Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (7694)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos toisella osapuolella on yksi lapsi toisella puolen maata kuin toinen, niin ei kai hän voi itse muuttaa vielä kolmannelle suunnalle vaimokokelaan paikkakunnalle. Se nyt vaan on fakta, kun säännöllisesti matkustaa jo nyt tapaamaan myös sitä toisella puolen maata asuvaa. Tämä on ihan tavallista, kun pariskunnille on lapsia edellisistä suhteista
Juu on, mutta Julian ei ole pakko muuttaa yhtään minnekään vain siksi, että Julialle tuli Musta Pekka käteen. Ei Julia halunnut lapsia, eikä isoa välimatkaa.
Jos noin on, niin eipä tämä Julia tainnut ilmaista hakuvaiheessa, että ei saa olla pitkää välimatkaa tai miehellä lapsia. Siitähän se on kyse pareja valitessa.
Sitähän emme kukaan tiedä, mitä on kysytty j
Eiköhän nuo molemmat asiat välimatka ja lapset ole olleet niiden lukuisien kysymysten joukossa. Ne ovat jo aiempina kausinakin olleet esillä ja ovat aika olennaisia asioita. Kyllä nuo asiantuntijat ovat ottaneet huomioon seikkoja aiemmilta kausilta.
Voi että. Nyt täällä on joku herännyt tykittämään Juliaa pilkkaavia kommentteja. Tui tui ja jaksuja sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos toisella osapuolella on yksi lapsi toisella puolen maata kuin toinen, niin ei kai hän voi itse muuttaa vielä kolmannelle suunnalle vaimokokelaan paikkakunnalle. Se nyt vaan on fakta, kun säännöllisesti matkustaa jo nyt tapaamaan myös sitä toisella puolen maata asuvaa. Tämä on ihan tavallista, kun pariskunnille on lapsia edellisistä suhteista
Juu on, mutta Julian ei ole pakko muuttaa yhtään minnekään vain siksi, että Julialle tuli Musta Pekka käteen. Ei Julia halunnut lapsia, eikä isoa välimatkaa.
Jos noin on, niin eipä tämä Julia tainnut ilmaista hakuvaiheessa, että ei saa olla pitkää välimatkaa tai miehellä lapsia. Siitähän se on kyse pareja valitessa.
Voihan olla niinkin, että hakijat ovat sanoneet esim. että ei saa lapsia olla ja silti ns. asiantuntijat ovat parittaneet lapsellisen, koska haettiin sitä haastetta. Sitähän he toitottivat koko ajan, haastetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva kuulla niitä Artun kommentteja videolta eikä Julian kertomana. Juliasta tulee mieleen tuttava joka ottaa ihan harmittomat kommentit ja sanomiset tosissaan ja jotenkin näkee ne aina negatiivisenä ja ottaa itseensä.
Onko jossain kerrottu mitä ihminen sanasta sanaan sanoi, vai onko meillä tiedossa sanotut asiat toisen ihmisen tulkitsemana? Siis kertoiko tämä Julia sitaatin, vai sisällön?
Julia itse kertoo kaikesta. Tulee mieleen Australian viime kauden Ellie, joka myös kameroiden edessä käänsi aivan kaikki puolisonsa sanat ja teot tätä vastaan. Ellie tosin oli mukana selkeästi ihan vaan julkisuuden takia, mikä ei ainakaan toistaiseksi vaikuta olleen Julian tavoitteena. Molemmat kuitenkin selkeästi nauttii siitä huomiosta ja myötätunnosta, mitä toista syyttämällä ja itse uhriutuessaan saavat.
Noin yleisesti ottaen ihmettelen hieman miksi osa osallistujista on hakenut tällaiseen ohjelmaan. Jos itse osaa paremmin etsiä itselleen sopivan kumppanin niin miksi edes lähteä ohjelmaan jossa jättää etsimisen jollekin asiantuntijalle.
"mulle ei käy sininen tukka"
"minä en voi muuttaa koska en halua"
"minä en pidä tatuoinneista"
"minä en pidä lapsista"
"minä olen traumatisoitunut ja kiusattu"
"minä haluan seksiä heti ensi tapaamisella /minä en pysty koskettamaan ennen kuin tunnen jotain"
"sporttinen pitää olla"
jne jne
Onko se oma parinhaku resepti, jossa tuo kaikki edellä on speksattu, ollut sitten niin menestyksekäs että siihen kannattaa hirttäytyä?
Sinulle, joka kommentissasi väitit Arttua väkivaltaiseksi:
Ajattelepa nyt ennenkä kirjoitat, mitä kirjoitat!
Jotain rajaa nyt tänne kirjoittamiseenkin. Arttu ei ole väkivaltainen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista kyllä, että hääyön keskustelut nostetaan vasta nyt esiin ongelmina, kun häämatkan alussa Julia oli vielä innoissaan kaikest
Arttu ei ollut missään nimessä paras valinta, mutta luulen että Julia olisi ahdistunut kenestä vaan sitoutuneesta miehestä
Julia vaikuttaa vähän sellaiselta, että silloin kerrankin sanoit niin. Eikä unohdetaan ja mennään eteenpäin. Toinen on tosi herkkä ja taustalla asioita, toinen on ajattelematon puheissaan. Elisassa huumori ei näy myöskään, kokoajan kireän oloinen. Arttu ei vaikuta ilkeältä kuitenkaan, häämatkajaksossakin puhui nätisti. Ei vaan sosiaalisesti lahjakas.
Asiantuntijoilta "hyvä" valinta taas
Mitä Julialle ylipäätään voi sanoa ilman, että hän loukkaantui
- No nyt taidatte olla tahallaan ilkeitä. Vai onko teille ihan ok. että uusi kumppani, sanelee teille mitä pitää tehdä. Mieshän ei edes keskustellut asiasta tai kysynyt, mitä tuumaisit asumisesta Imatralla. Mikäli olette käskytettävissä, niin se on ilmeisesti teidän ihanne-elämää. Mutta Julia ei vaikuta sellaiselta, ehkä haluaa tasavertaisen. Mahdollisesti hän halusi, että asioista sovitaan yhdessä ja niistä on tärkeää keskustella. Yhteiset pelisäännöt. Asioista keskustelu on muuten ihan luonnollista, tai ainakin olettaisi olevan, uudessakin suhteessa. Nyt kyllä kuitenkin vaikuttaa siltä, että käskyttäjä saa potkut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan olla niinkin, että hakijat ovat sanoneet
Joo varmasti asiantuntijat ovat tehneet näin ja toimineet omavaltaisesti vastoin hakijan selvästi ilmaisemaa tahtoa vaikka lapsettomuudesta. Ei tämä ohjelma halua negatiivista julkisuutta, kun osallistuja toisi tuon asian kyllä julkisuuteen
Vaikea sanoa tuosta käskyttämisestä kun en jaksoa nähnyt. Jos se on ollut vitsikäs, puoliksi tosi, heitto, että "sinähän muutat tietty miun luokse!", on se vähän eri asia kuin vakavissaan lausuttu itsestäänselvyys; " sinä muutat sitten Imatralle onko selvä".
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän toisen ulkonäön haukkuminen on jo (henkistä) väkivaltaa.
Vaikuttaa siltä, että parit on paritettu ns. ulkoisten asioiden perusteella. Koska tuon on taiteellinen (musiikillisesti) ja tuon taiteellinen (kuvataiteet) niin yhdistetäänpä heidät.
Ja tuo kertoo olevansa sporttinen ja tuo myös niin laitetaanpa heidät yhteen.
Hei, nämä kaksi haluavat molemmat oman perheen ja oma perhe , sisarukset jne. on tärkeitä arvoja niin yhdistetäänpä he. Ihan kuin näitä arvoja ei olisi muilla hakeneilla tai tähän valituilla ehdokkailla.
LOL
Eikö näitä ihmisiä pitäisi yhdistää ensisijaisesti sen perusteella miten reagoivat eri tilanteisiin??
Esim. Elisa vaativuudellaan, joten hänelle toinen vaativa. Siinähän opettelevat olemaan toisen samanlaisen kanssa ja saavat samalla mitalla takaisin toisiltaan.
Jannelle joku nönnönöö, hyvin vähän mihinkään mitään reagoiva. Siinävän saisivat keskenään tylsistyä tai siis olla keskenään tylsiä mikä heistä varmaan tosi mukavaa olemista.
Julia taas Matille kun ovat molemmat herkkiä eivätkä töksäyttele inhottavuuksia toisille. Heillä saataisi jopa onnistuakin luonteidensa puolesta.
Selvästi ohjelmalla haetaan draamaa eikä onnistuneita pareja. Tämä on vain TV-viihdettä katsojille ja silmälumeeksi valittu joku pariksi jolla oikeasti voi ollakin mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Voi että. Nyt täällä on joku herännyt tykittämään Juliaa pilkkaavia kommentteja. Tui tui ja jaksuja sinulle.
Miten Juliaa mielestäsi on nyt pilkattu? Hakenut mukaan ohjelmaan, jonka ideana on sitoutua parisuhteeseen luottaen asiantuntijoiden valintaan, mutta Julia on tyrmännyt alusta alkaen ihan kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän toisen ulkonäön haukkuminen on jo (henkistä) väkivaltaa.
Kerrotko mitä se Arttu sitten sanoi. Siis kokonaisen lauseen, mieluiten keskustelun kontekstissa. Vielä jos eleistä kerrot vähän, että hymyilikö, taputteliko olalle tai silitti poskea, vai puristeli kättä nyrkkiin. Arvioin sitten ne jutut kun tiedän mitä sanottiin! Kiitti!
No nyt sitten Mikosta en epäile mitään pahaa, joten tästä voi hyvin todeta sen, mitä saalistajat käyttävät hyväkseen. Mikko saa Iinalta jalat alta sillä, että validoi tätä.
Ja tässä kohtaa meidän, joilla on tarve tulla validoiduksi pitää pysähtyä. Joo, tuntuu hyvältä ja hyvä merkki, mutta vasta ajan kanssa näkee oikeasti, onko se toinen validoiva vai ei. Tuossa kohtaa ne on vasta vain sanoja. Tosia tai epätosia.
Olispa hauskaa, jos ETAn loputtua kuvattaisiin kauden jaksoista ns. jälkipuinti. Eli osallistujat katsoisivat ja kommentoisivat videoita vaikka asiantuntijoiden kanssa. Siinä olisi mahdollisuus myös itsereflektioon ja oppimiseen.
Asiantuntijan luona ilmeistä kuvastui todella huono olo Elisalla ja Matilla molemmilla. Matilta kadonnut luontainen valoisuus kun on tylytetty ja vaadittu. Elisa k... otsassa. Matti ei ole vaatinut häneltä mitään. Ainakaan kameroille ei ole sellaista näytetty.
Vierailija kirjoitti:
Juliaa ei ole laitettu sen enempää kuin ketään toistakaan osallistujaa "ihmiskokeeseen"
Julia vaikuttaa sillä tavalla"traumatisointuneelta" ihmiseltä että hän katselee aikaisempien huonojen kokemustensa "lasien" läpi Arttua ja siksi koko vuorovaikutus vääristyy.
Kyllä mä sanoisin että ongelma on arttu ja artun ääliömäiset kommentit 😂
Vierailija kirjoitti:
En ole se, mutta sivusta huomautan, että henkinen väkivalta on yhtälailla väkivaltaa kuin fyysinen väkivalta. Henkinen väkivalta voi olla jopa julmempaa kuin fyysinen väkivalta. Ohjelman perusteella mitä Julia kertoi kokemuksestaan Artun kanssa on henkistä väkivaltaa.
Katsoin vasta häämatkajakson, eli ilmaistahtiin. Ensinnäkin huomasin, miten väärän kuvan täältä kommenteista voi saada. Eihän se Elisan saama, "vihkoon" mennyt huomenlahja ollut mikään juttu. Ennemminkin positiivinen kommentti. Täällä sai ihan sen kuvan, että on heti haukkunut, että vihkoon meni sekin sulhasella.
Toisekseen Janne vaikutti jakson perusteella tosi raskaalta. En ole aamuihminen, en ole kylpyläihminen. Dinnereistä tykkään. Kuten asiantuntijakin sanoi, naljailevan puhetyylin kanssa kannattaa itse kunkin olla tarkka. Se voi olla ihan kiva juttu, mutta menee myös tosi helposti pilkkaamisen puolelle. Vittuilu ei todellakaan ole välittämistä. Jos sellaisesta puhetavasta kovasti tykkää, kannattaa puhua niin vain omasta puolestaan ja katsoa kuinka pitään jaksaa jatkuva vitsin vääntely itsestään, sanomisistaan ja tekemisistään naurattaa.
Ei tietenkään ole pakko. Mutta hyvä on ymmärtää myös toista osapuolta, että hänellä on ollut syy jo ohjelmaan hakeutuessa kertoa ettei hän pysty muuttamaan.
tahallaan valittu kaksi ihmistä joista ei ikinä kuuna päivänä tule paria.
Julia kaipaa ihmisen joka vie heti jalat alta, niin loppuu se kaiken tonkiminen ja tulkitseminen kerta linttuusta. Sitten se joko toimii tai ei toimi pitemmällä tähtäimellä, kuten on jokaisen parisuhteen kanssa. Sille parisuhteelle pitää vaan ensin antaa mahdollisuus, ja Julia on minun kokemuksen mukaan sellainen ihminen joka ei mahdollisuutta anna ellei heti ole hurmaantunut.