistumaan 500 tosi-tv ohjelmaan joten se ei myöskään voi olla konkarin raja sillä saralla.
Vierailija kirjoitti:
"Mitä muulla tavalla voisin vielä aktivoitua? "
Sillä tavalla joka oikeasti edistää pariutumista. Olet varmaan jo itsekin huomannut että joka paikassa liehuminen ei vielä ole sitä aktiivisuutta jolla sen kumppanin löytää.
Itselläni oli aikanaan vähän sama ongelma. Sitten vain jotenkin tajusin että en minä ihan oikeasti ollut kuitenkaan aktiivinen. En ottanut sellaista kontaktia ihmisiin joka olisi mahdollistanut ihastumisen. Olin aina kuitenkin vähän suojaukset ylhäällä ja ajattelin liian helposti että "ei tästä mitään tule".
Sitten tein ihan tietoisen päätöksen että nyt en liikaa ajattele vaan annan miehille mahdollisuuden ja olen enemmän avoin ja vastaanottavainen. Ja ei kulunut kuin kolme kuukautta kun se elämäni mies tuli eteen. Hetken meinasi pukata taas tätä vanhaa "ei tästä kuitenkaan mitään tule" ajatusta mutta onneksi sain sen sysättyä syrjään. Vielä vuosi aikaisemmin olisin sivuuttanut tuonkin miehen
Olen tuo jolle vastasit. Minulla ei ole suojauksia päällä. Ei ole mitään "Ei tästä kuitenkaan mitään tule nyyh"-ajatuksia siellä takana eikä mitään "Iik apua, mies!" tai "Äkkiä nyt vaan joku Jussi siitä vierelle, iskee epätoivo". Jos tapaan miehiä ja heidän kanssaan tulee jutun juurta, se ei ikinä johda mihinkään sieltä miehen puolelta syystä X. Enkä ole liehunut liehumalla, vaan elänyt ihan normaalia elämää opiskeluihen, töiden ja harrastusten merkeissä, joita aina kehotetaan tekemään, koska sieltä se kumppani ennemmin tai myöhemmin löytyy. Kuten normaalisti löytyykin!
Hienoa, että sinulle ongelma oli "Iik en uskalla" ja pääsit siitä yli ja löytyi mieskin melkein heti. Mitä tehdään, kun tuollaista ongelmaa ei ole ja puolisoa ei silti vaan löydy? Mitään Mister Finlandia en ole hakemassa, ulkomaalainen mies kelpaa siinä missä suomalainen, olipa tyyppi Kiinasta tai Karibialta. Lapsia minulla ei ole enkä halua, joten lapseton mies ja kaikki öykkärit ovat poissa laskuista.
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijoilta oli fiksu veto, että laittoivat kauden lihavimmat yhteen. Lisäksi nää ei ole laiskoja pullukoita vaan harrastavat ulkoliikuntaa. Jos, lihavalle laitetaan laiha kumppani niin lihava voi nolostua ja laihempi tuntea itsensä heikoksi.
Laihempi tuntee itsensä heikoksi? 😂 Ei kai sentään. Vai syökö se lihava hänenkin eväät.
Vitsit sikseen, tajuan kyllä ajatuksen ja osittain olen jopa samaa mieltä. Ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
"Edes yksi kausi liigassa ei tee pelaajasta konkaria. Kuten jo totesin, raja kuljee noin 500 pelin kohdalla eli siinä vaiheessa kun takana on lähemmän 10 vuotta liigaa."
No nyt ei puhuta liigasta. Eri asioissa on eri kriteerit sillä milloin on konkari. Kukaan ei pysty osallistumaan 500 tosi-tv ohjelmaan joten se ei myöskään voi olla konkarin raja sillä saralla.
"Suhteutettuna sama tilanne kuin silloin, jos ihminen on osallistunut noin 5 realitysarjaan. Vai onko sinusta esim. tähän formaattiin 10v sitten osallistunut Viola realitykonkrari? Verrattuna vaikka Jeffrey Lawmaniin tai vastaavaan?"
Olisit lukenut viestini kokonaan. Olisit huomannut, että osasin kyllä suhteuttaa asiat eri yhteyksissä. Hölmöä leikata viestistä vain yksi pätkä, jossa ei edes sanota mitään mitä sinä nillität.
" "Olen viimeisen 17 vuoden aikana opiskellut, muuttanut ympäri Suomea, harrastanut, matkustanut ympäri Eurooppaa ja Japania joista suurin osa yksin tehtyjä matkoja, ollut useissa eri työpaikoissa, käynyt baareissa ja keikoilla ja museoissa ja taidenäyttelyissä, ollut etelässä ja idässä ja lännessä, osallistunut kursseille ja seminaareihin, ollut sarjakuva- ja kirjatapahtumissa, esiintynyt ja pitänyt seminaareja itse useissa tapahtumissa ja netissä, tutustunut ihmisiin eri kulttuureista, osallistunut ilmaistapahtumiin jne. "
Täytyy kyllä todeta että jos olet tuon jälkeen sinkku niin olet joko täydellisen sokea sinua kohtaan osoitetulle kiinnostukselle tai sitten kriteerisi ovat jossain ihan taivaissa.
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijoilta oli fiksu veto, että laittoivat kauden lihavimmat yhteen. Lisäksi nää ei ole laiskoja pullukoita vaan harrastavat ulkoliikuntaa. Jos, lihavalle laitetaan laiha kumppani niin lihava voi nolostua ja laihempi tuntea itsensä heikoksi.
Onhan se helpompaa mennä ensimmäistä kertaa sanomaankin, kun kummallakin on ylipainoa. Olisihan se enemmän kuin kiusallista, jos toinen on timmi ja toinen "runsas".
Vierailija kirjoitti:
" "Olen viimeisen 17 vuoden aikana opiskellut, muuttanut ympäri Suomea, harrastanut, matkustanut ympäri Eurooppaa ja Japania joista suurin osa yksin tehtyjä matkoja, ollut useissa eri työpaikoissa, käynyt baareissa ja keikoilla ja museoissa ja taidenäyttelyissä, ollut etelässä ja idässä ja lännessä, osallistunut kursseille ja seminaareihin, ollut sarjakuva- ja kirjatapahtumissa, esiintynyt ja pitänyt seminaareja itse useissa tapahtumissa ja netissä, tutustunut ihmisiin eri kulttuureista, osallistunut ilmaistapahtumiin jne. "
Täytyy kyllä todeta että jos olet tuon jälkeen sinkku niin olet joko täydellisen sokea sinua kohtaan osoitetulle kiinnostukselle tai sitten kriteerisi ovat jossain ihan taivaissa.
Kun touhottaa menemään kaikkea mahdollista ei ehdi keskittyä parinvalintaan. Se vaatii rauhoittumista ja aikaa. Jatkuva häärääminen estää sitoutumisen.
Vierailija kirjoitti:
Vinkki...ilmainen vinkki..
Voisit vähän rauhoittua, ainakin itselläni nousi jo karvat pystyyn luettuani tuon "CV:
Niin siis tuossa on otos ihan normaalista elämästä 17 vuoden ajan. Opiskelin, kävin opiskelijariennoissa, käyn töissä ja harrastan kaikenlaista. En nyt tietenkään liehu 24/7 niin ettei pysähtyä ehdin, herra jumala. Lukemisen ymmärtämistä nyt vähän ihmiset hyvät!
Pistin koko listan ylös, että mitä on tehty tässä kohta 20 vuotta (!), kun sieltä kuitenkin tulee jossain esiin, että no et sitten töissä, et sitten käy missään, et sitten museoissa, et sitten keikoilla käynyt ikinä, et sitten ole koskaan baarissa istunut, et sitten ole matkustellut. Kuitenkin oot vaan ollu kotona, et oo ottanut miehiin kontaktia, jossain Peräseinäjoella mökissä asut, et harrasta mitään jne.
Jos listaat itse mitä olet tehnyt viimeiset 20 vuotta ollaksesi paikoissa, joissa ihmisiä voi tavata, niin lista on varmasti yhtä pitkä, etkä ole sen enempää touhottaja.
"Mitä muulla tavalla voisin vielä aktivoitua? "
Sillä tavalla joka oikeasti edistää pariutumista. Olet varmaan jo itsekin huomannut että joka paikassa liehuminen ei vielä ole sitä aktiivisuutta jolla sen kumppanin löytää.
Itselläni oli aikanaan vähän sama ongelma. Sitten vain jotenkin tajusin että en minä ihan oikeasti ollut kuitenkaan aktiivinen. En ottanut sellaista kontaktia ihmisiin joka olisi mahdollistanut ihastumisen. Olin aina kuitenkin vähän suojaukset ylhäällä ja ajattelin liian helposti että "ei tästä mitään tule".
Sitten tein ihan tietoisen päätöksen että nyt en liikaa ajattele vaan annan miehille mahdollisuuden ja olen enemmän avoin ja vastaanottavainen. Ja ei kulunut kuin kolme kuukautta kun se elämäni mies tuli eteen. Hetken meinasi pukata taas tätä vanhaa "ei tästä kuitenkaan mitään tule" ajatusta mutta onneksi sain sen sysättyä syrjään. Vielä vuosi aikaisemmin olisin sivuuttanut tuonkin miehen. Nyt kymmenen vuotta yhdessä ja edelleen menee loistavasti.