Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (7608)

Vierailija
4321/7608 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelosjaksosta:

Katri on kyllä kumman joustava, jos minä joutuisin olemaan sellaisen seurassa, joka aina vastatessa töykeästi huokailee raskaasti ja vastaa tympääntyneesti, niin kyllä minä kysyisin, että mikä niin huokailuttaa, turhauttaako jokin vai oletkin pettynyt jostain. Jannella toki ei olisi pokkaa vastata asiallisesti, mistä kiikastaa. Veikkaan, että Janne ei varmaan kauheasti puhu Katrille, että Katri joutuu yksin keskusteluja kannattelemaan. Minullekin tulee Jannesta mieleen Kolmiodraaman Sami.

Vuorokaudenrytmistä, ilta- ja yöihmiset joutuvat yleensä matkaillessa vähän joustamaan siitä omasta rytmistä ihan käytännön pakostakin. ''Mä olen väsynyt'' -puputuksesta, noilla kaikilla on varmasti ollut aikaa nukkua univelkoja pois ja ottaa rennommin, ennen kuin tuo enskariprosessi alkaa. Jos Janne haluaisi sekä nukkua että tehdä jotain, niin se olisi voinut edellisenä päivänä sopia kellonajoista. Katrin ehdottaessa jotain seuraavalle päivälle Janne vain toisteli apaattisena että kattellaan eli miehen sanomana ''ei''.

Janne oli ihan ok Minä näen sinut -tehtävässä, mutta ei se riitä, että vain tehtävien aikana käyttäytyy.

Artusta kyllä näkyi ''perinteisyys'', kun ei suostunut auton ratissa ottamaan Julialta ajo/reittiohjeita, vaikka tällä oli selkeästi parempi käry reitistä kuin Artulla, että mistä kääntyä. Ihan periaatteesta piti ajaa suoraan, että kyllä minä tiedän parhaiten, ja mennä jotain kiertoreittiä. Mikolla ja Iinallakin meinasi käydä samoin, mutta Mikko sentään tajusi heti, että nyt tuli tehtyä virhe.

Iinalla ja Mikolla menee hyvin, mutta heillä on keskustelu vielä vähän muodollista, saa nähdä, tulisiko myöhemmin vähän rentoutta, tai ehkä he ovat vähän asiakeskeisiä. Se on kyllä hyvä, että Mikko nostaa Iinasta aktiivisesti positiivisia asioita esille, kun Iinalla tuntuu olevan taipumusta itsensä vähättelyyn, kun sanoi, ettei hänellä ole kokemusta siitä, että olisi fiksu. 

Elisalla ja Matilla näköjään on vielä tyyntä myrskyn edellä. Elisa oli mielissään, kun Matti huomasi ostaneensa ''vääränlaisen'' korun ja siitä, että Matti osti kolmenlaista kermaa. Matti selkeästi haluaa tehdä vaikutuksen, mutta olisi kiva, jos Elisa vaihteeksi vastaisi, että voi kiitos, mutta ei sun tarvitsisi niin stressata. Mutta ehkä Elisa on kaikesta niin tarkka ja tottunut siihen, että hänelle ollaan mieliksi. Elisa reagoi aika vahvasti ilmeillään toisen puheisiin.

Vierailija
4322/7608 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa tuo Artun kamaluus ilmenee? Itse katsoin juuri neljännen jakson ja ainakin vielä nyt vaikuttaa mukavalta, tavalliselta mieheltä. Ihan söpökin. 

Janne vaikuttaa sen sijaan todella vaikealta ja suorastaan ärsyttävältä. Katri on positiivinen ja aktiivinen, Janne latistaa tunnelmaa. Perinteisen suomijuntin oloinen.

Matti ihanasti huomioi Elisan kahvikerman tarvetta vaikka itse ilmeisesti vege. Muutenkin vaikuttaa pehmeältä ja herkältä mieheltä, Elisa paljon dominoivampi persoona. Toimiiko tällainen dynamiikka?

Sitten nämä Mikko ja Iina. Hellyttää nähdä tuon vähän insinörtin oloisen Mikon suhtautuminen herkkään vaimoonsa. Toivottavasti tämä suhde kestää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4323/7608 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla joku mainitsi, ettei suuttuisi, jos miehensä sanoisi hänelle, että tummempi tukka olisi parempi. Mutta tässä onkin se ero, että sinä tunnet miehesi ja mies tuntee sinut. Ootte ehkä olleet vuosikymmeniä yhdessä.

Nyt on kyse vieraista ihmisitä ja jos toinen alkaa kättelyssä opastamaan sinua ulkonäköasioissa, niin tuleeko siitä loppua koskaan????

Ja kuka edes on niin juntti, että alkaa vieraan ihmisen ulkonäköä kommentoimaan negatiivisessa sävyssä, varsinkin , jos pitäisi muka hurmata tuo ihminen tai ainakin saada hänet kiinnostumaan sinusta???

Jos joku mies tulis mulle sanomaan, että olen miesmäinen, niin käskisin hänen painua mäkeen. Ei tarvii katella, jos kerran olen niin kamala :D

Miesmäinen nainen tarkoittaa samaa, kuin se, että nainen ei ole ollenkaan viehkeä tuon katsojan silmissä, vaan hirveä  ja ruma ja romuluinen matami. Mitään positiivista mielikuvaa ei naisesta tule, jos häntä luonnehd

Miesmäiseksi haukkuinen voi olla myös pettymystä siihen, että nainen on osaava, vahva, jämäkkä ja osaa pitää rajansa. 

Vierailija
4324/7608 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mut Matti.. Matti on aika ihana.. 

Matti tulee kyllä löytämään ohjelman jälkeen puolison.  Tämä ohjelman nainen se ei ole.

Vierailija
4325/7608 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää luulen, että Janne ei ole oikeasti ihan niin paha kuin miltä nyt nähdyn perusteella vaikuttaa. Hän ei selvästikään tykkää olla kuvattavana tai huomion keskipisteenä, mutta jostain syystä on silti tuonne ohjelmaan päätynyt.

Tässä täytyy tietää ja tunnistaa vähän sitä miehen mallia ja tunteiden ilmaisua (ilmaisemattomuutta), mikä vallitsee siellä, mistä Janne on kotoisin. Lisäksi Janne on ehkä luonteeltaan liian kirjaimellisesti sellainen "oma ittensä", eikä näe tarpeelliseksi teeskennellä mitään muuta. Hän on wysiwyg 🤭

Tsemppiä Katrille ja Jannelle. Toivottavasti piditte homman siistinä, vaikka ette olisi yhdessä jatkaneetkaan.

Jaa että sitä innostuu raskaasta negailusta ja ankeasta perässävedettävästä tyypistä, kun ymmärtää hänen kulttuuriaan? Jannen kannattaa varmaan etsiä nainen jolla on samanlaiset juuret ja kulttuuri, ettei naisen tarvitse kärsiä. Tuollainen vastenmielinen käytös on toki jossain määrin tyypillistä Suomessa, muualla sitä ei  siedetä, ja samaan tautiin kuuluu kyvyttömyys ottaa vastuuta omasta käytöksestään. Moni äkäpussi ja jäyhä jörrikkä jää nykyään yksin, kun ei olekaan kylän ainut mies. 

Vierailija
4326/7608 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tää paljon puhuttu "maadoittaminen" on?

Kommentoi Katrille tyyliin ei sun tarvii aina jaksaa olla reipas ja sai sillä toiselle kyyneleet silmiin <3

Maadoittaminen tarkoittaa sitä, että jos ihminen lähtee laukalle tai on jotenkin vähän kiihtynyt, yksinäinen, ahdistunut tms. niin palautetaan hänet tähän hetkeen ja luodaan turvallinen tunne, jolloin se ylivierä rauhoittuu. 

Toimii normaaleihin tai traumatisoituneisiin ihmisiin. Raivoaviin kusipäihin ei. 

Vastaa sitä, että surkea lapsi otetaan syliin, missä hän rauhoittuu. Se on perusesimerkki maadoittamisesta. Aikuinen voi tehdä sitä myös yksin, jos aivot eivät ole ihan kiemuralla siinä tilanteessa. 

Vierailija
4327/7608 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nelosjaksosta:

Katri on kyllä kumman joustava, jos minä joutuisin olemaan sellaisen seurassa, joka aina vastatessa töykeästi huokailee raskaasti ja vastaa tympääntyneesti, niin kyllä minä kysyisin, että mikä niin huokailuttaa, turhauttaako jokin vai oletkin pettynyt jostain. Jannella toki ei olisi pokkaa vastata asiallisesti, mistä kiikastaa. Veikkaan, että Janne ei varmaan kauheasti puhu Katrille, että Katri joutuu yksin keskusteluja kannattelemaan. Minullekin tulee Jannesta mieleen Kolmiodraaman Sami.

Vuorokaudenrytmistä, ilta- ja yöihmiset joutuvat yleensä matkaillessa vähän joustamaan siitä omasta rytmistä ihan käytännön pakostakin. ''Mä olen väsynyt'' -puputuksesta, noilla kaikilla on varmasti ollut aikaa nukkua univelkoja pois ja ottaa rennommin, ennen kuin tuo enskariprosessi alkaa. Jos Janne haluaisi sekä nukkua että tehdä jotain, niin se olisi voinut edellisenä päivänä sopia kellonajoista. Katrin ehdottaessa jotain seuraav

Tiivistetysti. Julia teki sen, mikä Katrinkin pitäisi tehdä. 

Vierailija
4328/7608 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä olet itsenäinen vahva-luontoinen nainen.  Sit jos sitä alkaa rikkomaan, sä hajoat murusiksi ja suhde hajoaa, ja sitä ei kannata tehdä, sun kanssa.          

Tämä on todella, todella creepy lause. Vähän kuin uhkaus tai ylipäätään kammottavaa muka-tietämistä miten toinen hajoaa. En edes ymmärrä puhuuko hän siitä mitä tuli jo kokeiltua, vai onko se jotain omien strategioiden analysointia. Ei kannata alkaa rikkomaan koska se hajoaa murusiksi. 

Ylipäätään lause jos sitä alkaa rikkomaan, ikäänkuin hänellä olisi valmiina malli miten ihmisen vahvuutta rikotaan.  

Mulle tulee tuosta sitaatista kuva, että ikään kuin puhuja ajattelisi hiljaa, että et sinä kuule mikään vahva nainen ole, kyllä minä sinut vielä murran. Ei Arttu välttämättä tuolla tavalla ajattele, mutta siltä se vähän kuulostaa ulkopuolisen näkökulmasta.

Vierailija
4329/7608 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jannen käytös on kyllä todella huonoa. Saattaa vain olla niin introvertti että ei jaksa kauaa sosiaalista katria.

luin juonipaljastuksia Elisasta ja Matista. Käy sääliksi Matti. Elisa jyrää herkän miehen jankuttamisellaan. Voin vaan kuvitella kuinka ahdistava olo Matilla on. Kun elisa ei lopeta vaikka toinen on jo selvästi ilmaissut että ei pysty enää. Kamalaa.

Vierailija
4330/7608 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jannen  Pitkät huokaukset ja kattellaan..eipä kauaa jaksanut skarpata tää jätkä.. Katrille v. mäinen tilanne..😖 en nää kauheesti syitä jatkaa ihmisen kaa: vetelä pullukka keski ikäinen ukko  kahden pienen lapsen isä hankalalla luonteella..juu oikeen lottovoitto! Miten noi asiantuntikat kehtaavat?😳

Vierailija
4331/7608 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa tuo Artun kamaluus ilmenee? Itse katsoin juuri neljännen jakson ja ainakin vielä nyt vaikuttaa mukavalta, tavalliselta mieheltä. Ihan söpökin. 

Janne vaikuttaa sen sijaan todella vaikealta ja suorastaan ärsyttävältä. Katri on positiivinen ja aktiivinen, Janne latistaa tunnelmaa. Perinteisen suomijuntin oloinen.

Matti ihanasti huomioi Elisan kahvikerman tarvetta vaikka itse ilmeisesti vege. Muutenkin vaikuttaa pehmeältä ja herkältä mieheltä, Elisa paljon dominoivampi persoona. Toimiiko tällainen dynamiikka?

Sitten nämä Mikko ja Iina. Hellyttää nähdä tuon vähän insinörtin oloisen Mikon suhtautuminen herkkään vaimoonsa. Toivottavasti tämä suhde kestää. 

Ihminen, joka ei ole kamala, saattaa olla kamala hetkellisesti julkisesti. Koska hänellä ei ole mitään agendaa eikä mitään tarvetta peitellä. Ihminen, joka on kavalasti kamala, pitää kyllä kulissin pystyssä. Mutta ei hän voinut olla kehumatta itseään, että on kiltti ihminen ja mikähän se toinen adjektiivi olikaan, samaa tyyliä. Mutta koska tuo olisi kuulostanut aivan naurettavan itsekkäältä, hän joutui lisäämään siihen Julian mukaan, että me olemme. Ja näin hän on 1. rakentanut kuvaa itsestään hyvänä ihmisenä 2. puhunut Juliasta hyvää, joten jos Julia puhuu hänestä totuuksia, ihmiset sanoisivat, että se Arttuhan kehui Juliaa niin kauniisti. 

Vierailija
4332/7608 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä olet itsenäinen vahva-luontoinen nainen.  Sit jos sitä alkaa rikkomaan, sä hajoat murusiksi ja suhde hajoaa, ja sitä ei kannata tehdä, sun kanssa.          

Tämä on todella, todella creepy lause. Vähän kuin uhkaus tai ylipäätään kammottavaa muka-tietämistä miten toinen hajoaa. En edes ymmärrä puhuuko hän siitä mitä tuli jo kokeiltua, vai onko se jotain omien strategioiden analysointia. Ei kannata alkaa rikkomaan koska se hajoaa murusiksi. 

Ylipäätään lause jos sitä alkaa rikkomaan, ikäänkuin hänellä olisi valmiina malli miten ihmisen vahvuutta rikotaan.  

Mulle tulee tuosta sitaatista kuva, että ikään kuin puhuja ajattelisi hiljaa, että et sinä kuule mikään vahva nainen ole, kyllä minä sinut vielä murran. Ei Arttu välttämättä tu

Tuo on samaa puhetta kuin mies, joka sanoo, ettei ikinä löisi naista, pettäisi tms. Se on juuri se, mitä hän aikoo tehdä. Noilla päävikaisilla on joku ihme tarve ilmaista se agendansa jo alussa. Se on myös testi siitä, tarttuuko toinen siihen vai ei. Kokematon ei tartu, ehkä saattaa vähän ihmetellä tai ei. Kokenut juoksee. 

Vierailija
4333/7608 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee tuosta sitaatista kuva, että ikään kuin puhuja ajattelisi hiljaa, että et sinä kuule mikään vahva nainen ole, kyllä minä sinut vielä murran. Ei Arttu välttämättä tu

Tuollaisella kalastellaan myös heikon kohdan löytämistä, jotta tietää, millä voi järkyttää toista myöhemmin. 

Manipulatiivinen lause rikkomisesta.

Toinen kertoo hullusta eksästä, joka rikkoi hänet ja miten. 

Ta daa. Informaatio kasassa sekä tietää vähän hajoamisasteesta. 

Vierailija
4334/7608 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tämän Ensitreffit alttari-ohjelma vedellä viimeisiään Suomessa, eivät näyt saavan riittävästi ehdokkaita ja väkisin paritetaan tällaisia katastrofi pariskuntia. Onpahan toisaalta hyvää viihdettä, mutta kuka tuohon kohta enää hakee??

Tilalle Love is Blind niin loppuu tuollaisten Janne örryköiden pääsy mukaan.

Vierailija
4335/7608 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nelosjaksosta:

Iinalla ja Mikolla menee hyvin, mutta heillä on keskustelu vielä vähän muodollista, saa nähdä, tulisiko myöhemmin vähän rentoutta, tai ehkä he ovat vähän asiakeskeisiä. Se on kyllä hyvä, että Mikko nostaa Iinasta aktiivisesti positiivisia asioita esille, kun Iinalla tuntuu olevan taipumusta itsensä vähättelyyn, kun sanoi, ettei hänellä ole kokemusta siitä, että olisi fiksu. 

Minusta eivät ole kovinkaan muodollisia. Heillä on vain tuollainen puhetyyli. Ovat kovaa vauhtia menossa syvään päätyyn. Ovat ihan lääpällään molemmat.

Elisalla ja Matilla näköjään on vielä tyyntä myrskyn edellä. Elisa oli mielissään, kun Matti huomasi ostaneensa ''vääränlaisen'' korun ja siitä, että Matti osti kolmenlaista kermaa. Matti selkeästi haluaa tehdä vaikutuksen, mutta olisi kiva, jos Elisa vaihteeksi vastaisi, että voi kiitos, mutta ei sun tarvitsisi niin stressata. Mutta ehkä Elisa on kaikesta niin tarkka ja tottunut siihen, että hänelle ollaan mieliksi. Elisa reagoi aika vahvasti ilmeillään toisen puheisiin.

Elisa vaikuttaa ihmiseltä, joka ei osaa relata ja vain odottaa hyviä asioita. Hän ei varmasti ole tottunut siihen, että hänelle tehdään hyviä asioita, vaan pikemminkin on koko ajan valppaana ja laskee kaiken. Sellainen jää yleensä lopulta ilman.

Vierailija
4336/7608 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika säälittävää teiltä, jotka pyritte torpedoimaan yhden osallistujan omat kokemat ja tunteet.  Olkaa onnellisia siellä omassa kuplassanne, jos kerran kaikki on hyvin.  Teille ei ole mikään ulkopuolinen asiantuntijaryhmä ole valinnut kumppania.  Eikä ilmeisesti kukaan etsinyt teille sopivaa, mahdollisesti heikosta vähäisestä tarjolla olevasta porukasta.  Vaikka pakko todeta näin jälkikäteen, että ainakin Julian ja Artun kohdalla menivät metsään, eksyivät ja päätyivät harhapolulle.  Näytti jo pahalta, että jäävätkö he sinne harhaan.  Olen kuvitellut, mikäli osallistuja tuntee olevansa ahdistavassa tilanteessa, häntä autetaan, eikä sellainen ole auttamista, mikäli koetut vähättelyt, alentamisyritykset mitätöidään väärinkäsitykseksi.  Pahoittelen mielipidettäni, muistan kuinka innoissanne olitte kun aloitte esitellä mitkä osallistujat olitte saaneet yhdistettyä mielestänne keskenään sopivimmiksi.           

Vierailija
4337/7608 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo Janne on noin totinen? Osaako se nauraa ollenkaan? Harmittaa sen Katrin puolesta kun hän vaikuttaa iloiselta ja naravaiaelta tyypiltä.

Vierailija
4338/7608 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jannen käytös on kyllä todella huonoa. Saattaa vain olla niin introvertti että ei jaksa kauaa sosiaalista katria.

Janne on miespuolinen lahna.

Vierailija
4339/7608 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

noniin nyt pääsee kommentoimaan kun sain uusimman ilmais jakson katottua. Siis huhhuh toi janne on kyllä.. siis ihmettelen et Katri on jaksanu sitä noinkin hyvin. Ihme khyrpä ottas kokoajan ja siis niin flegmaattinen äijä et huh. Katrilla sentään on luonnetta ja tekemisen meininkiä ja on täysillä mukana. Katri ansaitsee kyl parempaa.. kuka haluu tollasen Jannen kaltaisen äijän? Kysyn vaan. Yrittäisi edes! Sporttinen :D juu onhan se sporttista kattoo lätkämatsia kotisohvalta.

ja sit toi arttu. Siin on jotain tosi outoo.. ihan ku semmonen kuori vaa joka puhuu semmosia ulkoaopeteltuja korulauseita jotenki tästä äijästä ei saa mitään otetta

mut Matti.. Matti on aika ihana.. <3

Joo apua tota Jannea. Kun Katri nostaa esiin että Janne on ollut nihkeä, ollaankin jännästi kohta sen äärellä, kuinka asiasta olisi pitänyt sanoa aiemmin, että ihme haloo.

Tuo tilanne jos mikä, on kyllä selkeä esimerkki paitsi väärinkäsityksestä niin kommunikoinnin vaikeudesta sekä siitä, että on parempi sanoa suoraan kuin odottaa toisen lukevan ajatuksia. Voisi sanoa myös hyväksi esimerkiksi miesten ja naisten ajattelutavan eroista, kun siinä missä Janne ottaa Katrin sanat kirjaimellisesti, niin Katrin mielestä Jannen olisi pitänyt ymmärtää, ettei hän tarkoita mitä sanoo. Samalla esimerkki myös siitä, että asiat on parempi selvittää eikä vaan jäädä yksinään pohtimaan ja loukkaantumaan sekä niiden omien pohdintojen perusteella jälkikäteen toista haukkumaan.

Vierailija
4340/7608 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos voisitte parittaa tämän kauden osallistujia, niin kenet laittaisitte yhteen aiemmilta kausilta? 

jannelle voisi sopia viime kauden Jenni. Jenni on sporttinen ja halusi ihan tavallisen töissä käyvän miehen. 

katri voisi ottaa Jyrkin. Jyrki lähtisi varmaan mielellään kokeilemaan uusia juttuja ja viettämään rentoa yhdessäoloa.

Tämä on totta. Jennin ja Jannen parittaminen olisi sairaan hauska jäynä. Jyrkillä ja Katrilla voisi olla aidosti hauskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän