Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (5778)

Vierailija
5641/5778 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

5594: Memento mori, tulee itselläni mieleen tuosta tatska-aiheesta. Tai esim. voi olla että tykkää metallimusiikista. Se, että sinulla tulee mieleen ainoastaan "hengellisesti kuollut", kertoo vain sinun yksinkertaisuudestasi ja että olet aika vieraantunut siitä totuudesta että sinunkin ihosi yms. alla on luuranko ja tulet kuolemaan.

Tätäpä tarkoitin juuri. Hengellisesti kuollut on kuolevainen, ja hän uskoo kuolevansa. Uudesti syntynyt Hengestä ei koskaan kuole.

Vierailija
5642/5778 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ensitreffit keskustelu!

Tänne palstalle voi kuka vaan tehdä keskustelun haluamastaan aiheesta. Kortisoli, paino, vuorotyöjankkaajat ihan oikeasti lopettakaa jo ja tehkää aiheesta oma juttunne.Sivukaupalla ihan eri aiheesta ei tuo mitään sisältöä. 

Muiden parien jatko on jo tiedossa, olisi kiva nähdä jo enemmän arkea ja miten Iinalla ja Mikolla alkaa sujumaan. Joidenkin kohdalla aina ihmetyttää. Eikö tullut mieleen, kun sokkona menee naimisiin ettei toinen välttämättä vastaa mielikuvaa omasta unelmien kumppanista. Kuitenkin ns. vieraiden ihmisten valitsema. Ainakin voisi käyttäytyä kohteliaasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5643/5778 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hitossa Janne toivoi sporttista kumppania? Hän ei ole itse yhtään sporttinen, keskivartalolihava ja sohvalla viihtyvä ukko. Jos hänelle kumppani ehdottaisi lenkille lähtöä niin vastaus olisi 100% varmuudella "katotaan...". Penkkiurheilu ei ole sporttisuutta vaan sen vastakohta :D Onnea vaan tällekin kultakimpaleelle parisuhteen etsinnässä ohjelman jälkeen, ei voi olla maailmassa sellaista naista, joka toivoisi tuollaista perusnegatiivista, passiivista miestä itselleen. Katrille propseja siitä että jaksaa edes yrittää, itse en jaksaisi tuntiakaan tuollaisen ihmisen seurassa aikaa viettää...

Voi olla että häntä ei vaan yhtään kiinnosta Katri, mutta ei sillä oikeastaan ole mitään merkitystä, tuskin Katrikaan käy kuumana Janneen mutta silti osaa käyttäytyä. 

Hän toivoi sporttista kumppania, koska toivoi hoikkaa naista. Ei miesten kielellä sanalla "sporttisu

Sitä saa mitä tilaa. 

Vierailija
5644/5778 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arttu sai nolot pakit. Uskaltaako miehet enää hakea tähän sarjaan kun joku kehuja tarvitseva prinsessa jolla on huono itsetunto ei velvoitettu edes tutustumaan toiseen? Tai joku kaunis vanhapiika jolla riittää yhdenillanjuttuja ei jaksa odottaa viikkoa kauempaa syttyykö herkkä taiteilijasielu? 

Vierailija
5645/5778 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelma voisi järjestää osallistujille aktiviteettia ja muutamia vapaa-ajan ohjelmia, eikä pelkkiä hipsutteluharjoituksia ja nyt 5 kohdan lista piirteistäsi. Jokin metsäkylpykin on ihan turha tutustumisen kannalta.

Vierailija
5646/5778 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä puhun jonkun tatuoinneista, minä puhun arvomaailmasta, en ulkonäöstä. Nimittäin minulle tuli työkaveriksi hyvin tatuoitu nainen, jolla oli tatuointeja melko näkyvällä paikalla solisluiden päällä ja kämmenselissä ja lopulta joskus myöhemmin tuli puheeksi tatuoinnit. Olin pitänyt niitä rumina, mutta kun hän kertoi, että hänellä tällaisia nyt on, kun nuorena niitä oli ottanut, mutta jos nyt saisi päättää, ei hän niitä enää ottaisi. Ei kuitenkaan kokenut tarvetta poistaa tai piilottaa niitä, ja samoin ajattelen minäkin. Hän on kaunis sellaisena kuin on. Siitä lähtien minulle tatuoinnit edusti arpia, kertoivat eletystä elämästä ja niistä mielenkivuista mitä oli kärsinyt, mutta nyt hän oli parantunut.

Vierailija
5647/5778 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä puhun jonkun tatuoinneista, minä puhun arvomaailmasta, en ulkonäöstä. Nimittäin minulle tuli työkaveriksi hyvin tatuoitu nainen, jolla oli tatuointeja melko näkyvällä paikalla solisluiden päällä ja kämmenselissä ja lopulta joskus myöhemmin tuli puheeksi tatuoinnit. Olin pitänyt niitä rumina, mutta kun hän kertoi, että hänellä tällaisia nyt on, kun nuorena niitä oli ottanut, mutta jos nyt saisi päättää, ei hän niitä enää ottaisi. Ei kuitenkaan kokenut tarvetta poistaa tai piilottaa niitä, ja samoin ajattelen minäkin. Hän on kaunis sellaisena kuin on. Siitä lähtien minulle tatuoinnit edusti arpia, kertoivat eletystä elämästä ja niistä mielenkivuista mitä oli kärsinyt, mutta nyt hän oli parantunut.

Voi käyttää sanaa arvomaailma tai mielenmaisema. Yhtä kaikki, puhun ihan muusta kuin ulkonäöstä. Ymmärrän kyllä, että täällä asiaa on ruodittu ulkonäköasiana, koska sellaiseen kontekstiin Artun kommentit viittaa jos puhuu hiusten väristäkin.

Vierailija
5648/5778 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän oli vain hauskaa, kun vuorotyön väitettiin olevan niin syynä lihomiseen ja sen lopettamisella yksistään laihtuisi. Kun argumentit loppui, halutaan keskustelu lopettaa. 

Eiköhän tässä vaan loppunut jo ihmisten kiinnostus jankata samaa asiaa.  Mutta jatka sinä vaan......

Vierailija
5649/5778 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos itse tapaisin ihmisen, joka on sielunkumppani ja joka ymmärtäisi minua puolesta sanasata ja minä häntä"

Tähän unelmaan uskominen, että toinen voi ymmärtää puolesta sanasta, on yksi tuhoisimmista luuloista. Ei, me emme voi olettaa että löytyy ihminen, jolle ei tarvitsisi avata ajatuksia, toiveita, pelkoja tai suruja puolta sanaa enempää, kun toinen jo tajuaa muka ilmankin.

Kommunikaatio on ihan jokaisen suhteen kulmakivi. Se toinen ei välttämättä ole ollenkaan väärä, vaikka sinun pitääkin vaivautua kertomaan sanallisesti, mitä elämältäsi haluta tai et halua. Kukaan EI lue kenenkään ajatuksia.

Vierailija
5650/5778 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ensitreffit keskustelu!

Tänne palstalle voi kuka vaan tehdä keskustelun haluamastaan aiheesta. Kortisoli, paino, vuorotyöjankkaajat ihan oikeasti lopettakaa jo ja tehkää aiheesta oma juttunne.Sivukaupalla ihan eri aiheesta ei tuo mitään sisältöä. 

Muiden parien jatko on jo tiedossa, olisi kiva nähdä jo enemmän arkea ja miten Iinalla ja Mikolla alkaa sujumaan. Joidenkin kohdalla aina ihmetyttää. Eikö tullut mieleen, kun sokkona menee naimisiin ettei toinen välttämättä vastaa mielikuvaa omasta unelmien kumppanista. Kuitenkin ns. vieraiden ihmisten valitsema. Ainakin voisi käyttäytyä kohteliaasti

Täällä selitettiin, että vuorotyön aiheuttama stressihormoonin nousu on yhden osallistujan kehonmuofon syynä ja vieläpä kuinka nimenomaan sen työn rankat elämänkokemukset hätäkeskuksessa kuultuna juuri nostavat stressiä. Kyllä tämä liittyy melkoisesti tähän ketjuun, kun täällä on voitu keskustella muista osallistujista sivutolkulla. Kun vähän pistää vastaan ja kertoo lihomiseen oikeasti vaikuttavista tekijöistä eli ruuan laadusta, niin keskustelu vaaditaan lopettamaan. Tuo stressi ei sinällään lihota, vaan se saa syömään osan epäterveellisemmin.  Epäterveellisesti syödään myös ilman stressiä. 

Vierailija
5651/5778 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se Arttukin oli jo hyvää vauhtia ihastunut, jolloin ei pitänyt niitä tatuointeja ylittämättömänä asiana? Eli sanoi, että ei niistä pidä, mutta tarkoitti sanoa, että se on vain ulkoista, ja hän pitää naisesta itsestään. Arttu kuitenkin vaikutti olevan sekä aidosti ihastunut, että pahoillaan, että onnistui loukkaamaan.

Naisella, jolla on hiukan huono itsetunto on helposti sellainen käsitys, että hän voi olla rakastettava vain, jos hän on toisen silmissä aivan täydellinen ja virheetön. Ei mene niin.

Useinhan kun ihastuu ja rakastuu, niin tavallaan ihaninta siinä toisessa ovat ne kaikki epätäydellisyydet ja persoonalliset jutut, jotka tekevät hänestä juuri tietyn persoonan.

Antaa Artun ihastua ihan rauhassa keneen haluaa, mutta häneen toivottavasti ei kukaan ihastu, koska hän ei osaa käyttäytyä kunnioittavasti puolisoaan kohtaan. 

Artun parisuhde ei ole mikään Arttu-show, jossa on kyse Artusta ja mitä Arttu milloinkin haluaa. Hänen pitäisi olla päästäkseen parisuhteeseen sellainen, että myös joku toinen ihminen haluaa olla hänen kanssaan. 

Vierailija
5652/5778 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hitossa Janne toivoi sporttista kumppania? Hän ei ole itse yhtään sporttinen, keskivartalolihava ja sohvalla viihtyvä ukko. Jos hänelle kumppani ehdottaisi lenkille lähtöä niin vastaus olisi 100% varmuudella "katotaan...". Penkkiurheilu ei ole sporttisuutta vaan sen vastakohta :D Onnea vaan tällekin kultakimpaleelle parisuhteen etsinnässä ohjelman jälkeen, ei voi olla maailmassa sellaista naista, joka toivoisi tuollaista perusnegatiivista, passiivista miestä itselleen. Katrille propseja siitä että jaksaa edes yrittää, itse en jaksaisi tuntiakaan tuollaisen ihmisen seurassa aikaa viettää...

Voi olla että häntä ei vaan yhtään kiinnosta Katri, mutta ei sillä oikeastaan ole mitään merkitystä, tuskin Katrikaan käy kuumana Janneen mutta silti osaa käyttäytyä. 

Hän toivoi sporttista kumppania, koska toivoi hoikkaa naista. Ei miesten kielellä sanalla "sporttisu

Eli Janne moittii Katria siitä, että tämä ei puhu suoraan, mutta ei sitten puhu itsekään. Jos haluaa hoikan pitää sanoa, että hoikka. Spottinen ihminen voi olla ihan minkä kokoinen vaan. 

Toki asiantuntijoiden olisi pitänyt Jannesta huomata, ettei tämä itse ole mikään sporttinen, tuskin harrastaa minkäänlaista liikuntaa sen penkkiurheilun lisäksi.  Penkkiurheilija ei tarvitse liikunnallista/sporttista kumppania mihinkään, vaan toisen sohvaperunan, että voivat sitten sitä yhteistä aikaa siinä sohvalla viettää. 

Janne sanoo harrastavansa "kuntoilua" mitä sekin sitten tarkoittaa. Suoraan ei ole tuota harrastustakaan sanottu. Kylpylässä olisi ollut kuntosali, mutta eipä ainakaan se kiinnostanut. 

Vierailija
5653/5778 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Janne on ollut sporttinen lätkänpelaaja ja muutama vuosi takaperin hyvässä kunnossa. nyt täysin d

Juu varmaan haluaisi päästä takaisin samoihin mittoihin, mutta jaksojen perusteella ruoka on ainoa asia, mikä Jannea kiinnostaa. 

Vierailija
5654/5778 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos itse tapaisin ihmisen, joka on sielunkumppani ja joka ymmärtäisi minua puolesta sanasata ja minä häntä"

Tähän unelmaan uskominen, että toinen voi ymmärtää puolesta sanasta, on yksi tuhoisimmista luuloista. Ei, me emme voi olettaa että löytyy ihminen, jolle ei tarvitsisi avata ajatuksia, toiveita, pelkoja tai suruja puolta sanaa enempää, kun toinen jo tajuaa muka ilmankin.

Kommunikaatio on ihan jokaisen suhteen kulmakivi. Se toinen ei välttämättä ole ollenkaan väärä, vaikka sinun pitääkin vaivautua kertomaan sanallisesti, mitä elämältäsi haluta tai et halua. Kukaan EI lue kenenkään ajatuksia.

Olen eri, mutta sinä taidat ottaa nyt liian kirjaimellisesti tuon. Kyllä sillä vaan oikeasti on eroa, miten eri ihmiset ymmärtävät toisiaan - joillekin joutuu joka asian vääntämään rautalangasta ja silti hän kokee sen "vieraana", kun taas jonkun toisen kanssa ollaan samalla aaltopituudella ja oikeasti tulee kohdatuksi, ymmärretyksi, ja pystyy aidosti jakamaan asioita. Kyse on lopulta aika paljon samanhenkisyydestä ja samantyyppisestä ajattelutavasta ja tavasta katsoa maailmaa.

Vierailija
5655/5778 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toki asiantuntijoiden olisi pitänyt Jannesta huomata, ettei tämä itse ole mikään sporttinen,"

Kyllähän asiantuntijat huomasivatkin, ja antoivat hänelle pullean mutta sporttisen Katrin. Siis tehtävänanto suoritettu complete.  Vai mitä tarkoitit tuolla, et asiantuntijoiden olisi pitänyt huomata?

Vierailija
5656/5778 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli Janne moittii Katria siitä, että tämä ei puhu suoraan, mutta ei sitten puhu itsekään. Jos haluaa hoikan pitää sanoa, että hoikka. Spottinen ihminen voi olla ihan minkä kokoinen vaan. 

Toki asiantuntijoiden olisi pitänyt Jannesta huomata, ettei tämä itse ole mikään sporttinen, tuskin harrastaa minkäänlaista liikuntaa sen penkkiurheilun lisäksi.  Penkkiurheilija ei tarvitse liikunnallista/sporttista kumppania mihinkään, vaan toisen sohvaperunan, että voivat sitten sitä yhteistä aikaa siinä sohvalla viettää. 

Janne sanoo harrastavansa "kuntoilua" mitä sekin sitten tarkoittaa. Suoraan ei ole tuota harrastustakaan sanottu. Kylpylässä olisi ollut kuntosali, mutta eipä ainakaan se kiinnostanut. 

Ehäpä he huomasivatkin, ja sen vuoksi hänelle ei järjestetty kumppaniksi mitään timmiä salikissaa, vaan samanlaisen kehotyypin omaava, joka kyllä harrastaa jotain liikunnallista. ja eihän noita hoikkuustoiveita voi sanoa ääneen, siksi on pakko käyttää koodikieltä. Tosin olisiko ollut hyvä tilanne, jos asiantuntijat olisivat ymmärtäneet, mitä hän oikeasti toivoi, ja etsineet hänelle jonkun todella aktiivisen, timmin, hoikan salikissan? Olisiko se sen onnistuneempi match ollut? Jannen mielestä ehkä joo, mutta olisiko salikissa syttynyt?

Vierailija
5657/5778 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arttu sai nolot pakit. Uskaltaako miehet enää hakea tähän sarjaan kun joku kehuja tarvitseva prinsessa jolla on huono itsetunto ei velvoitettu edes tutustumaan toiseen? Tai joku kaunis vanhapiika jolla riittää yhdenillanjuttuja ei jaksa odottaa viikkoa kauempaa syttyykö herkkä taiteilijasielu? 

Miksei uskaltaisi, kunhan ei vain ala heti etsimään  ja toiselle kertomaan tämän "huonoista puolista" kuten miesmäisistä hartioista ja rumista tatuoinneista:D

Ja näitä jotka ei ole jaksaneet odottaa muutamaa päivää enempää syttyykö se kumppani seksuaalisesti on ehkä kuitenkin ollut enemmän juuri miehissä. Jo parissa päivässä  on valitettu kameroille, miten vaimo ei suostu antamaan läheisyyttä(=seksiä) Taisi viime kaudellakin yhden parin homma katua siihen, että oli liikaa painostusta miehen puolelta. Mies toki myöhemmin katui käytöstään , mutta se on sitten jo myöhäistä.

Tällä kaudella Elisa on ollut liian hyökkäävä, eli molemmat sukupuolet voivat tuohon syyllistyä, ei vain naiset, joten, kyllä ne miehet voi ihan uskaltaa ohjelmaan mukaan.  Uskaltaahan naisetkin. 

Vierailija
5658/5778 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että joku "ei sytytä" heti on eri asia kuin se, mitä tarkoitin. Jos toisesta paljastuu heti jotain, mikä on itselle ehdoton "ei", niin silloin on yhdentekevää, saattaisiko toinen sytyttää vai ei. Esimerkkejä tällaisesta voisi olla vaikka liian erilainen arvomaailma, liian erilainen elämäntyyli tai esim. se, että ollaan vaan liian erilaisia. Ja toisaalta kyllähän senkin voi järjellä tietää, että vaika toinen sytyttäisi, mutta asutaan ihan eri puolilla Suomea eikä kumpikaan halua muuttaa ainakaan niin kauas, ei suhdetta voi syntyä.

On kyllä aikamoista resurssien ja ajan hukkaa, jos ihminen on niin ehdoton että näkee muka päivässä tai parissa että olemme liian erilaisia tms mitä esitit. Tämä on todellakin väärä ohjelma  henkilölle, joka tekee johtopäätökset yksien treffien perusteella, kun ohjelmassa pitäisi viikkoja tutustua. 

En ymmärrä miksi näin lyhytjänteisiä ihmisiä otetaan ohjelmaan, heidät pitäisi karsia hakuprosessissa. Toisen huono käytös on mielestäni ainut pätevä syy vetää nopeat johtopäätökset. Silloin kyseessä on vika persoonassa, ja sellaiselle ei pidä uhrata itseään. 

Vierailija
5659/5778 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjelma voisi järjestää osallistujille aktiviteettia ja muutamia vapaa-ajan ohjelmia, eikä pelkkiä hipsutteluharjoituksia ja nyt 5 kohdan lista piirteistäsi. Jokin metsäkylpykin on ihan turha tutustumisen kannalta.

Siis mikä voisi olla parempi paikka tutustua, kuin joku mökki ja kylpylä???  Tuohan juuri on se aktiviteetti ja vapaa-ajan ohjelma. Tuo on tarpeeksi rauhallinenkin ympäristö, että siinä pystyy juttelemaan ja tutustumaan toiseen. 

Vierailija
5660/5778 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit lopettaa jo! Ketään ei kiinnosta sun minä minä tatuointi jankkaus...

Tämä on ensitreffit alttarilla keskustelu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä