Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Kommentit (1472)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo ihme ettei synny pareja niinkuin ennenvanhaan kun kaikki saakelin asiat pitää analysoida ja mietiä metatasojen metatasoja. Ehkä oon vain vanha muttei me eukon kanssa -86 mitään sen kummempaa mietitty, kunhan oltiin ja elettiin yhdessä.
Nykymaailman kirous on nimenomaan se, että ihmiset opetetaan ylianalysoimaan ja tavoittelemaan mahdottomia. Some tekee ihmisistä liian tietoisia kaikesta. Keskitytään täysin epäolennaisiin asioihin ja sitten ahdistaa. Kun vain annetaan mennä liikoja miettimättä elämä kyllä kantaa. Joko yhteen tai erilleen, mutta ainakaan ei tarvitse ahdistua jostain pikkujutuista jatkuvasti.
Täydellisen samaa mieltä. Jos pariutuminen jotain vaatii niin kykyä vain heittäytyä ja antaa mennä. Ei ajatella liikaa heti aluksi. Sen aika kyllä tulee kun mietitään myöhemmin että onko tässä nyt minulle vaikka loppuelämän kumppani tai tuleville lapsille sopiva vanhempi. Mutta ei heti. Aluksi pitää vain olla ja elää sitä suhdetta.
Ja kaikille niillä jotka tulevat heti nillittämään että sittenhän voi mennä yhteen vaikka jonkun psykopaatin kanssa jos ei yhtään ajattele, niin tietenkin jonkinlainen normaali järki pitää pitää päässä. Mutta jos toinen vaikuttaa ihan normaalilta ok tyypiltä niin ei pidä analysoida liikaa vaan vain antaa mennä ja katsoa mitä siitä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Asiantuntijat" kuuntelevat todella huonosti osallistujien toiveita. Jos joku toivoo miehekästä miestä, ei ole kovin vaikea päätellä, ettei hän syty hintelästä sinitukasta. Ei, vaikka se sinitukka olisi kuinka sympaattinen ja mukava. Tiettyjä asioita ei vain voi ohittaa, kun puhutaan kiinnostuksen syttymisestä. Itse en voisi syttyä miehestä, jolla on kimakka ääni, vaikka mies olisi muuten ihana. Se ääni veisi kaikki halut olla hänen kanssaan lähemmin.
Ehkä kyse ei ole siitä että ei kuunneltaisi niitä toiveita vaan että ei osata painottaa oikein niiden eri toiveiden painoarvoa. Kuten itse sanoit, jos se olemus ei jollain tasolla vain sytytä niin on ihan yhdentekevää vaikka kaikki muut 99 asiaa sadasta menisivät yhteen.
Eli pitäisi ensin painottaa sitä että saadaan varmasti se fyysinen yhteensopivuus onnistumaan ja sen jälkeen sitten niistä joiden kanssa tämä
Samaa mieltä. Asiantuntijoilla vaan ei todennäköisesti ole tarpeeksi osallistujia tällaiseen skannaukseen. Toimintamallina lienee yrittää valita se vähiten huonoin vaihtoehto. Sillä parasta vaihtoehtoa ei hakijoiden joukossa ole. Pieni maa jne.
Katsoin kolme jaksoa. Saako täällä vapaasti keskustella kaikista jaksoista?
Iinan ja Mikon menosta tuli sama fiilis kuin Julian ja Waltterin häistä. Ei hyvä. Elisa vaikutti kylmältä, ei pelkästään Mattia kohtaan. Joku sanoi tässä ketjussa, että välttelevä. Jannen muka naurulla höystettyihin puheisiin uudesta kumppanista saattoi olla käärittynä kritiikkiä, ei hyvä. Julia vaikuttaa tosi hauskalta tyypiltä. Olisin valinnut hänelle eri kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Siis tää Arttu on joku reality-konkari? Se kertoo jo kaiken eli mies on narsistisesti esillä julkisuudessa. Kyllä tuon näköinen tavismies löytää seuraa ilman mediaa.
En käyttäisi termiä konkari, jos on osallistuntu yhteen ohjelmaan ennen tätä. Konkariksi kutsuisin tyyliin Niko Saarista, joka kiertänyt tätä formaattia lukuunottamatta lähes kaiken läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyisittekö puolisoehdokkailtanne hyvin alkumetreillä, että mihin edellinen suhde kaatui? Itse kysyisin, varsinkin jos miehellä on lapsiakin edellisestä liitosta. Silloin harvemmin ihan pikkukinasta erotaan.
Kerran menin kysymään toisilla treffeillä, miksi mies oli eronnut ex-vaimostaan. Hän totesi, että asia ei kuulunut minulle. Emme enää tavanneet. Mielestäni asia kyllä kuuluu mahdolliselle uudelle kumppanille. Mitä suurimmassa määrin! Ja varsinkin, onko mies oppinut mitään edellisestä parisuhteesta. Toivottavasti ohjelmassa esitetään nämä kysymykset. Esim. tolle Artulle.
Kysyn tätä aina viimeistään ensimmäisillä treffeillä (joskus jo ennen niitä, jos olemme tavanneet jossain deittisovelluksessa). Vastaus, ja se tyyli millä se annetaan, kertoo ihmisestä todella paljon.
Kiitos 🙏 Ajattelin, että kyllä jonkun muunkin on pakko nähdä asia näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyisittekö puolisoehdokkailtanne hyvin alkumetreillä, että mihin edellinen suhde kaatui? Itse kysyisin, varsinkin jos miehellä on lapsiakin edellisestä liitosta. Silloin harvemmin ihan pikkukinasta erotaan.
Kerran menin kysymään toisilla treffeillä, miksi mies oli eronnut ex-vaimostaan. Hän totesi, että asia ei kuulunut minulle. Emme enää tavanneet. Mielestäni asia kyllä kuuluu mahdolliselle uudelle kumppanille. Mitä suurimmassa määrin! Ja varsinkin, onko mies oppinut mitään edellisestä parisuhteesta. Toivottavasti ohjelmassa esitetään nämä kysymykset. Esim. tolle Artulle.
Kysyn tätä aina viimeistään ensimmäisillä treffeillä (joskus jo ennen niitä, jos olemme tavanneet jossain deittisovelluksessa). Vastaus, ja se tyyli millä se annetaan, kertoo ihmisestä todella paljon.
Ihan mielenkiinnosta: Mitä se kertoo minusta, jos vastaan tuohon, että exä petti ja lähti toisen matkaan?
"Samaa mieltä. Asiantuntijoilla vaan ei todennäköisesti ole tarpeeksi osallistujia tällaiseen skannaukseen. Toimintamallina lienee yrittää valita se vähiten huonoin vaihtoehto. Sillä parasta vaihtoehtoa ei hakijoiden joukossa ole. Pieni maa jne."
Tämähän on se tämän ohjelman iso heikkous. Vaikka miten olisi asiantuntijaa ja analyysiä, silläkään mallilla ei saada hyviä pareja syntymään paljon silkkaa sattumaa paremmin. Jotta saataisiin, pitäisi testien olla valtavan paljon syvällisempiä ja laajempia sekä sen valinnassa mukana olevan joukon paljon suurempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tää Arttu on joku reality-konkari? Se kertoo jo kaiken eli mies on narsistisesti esillä julkisuudessa. Kyllä tuon näköinen tavismies löytää seuraa ilman mediaa.
En käyttäisi termiä konkari, jos on osallistuntu yhteen ohjelmaan ennen tätä. Konkariksi kutsuisin tyyliin Niko Saarista, joka kiertänyt tätä formaattia lukuunottamatta lähes kaiken läpi.
Kukaan ei pääse edes kahteen seuranhakuohjelmaan ilman suhteita. Ja pitää toki olla vähän narsisti kun saa olla esillä.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin kolme jaksoa. Saako täällä vapaasti keskustella kaikista jaksoista?
IJannen muka naurulla höystettyihin puheisiin uudesta kumppanista saattoi olla käärittynä kritiikkiä, ei hyvä. Julia vaikuttaa tosi hauskalta tyypiltä. Olisin valinnut hänelle eri kumppanin.
Saa keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta hemmetissä ulkonäkö on tärkeä, ihan jokaiselle. Se on tekopyhyyttä väittää muuta. Mutta kun ihmiset viehättyvät onneksi erinäköisistä ihmisistä, niin kyllä siinä mahdollisuudet ovat suuret löytää itseä miellyttävä kumppani. Sen jälkeen on tietysti se vaikeampi osio käsiteltävänä, että kuinka hyvin henkisesti ollaan samalla aaltopituudella. Eikä kukaan ole sanonut, että pariutuminen on helppoa. Aikaa ja halua se vaatii, että löytää sopivan yksilön.
Ei vaadi aikaa ja halua. Vaatii puhtaasti sattumaa, että oikea henkilö sattuu kohdalle. Moni ei löydä sitä oikeaa, vaikka miten haluaisi ja käyttäisi aikaa. Se, onko joku sinulle sopiva vai ei, ei ole asia jonka voit tuosta vaan päättää.
No minä olen käyttänyt aikaani ja halua löytää sopiva kumppani. Ja hänet olen löytänyt Tinderistä. Voin vannoa, että ilman OMAA AKTIIVI
Minä olen viimeisen 17 vuoden aikana opiskellut, muuttanut ympäri Suomea, harrastanut, matkustanut ympäri Eurooppaa ja Japania joista suurin osa yksin tehtyjä matkoja, ollut useissa eri työpaikoissa, käynyt baareissa ja keikoilla ja museoissa ja taidenäyttelyissä, ollut etelässä ja idässä ja lännessä, osallistunut kursseille ja seminaareihin, ollut sarjakuva- ja kirjatapahtumissa, esiintynyt ja pitänyt seminaareja itse useissa tapahtumissa ja netissä, tutustunut ihmisiin eri kulttuureista, osallistunut ilmaistapahtumiin jne. Muutama asia nyt mainitakseni. Olen silti edelleen sinkku (vaikka palstan mukaan naiselle riittää, että menee vaan laiturille kesällä istumaan, niin kohta siinä on joku urho polvillaan kosimassa :D)
Mitä muulla tavalla voisin vielä aktivoitua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei pääse edes kahteen seuranhakuohjelmaan ilman suhteita. Ja pitää toki olla vähän narsisti kun saa olla esillä.
Höpöhöpö. Näihin haetaan taviksia. Ei tarvitse olla mitään suhteita. Ja nyt puhuttiin termistä konkari, ei siitä, mikä saa ihmisen hakemaan ohjelmaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippu miltä kantilta katsoo. Koko kansasta näihin on osallistunut ehkä se 0.1% ihmisistä joten valtaosan ihmisistä näkökulmasta jo yhteenkin osallistunut on jo jonkinlainen konkari ja tietää siitä asiasta enemmän kuin suurin osa muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta hemmetissä ulkonäkö on tärkeä, ihan jokaiselle. Se on tekopyhyyttä väittää muuta. Mutta kun ihmiset viehättyvät onneksi erinäköisistä ihmisistä, niin kyllä siinä mahdollisuudet ovat suuret löytää itseä miellyttävä kumppani. Sen jälkeen on tietysti se vaikeampi osio käsiteltävänä, että kuinka hyvin henkisesti ollaan samalla aaltopituudella. Eikä kukaan ole sanonut, että pariutuminen on helppoa. Aikaa ja halua se vaatii, että löytää sopivan yksilön.
Ei vaadi aikaa ja halua. Vaatii puhtaasti sattumaa, että oikea henkilö sattuu kohdalle. Moni ei löydä sitä oikeaa, vaikka miten haluaisi ja käyttäisi aikaa. Se, onko joku sinulle sopiva vai ei, ei ole asia jonka voit tuosta vaan päättää.
No minä olen käyttänyt aikaani ja halua löytää sopiva kumppani. Ja hänet olen löytäny
Tuosta puuttuu se olennaisin: Aktivoituminen parin etsintään. Olet keskittynyt kaikkeen muuhun kuin siihe, että löytäisit kumppanin. Sama on käynyt esim. tälle Elisalle, joka on häärännyt siellä ja täällä osamatta keskittyä olennaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ok ok, olen samaa mieltä, suurinta osaa naisista ei kiinnosta shokkivärimies, ihan sama joku marginaali joka on punkhenkinen, suurin osa naisista ei ole. Ja vaikka tyyli voisi muuttua teoriassa "miljoona kertaa", niin aika huono lähtökohta alkaa suhteeseen tavoitteena muuttaa miehen tyyliä. Lisäksi näyttää, että tuo eksentrisyys on vaan osa miestä, joka työskentelee/harrastaa luovalla alalla, eikä hän itseään (tyyliään) ole muuttamassa.
Tämä voi nyt järkyttää sinua, mutta kerron silti: Hakijoille näytetään kuvia erilaisista ihmisistä. Jos sininen hiusväri olisi jollekin ehdoton ei, se olisi tullut ilmi jo tuossa kohtaa. Kuvissahan on mukana myös ne, jotka lopulta päätyvät ohjelmaan. Eli vähintään yhdelle näistä osallistujista sininen hiusväri ei ole mikään ongelma. Olettaisin, että se nainen on Julia.
Koska aiemmassa kommentissa sanottiin, että osallistujille näytetty sinitukkaa ja jos ei tykkäis, ei sitä laitettas hänelle😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinn
Olen eri, mutta minulle se kertoisi siitä, että sinulla on kanttia/munaa/pildeä näyttää oma haavoittuvuus ja puhua vaikeista elämän asioista, kuten aikuiset ihmiset. Sitten taas miten tämä asia tuodaan esille vaikuttaa; asiallisesti kertoen että näin nyt kävi VS suru silmässä nyykien VS vihaisena hampaita kiristellen VS haikeana exää edelleen muistellen.
Vierailija kirjoitti:
"Asiantuntijat" kuuntelevat todella huonosti osallistujien toiveita. Jos joku toivoo miehekästä miestä, ei ole kovin vaikea päätellä, ettei hän syty hintelästä sinitukasta. Ei, vaikka se sinitukka olisi kuinka sympaattinen ja mukava. Tiettyjä asioita ei vain voi ohittaa, kun puhutaan kiinnostuksen syttymisestä. Itse en voisi syttyä miehestä, jolla on kimakka ääni, vaikka mies olisi muuten ihana. Se ääni veisi kaikki halut olla hänen kanssaan lähemmin.
Aivan, itselleni naisen siilitukka vieläpä värjättynä olisi ehdoton no no..ulkonäöllä nyt vain on merkitystä ja se kertoo ihmisestä paljon jos haluaa tietoisesti rumentaa itsensä..(lue..sininen tukka) vaikka se olisi miten "rohkeaa", mitä se ei edes ole vaan naurettavaa.
"Ihan mielenkiinnosta: Mitä se kertoo minusta, jos vastaan tuohon, että exä petti ja lähti toisen matkaan? "
Se että kerrot asian ja mahdollisesti vielä analysoit syitä tapahtuneeseen, kertoo sinusta sen, että olet valmis avautumaan kumppanille ja olemaan haavoittuva. Et halua pitää salaisuuksia ja haluat, että kumppani oppii tuntemaan sinut
= Olet hyvä ja luotettava puoliso
Riippu miltä kantilta katsoo. Koko kansasta näihin on osallistunut ehkä se 0.1% ihmisistä joten valtaosan ihmisistä näkökulmasta jo yhteenkin osallistunut on jo jonkinlainen konkari ja tietää siitä asiasta enemmän kuin suurin osa muista.
Ei riipu. Konkari terminä sulkee pois sellaiset, jotka ovat olleet kerran mukana. Ei kukaan sano, että pelaaja on ligakonkari, jos hän on pelannut yhden pelin liigassa ja saanut sitä kautta enemmän liigakokemusta kuin 99% kansasta. Konkari tarkoittaa nimenomaan pitkää kokemusta. Jossain 500 ottelun kohdalla voidaan puhua liigakonkarista. Tv-ohjelmien osatla vetäisin rajan 5 ohjelman tienoille.
Asiantuntijoilta oli fiksu veto, että laittoivat kauden lihavimmat yhteen. Lisäksi nää ei ole laiskoja pullukoita vaan harrastavat ulkoliikuntaa. Jos, lihavalle laitetaan laiha kumppani niin lihava voi nolostua ja laihempi tuntea itsensä heikoksi.
Onhan tuo löytänyt, kun on jo 35v iässä saanut pökättyä peräti 2 naista paksuksi. Ja ilmeisesti seuraava äiti etsinnässä.