Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (7623)

Vierailija
4281/7623 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko, että Katrin ylipaino haittaa Jannea, koska onhan Janne itsekin varsin pullukka. Ja Janne on kuitenkin jo 36-vuotias kahden lapsen isä, niin siinä elämänvaiheessa kumppanin ulkonäöllä ei kovin paljon ole merkitystä verrattuna siihen, kun mies on parikymppinen.

kyllä haittaa aivan varmasti, janne on itse toivonut _sporttista naista_ ja tämä on miesten kielellä = hoikkaa naista.

se että mies on itse ylipainoinen ei meinaa sitä, etteikö he silti toivoisi naiselta hoikkuutta. onhan jannekin voinut aiemmin olla hoikka, mutta kenties aiemman liiton shokkieron jälkeen lihonut tms?

En ole kuin sivusilmällä vilkuillut ohjelmaa, mutta mitä urheilua Janne harrastaa? Näytti aika jässikältä, mutta ehkä näin väärin. 

Vierailija
4282/7623 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minuakaan loukkaisi vaikka mieheni sanoisi että mulle sopisi tummat hiukset paremmin, tai omia toiveitaan minun ulkonäköni suhteen. 

Enkä todellakaan ole masokisti. 

Tottakai jos me tykätään toisesta me halutaan että hän olisi tyytyväinen meihin. Eikä se tarkoita että meillä ei olisi omaa mielipidettä tai että meitä alistetaan. 

Tuo että Artun mielipiteistä "vedetty nyt herne niin syvään nenään" kertoo ainakin mulle nuoruudesta, herkkähipiäisyydestä, heikosta itsetunnosta jne.  

Tai ihan vaan halusta saada itselle sympatiaa ja tehdä toisesta syypää siihen, ettei ohjelmaan osallistuminen enää kiinnosta, kun ei täysin vastannutkaan odotuksia. Tavoite, joka ainakin tämän palstan perusteella on onnistunut täydellisesti. Nuoruus on kaukaa haettua, kun kyse kuitenkin reilusti yli kolmekymppisestä aikuisesta naisesta eikä mistään tytöntylleröstä, vaikka Pikku Myyhyn samaistuukin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4283/7623 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miten jäätävää, kun Elisa paasaa ja räyhää ja painostaa KAIKESSA, on Matin niskassa kuin yleinen syyttäjä, eikä suostu ymmärtämään, että Matti ei halua koskettaa Elisaa, koska ei ole mitään syytä miksi hänen pitäisi haluta koskettaa Elisaa. Eipä syytetä traumoja tai Mattia, vaan mietitään että ehkä perimmäinen ratkaisu on sinussa itsessäsi, jos sinua ei haluta ottaa lähelle. 

Kuka haluaa koskettaa tuntematonta ihmistä, joka on koko tuttavuuden ajan laukonut negatiivisia totuuksia sinusta, tivannut, vaatinut, ahdistanut nurkkaan, kuulustellut ja dissannut vastauksesi? Miksi tällaista ihmistä pitäisi haluta? Tällaista voi hädin tuskin sietää, jo sivusta katsominen tekee pahaa!

Se on seksuaalista väkivaltaa, jos lipeää antamaan painostetun suostumuksen tuossa vaiheessa. 

Vierailija
4284/7623 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oonko mä ainoa jota ei loukkaisia jos miesehdokas sanoisi esim. että tummat hiukset sopis sulle? Tai että en tykkää tatuoinneista? (mulla on tatuointeja mutta ei mua haittaisi silti jos mies ei niistä pidä). Myöskään tää Julian sanominen miesmäiseksi tuskin on ollut mikään kovin paha kommentti oikeasti. Mua ei haittaisi kyllä yhtään, kyllä mun ulkonäöstä saa esittää mielipiteitä ja itsekin voin esittää, sitten niistä voi jutella. Sitten jos nyt ihan rumaksi alettais sanomaan niin juttu loppuisi varmaan joka tapauksessa mutta eihän tuossa mitään sellaista ole tapahtunut vaan tää neiti vetää herneen nenään kaikesta. 

Siinäpä meillä pick me-girl.

Siis tuo kommentoija on pick me-girl? Ei Julia.?

Luulen, että lähes jokaista naista loukkaisi, jos häntä sanotaan miesmäiseksi. Se ei todellakaan ole kehu jos naisesta puhutaan. Ja jos oma mies sanoisi noin, niin olishan se kamalaa.  Ja kun ei Julia edes ole miesmäinen. 

Vierailija
4285/7623 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lexus oli vaihtunut Toyotaan, siinäkin on säästetty.

Nuo autot ovat automerkin mainosta. Nyt Toyota on ostanut mainossopimuksen. 

Vierailija
4286/7623 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oonko mä ainoa jota ei loukkaisia jos miesehdokas sanoisi esim. että tummat hiukset sopis sulle? Tai että en tykkää tatuoinneista? (mulla on tatuointeja mutta ei mua haittaisi silti jos mies ei niistä pidä). Myöskään tää Julian sanominen miesmäiseksi tuskin on ollut mikään kovin paha kommentti oikeasti. Mua ei haittaisi kyllä yhtään, kyllä mun ulkonäöstä saa esittää mielipiteitä ja itsekin voin esittää, sitten niistä voi jutella. Sitten jos nyt ihan rumaksi alettais sanomaan niin juttu loppuisi varmaan joka tapauksessa mutta eihän tuossa mitään sellaista ole tapahtunut vaan tää neiti vetää herneen nenään kaikesta. 

Siinäpä meillä pick me-girl.

Siis tuo kommentoija on pick me-girl? Ei Julia.?

Luulen, että lähes jokaista naista loukkaisi, jos häntä sanotaan m

Nuo tyypit rakentavat toiseen epävarmuutta. He etsivät, mistä löytyy heikko kohta, mihin voi sitten nakertaa. Mutta Arttu teki arviointivirheen. Tämä sitoutuminen ohjelmaan ei ollut riittävä sitoutuminen Julialle, joten sen sijaan, että jäisi testattavaksi ja manipuloitavaksi ja heikenettäväksi, lähti menemään. 

Vierailija
4287/7623 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko nää pitää jotain kolmenkimppaa, ihan vaan kontenti vuoksi?

Vierailija
4288/7623 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minuakaan loukkaisi vaikka mieheni sanoisi että mulle sopisi tummat hiukset paremmin, tai omia toiveitaan minun ulkonäköni suhteen. 

Enkä todellakaan ole masokisti. 

Tottakai jos me tykätään toisesta me halutaan että hän olisi tyytyväinen meihin. Eikä se tarkoita että meillä ei olisi omaa mielipidettä tai että meitä alistetaan. 

Tuo että Artun mielipiteistä "vedetty nyt herne niin syvään nenään" kertoo ainakin mulle nuoruudesta, herkkähipiäisyydestä, heikosta itsetunnosta jne.  

Minä taas kehotan pistämään  luiskaan miehen (tai naisen), joka heti suhteen alussa alkaa kritisoida ulkonäköäsi.

Kyse on testaamisesta. Myös sen testaamisesta oletko tossukka joka antaa kohdella itseään huonosti. Tämä on niitä kuuluisia red flageja. Jos kyse ei ole tahallisesta testaamisesta ja toisen itsetunnon horjuttamisesta, kommentoija on aivoton tollo jonka kanssa ei missään nimessä kannata rakentaa suhdetta.

Vierailija
4289/7623 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että Jannen mielestä Katri on hyvä keskustelija. Kun on kaksi hyvää keskustelijaa niin voi tulla match.

Vierailija
4290/7623 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko ylemmän tekstin kirjoittaja ostaa yhdys sana kirjan, ihan kontenti vuoksi ja lakata muutenkin miettimästä outouksia.

Vierailija
4291/7623 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten noin mitätön Arttu haukkuu toista

Artulla on oikeus sanoa mielipiteensä!

Varmaan on sanonut niille entisillekin, eli lastensa äideille. Eikä ole oppinut vieläkään mitä siitä seuraa, kun sanot "mielipiteesi" eli alat haukkumaan kumppanisi ulkonäköä.  Jokainen on sen näköinen , kuin on. Arttu varmaan olisi ollut onnesta sekaisin, jos Julia olisi sanonut, että olisit paljon kivemman näköinen jos tukkasi oli eri värinen ja olet jotenkin naismainenkin.

Vierailija
4292/7623 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julia on hyvä esimerkki siitä, miten jokaisen naisen tulisi toimia suhteessa, jos kohtaa epäasiallista käytöstä. Asettaa tiukat rajat, pitäytyy niissä, on jämäkkä ja jäädyttää yhteyden ja keskittyy omaan elämäänsä. Hakee tukea läheisiltä. Tuollaisessa tilanteessa pahin virhe olisi jäädä kuuntelemaan toisen selittelyjä ja sitä miten musta puhutaan valkoiseksi. Hyvä, että hän tunnisti liian nopean etenemisen yhdistettynä arvosteleviin kommentteihin varoitusmerkiksi. 

Elisan ja Matin kommunikaatiota tuntui pahalta katsoa. Toki jaksot on leikattu, mutta nyt näyttäytyy niin, että Elisa ei ole antanut Matille tarpeeksi tilaa romanttisten tunteiden kehittymiseen. Ensin hän oli häissä Mattia kohtaan viileä ja varautunut, tukka kommentti, jäykät hääkuvat, kommentti siitä ettei tunnu voimakkaasti miltään. Tämän jälkeen hän siirtyy hyökkäävälle ja painostavalle tenttauslinjalle liittyen fyysiseen läheisyyteen ja sen puutteeseen. Missä vaiheessa heillä on ollut sellaista rentoa olemista hyvässä hengessä, että Matille edes olisi voinut kehittyä romanttisia tunteita? Elisan käytös johtuu turvattomuudentunteesta. Hän pelkää ettei itse tunne tarpeeksi tai toinen ei tunne tarpeeksi. Nyt tilanne on jo pahasti tulehtunut eikä Matilla ole päässyt syntymään romanttisia tunteita ensin viileää ja sitten painostavaa Elisaa kohtaan ja siksi hän ei myöskään koske Elisaa tai hae läheisyyttä. En pidä pois suljettuna että Matille olisi romanttisia tunteita voinut syntyä jos Elisa olisi osannut antaa suhteen edetä omalla painollaan rennosti ja keskittyen kivaan yhdessä oloon. Katri on hyvä esimerkki siitä, miten torjunta otetaan paremmin vastaan. 

Katrista ja Jannesta tulee vähän mieleen Mira ja Matti. Katri on kiva ja hyvä kumppani, mutta Janne ei nyt vaan ole kiinnostunut. 

Mikkola ja Iinalla menee hyvin, mutta suhde niin alussa, että se voi edetä vielä monella tavalla.

Vierailija
4293/7623 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisko ylemmän tekstin kirjoittaja ostaa yhdys sana kirjan, ihan kontenti vuoksi ja lakata muutenkin miettimästä outouksia.

Ja mieti teikäläinen katsoo yhtä tyhmintä ohjelmaformaattia joka paljastaa sinut aivan vatipääksi.

Vierailija
4294/7623 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten noin mitätön Arttu haukkuu toista

Artulla on oikeus sanoa mielipiteensä!

Oikeus on. Eipä ihme että tyyppi on sinkku. 

Vierailija
4295/7623 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla joku mainitsi, ettei suuttuisi, jos miehensä sanoisi hänelle, että tummempi tukka olisi parempi. Mutta tässä onkin se ero, että sinä tunnet miehesi ja mies tuntee sinut. Ootte ehkä olleet vuosikymmeniä yhdessä.

Nyt on kyse vieraista ihmisitä ja jos toinen alkaa kättelyssä opastamaan sinua ulkonäköasioissa, niin tuleeko siitä loppua koskaan????

Ja kuka edes on niin juntti, että alkaa vieraan ihmisen ulkonäköä kommentoimaan negatiivisessa sävyssä, varsinkin , jos pitäisi muka hurmata tuo ihminen tai ainakin saada hänet kiinnostumaan sinusta???

Jos joku mies tulis mulle sanomaan, että olen miesmäinen, niin käskisin hänen painua mäkeen. Ei tarvii katella, jos kerran olen niin kamala :D

Miesmäinen nainen tarkoittaa samaa, kuin se, että nainen ei ole ollenkaan viehkeä tuon katsojan silmissä, vaan hirveä  ja ruma ja romuluinen matami. Mitään positiivista mielikuvaa ei naisesta tule, jos häntä luonnehditaan "miesmäiseksi".

Vierailija
4296/7623 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on joku kärppänä alapeukuttamassa, jos joku uskaltaa kritisoida Arttua. Alanuoli ilmestyy sekunnissa :D

Vierailija
4297/7623 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on joku kärppänä alapeukuttamassa, jos joku uskaltaa kritisoida Arttua. Alanuoli ilmestyy sekunnissa :D

No se on se trolli joka tänään on ilmestynyt kirjoittelemaan Juliasta.

Vierailija
4298/7623 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jakso 4 jälkeen mietteet:

en ihmettele miksi janne on ollut sinkkuna. etsii sporttista naista ja itse ei edes parin päivän häämatkalla jaksa mitään puuhata vaimon kanssa :D

Telkkarissa näkyi lyhyt pätkä heistä kävelemässä autolle, niin kyllä Katri käveleekin Jannea ryhdikkäämmin, Janne vaan löntystelee perässä.

Vierailija
4299/7623 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan avioliittokoulu pitänyt järjestää suunniteltua aikaisemmin.  Nyt on mahdollista, että jotkut pareista ehtii keskeyttää kokeilun.  Yksi on ilmeisesti jo varma eropari.  Yhteistapaaminen olisi ollut todennäköisesti mielenkiitoisin, kaikkien ollessa mukana.  

Vierailija
4300/7623 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elisan kannatta jatkaa kullista hyppimistä toiselle.

Ulkopuolisena saa käsityksen syistä miksi hänelle on ollut vaikeaa löytää parisuhdetta. Suurin osa miehistä luikkii karkuun kun uuden naisen suunnalta alkaa hiillostus ja vaatiminen. Voipi jäädä puheluihin ja viesteihin vastaamatta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan