Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (1462)

Vierailija
401/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla naisilla on tatuointeja, se on vahvan naisen merkki

Se on nykyaikaa. Ja tatuoimattomat naiset löytävät puolison ilman TV-ohjelmaakin, ovat sen verran harvinaista herkkua nykyään.

Eli toisin sanoen kunhan joku mies kelpuuttaa naisen ilman tatuointeja niin nainen saa siitä puolison? Onko muulla yhteensopivuudella väliä ja päättyykö suhde, jos nainen ottaakin tatuoinnin? Mitä nainen saa tästä parisuhteesta muuta kuin miehen, joka ei pidä tatuoinneista naisella?

Minä olen tatuoimaton nainen. Jostain syystä en ole ikinä ihastunut tatuoituun mieheen vaikka en millään tavalla ole valikoinut miehiä tämän ominaisuuden pohjalta. Nykyään kun tatuoimattomuus alkaa olla harvinaista, tulee kiusaus käyttää sitä filtterinä koska kyllä se varmaan luonteestakin jotain kertoo. En osaa tarkemmin sanoa mitä, mutta jokuhan siihen vaikuttaa haluaako ihminen tatuointeja vai ei. Minulle sopivat miehet tuntuvat aina olevan siitä joukosta joka ei halua.

Samaa pohdintaa olen kuullut myös miehiltä.

t. eri

Vierailija
402/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siellä Katsomossa muitakin ohjelmia ja mulle ainakin tärkein asia on se, ettei tarvitse katsoa mainoksia. 

Mulla on manuaalinen adblokkeri käytössä: äänet pois tauon ajaksi ja palstalle kommentoimaan. :) 

Millä adblokkerilla toimii? Mun oli pakko poistaa mainosblokkaus, kun ei suostunut muuten näyttämään. Tietokoneella olen saanut näkymään ilman mainoksia, mutta nyt ei ole läppäri käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elisa näyttää räväkältä ja rohkealta, mutta oli yllättävän nihkeä.

Hän ei tykännyt Matin hiuksista, musiikkimausta, liian henkilökohtaisesta lauluesityksestä, hääkuvan ottamisesta, eikä siitä, että Matilla on lapsia.

Oli kyllä niin takakireän oloinen nainen, ei yhtään sellainen mitä antoi ymmärtää. Matti taas vaikutti tosi symppikseltä.

Kyllä näki, ettei hänellä todennäköisesti ole kokemuksia ihmissuhteista, luonne oli sellainan tyypillinen kireä vanhapiika.

Vierailija
404/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna nyt kuitenkin on kaksi aktiivista ketjua. Tämä "Official" ja sitten tässä toinen: https://www.vauva.fi/keskustelu/5919978/ensitreffit-alttarilla-2025?pag…

Siellä ehdotettiin että Official etenisi tv:n tahtiin ja tuo toinen sitten Katsomo+ -tahtiin. Minusta kokeilemisen arvoinen idea! En ole itse vielä katsonut mitään jaksoa mutta en

Se toinen ketju on kruunulla merkattu "viralliseksi" koska oli aloitettu jo tammikuussa. Tämä on uudempi. Mun mielestä jokainen valitsee itse kummassa haluaa keskustella. Mahdotonta se on alkaa erotella missä tahdissa ohjelmaa katsotaan. Jaksoja nyt saa rahalla aiemmin katseluun, mutta ei mua henk.koht. haittaa lukea mitä niissä on tapahtunut vaikka itse katsonkin vaan telkkarin tahtiin. Saa ilmaiseksi juonipaljastukset samalla kerralla kun käy lukemassa ketjua 🙂

Muiden tekemisiin ei tietysti kukaan voi vaikuttaa, mutta omasta puolestani valitsen nyt niin että kirjoitan kommentit ohjelmasta vain tähän ketjuun. Seuraan ohjelmaa sitä mukaa kun jaksoja tulee katsottavaksi maksutta. Ekat kommentit laitoinkin jo, eli viikon päästä sitten uudestaan.

t. sama

Vierailija
405/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikko on kauhean laiha, suorastaan hauras. Oikein symppis. Tuijottaa maanißesti kuin Jouko Turkka.

Ajattelin jo, että onko jopa Turkan poika :D

Vierailija
406/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siellä Katsomossa muitakin ohjelmia ja mulle ainakin tärkein asia on se, ettei tarvitse katsoa mainoksia. 

Mulla on manuaalinen adblokkeri käytössä: äänet pois tauon ajaksi ja palstalle kommentoimaan. :) 

Millä adblokkerilla toimii? Mun oli pakko poistaa mainosblokkaus, kun ei suostunut muuten näyttämään. Tietokoneella olen saanut näkymään ilman mainoksia, mutta nyt ei ole läppäri käytössä.

Manuaalinen tarkoittaa käsikäyttöistä. Laitteessasi on varmaan namiska josta saa äänet pois mainosten ajaksi? Sitten keksimään muuta tekemistä siksi aikaa että ohjelma jatkuu. Itse joko postailen palstalle tai teen käsitöitä.

(Minulla on ADHD ja liika stimulaatio vaikuttaa hyvin kielteisesti terveyteeni. Mainonta on myrkkyä pahimmasta päästä, joten en edes tunne huonoa omaatuntoa tästä ratkaisusta. Kulutuskäyttäytymiseeni ei mitkään tv-mainokset vaikuta kuitenkaan koska sekin on samasta syystä paljon strukturoidumpaa kuin normi-ihmisillä.)

Vierailija
407/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisa voisi olla ulkonaisesti jopa Matin äiti. Puhumattakaan käytöksestään,  kun mollaa toista. 

Vierailija
408/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elisa näyttää räväkältä ja rohkealta, mutta oli yllättävän nihkeä.

Hän ei tykännyt Matin hiuksista, musiikkimausta, liian henkilökohtaisesta lauluesityksestä, hääkuvan ottamisesta, eikä siitä, että Matilla on lapsia.

No jos ei tykkää niin ei tykkää. Tässä se heti nähdään että tää ohjelma on ihan tuhoon tuomittu ja törkeästi paritetaan ihmisiä joista sokea erkkikin näkee ja kokee etteivät nuo sovi ollenkaan toisilleen. Huh.

Vierailija
409/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä mahtanee olla terapeutti Pesosen tietämys heterosuhteista:)

Niinpä. Ja tuo puheensa, miten "perinteisesti parisuhteessa arvostetaan pituutta. Miksei voisi vain nauttia sennaikaa kun se kestää?" - Siis oikeasti?! WTF!!

Rakkaussuhteen kauneus ja arvo on juuri siinä, että sitoudutaan ja hyväksytään toinen pysyvästi rinnalle. Tämä edellyttää molemmilta kompromisseja ja tahtovaa rakkautta.

Pesoselle 'rakkaus' lienee hetkellinen mielentila, elähdyttävä tunnepyrähdys, joka kohta voikin laskea ja vaihtaa väliasemalla toiseen junaan. (Pun intended)

Tämä oli todella häiritsevää! Ei edes yritetä olla loppuelämää yhdessä vaan nautitaan suhteesta vain niin kauan kuin sitä kestää. Ihan hirveä ajattelumalli ja vielä "terapeutilla".

Minusta tässä oli sellainen viisaus, että suhde jota ei yritetä väen vängällä mahduttaa ennalta päätettyyn muottiin voi kantaa pidemmälle kuin sellainen jota "suoritetaan" etenemällä vaiheesta toiseen totutussa järjestyksessä ja aikataulussa. Sotien jälkeisillä sukupolvilla tuollainen muotti oli varmasti tarpeellinen ja toimiva, koska oli kiire rakentaa yhteiskuntaa ja lisääntyä eikä siinä kannattanut jäädä turhaan pohdiskelemaan omaa/puolison identiteettiä ja parisuhteessa olemisen tapoja. Roolit jaettiin suurin piirtein sukupuolen mukaan, lyhyen seurustelun jälkeen kosittiin ja mentiin naimisiin, ja siitä sitten elämää suorittamaan.

Nykyään olemme tilanteessa jossa yhteiskunnallisellakin tasolla pitäisi löytyä kokonaan uusi suunta, kun vanha ei enää vedä. Todennäköisemmin monia erilaisia suuntia. Ihmiset panostavat aiempaa enemmän yksilöllisyytensä etsimiseen ja kehittämiseen, ja sopivan kumppanin löytäminen on siitä syystä paljon haastavampaa. Parisuhteet eivät välttämättä noudata enää vanhoja totuttuja kaavoja, mutta siitä huolimatta niitä voidaan pitää onnistuneina jos osapuolet ovat saaneet suhteesta enemmän hyvää kuin kielteistä, vaikka suhde ei jatkuisikaan loppuelämää.

Vierailija
410/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sellainen kysymys että onko ok jos tulevalla puolisollasi on lapsia olisi helppo tehdä hakijoille? Miten asia voi tulla yllätyksenä?

Vierailija
411/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vissiin vähän HC-fani, mut kattelin tokaa jaksoa jo vähän uusiks sieltä täältä. Joku mainitsi aiemmin et Joonas tais pitää Matista aika lailla, ja nyt ku katoin Joonaksen ilmeitä siellä häissä, ni oli kyllä aika viihdyttävää. Jos et oo vielä sinne asti päässyt, ni kannattaa kiinnittää huomiota :D

Vierailija
412/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elisa ei seuraa Mattia instassa eikä Matti Elisaa, joten tuskin ovat yhtdessä tai edes tekemisissä.

Minä en seuraa aviomiestäni instassa eli emme ole yhdessä tai edes tekemisissä. Tämä selvä.

Vierailija
413/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elisa ei seuraa Mattia instassa eikä Matti Elisaa, joten tuskin ovat yhtdessä tai edes tekemisissä.

Miksipä olisivat? Jo naamojen perusteella täysin epäsopiva pari. Elisa näyttää enemmän Matin äidiltä kuin vaimolta. Muutenkin etsivät hyvin erilaisia asioita. 

Vierailija
414/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sellainen kysymys että onko ok jos tulevalla puolisollasi on lapsia olisi helppo tehdä hakijoille? Miten asia voi tulla yllätyksenä?

Aika moni vastaa hakuvaiheessa sitä, mitä ajattelee asiantuntijoiden haluavan kuulla. Parantaa mahdollisuuksia päästä ohjelmaan, kun ei ole kranttu. Totuus on sitten ihan muuta, kuten on lähes jokaisella kaudella nähty. 

Vierailija
415/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elisa voisi olla ulkonaisesti jopa Matin äiti. Puhumattakaan käytöksestään,  kun mollaa toista. 

Elisa on vuoden nuorempi kuin Matti, joten ei voisi olla millään mittarilla hänen äitinsä. Eikä mollaaminen ole mikään äitiyden erityispiirre. Ihan onnistuu täällä palstallakin kaikenikäisiltä. 

Vierailija
416/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikko on kauhean laiha, suorastaan hauras. Oikein symppis. Tuijottaa maanißesti kuin Jouko Turkka.

Sanoin samaa meillä et on kuin Jouko Turkka

Vierailija
417/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva juttu tää uusi vodcast.

Terkkuja sinne tuotantotiimille. ;)

Vierailija
418/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika rohkeaa asiantuntijoilta ottaa näin ylipainoisia mukaan. 

En viitsi nyt nimeltä mainita. Olen itsekin kehopositiivinen ajatuksiltani, mutta noin reilu ylipaino vaikuttaa kyllä väistämättä elämään. Hienoa toki, että harrastaa liikuntaa aktiivisesti.

Iina kuitenkin on oikein herttaisen oloinen pienestä pyöreydestä huolimatta.

Luulen,  että tarkoituksella koska itse Hanna Myllymaa on ylipainoinen ja  Lisännyt edelleen painoaan.Jotta hän ei olisi ainoa huomiota herättävä. Mutta täytyy sanoa että he jotka ovat pullukoita ovat tosi rohkeita kun haluavat asettua valokeilaan kun pitää tietää mistä katsojat puhuvat.

Vierailija
419/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin samaa meillä et on kuin Jouko Turkka

Minusta Mikko on kyllä paljon Jouko Turkkaa viehättävämpi henkilö, niin sisäisesti kuin ulkoisestikin. Melkein sellainen että voisin olla yhteydessä jos ei ohjelmassa alkanut suhde kanna.

Vierailija
420/1462 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iina näyttää todella paljon ikäistään vanhemmalta.