Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (7527)
Miten joka kaudelle eksyy näitä ahdistuijia tms, joilla on entiset asiat käsittelemättä ja jos toinen vahingossakaan sanoo esim. ulkonäöstä niin traumat nousee pintaan? Nyt kun tuntuu, että Arttu on nostettu tikun nokkaan sanomisistaan.. ja Julia on jo ihan eetä kiitos tää riittää. Ja toinen Elisa, joka nyt on seksiä vailla ja toinen haluaisi tutustua ensin rauhassa. Oiskohan Arttu ollut parempi Elisalle, kun Elisa tuntuu vaihtelevan asumapaikkojakin tiheesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Janne tuottaa hyvää kontenttia ja Mikko on vaan ihana. Mutta miksi Artulla ei ole käytöstapoja? Eikö kotona opetettu? Vissiin vaan kehuttu vai mistä näitä n*rsisteja oikein sikiää
Arttuhan noista miehistä kaikkein kohteliain on ollut. Heti tarjoutui kantamaan Julian laukkujakin. Julia on vaan kuin useimmat suomalaiset naiset, jotka heti tylysti tyrmää miesten kohteliaat eleet todeten, ettei tarvitse auttaa, kun saa ne kyllä itsekin kannettua. Kohteliaisuuksiaan ei osata ottaa vastaan, vaan heti ollaan epäilemässä niiden todellista tarkoitusta ja käännetään kehutkin vinoiluksi, joista vaan ahdistutaan. Turhaan sitten ihmetellään ja itketään, että on niin vaikea löytää kohteliaita ja huomioivia miehiä.
Tämä just tämä. Itsestään patologisen epävarma nainen ei anna miehen olla mies. Ja sitten koko s
Ei. Joistain miehistä vaan paistaa läpi se että ne esittää ~kohteliasta Herrasmiestä~ ja toiset miehet vaan on kohteliaita ihan luonnostaan, naisille sekä miehille. Oon nainen ja töissä miesvaltaisella alalla, täällä tulee noi erot niin selkeästi esille siinä miten miehet mua kohtelee, suurinosa ihan normaalisti, esim. yleensä pitävät ovea auki mutta tekevät samaa muille miehille, ja jos minä pitelen ovea heille niin ovat vaan että "kiitti", kun osa taas tekee oven auki pitämisestä ihme numeron ja kumartavat samalla ja loukkaantuvat jos minä joskus vaihteeksi yritän pitää heille ovea auki, eivät suostu kulkemaan ovesta vaan tunkevat itse pitämään ovea ja odottavat että minä kuljen siitä ensin. Ne samat tyypit myös kiirehtivät "auttamaan" kysymättä tarvitsenko apua ja vaan aiheuttavat enemmän haittaa. Noi esittäjät on epäilyttäviä ja keksivät tekosyitä tulla iholle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on joku kärppänä alapeukuttamassa, jos joku uskaltaa kritisoida Arttua. Alanuoli ilmestyy sekunnissa :D
Jollain sitä on aikaa seurata tämän palstan peukkuja ylös ja alas. 🤣
Ei tarvii olla _aikaa_ seurata, kun alanuoli ilmestyy samantien, kun kommentti ilmestyy. Et siis ehdi edes lähteä pois sivulta, koska alanuori räpsähtää saman tien, kun kommentti on julkaistu :D
Muuten ei edes tietäisi, että se tulee siihen sekunnissa (oikeasti), mutta kun näät sen omin silmin.
Janne on outo, kun kertoo haluavansa sporttisen kumppanin, mutta ei sitten jaksa liikkua mihinkään, ei edes sinne kylpylään. Kroppa antaa muutenkin ymmärtää, ettei taida kovasti mitään liikuntaa harrastaa, koska on hyvin jäykkä ja pökkelö.
Mikään ei tunnu kiinnostavan. Paitsi luultavasti se jääkiekko ja sekin vain sohvalta käsin. Vähän tulee riidanhaastaja fibatkin.
Katri on selvästi reipas ja liikkumaan tottunut.
Olipa hyvin kiteytetty. Tunnistan tuon ihmistyypin. Onneksi meillä töissä on paljon miehiä ja naisia, niin jollain lailla tällaiset teatterimaneerit on karsiutuneet.
Edellisessä työpaikassa päinvastoin noita maneereita olisi voinut pitää jo naisten häirintänä.
Terveisin mies.
Mitä epäilyttävää heissäkin nyt on?
Haloo!!
Entisajan herrasmiehiä.
Nyt oli kyllä sinulla ihme fobiat mielessä.
Katsoin eilen ensimmäisen kerran sen Katsomossa olevan "jatkojakson", jossa kaksi henkilöä (en tiedä nimiä) ruotivat nähtyä jaksoa ja pareja. Olipas varsin mainio juttu ja hyvää analysointia. Elisa sai kyllä kylmää kyytiä molemmilta.
Joku kirjoitti tuolla aiemmin, että "Katrissa on yhtälailla syytä. Hänen pitäisi sanoa mitä ajattelee........Katri ansaitsi myös ihan saamansa palautteen"
Joo olet oikeassa, mutta se ero miten Katri otti palautteen vastaan, on täysin erilainen, kuin se miten Janne ottaa palautteen tai yleensä mitään vastaan. Janne huokailee (ja hyvin syvään) ennen kuin vastaa ja hokee epämääräisesti "katsotaan". Katri sentään myönsi asiallisesti, että hänen täytyy opetella sanomaan suoraan (en muista tarkkaan mitä sanoi, mutta tarkoitti kuitenkin sitä, että on ottanut palautteen vastaan ja aikoo muuttaa käytöstään)
Olispa Janne huokaillut jo siellä asiantuntijoiden valintatilanteessa yhtä syvään ja pitkään, ennen kuin olisi vastannut ja hokenut, että "katotaan", niin ei ehkä olisi ohjelmassa nyt mukana.
Ei tuosta tuu mitään, Katri kulkee kohta munankuorilla, kun ei uskalla sanoa tai tehdä mitään.
Toinen ilmeisesti innostuu vain jääkiekon katsomisesta.
Analyysiä: Elisan mukanaoloa ihmettelin, mutta viimeisin jakso selitti monta asiaa. Jos asiat eivät suju kuten hän haluaa, alkaa syyllistäminen ja passiivisagressiivinen käytös. Matti analysoi ja järkeilee asioita Elisa mielestä liian hitaasti. Tuosta on paha enää nousta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi, että arttu on mennyt arvostelemaan julian ulkonäköä, olisivat voineet olla söpö pari muuten. Ja kysehän ei ollut edes kertaluontoisesta yhdestä typerästä kommentista, vaan monesta.
Mitä kaikkea sanoi siis? Sori en ole ehtinyt katsoa viimeisimpiä jaksoja tai seurata tätä ketjua
Miesmäisen näköiseksi sanoi, kuulemma leveät hartiat yms, julian tatuoinneista ei tykännyt ja hiuksetkin olisi saanut olla eri väriset :D
Jassoo. Mun exä sanoi myös, että mulla on leveät hartiat ja uimarin kroppa. Ja pitkäkin olen kuulemma. En tiedä, mitä miehet kuvittelee voittavansa tuollaisella.
Uimareillahan on upea kroppa, ja harva yleensä pitkäksi sanomisestakaan ole loukkaantunut. Entä miksi kukaan ajattelisi voittavansa mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on joku kärppänä alapeukuttamassa, jos joku uskaltaa kritisoida Arttua. Alanuoli ilmestyy sekunnissa :D
Jollain sitä on aikaa seurata tämän palstan peukkuja ylös ja alas. 🤣
Ei tarvii olla _aikaa_ seurata, kun alanuoli ilmestyy samantien, kun kommentti ilmestyy. Et siis ehdi edes lähteä pois sivulta, koska alanuori räpsähtää saman tien, kun kommentti on julkaistu :D
Muuten ei edes tietäisi, että se tulee siihen sekunnissa (oikeasti), mutta kun näät sen omin silmin.
Janne on outo, kun kertoo haluavansa sporttisen kumppanin, mutta ei sitten jaksa liikkua mihinkään, ei edes sinne kylpylään. Kroppa antaa muutenkin ymmärtää, ettei taida kovasti mitään liikuntaa harrastaa, koska on hyvin jäykkä ja pökkelö.
Mikään ei tunnu kiinnost
samat fibat tästä Jannesta. Sporttisuus on kaukana hänestä kuin kyllä myös morsiamesta. Ei oikein mitään jaksais, väkinäisyys ylipäätään leijuu pariskunnan ympärillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minusta oli todella ymmärrettävää että janne kaipasi välillä omaa aikaa, kun oltu yhdessä koko ajan.
Toki, mutta on eri asia järjestää omaa aikaa niin että vaikka sanoo että hei, voisin viettää aamupäivän yksin kirjaa lukien kuin niin että ei vain suostu lähtemään mukaan kun morsio ehdottaa tekemistä häämatkalle.
Onko se Katrin elämä pelkkää suorittamista ?
En minäkään olisi, ainakaan kovin mielelläni, lähtenyt lillumaan kylpylään vanhusten haaleisiin pissavesiin. Ja näyttämään samalaa tynnyrimahaani ja tikkukinttujani.
Katotaan miehet ovat ärsyttäviä. Se on kyllä tai ei, ei mitään katsotaan....
Mikko on näistä miehistä todella kivan ja fiksun oloinen, mutta miksi hän on kropaltaan kuin pikkupoika. Saisi mennä salille hakemaan lihaa luiden ympärille niin sitten hän olisi paljon haluttavampi.
Vierailija kirjoitti:
"Kylmästi kyntämään" 😂
Tuosta Elisan ja Matin jutusta ei tule yhtään mitään. Elisa on nyt niin vängännyt tuota kosketus juttua, että Matti on aivan lukossa. Vaikka asiantuntijat järjestäisivät minkälaisia "hipsuttelu" ja koskettelu - sessioita parille...ei auta.
Australian ETA:ssa oli eräällä kaudella vastaavanlainen tapaus. Nainen, tosin paljon ronskimmin kuin Elisa, suorastaan vaati läheisyyttä ja seksiä lähtien hetkestä yksi. Hänen itsetunto perustui vain ja ainoastaan siihen, että miehet kokisivat hänet fyysisesti haluttavana. Tässäkin tapauksessa mies oli lopulta aivan lukossa ja surkeana. Nainen muuttui suorastaan ilkeäksi ja raivosi, "mutta minä haluan seksiä, seksi on minulle tärkeää, olen fyysinen ihminen ". Mies jätti leikin kesken.
Elisakin kireänä "tästä pitää puhua NYT! Miksi koskettaminen on sulle niin vaikeaa?" Elisaa ei nyt kyllä uskalla Matti lähestyä. Peli on menetetty.
Joo, ja sitten, kun koskettaisi, niin sekin olisi Elisasta väärästäpaikasta ja liian hellästi tai liian kovaa tai liian vähän aikaa ja ussintaa vaatisi. Ei hänelle mikään kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti oli mun ennakkosuosikki. Mutta nyt oikeesti. Matti, mitä vittua??
Mitä Matti tekee?
Lähtee ohjelmaan, vaikka selvästi käsittelemättömiä traumoja, joita ei halua avata edes Elisalle. Not good. Toki täällähän taas perinteisesti naiset lynkataan ja miehet nostetaan jalustalle. Tän takia miehet nousee aina johtoon. Naiset keskittyy polkemaan toisiaan. Kunpa pystyttäis parempaan, siskot. Kuka haluais elää oikeesti platonisen Matin kanssa? On aivan normaalia kaivata läheisyyttä ja kosketusta.
Minä en myöskään kaipaisi läheisyyttä ja kosketusta muutaman päivän tuntemisen jälkeen. Ihan kuin Matti, haluan ensin luoda edes jonkin tasoisen henkisen yhteyden ja katsoa onko fyysiselle läheisyydelle mitään edellytyksi
Sama juttu luultavasti mulla mutta riippuu tietenkin toisesta. Elisa haluaisi oikeasti petipuuhiin nopeammin, vaikka puhuu koskettamisesta. Selvästi tämä Elisa on toistamassa edellisten suhteidensa epäonnistumisia passiivisagressiivisella käytöksellä kun asiat eivät suju kuten hän haluaa
Vierailija kirjoitti:
Analyysiä: Elisan mukanaoloa ihmettelin, mutta viimeisin jakso selitti monta asiaa. Jos asiat eivät suju kuten hän haluaa, alkaa syyllistäminen ja passiivisagressiivinen käytös. Matti analysoi ja järkeilee asioita Elisa mielestä liian hitaasti. Tuosta on paha enää nousta.
Eikös Elisa sano ihan suoraan mitä ajattelee. Pahiten passiivis-aggressiivisesti käyttäytyy Julia, joka mököttää ja pitää mykkäkoulua, piikittelee ja haukkuu selän takana sekä välttelee osallistumasta suorastaan Peten, kun kaikki ei mene, kuten on itse odottanut. Ei myöskään ota itse mitään vastuuta vaan syyllistää toista ja uhriutuu itse.
Katrillakin on ollut ihan selvää passiivis-aggressiivisuutta havaittavissa ainakin sen kylpyläepisodin suhteen kun esitti, ettei toisen lepäämään jääminen haittaa, mutta todellisuudessa olikin asiasta vihainen ja loukkaantunut sekä naljaili siitä ikävään sävyyn vasta illalla, kun olisi voinut ilmaista itseään selkeästi jo aiemmin.
Elisan päällekäyvä asenne ei tiedä hyvää. Toistaa varmaankin aiempia käytösmalleja ja siksi on päätynyt esim tällaiseen ohjelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matin silmät on elottomat ja ilmeettömät kuin kuolleella kalalla. En itse saisi mitään yhteyttä ihmiseen, joka vain ilmeettömästi tuijottaa takaisin. Silmät on sielun peili, ja niistä heijastuu myös ilo, suru ja muut tunteet.
Matti riepu oli alussa hyvinkin ilmeikäs, vielä häissäkin iloinen. Elisa käänsi oman ahdistuksensa tilanteessa aggressioksi Mattia kohtaa, arvostelee, tenttaa... Matti yritti alussa, vegaani osti kermoja kasapäin. Mutta näytti kuin jatkuvat piikit ja hyökkäily (onkohan vaatinut läheisyyttä samalla tyylillä myös kameroiden ulkopuolella sängyssä?) laittoi Matin ihan lukkoon, sulki ilmeet silmistä.
Täällä on niin paljon puhuttu Elisan ahdistuksista, suojamuureista ym ja yritetty kaikin tavoin valkopestä ja ymmärtää häntä,. Kun yksinkertainen totuus on se, että Elisa on vain ilkeä ihminen. Nautii saadessaan Matin kärsimään.
Lainaus ei onnistu, mutta Peten = paeten.
Vierailija kirjoitti:
Janne on omasta mielestään rento huumorimies. Joo ei. Ei ole. Ei sinne päinkään. Päinvastoin.
Siis näin värin me ihmiset ajatellaan itsestämme. Ja voi olla, että vielä siinä ihan lähimmässä kaveripiirissäkin olemme niitä "rentoja huumorimiehiä" mutta siihen se sitten jääkin. Muuten ollaan kuin seipään nielleitä paskakasoja jotka nillittää joka asiasta.
Kun on päässyt näin vanhaksi, kuin minä (60v) niin on tajunnut itsestään asioita, joita ei ole ennemmin halunnut nähdä. Tajuaa, etteipä sitä olekaan ehkä niin mukava ihminen, kuin on kuvitellut:D
Ja tuo sporttisuus. Janne ei näytä sporttiselta, eikä sitä varmaan oikeasti olekaan, mutta janne ajattelee, että on sporttinen, kun on kova lätkäfani.
Eräs tuttava piti itseään hyvin liikunnallisena ja sporttisena, kun kuskasi lapsiaan erilaisiin liikuntaharrastuksiin. Oma liikunta jäi kuitenkin siihen (ihan oikesti) että käveli sinne autolle.
Metriäkään ei liikkunut koskaan vapaaehtoisesti ja jo 200 metrin matka oli niin pitkä, että se mentiin autolla.
Kerran kävi lastensa kanssa hiihtämässä muutaman kilometrin, mutta oli liian raskasta, kun meni perinteisellä tyylillä. Sanoi sitten minulle (kun hiihdän luistelutyylillä) että se onkin helpompaa/kevyempää, kun sillähän liikkuukin nopeammin :DD Että se siitä sporttisuudesta. Luulen, että Jannella on vähän sama juttu.
Tuo koko ohjelmahan on ihan pe****tä, oikein avioliiton pilkkana pitoa. Ei kukaan normi ihminen tuollaiseen edes menisi.